ELECTROMECHANICAL BRAKE SYSTEM FOR A MOTOR VEHICLE WITH YAWING MOMENTUM RESTRICTION

Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Steuerung einer elektromechanischen Radbremse (104, 106, 108, 110) eines Kraftfahrzeugs durch eine der Radbremse zugeordnete lokale Radbremssteuereinheit (118, 120, 122, 124), wobei die Radbremssteuereinheit (118, 120, 122, 124) über eine Datenverbindung (154...

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Hauptverfasser: BÖHM, Jürgen, GRÖGER, Sascha, MUNTU, Matthias
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator BÖHM, Jürgen
GRÖGER, Sascha
MUNTU, Matthias
description Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Steuerung einer elektromechanischen Radbremse (104, 106, 108, 110) eines Kraftfahrzeugs durch eine der Radbremse zugeordnete lokale Radbremssteuereinheit (118, 120, 122, 124), wobei die Radbremssteuereinheit (118, 120, 122, 124) über eine Datenverbindung (154) mit einer zentralen Bremsensteuereinheit (102) des Kraftfahrzeugs verbunden ist. Dabei ist die zentrale Bremsensteuereinheit (102) dazu ausgebildet, aus einer Betätigungsinformation einer Bremsbetätigungseinheit (112) eine Bremsanforderung zu ermitteln und der Bremsanforderung entsprechende radindividuelle Steuersignale an die lokalen Bremsensteuereinheiten (118, 120, 122, 124) der Radbremsen (104, 106, 108, 110) zu übermitteln, wobei zumindest für ein Rad (142, 144, 146, 148) das entsprechende Steuersignal in ein radindividuelles modifiziertes Steuersignal umgesetzt werden kann. The invention relates to a method for controlling an electromechanical wheel brake (104, 106, 108, 110) of a motor vehicle by a local wheel brake control unit (118, 120, 122, 124) allocated to the wheel brake, wherein the wheel brake control unit (118, 120, 122, 124) is connected to a central brake control unit (102) of the motor vehicle by a data connection (154). The central brake control unit (102) is designed to determine a braking request from actuation information of a brake actuation unit (112) and to transmit wheel-individual control signals, corresponding to the braking request, to the local brake control units (118, 120, 122, 124) of the wheel brakes (104, 106, 108, 110), wherein at least for one wheel (142, 144, 146, 148) the corresponding control signal can be converted into a wheel-individual modified control signal. L'invention concerne un procédé pour commander un frein de roue (104, 106, 108, 110) électromécanique d'un véhicule automobile par une unité de commande de frein de roue locale (118, 120, 122, 124) associée au frein de roue, l'unité de commande de frein de roue (118, 120, 122, 124) étant reliée par une liaison de données (154) à une unité de commande de frein centrale (102) du véhicule automobile. L'unité de commande de frein centrale(102) est conçue pour déterminer une demande de freinage à partir d'une information d'actionnement d'une unité d'actionnement de frein (112) et pour transmettre des signaux de commande individuels par roue correspondant à la demande de freinage aux unités de commande de frein locales (118, 120, 122, 124) des freins de roue (104,
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Dabei ist die zentrale Bremsensteuereinheit (102) dazu ausgebildet, aus einer Betätigungsinformation einer Bremsbetätigungseinheit (112) eine Bremsanforderung zu ermitteln und der Bremsanforderung entsprechende radindividuelle Steuersignale an die lokalen Bremsensteuereinheiten (118, 120, 122, 124) der Radbremsen (104, 106, 108, 110) zu übermitteln, wobei zumindest für ein Rad (142, 144, 146, 148) das entsprechende Steuersignal in ein radindividuelles modifiziertes Steuersignal umgesetzt werden kann. The invention relates to a method for controlling an electromechanical wheel brake (104, 106, 108, 110) of a motor vehicle by a local wheel brake control unit (118, 120, 122, 124) allocated to the wheel brake, wherein the wheel brake control unit (118, 120, 122, 124) is connected to a central brake control unit (102) of the motor vehicle by a data connection (154). The central brake control unit (102) is designed to determine a braking request from actuation information of a brake actuation unit (112) and to transmit wheel-individual control signals, corresponding to the braking request, to the local brake control units (118, 120, 122, 124) of the wheel brakes (104, 106, 108, 110), wherein at least for one wheel (142, 144, 146, 148) the corresponding control signal can be converted into a wheel-individual modified control signal. L'invention concerne un procédé pour commander un frein de roue (104, 106, 108, 110) électromécanique d'un véhicule automobile par une unité de commande de frein de roue locale (118, 120, 122, 124) associée au frein de roue, l'unité de commande de frein de roue (118, 120, 122, 124) étant reliée par une liaison de données (154) à une unité de commande de frein centrale (102) du véhicule automobile. L'unité de commande de frein centrale(102) est conçue pour déterminer une demande de freinage à partir d'une information d'actionnement d'une unité d'actionnement de frein (112) et pour transmettre des signaux de commande individuels par roue correspondant à la demande de freinage aux unités de commande de frein locales (118, 120, 122, 124) des freins de roue (104, 106, 108, 110), le signal de commande correspondant pouvant être converti en un signal de commande modifié individuel par roue au moins pour une roue (142, 144, 146, 148).