Mechanisms and function of school formation in subyearling American shad (Alosa sapidissima)
Summary The behavioural repertoire of subyearling American shad (Alosa sapidissima) was studied in the laboratory to examine pathways leading to Aggregation and School formation at various group sizes (3–100 fish per 500‐liter tank). Three hypotheses were tested: (1) schooling is the dominant behavi...
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Veröffentlicht in: | Journal of applied ichthyology 1992-08, Vol.8 (1-4), p.143-153 |
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Hauptverfasser: | , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
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Zusammenfassung: | Summary
The behavioural repertoire of subyearling American shad (Alosa sapidissima) was studied in the laboratory to examine pathways leading to Aggregation and School formation at various group sizes (3–100 fish per 500‐liter tank). Three hypotheses were tested: (1) schooling is the dominant behavioural activity of subyearling American shad, (2) development and maintenance of cohesive social behaviour is affected b group size, and (3) survival is a function of group size. Seventeen discrete behaviour patterns were ogserved. In relation to group size, the amount of time spent Schooling varied directly whereas Following and Aggregating varied inversely. The number of bouts of Parallel orient, Parallel swim, and Pivot also varied inversely with group size. A concetual model was developed and tested to show how normal schooling behaviour is achieved in smaPI or framented groups through intermediary modal action patterns. Sequence analysis showed behavioural jiversity to diminish with group size, thereby increasing group cohesion and uniformity of response to stimuli. Probability of survival, determined from weekly mortality in experimental tanks, increased significantly with group size (0.87–0.98 for 3–100 fish). It is hypothesized that survival improves with an increase in the proportion of time spent Schooling, which may increase feeding efficiency, reduce stress, or reduce metabolic expenditures.
Zusammenfassung
Mechanismus und Funktion der Schwarmbildung bei Jungfischen des amerikaniscben Shad
Mit Hilfe von Laboruntersuchungen wurde das Verhaltensspektrum von weniger als ein Jahr alten Jungfischen des Amerikanischen Maifisches (Alosa sapidissima) analysiert, um zu prüfen, wie es zu der Ausbildung von Aggreationen und Schwärmen bei unterschiedlichen Gruppenstärken (3–100 Fischen ro 500‐Liter Versuchskxken) kommt. Die drei folgenden Hypothesen wurden geprüft: (1) Schwarm‐bildung ist das dominante Verhaltensziel dieser Altersgruppe der untersuchten Art; (2)., auf Zusammenschluß gerichtetes Sozialverhalten wird von der Grupengröße beeinflußk und (3) das Überleben ist eine Funktion der Gruppengröße. Siebzehn einzelne Verhaltensmuster wurden analysiert. In Bezug zur Gruppengröße korrelierte die zeitliche Länge, die im Schwarm geschwommen wurde, positiv, während hintereinander her Schwimmen und Aggregatbildung mit abnehmender Gruppengröße zunahm. Die Häufigkeit einer Parallelorientierung, eines parallelen Schwimmens und die von Umkehrbewegungen korrelierte ebenf |
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ISSN: | 0175-8659 1439-0426 |
DOI: | 10.1111/j.1439-0426.1992.tb00676.x |