Major hazards in the chemical industry. Part III. A retrospective view

The contents of Parts I and II, published 14 years ago, are briefly reviewed. Development of knowledge and procedures for the control of major hazard incidents, plus some significant lessons during the intervening period, are discussed. Trends in legislation are summarised and consideration is given...

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Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Safety science 1993, Vol.16 (3), p.279-305
Hauptverfasser: Carson, P.A., Mumford, C.J.
Format: Artikel
Sprache:eng
Online-Zugang:Volltext
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Beschreibung
Zusammenfassung:The contents of Parts I and II, published 14 years ago, are briefly reviewed. Development of knowledge and procedures for the control of major hazard incidents, plus some significant lessons during the intervening period, are discussed. Trends in legislation are summarised and consideration is given to the concept of environmental, transport, and off-shore major hazards. Quantitative hazard and risk assessment techniques are referred to. The purpose of the paper is to contribute through the journal to the ongoing debate on Major Hazards; it is not intended to be a criticism of progress that has been made to-date, or of work in hand. Illustrative cameo case histories are included to relate theory and practice. Le contenu des volumes I et II, publiés il y a 14 ans, est brièvement revu. Le développement des connaissances et les procédures de contrôle concernant les principaux accidents professionnels, ainsi que quelques leçons importantes données au cours de la période en question, sont discutées. Les tendances législatives sont résumées et on a examiné le concept des principaux accidents écologiques, de transport et d'offshore. On a tenté de les rapprocher avec les techniques d'évaluation des risques et les accidents quantitatifs. L'objectif du document est de contribuer par l'intermédiaire du journal aux débats en cours sur les accidents graves. Il ne s'agit nullement d'une critique des progrès enregistrés jusqu'à ce jour ou des travaux actuellement en cours. Des cas cameo de figures concrets sont également inclus pour illustrer les propos et pour établir une corrélation entre la théorie et la pratique. Der Inhalt der Teile I und II, vor 14 Jahren veröffentlicht, wird kurz betrachtet. Die Kenntnis-und Prozeßentwicklung zur Beherrschung von ernsteren Unfällen, einschließlich einiger wichtiger Empfehlungen für die zwischenliegenden Perioden, werden besprochen. Entwicklungen in der Gesetzgebung werden zusammengefaßt, und es werden die schwereren Unfälle betrachtet, die das Milieu, den Transport und Situationen auf offener See betreffen. Quantitative Methoden zur Erfassung von Unfällen und Risiken werden besprochen. Die vorliegende Abhandlung hat den Zweck, auf dem Weg über die Zeitschrift einen Beitrag zur fortwährenden Diskussion über schwere Unfälle zu liefern; ihr Sinn ist es nicht, eine kritische Besprechung des gegenwärtig erzielten Fortschritts oder der sich in Behandlung befindlichen Arbeiten vorzunehmen. Zuzüglich werden charakteristische Cameo Fälle m
ISSN:0925-7535
1879-1042
DOI:10.1016/0925-7535(93)90050-N