HYDRAULIC BLOCK OF A POWER BRAKE SYSTEM

Die Erfindung betrifft einen Hydraulikblock (84) einer Fremdkraftbremsanlage, welcher als ein quaderförmiger Gehäuseblock ausgebildet ist. Der Hydraulikblock (84) umfasst eine Fremdkraftzylinderbohrung (92) zur Aufnahme eines Fremdkraftzylinders (16) sowie zwei oberhalb der Fremdkraftzylinderbohrung...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: HAGSPIEL, Martin, WEH, Andreas, MAYR, Matthias, KASERER, Stefan
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
container_end_page
container_issue
container_start_page
container_title
container_volume
creator HAGSPIEL, Martin
WEH, Andreas
MAYR, Matthias
KASERER, Stefan
description Die Erfindung betrifft einen Hydraulikblock (84) einer Fremdkraftbremsanlage, welcher als ein quaderförmiger Gehäuseblock ausgebildet ist. Der Hydraulikblock (84) umfasst eine Fremdkraftzylinderbohrung (92) zur Aufnahme eines Fremdkraftzylinders (16) sowie zwei oberhalb der Fremdkraftzylinderbohrung (92) angeordnete Kammern (44a, 44b), die ein Bremsflüssigkeitsreservoir (44) bilden. Auf einer dem Bremsflüssigkeitsreservoir (44) entgegengesetzten Seite der Fremdkraftzylinderbohrung (92) ist ein Trennzylinder (60) angeordnet, welcher rechtwinklig zur Fremdkraftzylinderbohrung (92) verläuft und in dem ein Trennkolben (64) angeordnet ist, der einen ersten und zweiten Versorgungsanschluss (32, 80) zu einer Fahrdynamikregelung (8) hydraulisch voneinander trennt. Der Trennzylinder (60) ist mit dem Fremdkraftzylinder (16) hydraulisch verbunden, so dass eine erste axiale Kolbenseite (70) des Trennkolbens (64) mit Druck des Fremdkraftzylinders (16) beaufschlagbar ist und über eine zweite axiale Kolbenseite (66) des Trennkolbens (64) ein Bremsdruck erzeugbar ist. The invention relates to a hydraulic block (84) of a power brake system, said hydraulic block being designed as a cube-shaped housing block. The hydraulic block (84) comprises an external-power cylinder bore (92), which is designed to receive an external-power cylinder (16), and two chambers (44a, 44b), which are arranged above the external-power cylinder bore (92) and which form a braking fluid reservoir (44). The external-power cylinder bore (92) side opposite the braking fluid reservoir (44) is equipped with a separating cylinder (60) which runs perpendicularly to the external-power cylinder bore (92) and in which a separating piston (64) is arranged that hydraulically separates a first and a second supply connection (32, 80) for a driving dynamics control (8). The separating cylinder (60) is hydraulically connected to the external-power cylinder (16) such that a first axial piston side (70) of the separating piston (64) can be supplied with pressure of the external-power cylinder (16) and a braking pressure can be generated via a second axial piston side (66) of the separating piston (64). L'invention concerne un bloc hydraulique (84) d'un système de freinage assisté, ledit bloc hydraulique étant réalisé sous la forme d'un bloc de boîtier en forme de cube. Le bloc hydraulique (84) comprend un alésage de cylindre d'assistance externe (92), qui est conçu pour recevoir un cylindre d'assistance externe (16),
format Patent
fullrecord <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_WO2024022638A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>WO2024022638A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_WO2024022638A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNrjZFD3iHQJcgz18XRWcPLxd_ZW8HdTcFQI8A93DVJwCnL0dlUIjgwOcfXlYWBNS8wpTuWF0twMym6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXx4f5GBkYmBkZGZsYWjobGxKkCAFZDJHU</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>HYDRAULIC BLOCK OF A POWER BRAKE SYSTEM</title><source>esp@cenet</source><creator>HAGSPIEL, Martin ; WEH, Andreas ; MAYR, Matthias ; KASERER, Stefan</creator><creatorcontrib>HAGSPIEL, Martin ; WEH, Andreas ; MAYR, Matthias ; KASERER, Stefan</creatorcontrib><description>Die Erfindung betrifft einen Hydraulikblock (84) einer Fremdkraftbremsanlage, welcher als ein quaderförmiger Gehäuseblock ausgebildet ist. Der Hydraulikblock (84) umfasst eine Fremdkraftzylinderbohrung (92) zur Aufnahme eines Fremdkraftzylinders (16) sowie zwei oberhalb der Fremdkraftzylinderbohrung (92) angeordnete