Formatives Assessment in offenen, informellen, vernetzten Lernszenarien
While assessment with closed questions is supported by current Learning Management Systems, there are still shortcomings in formative feedback regarding open-ended tasks. Furthermore, new types of interaction and collaboration in online learning environments have emerged in the last years. This cont...
Gespeichert in:
Veröffentlicht in: | I-com 2012-03, Vol.11 (1), p.19-21 |
---|---|
Hauptverfasser: | , , , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | While assessment with closed questions is supported by current Learning Management Systems, there are still shortcomings in formative feedback regarding open-ended tasks. Furthermore, new types of interaction and collaboration in online learning environments have emerged in the last years. This contribution discusses three research questions that have to be answered in order to embed the new forms of assessment in institutional education.
Während Assessment mit geschlossenen Aufgaben von gängigen Lern-Management-Systemen unterstützt wird, gibt es noch Forschungsbedarf bei formativem Feedback zu offenen Aufgaben. Gleichzeitig haben sich in den letzten Jahren neue Arten der Interaktion und Kollaboration in Online-Lernumgebungen herausgebildet. In diesem Beitrag werden drei Forschungsfragen diskutiert, die es zu beantworten gilt, um die neuen Formen des Assessment in der institutionalisierten Lehre zu verankern. |
---|---|
ISSN: | 1618-162X 2196-6826 |
DOI: | 10.1524/icom.2012.0006 |