Attitudes and Values in Sexual Behaviour and Sex Education: A Cross-Cultural Study among University Students in Greece and Scotland
This article describes a survey comparing university students in Greece and Scotland with regard to their attitudes to sexual development and sex education. A questionnaire was constructed in Greek and English and was completed by 436 university students in Greece and an equivalent number in Scotlan...
Gespeichert in:
Veröffentlicht in: | International review of education 1999, Vol.45 (2), p.137-151 |
---|---|
Hauptverfasser: | , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | This article describes a survey comparing university students in Greece and Scotland with regard to their attitudes to sexual development and sex education. A questionnaire was constructed in Greek and English and was completed by 436 university students in Greece and an equivalent number in Scotland. Comparative results show a tendency for students' attitudes to converge with regard to gender identity, inter-sexual relations, appropriate forms of sexual behaviour and the factors that shape it. Differences exist regarding the aims of sex education, the concept of a sexually mature person, and the moral principles that should govern inter-sexual relations. /// Dieser Artikel beschreibt eine Erhebung, die Universitäts-studenten in Griechenland und Schottland hinsichtlich ihrer Einstellung zur sexuellen Entwicklung und Aufklärung vergleicht. Ein in griechischer und englischer Sprache erstellter Fragebogen wurde von 436 Universitätsstudenten in Griechenland und der entsprechenden Anzahl in Schottland ausgefüllt. Die Vergleichsergebnisse zeigen eine Tendenz zur Übereinstimmung der Einstellung der Studenten hinsichtlich geschlechtsspezifischer Identität, Beziehungen zwischen Männern und Frauen, angemessener sexueller Verhaltensweisen sowie der dafür ausschlaggebenden Faktoren. Es bestehen Unterschiede hinsichtlich der Ziele der Aufklärung, des Begriffs einer sexuell ausgereiften Person und der moralischen Prinzipien, die in sexuellen Beziehungen vorrangig sein sollten. /// Cet article décrit une enquête qui a comparé des étudiants grecs et écossais quant à leurs opinions sur le développement et l'éducation sexuelle. L'enquête a utilisé un questionnaire rédigé en grec et en anglais, qui a été rempli par 436 étudiants grecs et un nombre équivalent d'Ecossais. L'analyse comparative montre que l'appréciation des étudiants tend à converger en ce qui concerne l'identité sexuelle, les relations entre les deux sexes, les formes appropriées de comportement sexuel et les facteurs qui influencent ce dernier. Elle observe par ailleurs des pensées divergentes au sujet des objectifs de l'éducation sexuelle, de la notion d'une personne mûre sexuellement, et des principes moraux devant régir les relations entre les deux sexes. /// Este artículo describe una investigación que compara a los estudiantes universitarios en Grecia y en Escocia en cuanto a sus posturas con respecto al desarrollo sexual y a la educación sexual. Se ha confeccionado un cuestionario en griego y en inglés |
---|---|
ISSN: | 0020-8566 1573-0638 |
DOI: | 10.1023/A:1003688807427 |