Fortnite: The business model pattern behind the scene

We analyse the business model pattern behind the success of the Fortnite game. A theoretical model is used to examine the conditions where a Freemium strategy is appropriate. We also shed light on the structure of the in-game-shop and analyse several features from a marketing perspective. Wir analys...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Die Unternehmung (Bern) 2020-01, Vol.74 (4), p.426-444
Hauptverfasser: Schöber, Timo, Stadtmann, Georg
Format: Artikel
Sprache:eng
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:We analyse the business model pattern behind the success of the Fortnite game. A theoretical model is used to examine the conditions where a Freemium strategy is appropriate. We also shed light on the structure of the in-game-shop and analyse several features from a marketing perspective. Wir analysieren das Muster des Geschäftsmodells hinter dem Erfolg des Spiels Fortnite. Anhand eines theoretischen Modells werden die Bedingungen herausgearbeitet, unter denen eine Freemium-Strategie optimal ist. Wir untersuchen zudem die Struktur des In-Game-Shops und analysieren einige Merkmale aus einer Marketing-Perspektive.
ISSN:0042-059X
DOI:10.5771/0042-059X-2020-4-426