PRESSURE CONTROL VALVE FOR THE OPEN-LOOP OR CLOSED-LOOP CONTROL OF A PRESSURE OF A FLUID IN A PILOT PRESSURE CHAMBER, AND VIBRATION DAMPER HAVING SUCH A PRESSURE CONTROL VALVE
Die vorliegende Erfindung betrifft ein Druckregelventil (1) zum Steuern oder Regeln eines Drucks eines Fluids in einem Pilotdruckraum, aufweisend ein Ventilgehäuse (10) mit mindestens einem Einlass, der mit dem Pilotdruckraum fluidisch verbindbar ist, und mit mindestens einem Auslass, und einem zwis...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | BERGFELD, Björn DISCH, Stefan FLÜHS, Joachim |
description | Die vorliegende Erfindung betrifft ein Druckregelventil (1) zum Steuern oder Regeln eines Drucks eines Fluids in einem Pilotdruckraum, aufweisend ein Ventilgehäuse (10) mit mindestens einem Einlass, der mit dem Pilotdruckraum fluidisch verbindbar ist, und mit mindestens einem Auslass, und einem zwischen dem mindestens einen Einlass und mindestens einem Auslass, einem ersten Ventilsitz (21) und einem zweiten Ventilsitz (22), die in einem Pilotventilraum (20) angeordnet sind, einen Stößel (60) mit einer Pilotdichtung (40), wobei der Stößel (60) mittels einer bestrombaren Betätigungseinrichtung (70) entlang einer Längsachse (L) bewegbar ist, wobei die Pilotdichtung (40) einen Dichtabschnitt (46) mit einer ersten Dichtfläche (41) und einer zweiten Dichtfläche (42) aufweist, die in der Längsachse (L) auf gegenüberliegenden Seiten angeordnet sind, wobei in einem unbetätigten Zustand der Betätigungseinrichtung (70) mittels einer Rückstellfeder (75) die Pilotdichtung (40) in einer ersten Stellung (A) angeordnet ist, in welcher die erste Dichtfläche (41) an dem ersten Ventilsitz (21) dichtend anliegt und einen ersten Durchtrittskanal (17) verschließt, wobei im betätigten Zustand der Betätigungseinrichtung (70) die Pilotdichtung (40) in einer zweiten Stellung (B) angeordnet werden kann, in welcher die zweite Dichtfläche (42) am dem zweiten Ventilsitz (22) anliegt und den zweiten Durchtrittskanal (18) verschließt, und wobei die Pilotdichtung (40) einen gegenüber dem Dichtabschnitt gefederten Anschlagabschnitt aufweist, der zwischen der ersten Endstellung (A) einer zweiten Endstellung an einem Anschlag (15) zum Anliegen kommen kann, bevor die zweite Endstellung erreicht wird. Figur 1
The present invention relates to a pressure control valve (1) for the open-loop or closed-loop control of a pressure of a fluid in a pilot pressure chamber, having a valve housing (10) with at least one inlet, which is fluidically connectable to the pilot pressure chamber, and at least one outlet, and, between the at least one inlet and at least one outlet, a first valve seat (21) and a second valve seat (22), which are arranged in a pilot valve chamber (20), having a tappet (60) with a pilot seal (40), wherein the tappet (60) is movable along a longitudinal axis (L) by means of an energisable actuating device (70), wherein the pilot seal (40) has a sealing portion (46) with a first sealing face (41) and a second sealing face (42) which are arranged on opposite sides along the longitudina |
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The present invention relates to a pressure control valve (1) for the open-loop or closed-loop control of a pressure of a fluid in a pilot pressure chamber, having a valve housing (10) with at least one inlet, which is fluidically connectable to the pilot pressure chamber, and at least one outlet, and, between the at least one inlet and at least one outlet, a first valve seat (21) and a second valve seat (22), which are arranged in a pilot valve chamber (20), having a tappet (60) with a pilot seal (40), wherein the tappet (60) is movable along a longitudinal axis (L) by means of an energisable actuating device (70), wherein the pilot seal (40) has a sealing portion (46) with a first sealing face (41) and a second sealing face (42) which are arranged on opposite sides along the longitudinal axis (L), wherein, in an unactuated state of the actuating device (70), by means of a restoring spring (75), the pilot seal (40) is arranged in a first position (A) in which the first sealing face (41) bears sealingly against the first valve seat (21) and closes a first through-channel (17), wherein, in the actuated state of the actuating device (70), the pilot seal (40) can be arranged in a second position (B) in which the second sealing face (42) bears against the second valve seat (22) and closes the second through-channel (18), and wherein the pilot seal (40) has a stop portion that is spring-mounted with respect to the sealing portion and can come to bear against a stop (15) between the first end position (A) and a second end position, before the second end position is reached. Drawing_references_to_be_translated:
