The Role of Wealth in the Demand for International Air Travel
Empirical studies of demand for air travel have consistently failed to employ variables representing consumers' wealth. To remedy this the authors formulate and estimate an aggregated time series model of medium to long distance international air travel demand for Israel, which includes variabl...
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Veröffentlicht in: | Journal of transport economics and policy 1994-05, Vol.28 (2), p.163-173 |
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Hauptverfasser: | , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
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Zusammenfassung: | Empirical studies of demand for air travel have consistently failed to employ variables representing consumers' wealth. To remedy this the authors formulate and estimate an aggregated time series model of medium to long distance international air travel demand for Israel, which includes variables representing current income, financial assets and non-financial assets. Consumers' wealth is found to be a significant determinant of air travel. Demand elasticities with respect to financial and non-financial assets are statistically similar and well below a unit. Failure to include consumers' wealth variables in the estimated equations yields price elasticities which are biased downward and income elasticities which are biased upward. /// Empirische Studien der Nachfrage nach Flugreisen haben bislang durchgehend die Kaufkraft der Konsumenten als Einflußvariable vernachlässigt. Um diesen Mangel zu beheben, formulieren und schätzen die Autoren für Israel ein aggregiertes Zeitreihenmodell der Nachfrage nach internationalen Mittel- und Langstreckenflügen, welches solche Variablen wie laufendes Einkommen sowie Geld- und Sachvermögen enthält. Es stellt sich heraus, daß die Kaufkraft der Konsumenten eine signifikante Determinante der Nachfrage nach Flugreisen ist. Nachfrageelastizitäten bezüglich Geld- und Sachvermögen sind statistisch ähnlich und deutlich kleiner als eins. Wird die Kaufkraft der Nachfrager in den geschätzten Gleichungen nicht berücksichtigt, resultieren daraus nach unten verzerrte Preiselastizitäten und nach oben verzerrte Einkommenselastizitäten. /// Des études empiriques de la demande de voyages aériens ont régulièrement omis l'emploi de variables qui représentent la richesse des consommateurs. Pour remédier à cela, les auteurs formulent et estiment pour Israël un modèle à série chronologique globalisé de la demande de voyages aériens internationaux moyens et longs, qui inclut des variables représentant le revenu actuel, les biens financiers et les biens non-financiers. Il est établi que la richesse des consommateurs est un déterminant significatif des voyages aériens. Les élasticités de la demande en ce qui concerne les biens financiers et les biens non-financiers sont statistiquement similaires et bien au dessous de l'unité. Omettre l'inclusion des variables de richesse des consommateurs dans les équations estimées produit des élasticités de prix qui sont prédisposées vers le bas et des élasticités de revenu qui sont prédisposées vers le haut. /// |
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ISSN: | 0022-5258 1754-5951 |