Kammern (44a, 44b), die ein Bremsflüssigkeitsreservoir (44) bilden. Auf einer dem Bremsflüssigkeitsreservoir (44) entgegengesetzten Seite der Fremdkraftzylinderbohrung (92) ist ein Trennzylinder (60) angeordnet, welcher rechtwinklig zur Fremdkraftzylinderbohrung (92) verläuft und in dem ein Trennkolben (64) angeordnet ist, der einen ersten und zweiten Versorgungsanschluss (32, 80) zu einer Fahrdynamikregelung (8) hydraulisch voneinander trennt. Der Trennzylinder (60) ist mit dem Fremdkraftzylinder (16) hydraulisch verbunden, so dass eine erste axiale Kolbenseite (70) des Trennkolbens (64) mit Druck des Fremdkraftzylinders (16) beaufschlagbar ist und über eine zweite axiale Kolbenseite (66) des Trennkolbens (64) ein Bremsdruck erzeugbar ist. The invention relates to a hydraulic block (84) of a power brake system, said hydraulic block being designed as a cube-shaped housing block. The hydraulic block (84) comprises an external-power cylinder bore (92), which is designed to receive an external-power cylinder (16), and two chambers (44a, 44b), which are arranged above the external-power cylinder bore (92) and which form a braking fluid reservoir (44). The external-power cylinder bore (92) side opposite the braking fluid reservoir (44) is equipped with a separating cylinder (60) which runs perpendicularly to the external-power cylinder bore (92) and in which a separating piston (64) is arranged that hydraulically separates a first and a second supply connection (32, 80) for a driving dynamics control (8). The separating cylinder (60) is hydraulically connected to the external-power cylinder (16) such that a first axial piston side (70) of the separating piston (64) can be supplied with pressure of the external-power cylinder (16) and a braking pressure can be generated via a second axial piston side (66) of the separating piston (64). L'invention concerne un bloc hydraulique (84) d'un système de freinage assisté, ledit bloc hydraulique étant réalisé sous la forme d'un bloc de boîtier en forme de cube. Le bloc hydraulique (84) comprend un alésage de cylindre d'assistance externe (92), qui est conçu pour recevoir un cylindre d'assistance externe (16), et deux chambres (44a, 44b), qui sont disposées au-dessus de l'alésage de cylindre d'assistance externe (92) et qui forment un réservoir de fluide de freinage (44). Le côté alésage de cylindre d'assistance externe (92) opposé au réservoir de fluide de freinage (44) est équipé d'un cylindre de séparation (60) qui s'étend perpendiculairement à l'alésage de cylindre d'assistance externe (92) et dans lequel est disposé un piston de séparation (64) qui sépare hydrauliquement une première et une deuxième connexion d'alimentation (32, 80) pour une commande de dynamique de conduite (8). Le cylindre de séparation (60) est relié hydrauliquement au cylindre d'assistance externe (16), de sorte qu'un premier côté de piston axial (70) du piston de séparation (64) peut être alimenté avec la pression du cylindre d'assistance externe (16) et une pression de freinage peut être générée par le biais d'un deuxième côté de piston axial (66) du piston de séparation (64).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; PERFORMING OPERATIONS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20240201&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2024022638A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20240201&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2024022638A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HAGSPIEL, Martin</creatorcontrib><creatorcontrib>WEH, Andreas</creatorcontrib><creatorcontrib>MAYR, Matthias</creatorcontrib><creatorcontrib>KASERER, Stefan</creatorcontrib><title>HYDRAULIC BLOCK OF A POWER BRAKE SYSTEM</title><description>Die Erfindung betrifft einen Hydraulikblock (84) einer Fremdkraftbremsanlage, welcher als ein quaderförmiger Gehäuseblock ausgebildet ist. Der Hydraulikblock (84) umfasst eine Fremdkraftzylinderbohrung (92) zur Aufnahme eines Fremdkraftzylinders (16) sowie zwei oberhalb der Fremdkraftzylinderbohrung (92) angeordnete Kammern (44a, 44b), die ein Bremsflüssigkeitsreservoir (44) bilden. Auf einer dem Bremsflüssigkeitsreservoir (44) entgegengesetzten Seite der Fremdkraftzylinderbohrung (92) ist ein Trennzylinder (60) angeordnet, welcher rechtwinklig zur Fremdkraftzylinderbohrung (92) verläuft und in dem ein Trennkolben (64) angeordnet ist, der einen ersten und zweiten Versorgungsanschluss (32, 80) zu einer Fahrdynamikregelung (8) hydraulisch voneinander trennt. Der Trennzylinder (60) ist mit dem Fremdkraftzylinder (16) hydraulisch verbunden, so dass eine erste axiale Kolbenseite (70) des Trennkolbens (64) mit Druck des Fremdkraftzylinders (16) beaufschlagbar ist und über eine zweite axiale Kolbenseite (66) des Trennkolbens (64) ein Bremsdruck erzeugbar ist. The invention relates to a hydraulic block (84) of a power brake system, said hydraulic block being designed as a cube-shaped housing block. The hydraulic block (84) comprises an external-power cylinder bore (92), which is designed to receive an external-power cylinder (16), and two chambers (44a, 44b), which are arranged above the external-power cylinder bore (92) and which form a braking fluid reservoir (44). The external-power cylinder bore (92) side opposite the braking fluid reservoir (44) is equipped with a separating cylinder (60) which runs perpendicularly to the external-power cylinder bore (92) and in which a separating piston (64) is arranged that hydraulically separates a first and a second supply connection (32, 80) for a driving dynamics control (8). The separating cylinder (60) is hydraulically connected to the external-power cylinder (16) such that a first axial piston side (70) of the separating piston (64) can be supplied with pressure of the external-power cylinder (16) and a braking pressure can be generated via a second axial piston side (66) of the separating piston (64). L'invention concerne un bloc hydraulique (84) d'un système de freinage assisté, ledit bloc hydraulique étant réalisé sous la forme d'un bloc de boîtier en forme de cube. Le bloc hydraulique (84) comprend un alésage de cylindre d'assistance externe (92), qui est conçu pour recevoir un cylindre d'assistance externe (16), et deux chambres (44a, 44b), qui sont disposées au-dessus de l'alésage de cylindre d'assistance externe (92) et qui forment un réservoir de fluide de freinage (44). Le côté alésage de cylindre d'assistance externe (92) opposé au réservoir de fluide de freinage (44) est équipé d'un cylindre de séparation (60) qui s'étend perpendiculairement à l'alésage de cylindre d'assistance externe (92) et dans lequel est disposé un piston de séparation (64) qui sépare hydrauliquement une première et une deuxième connexion d'alimentation (32, 80) pour une commande de dynamique de conduite (8). Le cylindre de séparation (60) est relié hydrauliquement au cylindre d'assistance externe (16), de sorte qu'un premier côté de piston axial (70) du piston de séparation (64) peut être alimenté avec la pression du cylindre d'assistance externe (16) et une pression de freinage peut être générée par le biais d'un deuxième côté de piston axial (66) du piston de séparation (64).</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZFD3iHQJcgz18XRWcPLxd_ZW8HdTcFQI8A93DVJwCnL0dlUIjgwOcfXlYWBNS8wpTuWF0twMym6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXx4f5GBkYmBkZGZsYWjobGxKkCAFZDJHU</recordid><startdate>20240201</startdate><enddate>20240201</enddate><creator>HAGSPIEL, Martin</creator><creator>WEH, Andreas</creator><creator>MAYR, Matthias</creator><creator>KASERER, Stefan</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20240201</creationdate><title>HYDRAULIC BLOCK OF A POWER BRAKE SYSTEM</title><author>HAGSPIEL, Martin ; WEH, Andreas ; MAYR, Matthias ; KASERER, Stefan</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2024022638A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2024</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HAGSPIEL, Martin</creatorcontrib><creatorcontrib>WEH, Andreas</creatorcontrib><creatorcontrib>MAYR, Matthias</creatorcontrib><creatorcontrib>KASERER, Stefan</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HAGSPIEL, Martin</au><au>WEH, Andreas</au><au>MAYR, Matthias</au><au>KASERER, Stefan</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>HYDRAULIC BLOCK OF A POWER BRAKE SYSTEM</title><date>2024-02-01</date><risdate>2024</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft einen Hydraulikblock (84) einer