Bilingual-Bicultural Education of Immigrant Children in Sweden

Current research emphasizes the importance of the mother tongue in second language teaching. This paper describes a longitudinal project which studies 4 groups of Finnish children in Malmö, Sweden, who are receiving a bilingual education starting from the pre-school. /// Die zeitgenössische Forschun...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:International review of education 1975-01, Vol.21 (3), p.347-355
1. Verfasser: Johannesson, Ingvar
Format: Artikel
Sprache:eng
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:Current research emphasizes the importance of the mother tongue in second language teaching. This paper describes a longitudinal project which studies 4 groups of Finnish children in Malmö, Sweden, who are receiving a bilingual education starting from the pre-school. /// Die zeitgenössische Forschung betont die Rolle der Muttersprache beim Zweitsprachenerwerb. Dieser Artikel beschreibt eine Längsschnittstudie an vier Gruppen von finnischen Kindern in Malmö, Schweden, die eine zweisprachige Erziehung von der Vorschule an erhalten. /// Les recherches courantes soulignent l'importance de la langue matemelle dans l'enseignement de la langue seconde. Cet article décrit un projet longitudinal examinant quatre groupes d'enfants finlandais recevant à Malmö, Suède, un einseignement bilingue qui commence dans l'école maternelle.
ISSN:0020-8566
1573-0638
DOI:10.1007/BF00615655