Riemanns Tonvorstellungen oder Hornbostels Melodiegestalten?: Handschins Blick auf die großen Synthesen
At the beginning of the twentieth century, Hugo Riemann (Leipzig) and the representatives of the Berlin school of music psychology (Stumpf, Hornbostel, and Lachmann) engaged in a fierce debate about the proper definition of the elements of music and basic musical processes. These discussions formed...
Gespeichert in:
Veröffentlicht in: | Archiv für Musikwissenschaft 2019-12, Vol.76 (4), p.268-279 |
---|---|
1. Verfasser: | |
Format: | Artikel |
Sprache: | ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | At the beginning of the twentieth century, Hugo Riemann (Leipzig) and the representatives of the Berlin school of music psychology (Stumpf, Hornbostel, and Lachmann) engaged in a fierce debate about the proper definition of the elements of music and basic musical processes. These discussions formed the background for Jacques Handschin’s inquiry into the fundamental principles of music. |
---|---|
ISSN: | 0003-9292 2366-2794 |