Fremdkraftbremsanlage, welcher als ein quaderförmiger Gehäuseblock ausgebildet ist. Der Hydraulikblock (84) umfasst eine Fremdkraftzylinderbohrung (92) zur Aufnahme eines Fremdkraftzylinders (16) sowie zwei oberhalb der Fremdkraftzylinderbohrung (92) angeordnete Kammern (44a, 44b), die ein Bremsflüssigkeitsreservoir (44) bilden. Auf einer dem Bremsflüssigkeitsreservoir (44) entgegengesetzten Seite der Fremdkraftzylinderbohrung (92) ist ein Trennzylinder (60) angeordnet, welcher rechtwinklig zur Fremdkraftzylinderbohrung (92) verläuft und in dem ein Trennkolben (64) angeordnet ist, der einen ersten und zweiten Versorgungsanschluss (32, 80) zu einer Fahrdynamikregelung (8) hydraulisch voneinander trennt. Der Trennzylinder (60) ist mit dem Fremdkraftzylinder (16) hydraulisch verbunden, so dass eine erste axiale Kolbenseite (70) des Trennkolbens (64) mit Druck des Fremdkraftzylinders (16) beaufschlagbar ist und über eine zweite axiale Kolbenseite (66) des Trennkolbens (64) ein Bremsdruck erzeugbar ist. The invention relates to a hydraulic block (84) of a power brake system, said hydraulic block being designed as a cube-shaped housing block. The hydraulic block (84) comprises an external-power cylinder bore (92), which is designed to receive an external-power cylinder (16), and two chambers (44a, 44b), which are arranged above the external-power cylinder bore (92) and which form a braking fluid reservoir (44). The external-power cylinder bore (92) side opposite the braking fluid reservoir (44) is equipped with a separating cylinder (60) which runs perpendicularly to the external-power cylinder bore (92) and in which a separating piston (64) is arranged that hydraulically separates a first and a second supply connection (32, 80) for a driving dynamics control (8). The separating cylinder (60) is hydraulically connected to the external-power cylinder (16) such that a first axial piston side (70) of the separating piston (64) can be supplied with pressure of the external-power cylinder (16) and a braking pressure can be generated via a second axial piston side (66) of the separating piston (64). L'invention concerne un bloc hydraulique (84) d'un système de freinage assisté, ledit bloc hydraulique étant réalisé sous la forme d'un bloc de boîtier en forme de cube. Le bloc hydraulique (84) comprend un alésage de cylindre d'assistance externe (92), qui est conçu pour recevoir un cylindre d'assistance externe (16), et deux chambres (44a, 44b), qui sont disposées au-dessus de l'alésage de cylindre d'assistance externe (92) et qui forment un réservoir de fluide de freinage (44). Le côté alésage de cylindre d'assistance externe (92) opposé au réservoir de fluide de freinage (44) est équipé d'un cylindre de séparation (60) qui s'étend perpendiculairement à l'alésage de cylindre d'assistance externe (92) et dans lequel est disposé un piston de séparation (64) qui sépare hydrauliquement une première et une deuxième connexion d'alimentation (32, 80) pour une commande de dynamique de conduite (8). Le cylindre de séparation (60) est relié hydrauliquement au cylindre d'assistance externe (16), de sorte qu'un premier côté de piston axial (70) du piston de séparation (64) peut être alimenté avec la pression du cylindre d'assistance externe (16) et une pression de freinage peut être générée par le biais d'un deuxième côté de piston axial (66) du piston de séparation (64).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
fulltext fulltext_linktorsrc
identifier
ispartof
issn
language eng ; fre ; ger
recordid cdi_epo_espacenet_WO2024022638A1
source esp@cenet
subjects ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL
BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL
PERFORMING OPERATIONS
PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES
TRANSPORTING
VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF
VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES
VEHICLES IN GENERAL
title HYDRAULIC BLOCK OF A POWER BRAKE SYSTEM
url https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-01-07T06%3A00%3A32IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=HAGSPIEL,%20Martin&rft.date=2024-02-01&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EWO2024022638A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true