Hungary
The following ten articles were written by contributors from Australia, Brazil, Cote d'Ivoire, Hungary, India, Morocco, The Philippines, Switzerland, the United Kingdom and the United States of America. They are part of an international research project conducted at UIE in collaboration with th...
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Veröffentlicht in: | International review of education 1996-01, Vol.42 (1/3), p.59-74 |
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Hauptverfasser: | , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
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Zusammenfassung: | The following ten articles were written by contributors from Australia, Brazil, Cote d'Ivoire, Hungary, India, Morocco, The Philippines, Switzerland, the United Kingdom and the United States of America. They are part of an international research project conducted at UIE in collaboration with the University of Florence. Each study outlines the historical background and general approach to adult education programmes in the country concerned, and describes the legislative and policy context in which such programmes operate. The contributors discuss trends, problems and issues in adult education that are especially significant in their particular countries. They also address a number of shared themes: the shifting definitions of adult learning; the decentralizing (and in some cases centralizing) of adult education provision; the effort to expand and diversify continuing vocational education as work patterns alter; the blurring of the divide between vocational and general education; the changing educational roles of the public and private sectors. At a time when many countries are developing new laws and policies for adult learning, these studies show that different nations have much valuable experience to offer each other in this important field. /// Die folgenden zehn Artikel sind Beiträge aus Australien, Brasilien, der Elfenbeinküste, Ungarn, Indien, Marokko, den Philippinen, der Schweiz, dem Vereinigten Königreich und den Vereinigten Staaten von Amerika. Sie sind Teil eines am VIP in Zusammenarbeit mit der Universität Florenz durchgeführten Forschungsprojektes. Jede Studie stellt den historischen Hintergrund und den allgemeinen Ansatz zu Erwachsenenbildungsprogrammen in den betroffenen Ländern in den Vordergrund und beschreibt zudem den legislativen und politischen Rahmen solcher Programme. Die Autoren diskutieren Trends, Probleme und Themen der Erwachsenenbildung mit besonderer Bedeutung für ihre Länder. Sie behandeln außerdem eine Anzahl gemeinsamer Themenbereiche: die sich ändernde Definition des Erwachsenenlemens, die Dezentralisierung (und in einigen Fällen Zentralisierung) der Bereitstellung von Möglichkeiten zur Erwachsenenbildung, die sich ändernden Bemühungen um eine Ausweitung und Diversifizierung von Berufsbildung, die Ausweitung der Trennung von Berufsausbildung und allgemeiner Ausbildung und die sich ändernde Rolle des öffentlichen und privaten Sektors bei der Ausbildung. In einer Zeit, in der viele Länder neue Gesetze und Politiken zur Erwachs |
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ISSN: | 0020-8566 1573-0638 |