Response of Urban Real Estate Values in Anticipation of the Washington Metro

The effect of public mass transit systems on the spatial distribution of urban property values is likely to be highly parcel-specific. Changes in real estate values may occur both before and after construction of a transit system. This article describes a series of econometric models of real estate...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Journal of transport economics and policy 1980-09, Vol.14 (3), p.315-336
Hauptverfasser: Damm, David, Lerman, Steven R., Lerner-Lam, Eva, Young, Jeffrey
Format: Artikel
Sprache:eng
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The effect of public mass transit systems on the spatial distribution of urban property values is likely to be highly parcel-specific. Changes in real estate values may occur both before and after construction of a transit system. This article describes a series of econometric models of real estate values estimated for parcels in Washington, D.C., over the period of the planning and initial construction of the Metro system. Separate models are estimated for single-family dwellings, multi-family structures and retail stores. Access to Metro and its implementation schedule are both found to be significant determinants of parcel transaction prices. /// Die Einwirkung öffentlicher Massentransportsysteme auf die räumliche Verteilung städtischer Immobilienwerte wird wahrscheinlich höchst parzellenspezifisch sein. Immobilienwerte können sich sowohl vor wie nach dem Ausbau eines Transitsystems ändern. Dieser Artikel beschreibt eine Serie Őkonometrischer Modelle von, die auf Schätzungswerten von Immobilien für Landparzellen in Washington D.C. beruhen, zur Zeit der Planungsperiode und am Anfang der Konstruktion des Metrosystems. Separate Modelle für Einfamilienwohnungen, Vielfamilienbauten und Kaufhäuser werden aufgestellt. Diese ergeben, dass sowohl die Zugänglichkeit der Metro wie deren Bauzeitplanung entscheidende Faktoren in der Bestimmung von Parzellenpreisen sind. /// L'effet des systèmes de transport publique de masse sur la répartition spatiale des valeurs immobilières en zone urbaine risque d'être très spécifique aux quartiers concernés. Des variations de valeurs immobilières réelles peuvent survenir soit avant, soit après leur construction. Cet article décrit une série de modèles économétriques de valeurs immobilières réelles estimées pour des quartiers de Washington, D.C., s'étalant sur la période correspondant à la conception et à la construction du système métropolitain. Des modéles différents sont choisis pour les résidences indépendantes, les habitations regroupant plusieurs familles et les magasins. L'accès au Métro et le plan de sa mise en place s'avèrent être deux paramètres déterminants en ce qui concerne les cours de transaction dans un quartier.
ISSN:0022-5258
1754-5951