Patients' views of cancer services: Development of a questionnaire for accreditation

This paper reports the development of a questionnaire designed to assess whether patients' experiences of cancer services meet agreed standards as part of the process of accrediting cancer centres and units. Based on issues that patients and carers consider important, questions covered all stag...

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Veröffentlicht in:European journal of oncology nursing : the official journal of European Oncology Nursing Society 1999-06, Vol.3 (2), p.72-82
Hauptverfasser: Cheater, Francine M, Preston, Carolyn, Wynn, Alison, Hearnshaw, Hilary, Baker, Richard
Format: Artikel
Sprache:eng
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Beschreibung
Zusammenfassung:This paper reports the development of a questionnaire designed to assess whether patients' experiences of cancer services meet agreed standards as part of the process of accrediting cancer centres and units. Based on issues that patients and carers consider important, questions covered all stages of a patient's journey through the health service. 446 patients from five hospitals in Trent Region (UK) were recruited, 66% ( n=298) returned completed questionnaires. Patients generally rated their experiences of care positively. Areas of care receiving 10% or more negative responses included the manner and surroundings in which the diagnosis was given; information about treatment implications and side-effects; recognizing how anxious the patient was feeling during treatment and follow-up; written information about the illness and its treatment; and involvement in decisions about treatment. The questionnaire demonstrated satisfactory internal consistency as well as sufficient discriminatory power to detect differences in perceptions of good and poor care between the three geographical study sites. Criterion validity was satisfactory as measured by the level of association between overall care scores and the combined scores of the eight subsections. Further work needs to be undertaken in testing for construct validity and sensitivity to change. Diese Arbeit berichtet über einen Fragebogen, der als Bestandteil des Akkreditierungsprozesses von Krebszentren und -stationen entwickelt wurde. Er soll überprüfen, inwieweit Krebsdienste, nach der Erfahrung der Patienten allgemein akzeptierten Standards entsprechen. Basierend auf Problemen, die Patienten und Pflegende für wichtig hielten, deckten die Fragen alle Stufen ab, die der Patient auf dem Weg durch das Gesundheitssystem nimmt. 446 Patienten aus fünf Krankenhäusern der Region Trent (GB) wurden befragt, die Rücklaufquote betrug 66% (n=298). Patienten schätzten ihre Erfahrungen mit der Pflege generell positiv ein. Bereiche der Pflege, die 10% oder mehr Negativantworten erhielten, beinhalteten die Art und Weise und die Umgebung, in der die Diagnose mitgeteilt wurde; Information über die Auswirkungen und Nebenwirkungen der Therapie; das Erkennen, wie ängstlich der Patient sich während der Therapie und der Nachsorge fühlte; schriftliche Information über die Krankheit und ihre Behandlung; und die Einbeziehung in Entscheidungen über die Behandlung. Este det desarrollo de un cuestionario diseñado como parte del proceso de
ISSN:1462-3889
1532-2122
DOI:10.1016/S1462-3889(99)81299-X