VEHICLE, AND METHOD FOR FILLING A FUEL STORAGE UNIT OF SUCH A VEHICLE

Fahrzeug (100) zum Transport von Personen und/oder Gütern, insbesondere Lastkraftwagen, wobei: das Fahrzeug (100) über einen Leiterrahmen (10) als tragendes Chassis verfügt, und wobei der Leiterrahmen (10) über mindestens zwei Rahmenlängsträger (12, 14) verfügt, welche zumindest abschnittsweise para...

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Hauptverfasser: WOLLMANN, René-Christopher, FIX, Florian, REINISCH, Markus
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator WOLLMANN, René-Christopher
FIX, Florian
REINISCH, Markus
description Fahrzeug (100) zum Transport von Personen und/oder Gütern, insbesondere Lastkraftwagen, wobei: das Fahrzeug (100) über einen Leiterrahmen (10) als tragendes Chassis verfügt, und wobei der Leiterrahmen (10) über mindestens zwei Rahmenlängsträger (12, 14) verfügt, welche zumindest abschnittsweise parallel zu einer Fahrzeuglängsachse (2) verlaufen und quer zur Fahrzeuglängsachse (2) voneinander beabstandet sind, so dass zwischen den Rahmenlängsträgern (12, 14) entlang der Fahrzeuglängsachse (2) ein Freiraum (4) verbleibt, und wobei der Leiterrahmen (10) über eine Vielzahl von Rahmenquerträgern (16, 18) verfügt, welche die Rahmenlängsträger (12, 14) untereinander verbinden und welche quer zur Fahrzeuglängsachse (2) verlaufen, und wobei das Fahrzeug (10) über eine Antriebseinheit mit mindestens eine Achse (22) mit einem Differenzial (24) verfügt, welche mit dem Leiterrahmen (10) verbunden ist, und wobei die Antriebseinheit über einen Elektromotor zum Antreiben der Achse (22) verfügt, und wobei das Fahrzeug (100) über eine Brennstoffzelle als Energiequelle für den Elektromotor verfügt, und wobei das Fahrzeug (100) über einen Brennstoffspeicher (200) zum Vorhalten eines Brennstoffes für die Brennstoffzelle verfügt, wobei der Brennstoffspeicher (200) über eine Vielzahl von Brennstoffbehältern (202, 204, 206, 208) zum Vorhalten des Brennstoffes für die Brennstoffzelle verfügt, und mindestens einer der Brennstoffbehälter (202, 204) unterhalb eines der Rahmenlängsträger (12, 14) parallel zur Fahrzeuglängsachse (2) angeordnet ist. The invention relates to a vehicle (100) for transporting persons and/or goods, in particular a lorry, wherein: the vehicle (100) has a ladder-type frame (10) acting as a supporting chassis; the ladder-type frame (10) has at least two longitudinal frame supports (12, 14) at least portions of which extend parallel to a vehicle longitudinal axis (2) and are spaced apart from one another transversely to the vehicle longitudinal axis (2) so that a free space (4) remains between the longitudinal frame supports (12, 14) along the vehicle longitudinal axis (2); the ladder-type frame (10) has a plurality of transverse frame supports (16, 18) which interconnect the longitudinal frame supports (12, 14) and which extend transversely to the vehicle longitudinal axis (2); the vehicle (10) has a drive unit comprising at least one axle (22) having a differential (24), said drive unit being connected to the ladder-type frame (10); the drive unit has an elec
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The invention relates to a vehicle (100) for transporting persons and/or goods, in particular a lorry, wherein: the vehicle (100) has a ladder-type frame (10) acting as a supporting chassis; the ladder-type frame (10) has at least two longitudinal frame supports (12, 14) at least portions of which extend parallel to a vehicle longitudinal axis (2) and are spaced apart from one another transversely to the vehicle longitudinal axis (2) so that a free space (4) remains between the longitudinal frame supports (12, 14) along the vehicle longitudinal axis (2); the ladder-type frame (10) has a plurality of transverse frame supports (16, 18) which interconnect the longitudinal frame supports (12, 14) and which extend