PNEUMATIC VEHICLE TYRE

Die Erfindung betrifft einen Fahrzeugluftreifen mit einem laufrichtungsgebunden gestalteten Laufstreifen mit zumindest einer Profilblockreihe (1) mit durch Querrillen (4) voneinander getrennten Profilblöcken (3), welche an den angrenzenden Querrillen (4) jeweils eine beim Abrollen des Reifens bei Vo...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: ÖZÜDURU, Ahmet, SOYYUECE, Atakan, PAGAC, Lubomir
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator ÖZÜDURU, Ahmet
SOYYUECE, Atakan
PAGAC, Lubomir
description Die Erfindung betrifft einen Fahrzeugluftreifen mit einem laufrichtungsgebunden gestalteten Laufstreifen mit zumindest einer Profilblockreihe (1) mit durch Querrillen (4) voneinander getrennten Profilblöcken (3), welche an den angrenzenden Querrillen (4) jeweils eine beim Abrollen des Reifens bei Vorwärtsfahrt (R) zuerst in den Untergrund eintretende einlaufende Blockkante (6a) und eine auslaufende Blockkante (6b) aufweisen, wobei jede Querrille (4) von den Blockkanten (6a, 6b) ausgehende Rillenflanken (4a, 4b) aufweist und wobei Querrillen (4) vorgesehen sind, in welchen jeweils zumindest eine bis zu beiden Rillenflanken (4a, 4b) reichende Grundanhebung (7) ausgebildet ist, welche in radialer Richtung durch eine im Querschnitt der Querrille (4) relativ zur Laufstreifenperipherie unter einem spitzen Winkel (δ) geneigte Deckfläche (8) begrenzt ist. Die Deckfläche (8) der Grundanhebung (7) ist derart relativ zur Laufstreifenperipherie geneigt, dass die Querrille (4) im Bereich der Deckfläche (8) eine von der von der einlaufenden Blockkante (6a) ausgehenden Rillenflanke (4a) zur der von der auslaufenden Blockkante (6b) ausgehenden Rillenflanke (4b) kontinuierlich zunehmende, in radialer Richtung ermittelte Tiefe (tG) aufweist. The invention relates to a pneumatic vehicle tyre comprising a directional tread having at least one row of tread blocks (1) with tread blocks (3) which are separated from one another by transverse grooves (4) and which have an incoming block edge (6a), that enters the underlying surface first as the tyre rolls during forward travel (R), and an outgoing block edge (6b) on each of the adjacent transverse grooves (4), each transverse groove (4) having groove walls (4a, 4b) extending from the block edges (6a, 6b), and transverse grooves (4) being provided in each of which at least one base raised portion (7) is formed which reaches up to both groove walls (4a, 4b) and which is delimited in the radial direction by a cover surface (8) that is inclined at an acute angle (δ) relative to the periphery of the tread in the cross-section of the transverse groove (4). The cover surface (8) of the base raised portion (7) is inclined relative to the periphery of the tread in such a way that the transverse groove (4) has, in the region of the cover surface (8), a depth (tG) determined in the radial direction that increases continuously from the groove wall (4a) extending from the incoming block edge (6a) to the groove wall (4b) extending from the outg
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Die Deckfläche (8) der Grundanhebung (7) ist derart relativ zur Laufstreifenperipherie geneigt, dass die Querrille (4) im Bereich der Deckfläche (8) eine von der von der einlaufenden Blockkante (6a) ausgehenden Rillenflanke (4a) zur der von der auslaufenden Blockkante (6b) ausgehenden Rillenflanke (4b) kontinuierlich zunehmende, in radialer Richtung ermittelte Tiefe (tG) aufweist. The invention relates to a pneumatic vehicle tyre comprising a directional tread having at least one row of tread blocks (1) with tread blocks (3) which are separated from one another by transverse grooves (4) and which have an incoming block edge (6a), that enters the underlying surface first as the tyre rolls during forward travel (R), and an outgoing block edge (6b) on each of the adjacent transverse grooves (4), each transverse groove (4) having groove walls (4a, 4b) extending from the block edges (6a, 6b), and transverse grooves (4) being provided in each of which at least one base raised portion (7) is formed which reaches up to both groove walls (4a, 4b) and which is delimited in the radial direction by a cover surface (8) that is inclined at an acute angle (δ) relative to the periphery of the tread in the cross-section of the transverse groove (4). The cover surface (8) of the base raised portion (7) is inclined relative to the periphery of the tread in such a way that the transverse groove (4) has, in the region of the cover surface (8), a depth (tG) determined in the radial direction that increases continuously from the groove wall (4a) extending from the incoming block edge (6a) to the groove wall (4b) extending from the outgoing block edge (6b). L'invention concerne un pneumatique de véhicule comprenant une bande de roulement directionnelle ayant au moins une rangée (1) de blocs de bande de roulement pourvue de blocs (3) de bande de roulement qui sont séparés les uns des autres par des rainures transversales (4) et qui ont un bord (6a) de bloc pénétrant, qui pénètre dans la surface sous-jacente d'abord à mesure que le pneumatique roule vers l'avant (R) et un bord (6b) de bloc sortant sur chacune des rainures transversales (4) adjacentes, chaque rainure transversale (4) ayant des parois (4a, 4b) de rainure s'étendant depuis les bords (6a, 6b) de bloc, et des rainures transversales (4) étant ménagées, dans chacune desquelles au moins une partie en relief (7) de base étant formée, laquelle atteint jusqu'à deux parois (4a, 4b) de rainure et étant délimitée dans le sens radial par une surface de recouvrement (8) inclinée selon un angle aigu (δ) par rapport à la périphérie de la bande de roulement dans la section transversale de la rainure transversale (4). La surface de recouvrement (8) de la partie en relief (7) de base est inclinée par rapport à la périphérie de la bande de roulement de telle sorte que la rainure transversale (4) présente, dans la zone de la surface de recouvrement (8), une profondeur (tG) déterminée dans le sens radial qui augmente en continu à partir de la paroi (4a) de rainure s'étendant depuis le bord (6a) de bloc pénétrant jusqu'à la paroi (4b) de rainure s'étendant depuis le bord (6b) de bloc sortant.