The Relationship between School Composition, School Process and Mathematics Achievement in Secondary Education in Argentina
Using data from the 1998 High School National Census from the Ministry of Education and Culture of Argentina, the present study examines relationships between school composition, some characteristics of schooling (such as institutional culture and climate), and students' achievement in Mathemat...
Gespeichert in:
Veröffentlicht in: | International review of education 2005-05, Vol.51 (2/3), p.173-200 |
---|---|
1. Verfasser: | |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | Using data from the 1998 High School National Census from the Ministry of Education and Culture of Argentina, the present study examines relationships between school composition, some characteristics of schooling (such as institutional culture and climate), and students' achievement in Mathematics in the last year of high school. The study applies multilevel linear modeling on the levels of student, school and state. It finds a close relationship between achievement in Mathematics and the variables of school composition and schooling processes. It shows that when both variables act together, the effect of all other variables significantly decreases. The variables of schooling processes, however, even when diminished in influence, nonetheless notably continue to affect students' achievements. The study also identifes a reference model for future studies evaluating other institutional factors of learning. /// Im Hinblick auf die Ergebnisse des 1998 vom argentinischen Ministerium für Bildung und Kultur durchgeführten Oberschule-Zensus untersucht die vorliegende Studie die Beziehungen zwischen Schulstruktur, einigen Charakteristiken der Ausbildung (wie der Institutionenkultur und dem Klima) und den Leistungen der Schüler in Mathematik im letzten Jahr der Schule. Die Studie bringt ein vielschichtiges lineares Modell auf Schüler-, Schul- und Staatsebene zur Anwendung. Sie deckt eine enge Beziehung auf zwischen den Leistungen in Mathematik und den Variablen der Schulstruktur und des Schulprozesses. Sie zeigt, dass, wenn beide Variablen Zusammenwirken, die Wirkung aller anderen Variablen signifikant sinkt. Die Variablen des Schulprozesses haben weiterhin eine bemerkenswerte Wirkung auf die Leistungen der Schüler, selbst wenn sie in ihrem Einfluss vermindert sind. Die Studie bestimmt auch ein Referenzmodell für zukünftige Studien, die andere institutionelle Faktoren des Lernens bewerten sollen. /// Utilisant des données du recensement national 1998 de l'université effectué par le Ministère Argentin de l'Éducation et de la Culture, l'étude présente examine les relations entre la composition de l'école, certaines caractéristiques de la scolarisation (comme la culture institutionnelle et le climat) et les acquis des élèves en mathématiques en dernière année d'université. L'étude applique à multiples niveaux un modelage linéaire sur les niveaux de l'élève, sur l'école et sur l'État. Elle met en évidence une relation étroite entre les acquis en mathématiques et les vari |
---|---|
ISSN: | 0020-8566 1573-0638 |
DOI: | 10.1007/s11159-005-1843-7 |