transversely to the vehicle longitudinal axis (2); the vehicle (10) has a drive unit comprising at least one axle (22) having a differential (24), said drive unit being connected to the ladder-type frame (10); the drive unit has an electric motor for driving the axle (22); the vehicle (100) has a fuel cell acting as an energy source for the electric motor; the vehicle (100) has a fuel storage unit (200) for storing a fuel for the fuel cell; and the fuel storage unit (200) has a plurality of fuel containers (202, 204, 206, 208) for storing the fuel for the fuel cell, and at least one of the fuel containers (202, 204) is located below one of the longitudinal frame supports (12, 14) parallel to the vehicle longitudinal axis (2). L'invention concerne un véhicule (100) destiné à assurer le transport de personnes et/ou de marchandises, en particulier des poids lourds : le véhicule (100) disposant comme châssis porteur d'un cadre de châssis en échelle (10), et le cadre de châssis en échelle (10) disposant d'au moins deux longerons de châssis (12, 14), lesquels s'étendent au moins par endroits parallèlement à un axe longitudinal (2) du véhicule et sont espacés l'un de l'autre transversalement à l'axe longitudinal (2) du véhicule, de telle sorte qu'il reste un espace libre (4) entre les longerons de châssis (12, 14) le long de l'axe longitudinal (2) du véhicule, et le cadre de châssis en échelle (10) disposant d'une pluralité de traverses de châssis (16, 18), lesquelles relient les longerons de châssis (12, 14) entre eux et s'étendent transversalement à l'axe longitudinal (2) du véhicule, et le véhicule (10) disposant d'une unité d'entraînement dotée d'au moins un essieu (22) muni d'un différentiel (24), laquelle est reliée au cadre de châssis en échelle (10), et l'unité d'entraînement disposant d'un moteur électrique destiné à entraîner l'essieu (22), et le véhicule (100) disposant d'une pile à combustible en tant que source d'énergie pour le moteur électrique, et le véhicule (100) disposant d'un réservoir de combustible (200) pour stocker un combustible pour la pile à combustible, le réservoir de combustible (200) disposant d'une pluralité de réservoirs de combustible (202, 204, 206, 208) pour assurer le stockage du combustible pour la pile à combustible, et au moins un des réservoirs de combustible (202, 204) étant disposé au-dessous de l'un des longerons de châssis (12, 14) parallèlement à l'axe longitudinal (2) du véhicule.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20240912&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2024061430A3$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25543,76294</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20240912&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2024061430A3$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>WOLLMANN, René-Christopher</creatorcontrib><creatorcontrib>FIX, Florian</creatorcontrib><creatorcontrib>REINISCH, Markus</creatorcontrib><title>VEHICLE, AND METHOD FOR FILLING A FUEL STORAGE UNIT OF SUCH A VEHICLE</title><description>Fahrzeug (100) zum Transport von Personen und/oder Gütern, insbesondere Lastkraftwagen, wobei: das Fahrzeug (100) über einen Leiterrahmen (10) als tragendes Chassis verfügt, und wobei der Leiterrahmen (10) über mindestens zwei Rahmenlängsträger (12, 14) verfügt, welche zumindest abschnittsweise parallel zu einer Fahrzeuglängsachse (2) verlaufen und quer zur Fahrzeuglängsachse (2) voneinander beabstandet sind, so dass zwischen den Rahmenlängsträgern (12, 14) entlang der Fahrzeuglängsachse (2) ein Freiraum (4) verbleibt, und wobei der Leiterrahmen (10) über eine Vielzahl von Rahmenquerträgern (16, 18) verfügt, welche die Rahmenlängsträger (12, 14) untereinander verbinden und welche quer zur Fahrzeuglängsachse (2) verlaufen, und wobei das Fahrzeug (10) über eine Antriebseinheit mit mindestens eine Achse (22) mit einem Differenzial (24) verfügt, welche mit dem Leiterrahmen (10) verbunden ist, und wobei die Antriebseinheit über einen Elektromotor zum Antreiben der Achse (22) verfügt, und wobei das Fahrzeug (100) über eine Brennstoffzelle als Energiequelle für den Elektromotor verfügt, und wobei das Fahrzeug (100) über einen Brennstoffspeicher (200) zum Vorhalten eines Brennstoffes für die Brennstoffzelle verfügt, wobei der Brennstoffspeicher (200) über eine Vielzahl von Brennstoffbehältern (202, 204, 206, 208) zum Vorhalten des Brennstoffes für die Brennstoffzelle verfügt, und mindestens einer der Brennstoffbehälter (202, 204) unterhalb eines der Rahmenlängsträger (12, 14) parallel zur Fahrzeuglängsachse (2) angeordnet ist. The invention relates to a vehicle (100) for transporting persons and/or goods, in particular a lorry, wherein: the vehicle (100) has a ladder-type frame (10) acting as a supporting chassis; the ladder-type frame (10) has at least two longitudinal frame supports (12, 14) at least portions of which extend parallel to a vehicle longitudinal axis (2) and are spaced apart from one another transversely to the vehicle longitudinal axis (2) so that a free space (4) remains between the longitudinal frame supports (12, 14) along the vehicle longitudinal axis (2); the ladder-type frame (10) has a plurality of transverse frame supports (16, 18) which interconnect the longitudinal frame supports (12, 14) and which extend transversely to the vehicle longitudinal axis (2); the vehicle (10) has a drive unit comprising at least one axle (22) having a differential (24), said drive unit being connected to the ladder-type frame (10); the drive unit has an electric motor for driving the axle (22); the vehicle (100) has a fuel cell acting as an energy source for the electric motor; the vehicle (100) has a fuel storage unit (200) for storing a fuel for the fuel cell; and the fuel storage unit (200) has a plurality of fuel containers (202, 204, 206, 208) for storing the fuel for the fuel cell, and at least one of the fuel containers (202, 204) is located below one of the longitudinal frame supports (12, 14) parallel to the vehicle longitudinal axis (2). L'invention concerne un véhicule (100) destiné à assurer le transport de personnes et/ou de marchandises, en particulier des poids lourds : le véhicule (100) disposant comme châssis porteur d'un cadre de châssis en échelle (10), et le cadre de châssis en échelle (10) disposant d'au moins deux longerons de châssis (12, 14), lesquels s'étendent au moins par endroits parallèlement à un axe longitudinal (2) du véhicule et sont espacés l'un de l'autre transversalement à l'axe longitudinal (2) du véhicule, de telle sorte qu'il reste un espace libre (4) entre les longerons de châssis (12, 14) le long de l'axe longitudinal (2) du véhicule, et le cadre de châssis en échelle (10) disposant d'une pluralité de traverses de châssis (16, 18), lesquelles relient les longerons de châssis (12, 14) entre eux et s'étendent transversalement à l'axe longitudinal (2) du véhicule, et le véhicule (10) disposant d'une unité d'entraînement dotée d'au moins un essieu (22) muni d'un différentiel (24), laquelle est reliée au cadre de châssis en échelle (10), et l'unité d'entraînement disposant d'un moteur électrique destiné à entraîner l'essieu (22), et le véhicule (100) disposant d'une pile à combustible en tant que source d'énergie pour le moteur électrique, et le véhicule (100) disposant d'un réservoir de combustible (200) pour stocker un combustible pour la pile à combustible, le réservoir de combustible (200) disposant d'une pluralité de réservoirs de combustible (202, 204, 206, 208) pour assurer le stockage du combustible pour la pile à combustible, et au moins un des réservoirs de combustible (202, 204) étant disposé au-dessous de l'un des longerons de châssis (12, 14) parallèlement à l'axe longitudinal (2) du véhicule.