Früher Schulabgang und die Transition von Bildung in Beschäftigung: eine Typologie der nationalen Übergangsstrukturen in Europa

The proportions of early school leavers vary widely across Europe. Between 2004 and 2011, they ranged between four (Slovenia) and 40 percent (Portugal). This variance is largely due to national transitions, the institutionally manifested ways of education in employment. Based on extensive literature...

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Hauptverfasser: Lindinger, Korinna, Moser, Winfried
Format: Tagungsbericht
Sprache:ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The proportions of early school leavers vary widely across Europe. Between 2004 and 2011, they ranged between four (Slovenia) and 40 percent (Portugal). This variance is largely due to national transitions, the institutionally manifested ways of education in employment. Based on extensive literature analysis and secondary evaluations of the Labor Force Survey, a typology of transition structures is proposed, comprising Western and Eastern European states. Die Anteile früher Schulabgängerinnen und -abgänger sind in Europa sehr unterschiedlich hoch. 2004 bis 2011 lagen sie zwischen vier (Slowenien) und 40 Prozent (Portugal). Diese Varianz ist wesentlich durch nationale Transitionsstrukturen, die institutionell manifestierten Wege, von Bildung in Beschäftigung begründet. Auf Basis einer umfangreichen Literaturanalyse und Sekundärauswertungen des Labour- Force-Surveys wird eine Typologie der Übergangsstrukturen vorgeschlagen, die west- und osteuropäische Staaten umfasst.