A Model for International Collaborative Development Work in Schools
This paper discusses the establishment of an international collaborative program focused on school improvement in Brazil and the United States. Two qualitative research studies were conducted on the development work conducted by faculty, students, and local K-12 school stakeholders. The design and i...
Gespeichert in:
Veröffentlicht in: | Educational media international 2007-06, Vol.44 (2), p.167-179 |
---|---|
Hauptverfasser: | , , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | This paper discusses the establishment of an international collaborative program focused on school improvement in Brazil and the United States. Two qualitative research studies were conducted on the development work conducted by faculty, students, and local K-12 school stakeholders. The design and implementation of collaborative student projects focused on multicultural education and the use of educational technologies. A model for international collaborative projects is presented that can serve as a framework for future projects following similar principles.
Un modèle pour un travail de développement collaboratif international dans les écoles
Cet article examine la création d'un programme collaboratif international centré sur l'amélioration des écoles au Brésil et aux Etats-Unis. Deux recherches qualitatives ont porté sur le travail de développement mené par les enseignants, les élèves et les responsables du système scolaire de la maternelle à la Terminale. La conception et la mise en œuvre des projets collaboratifs des élèves ont mis l'accent sur l'éducation multiculturelle et l'usage des technologies éducatives. Nous présentons un schéma de projets collaboratifs internationaux qui peut servir de cadre aux projets futurs fondés sur des principes comparables.
Ein Modell für Entwicklungsarbeit in Schulen in internationaler Zusammenarbeit
In diesem Papier wird die Einrichtung eines auf Schulweiterentwicklung gerichteten Programms internationaler Zusammenarbeit zwischen Brasilien und den Vereinigten Staaten diskutiert. Zwei qualitative Forschungsarbeiten wurden über die Entwicklungsarbeit, ausgeführt durch die Fakultät, Studenten und Interessenvertreter der örtlichen K12-Schulen, durchgeführt. Entwurf und Umsetzung kollaborativer Studienarbeiten befassten sich mit multikultureller Erziehung und der Nutzung von Unterrichtstechnologien. Es wird ein Modell für Projekte in internationaler Zusammenarbeit vorgestellt, das als Muster für zukünftige Projekte ähnlichen Zuschnitts dienen kann.
Un modelo para un trabajo de desarrollo colaborativo internacional en las escuelas
Este artículo presenta la creación de un programa colaborativo internacional con un enfoque del desarrollo cualitativo en las escuelas de Brasil y de los Estados Unidos. Dos estudios cualitativos han sido llrvados a cabo acerca del trabajo de desarrollo hecho por profesores, alumnos y mandos de las escuelas de enseñanza básica. El diseño y la aplicación de proyectos colaborativos entre los alumnos |
---|---|
ISSN: | 0952-3987 1469-5790 |
DOI: | 10.1080/09523980701295182 |