La présente invention concerne une vanne de régulation de pression (1) destinée à la régulation en boucle ouverte ou en boucle fermée d'une pression d'un fluide dans une chambre de pression pilote, comprenant un corps de vanne (10) pourvu d'au moins une entrée, qui peut être mise en communication fluidique avec la chambre de pression pilote, et au moins une sortie, et, entre l'au moins une entrée et l'au moins une sortie, un premier siège de vanne (21) et un deuxième siège de vanne (22), qui sont disposés dans une chambre de vanne pilote (20), ayant un poussoir (60) avec un joint d'étanchéité pilote (40), le poussoir (60) étant mobile le long d'un axe longitudinal (L) au moyen d'un dispositif d'actionnement (70) pouvant être excité, le joint d'étanchéité pilote (40) comprenant une portion d'étanchéité (46) ayant une première face d'étanchéité (41) et une deuxième face d'étanchéité (42) qui sont disposées sur des côtés opposés le long de l'axe longitudinal (L). Selon l'invention, dans un état non actionné du dispositif d'actionnement (70), au moyen d'un ressort de rappel (75), le joint d'étanchéité pilote (40) est disposé dans une première position (A) dans laquelle la première face d'étanchéité (41) s'appuie de manière étanche contre le premier siège de vanne (21) et ferme un premier canal traversant (17), dans l'état actionné du dispositif d'actionnement (70), le joint d'étanchéité pilote (40) pouvant être disposé dans une deuxième position (B) dans laquelle la deuxième face d'étanchéité (42) s'appuie contre le deuxième siège de vanne (22) et ferme le deuxième canal traversant (18), et le joint d'étanchéité pilote (40) comprenant une portion d'arrêt qui est montée sur ressort par rapport à la portion d'étanchéité et peut venir en appui contre une butée (15) entre la première position d'extrémité (A) et une deuxième position d'extrémité, avant que la deuxième position d'extrémité ne soit atteinte.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ACTUATING-FLOATS ; BLASTING ; COCKS ; DEVICES FOR VENTING OR AERATING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MEANS FOR DAMPING VIBRATION ; MECHANICAL ENGINEERING ; SHOCK-ABSORBERS ; SPRINGS ; TAPS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; VALVES ; WEAPONS</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20241121&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2024235493A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20241121&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2024235493A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>BERGFELD, Björn</creatorcontrib><creatorcontrib>DISCH, Stefan</creatorcontrib><creatorcontrib>FLÜHS, Joachim</creatorcontrib><title>PRESSURE CONTROL VALVE FOR THE OPEN-LOOP OR CLOSED-LOOP CONTROL OF A PRESSURE OF A FLUID IN A PILOT PRESSURE CHAMBER, AND VIBRATION DAMPER HAVING SUCH A PRESSURE CONTROL VALVE</title><description>Die vorliegende Erfindung betrifft ein Druckregelventil (1) zum Steuern oder Regeln eines Drucks eines Fluids in einem Pilotdruckraum, aufweisend ein Ventilgehäuse (10) mit mindestens einem Einlass, der mit dem Pilotdruckraum fluidisch verbindbar ist, und mit mindestens einem Auslass, und einem zwischen dem mindestens einen Einlass und mindestens einem Auslass, einem ersten Ventilsitz (21) und einem zweiten Ventilsitz (22), die in einem Pilotventilraum (20) angeordnet sind, einen Stößel (60) mit einer Pilotdichtung (40), wobei der Stößel (60) mittels einer bestrombaren Betätigungseinrichtung (70) entlang einer Längsachse (L) bewegbar ist, wobei die Pilotdichtung (40) einen Dichtabschnitt (46) mit einer ersten Dichtfläche (41) und einer zweiten Dichtfläche (42) aufweist, die in der Längsachse (L) auf gegenüberliegenden Seiten angeordnet sind, wobei in einem unbetätigten Zustand der Betätigungseinrichtung (70) mittels einer Rückstellfeder (75) die Pilotdichtung (40) in einer ersten Stellung (A) angeordnet ist, in welcher die erste Dichtfläche (41) an dem ersten Ventilsitz (21) dichtend anliegt und einen ersten Durchtrittskanal (17) verschließt, wobei im betätigten Zustand der Betätigungseinrichtung (70) die Pilotdichtung (40) in einer zweiten Stellung (B) angeordnet werden kann, in welcher die zweite Dichtfläche (42) am dem zweiten Ventilsitz (22) anliegt und den zweiten Durchtrittskanal (18) verschließt, und wobei die Pilotdichtung (40) einen gegenüber dem Dichtabschnitt gefederten Anschlagabschnitt aufweist, der zwischen der ersten Endstellung (A) einer zweiten Endstellung an einem Anschlag (15) zum Anliegen kommen kann, bevor die zweite Endstellung erreicht wird. Figur 1
