Does Multitasking Increase or Decrease Persuasion? Effects of Multitasking on Comprehension and Counterarguing
This study examined the effects of multitasking on persuasion, including comprehension and counterarguing of persuasive messages, which were presented in three different contexts: (a) nonmultitasking with full attention paid to the message, (b) multitasking with primary attention paid to the message...
Gespeichert in:
Veröffentlicht in: | Journal of communication 2012-08, Vol.62 (4), p.571-587 |
---|---|
Hauptverfasser: | , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | This study examined the effects of multitasking on persuasion, including comprehension and counterarguing of persuasive messages, which were presented in three different contexts: (a) nonmultitasking with full attention paid to the message, (b) multitasking with primary attention paid to the message, and (c) multitasking with secondary attention paid to the message. Consistent with predictions, the results suggested that multitasking reduced the actual and perceived levels of comprehension and also reduced counterarguing. The implications for research on persuasion are further discussed.
Le multitâche augmente‐t‐il ou diminue‐t‐il la persuasion? Les effets du multitâche sur la compréhension et la contre‐argumentation
Cette étude a examiné les effets du multitâche sur la persuasion, incluant la compréhension et la contre‐argumentation face aux messages persuasifs qui avaient été présentés dans trois contextes différents : a) non multitâche, avec une attention complète donnée au message; b) multitâche, avec une attention principale donnée au message, et c) multitâche, avec une attention secondaire donnée au message. Conformément aux prédictions, les résultats suggèrent que le multitâche a réduit les niveaux réels et perçus de compréhension, en plus de réduire la contre‐argumentation. Les implications pour la recherche sur la persuasion sont discutées.
Mots clés : multitâche, persuasion, attention, principal, secondaire, compréhension, contre‐argumentation
Erhöht oder mindert Multitasking Persuasion? Die Wirkungen von Multitasking auf Verstehensleistung und Counterarguing
In dieser Studie untersuchen wir den Einfluss von Multitasking auf Persuasion unter besonderer Berücksichtigung von Verstehensleistung und Counterarguing gegenüber persuasiven Botschaften, die in drei Kontexten präsentiert wurden: (a) Nicht‐Multitasking mit voller Aufmerksamkeit auf die Botschaft, (b) Multitasking mit primärer Aufmerksamkeit auf die Botschaft und (c) Multitasking mit sekundärer Aufmerksamkeit auf die Botschaft. Im Einklang mit den Annahmen zeigten die Ergebnisse, dass Multitasking die tatsächliche und wahrgenommene Verstehensleistung vermindert und auch counterarguing reduziert. Implikationen für die Persuasionsforschung werden diskutiert.
Schlüsselbegriffe: Multitasking, Persuasion, Aufmerksamkeit, Primär, Sekundär, Verstehensleistung, Counterarguing
Incrementa la Multitarea o Decrece la Persuasión?
Los Efectos de la Multitarea sobre la Comprensión y la Contra‐argumentación |
---|---|
ISSN: | 0021-9916 1460-2466 |
DOI: | 10.1111/j.1460-2466.2012.01659.x |