Fortnite: The business model pattern behind the scene
We analyse the business model pattern behind the success of the Fortnite game. A theoretical model is used to examine the conditions where a Freemium strategy is appropriate. We also shed light on the structure of the in-game-shop and analyse several features from a marketing perspective. Wir analys...
Gespeichert in:
Veröffentlicht in: | Die Unternehmung (Bern) 2020-01, Vol.74 (4), p.426-444 |
---|---|
Hauptverfasser: | , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | We analyse the business model pattern behind the success of the Fortnite game. A theoretical model is used to examine the conditions where a Freemium strategy is appropriate. We also shed light on the structure of the in-game-shop and analyse several features from a marketing perspective.
Wir analysieren das Muster des Geschäftsmodells hinter dem Erfolg des Spiels Fortnite. Anhand eines theoretischen Modells werden die Bedingungen herausgearbeitet, unter denen eine Freemium-Strategie optimal ist. Wir untersuchen zudem die Struktur des In-Game-Shops und analysieren einige Merkmale aus einer Marketing-Perspektive. |
---|---|
ISSN: | 0042-059X |
DOI: | 10.5771/0042-059X-2020-4-426 |