The present invention relates to a pressure control valve (1) for the open-loop or closed-loop control of a pressure of a fluid in a pilot pressure chamber, having a valve housing (10) with at least one inlet, which is fluidically connectable to the pilot pressure chamber, and at least one outlet, and, between the at least one inlet and at least one outlet, a first valve seat (21) and a second valve seat (22), which are arranged in a pilot valve chamber (20), having a tappet (60) with a pilot seal (40), wherein the tappet (60) is movable along a longitudinal axis (L) by means of an energisable actuating device (70), wherein the pilot seal (40) has a sealing portion (46) with a first sealing face (41) and a second sealing face (42) which are arranged on opposite sides along the longitudinal axis (L), wherein, in an unactuated state of the actuating device (70), by means of a restoring spring (75), the pilot seal (40) is arranged in a first position (A) in which the first sealing face (41) bears sealingly against the first valve seat (21) and closes a first through-channel (17), wherein, in the actuated state of the actuating device (70), the pilot seal (40) can be arranged in a second position (B) in which the second sealing face (42) bears against the second valve seat (22) and closes the second through-channel (18), and wherein the pilot seal (40) has a stop portion that is spring-mounted with respect to the sealing portion and can come to bear against a stop (15) between the first end position (A) and a second end position, before the second end position is reached. Drawing_references_to_be_translated:
La présente invention concerne une vanne de régulation de pression (1) destinée à la régulation en boucle ouverte ou en boucle fermée d'une pression d'un fluide dans une chambre de pression pilote, comprenant un corps de vanne (10) pourvu d'au moins une entrée, qui peut être mise en communication fluidique avec la chambre de pression pilote, et au moins une sortie, et, entre l'au moins une entrée et l'au moins une sortie, un premier siège de vanne (21) et un deuxième siège de vanne (22), qui sont disposés dans une chambre de vanne pilote (20), ayant un poussoir (60) avec un joint d'étanchéité pilote (40), le poussoir (60) étant mobile le long d'un axe longitudinal (L) au moyen d'un dispositif d'actionnement (70) pouvant être excité, le joint d'étanchéité pilote (40) comprenant une portion d'étanchéité (46) ayant une première face d'étanchéité (41) et une deuxième face d'étanchéité (42) qui sont disposées sur des côtés opposés le long de l'axe longitudinal (L). Selon l'invention, dans un état non actionné du dispositif d'actionnement (70), au moyen d'un ressort de rappel (75), le joint d'étanchéité pilote (40) est disposé dans une première position (A) dans laquelle la première face d'étanchéité (41) s'appuie de manière étanche contre le premier siège de vanne (21) et ferme un premier canal traversant (17), dans l'état actionné du dispositif d'actionnement (70), le joint d'étanchéité pilote (40) pouvant être disposé dans une deuxième position (B) dans laquelle la deuxième face d'étanchéité (42) s'appuie contre le deuxième siège de vanne (22) et ferme le deuxième canal traversant (18), et le joint d'étanchéité pilote (40) comprenant une portion d'arrêt qui est montée sur ressort par rapport à la portion d'étanchéité et peut venir en appui contre une butée (15) entre la première position d'extrémité (A) et une deuxième position d'extrémité, avant que la deuxième position d'extrémité ne soit atteinte.