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; PERFORMING OPERATIONS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20240606&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2024114870A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25563,76418</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20240606&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2024114870A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>BÖHM, Jürgen</creatorcontrib><creatorcontrib>GRÖGER, Sascha</creatorcontrib><creatorcontrib>MUNTU, Matthias</creatorcontrib><title>ELECTROMECHANICAL BRAKE SYSTEM FOR A MOTOR VEHICLE WITH YAWING MOMENTUM RESTRICTION</title><description>Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Steuerung einer elektromechanischen Radbremse (104, 106, 108, 110) eines Kraftfahrzeugs durch eine der Radbremse zugeordnete lokale Radbremssteuereinheit (118, 120, 122, 124), wobei die Radbremssteuereinheit (118, 120, 122, 124) über eine Datenverbindung (154) mit einer zentralen Bremsensteuereinheit (102) des Kraftfahrzeugs verbunden ist. 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The central brake control unit (102) is designed to determine a braking request from actuation information of a brake actuation unit (112) and to transmit wheel-individual control signals, corresponding to the braking request, to the local brake control units (118, 120, 122, 124) of the wheel brakes (104, 106, 108, 110), wherein at least for one wheel (142, 144, 146, 148) the corresponding control signal can be converted into a wheel-individual modified control signal. L'invention concerne un procédé pour commander un frein de roue (104, 106, 108, 110) électromécanique d'un véhicule automobile par une unité de commande de frein de roue locale (118, 120, 122, 124) associée au frein de roue, l'unité de commande de frein de roue (118, 120, 122, 124) étant reliée par une liaison de données (154) à une unité de commande de frein centrale (102) du véhicule automobile. L'unité de commande de frein centrale(102) est conçue pour déterminer une demande de freinage à partir d'une information d'actionnement d'une unité d'actionnement de frein (112) et pour transmettre des signaux de commande individuels par roue correspondant à la demande de freinage aux unités de commande de frein locales (118, 120, 122, 124) des freins de roue (104, 106, 108, 110), le signal de commande correspondant pouvant être converti en un signal de commande modifié individuel par roue au moins pour une roue (142, 144, 146, 148).</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNyr0KwjAUQOEsDqK-wwVnoakFXa_h1gTzA8nV0KkUiZNoob4_dvABnL7hnKVIZElxDI6URm8UWjhFvBCkLjE5aEMEBBd49kbaKEuQDWvoMBt_nosjz1cHkRJHo9gEvxaLx_CcyubnSmxbYqV3ZXz3ZRqHe3mVT59DXdWNlM3xUKHc_3d9Adt8MQ0</recordid><startdate>20240606</startdate><enddate>20240606</enddate><creator>BÖHM, Jürgen</creator><creator>GRÖGER, Sascha</creator><creator>MUNTU, Matthias</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20240606</creationdate><title>ELECTROMECHANICAL BRAKE SYSTEM FOR A MOTOR VEHICLE WITH YAWING MOMENTUM RESTRICTION</title><author>BÖHM, Jürgen ; GRÖGER, Sascha ; MUNTU, Matthias</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2024114870A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2024</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>BÖHM, Jürgen</creatorcontrib><creatorcontrib>GRÖGER, Sascha</creatorcontrib><creatorcontrib>MUNTU, Matthias</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>BÖHM, Jürgen</au><au>GRÖGER, Sascha</au><au>MUNTU, Matthias</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>ELECTROMECHANICAL BRAKE SYSTEM FOR A MOTOR VEHICLE WITH YAWING MOMENTUM RESTRICTION</title><date>2024-06-06</date><risdate>2024</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Steuerung einer elektromechanischen Radbremse (104, 106, 108, 110) eines Kraftfahrzeugs durch eine der Radbremse zugeordnete lokale Radbremssteuereinheit (118, 120, 122, 124), wobei die Radbremssteuereinheit (118, 120, 122, 124) über eine Datenverbindung (154) mit einer zentralen Bremsensteuereinheit (102) des Kraftfahrzeugs verbunden ist. 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The central brake control unit (102) is designed to determine a braking request from actuation information of a brake actuation unit (112) and to transmit wheel-individual control signals, corresponding to the braking request, to the local brake control units (118, 120, 122, 124) of the wheel brakes (104, 106, 108, 110), wherein at least for one wheel (142, 144, 146, 148) the corresponding control signal can be converted into a wheel-individual modified control signal. L'invention concerne un procédé pour commander un frein de roue (104, 106, 108, 110) électromécanique d'un véhicule automobile par une unité de commande de frein de roue locale (118, 120, 122, 124) associée au frein de roue, l'unité de commande de frein de roue (118, 120, 122, 124) étant reliée par une liaison de données (154) à une unité de commande de frein centrale (102) du véhicule automobile. 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