Bilingual-Bicultural Education of Immigrant Children in Sweden
Current research emphasizes the importance of the mother tongue in second language teaching. This paper describes a longitudinal project which studies 4 groups of Finnish children in Malmö, Sweden, who are receiving a bilingual education starting from the pre-school. /// Die zeitgenössische Forschun...
Gespeichert in:
Veröffentlicht in: | International review of education 1975-01, Vol.21 (3), p.347-355 |
---|---|
1. Verfasser: | |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | Current research emphasizes the importance of the mother tongue in second language teaching. This paper describes a longitudinal project which studies 4 groups of Finnish children in Malmö, Sweden, who are receiving a bilingual education starting from the pre-school. /// Die zeitgenössische Forschung betont die Rolle der Muttersprache beim Zweitsprachenerwerb. Dieser Artikel beschreibt eine Längsschnittstudie an vier Gruppen von finnischen Kindern in Malmö, Schweden, die eine zweisprachige Erziehung von der Vorschule an erhalten. /// Les recherches courantes soulignent l'importance de la langue matemelle dans l'enseignement de la langue seconde. Cet article décrit un projet longitudinal examinant quatre groupes d'enfants finlandais recevant à Malmö, Suède, un einseignement bilingue qui commence dans l'école maternelle. |
---|---|
ISSN: | 0020-8566 1573-0638 |
DOI: | 10.1007/BF00615655 |