</description><subject>ACTUATING-FLOATS</subject><subject>BLASTING</subject><subject>COCKS</subject><subject>DEVICES FOR VENTING OR AERATING</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MEANS FOR DAMPING VIBRATION</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>SHOCK-ABSORBERS</subject><subject>SPRINGS</subject><subject>TAPS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>VALVES</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjssKwjAURLtxIeo_XHBrQdu6cJmmtyaQ5pYkrctSJK5EC_W__EXfr52rYeYMwwyDc2nQ2sogcNLOkIKaqRohJwNOIFCJOlREJVwDrshi9rCvOuXA4D1yd7mqZAZS34BU5D6YC1akaGbAdAa1TA1zkjRkrCjRgGC11GuwFRffmz_HxsFg1-57P3nqKJjm6LgIfXdsfN-1W3_wp2ZD0TxKoniZrGK2iP9rXQB0n0l5</recordid><startdate>20241121</startdate><enddate>20241121</enddate><creator>BERGFELD, Björn</creator><creator>DISCH, Stefan</creator><creator>FLÜHS, Joachim</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20241121</creationdate><title>PRESSURE CONTROL VALVE FOR THE OPEN-LOOP OR CLOSED-LOOP CONTROL OF A PRESSURE OF A FLUID IN A PILOT PRESSURE CHAMBER, AND VIBRATION DAMPER HAVING SUCH A PRESSURE CONTROL VALVE</title><author>BERGFELD, Björn ; 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Figur 1
The present invention relates to a pressure control valve (1) for the open-loop or closed-loop control of a pressure of a fluid in a pilot pressure chamber, having a valve housing (10) with at least one inlet, which is fluidically connectable to the pilot pressure chamber, and at least one outlet, and, between the at least one inlet and at least one outlet, a first valve seat (21) and a second valve seat (22), which are arranged in a pilot valve chamber (20), having a tappet (60) with a pilot seal (40), wherein the tappet (60) is movable along a longitudinal axis (L) by means of an energisable actuating device (70), wherein the pilot seal (40) has a sealing portion (46) with a first sealing face (41) and a second sealing face (42) which are arranged on opposite sides along the longitudinal axis (L), wherein, in an unactuated state of the actuating device (70), by means of a restoring spring (75), the pilot seal (40) is arranged in a first position (A) in which the first sealing face (41) bears sealingly against the first valve seat (21) and closes a first through-channel (17), wherein, in the actuated state of the actuating device (70), the pilot seal (40) can be arranged in a second position (B) in which the second sealing face (42) bears against the second valve seat (22) and closes the second through-channel (18), and wherein the pilot seal (40) has a stop portion that is spring-mounted with respect to the sealing portion and can come to bear against a stop (15) between the first end position (A) and a second end position, before the second end position is reached. Drawing_references_to_be_translated:
La présente invention concerne une vanne de régulation de pression (1) destinée à la régulation en boucle ouverte ou en boucle fermée d'une pression d'un fluide dans une chambre de pression pilote, comprenant un corps de vanne (10) pourvu d'au moins une entrée, qui peut être mise en communication fluidique avec la chambre de pression pilote, et au moins une sortie, et, entre l'au moins une entrée et l'au moins une sortie, un premier siège de vanne (21) et un deuxième siège de vanne (22), qui sont disposés dans une chambre de vanne pilote (20), ayant un poussoir (60) avec un joint d'étanchéité pilote (40), le poussoir (60) étant mobile le long d'un axe longitudinal (L) au moyen d'un dispositif d'actionnement (70) pouvant être excité, le joint d'étanchéité pilote (40) comprenant une portion d'étanchéité (46) ayant une première face d'étanchéité (41) et une deuxième face d'étanchéité (42) qui sont disposées sur des côtés opposés le long de l'axe longitudinal (L). Selon l'invention, dans un état non actionné du dispositif d'actionnement (70), au moyen d'un ressort de rappel (75), le joint d'étanchéité pilote (40) est disposé dans une première position (A) dans laquelle la première face d'étanchéité (41) s'appuie de manière étanche contre le premier siège de vanne (21) et ferme un premier canal traversant (17), dans l'état actionné du dispositif d'actionnement (70), le joint d'étanchéité pilote (40) pouvant être disposé dans une deuxième position (B) dans laquelle la deuxième face d'étanchéité (42) s'appuie contre le deuxième siège de vanne (22) et ferme le deuxième canal traversant (18), et le joint d'étanchéité pilote (40) comprenant une portion d'arrêt qui est montée sur ressort par rapport à la portion d'étanchéité et peut venir en appui contre une butée (15) entre la première position d'extrémité (A) et une deuxième position d'extrémité, avant que la deuxième position d'extrémité ne soit atteinte.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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