</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZHANc_XwdPZx1VFw9HNR8HUN8fB3UXDzD1Jw8_Tx8fRzV3BUcAt19VEIDvEPcnR3VQj18wxR8HdTCA519gDKQXXzMLCmJeYUp_JCaW4GZTfXEGcP3dSC_PjU4oLE5NS81JL4cH8jAyMTAzNDE2MDR2Nj4lQBAMGoLAM</recordid><startdate>20240912</startdate><enddate>20240912</enddate><creator>WOLLMANN, René-Christopher</creator><creator>FIX, Florian</creator><creator>REINISCH, Markus</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20240912</creationdate><title>VEHICLE, AND METHOD FOR FILLING A FUEL STORAGE UNIT OF SUCH A VEHICLE</title><author>WOLLMANN, René-Christopher ; 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The invention relates to a vehicle (100) for transporting persons and/or goods, in particular a lorry, wherein: the vehicle (100) has a ladder-type frame (10) acting as a supporting chassis; the ladder-type frame (10) has at least two longitudinal frame supports (12, 14) at least portions of which extend parallel to a vehicle longitudinal axis (2) and are spaced apart from one another transversely to the vehicle longitudinal axis (2) so that a free space (4) remains between the longitudinal frame supports (12, 14) along the vehicle longitudinal axis (2); the ladder-type frame (10) has a plurality of transverse frame supports (16, 18) which interconnect the longitudinal frame supports (12, 14) and which extend transversely to the vehicle longitudinal axis (2); the vehicle (10) has a drive unit comprising at least one axle (22) having a differential (24), said drive unit being connected to the ladder-type frame (10); the drive unit has an electric motor for driving the axle (22); the vehicle (100) has a fuel cell acting as an energy source for the electric motor; the vehicle (100) has a fuel storage unit (200) for storing a fuel for the fuel cell; and the fuel storage unit (200) has a plurality of fuel containers (202, 204, 206, 208) for storing the fuel for the fuel cell, and at least one of the fuel containers (202, 204) is located below one of the longitudinal frame supports (12, 14) parallel to the vehicle longitudinal axis (2). L'invention concerne un véhicule (100) destiné à assurer le transport de personnes et/ou de marchandises, en particulier des poids lourds : le véhicule (100) disposant comme châssis porteur d'un cadre de châssis en échelle (10), et le cadre de châssis en échelle (10) disposant d'au moins deux longerons de châssis (12, 14), lesquels s'étendent au moins par endroits parallèlement à un axe longitudinal (2) du véhicule et sont espacés l'un de l'autre transversalement à l'axe longitudinal (2) du véhicule, de telle sorte qu'il reste un espace libre (4) entre les longerons de châssis (12, 14) le long de l'axe longitudinal (2) du véhicule, et le cadre de châssis en échelle (10) disposant d'une pluralité de traverses de châssis (16, 18), lesquelles relient les longerons de châssis (12, 14) entre eux et s'étendent transversalement à l'axe longitudinal (2) du véhicule, et le véhicule (10) disposant d'une unité d'entraînement dotée d'au moins un essieu (22) muni d'un différentiel (24), laquelle est reliée au cadre de châssis en échelle (10), et l'unité d'entraînement disposant d'un moteur électrique destiné à entraîner l'essieu (22), et le véhicule (100) disposant d'une pile à combustible en tant que source d'énergie pour le moteur électrique, et le véhicule (100) disposant d'un réservoir de combustible (200) pour stocker un combustible pour la pile à combustible, le réservoir de combustible (200) disposant d'une pluralité de réservoirs de combustible (202, 204, 206, 208) pour assurer le stockage du combustible pour la pile à combustible, et au moins un des réservoirs de combustible (202, 204) étant disposé au-dessous de l'un des longerons de châssis (12, 14) parallèlement à l'axe longitudinal (2) du véhicule.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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