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>DEVICES OR ARRANGEMENTS RELATED TO TYRES ; PERFORMING OPERATIONS ; REPAIRING, OR CONNECTING VALVES TO, INFLATABLE ELASTIC BODIESIN GENERAL ; TRANSPORTING ; TYRE CHANGING OR REPAIRING ; TYRE INFLATION ; VEHICLE TYRES ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20230105&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2023274435A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25543,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20230105&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2023274435A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>ÖZÜDURU, Ahmet</creatorcontrib><creatorcontrib>SOYYUECE, Atakan</creatorcontrib><creatorcontrib>PAGAC, Lubomir</creatorcontrib><title>PNEUMATIC VEHICLE TYRE</title><description>Die Erfindung betrifft einen Fahrzeugluftreifen mit einem laufrichtungsgebunden gestalteten Laufstreifen mit zumindest einer Profilblockreihe (1) mit durch Querrillen (4) voneinander getrennten Profilblöcken (3), welche an den angrenzenden Querrillen (4) jeweils eine beim Abrollen des Reifens bei Vorwärtsfahrt (R) zuerst in den Untergrund eintretende einlaufende Blockkante (6a) und eine auslaufende Blockkante (6b) aufweisen, wobei jede Querrille (4) von den Blockkanten (6a, 6b) ausgehende Rillenflanken (4a, 4b) aufweist und wobei Querrillen (4) vorgesehen sind, in welchen jeweils zumindest eine bis zu beiden Rillenflanken (4a, 4b) reichende Grundanhebung (7) ausgebildet ist, welche in radialer Richtung durch eine im Querschnitt der Querrille (4) relativ zur Laufstreifenperipherie unter einem spitzen Winkel (δ) geneigte Deckfläche (8) begrenzt ist. Die Deckfläche (8) der Grundanhebung (7) ist derart relativ zur Laufstreifenperipherie geneigt, dass die Querrille (4) im Bereich der Deckfläche (8) eine von der von der einlaufenden Blockkante (6a) ausgehenden Rillenflanke (4a) zur der von der auslaufenden Blockkante (6b) ausgehenden Rillenflanke (4b) kontinuierlich zunehmende, in radialer Richtung ermittelte Tiefe (tG) aufweist. The invention relates to a pneumatic vehicle tyre comprising a directional tread having at least one row of tread blocks (1) with tread blocks (3) which are separated from one another by transverse grooves (4) and which have an incoming block edge (6a), that enters the underlying surface first as the tyre rolls during forward travel (R), and an outgoing block edge (6b) on each of the adjacent transverse grooves (4), each transverse groove (4) having groove walls (4a, 4b) extending from the block edges (6a, 6b), and transverse grooves (4) being provided in each of which at least one base raised portion (7) is formed which reaches up to both groove walls (4a, 4b) and which is delimited in the radial direction by a cover surface (8) that is inclined at an acute angle (δ) relative to the periphery of the tread in the cross-section of the transverse groove (4). The cover surface (8) of the base raised portion (7) is inclined relative to the periphery of the tread in such a way that the transverse groove (4) has, in the region of the cover surface (8), a depth (tG) determined in the radial direction that increases continuously from the groove wall (4a) extending from the incoming block edge (6a) to the groove wall (4b) extending from the outgoing block edge (6b). L'invention concerne un pneumatique de véhicule comprenant une bande de roulement directionnelle ayant au moins une rangée (1) de blocs de bande de roulement pourvue de blocs (3) de bande de roulement qui sont séparés les uns des autres par des rainures transversales (4) et qui ont un bord (6a) de bloc pénétrant, qui pénètre dans la surface sous-jacente d'abord à mesure que le pneumatique roule vers l'avant (R) et un bord (6b) de bloc sortant sur chacune des rainures transversales (4) adjacentes, chaque rainure transversale (4) ayant des parois (4a, 4b) de rainure s'étendant depuis les bords (6a, 6b) de bloc, et des rainures transversales (4) étant ménagées, dans chacune desquelles au moins une partie en relief (7) de base étant formée, laquelle atteint jusqu'à deux parois (4a, 4b) de rainure et étant délimitée dans le sens radial par une surface de recouvrement (8) inclinée selon un angle aigu (δ) par rapport à la périphérie de la bande de roulement dans la section transversale de la rainure transversale (4). La surface de recouvrement (8) de la partie en relief (7) de base est inclinée par rapport à la périphérie de la bande de roulement de telle sorte que la rainure transversale (4) présente, dans la zone de la surface de recouvrement (8), une profondeur (tG) déterminée dans le sens radial qui augmente en continu à partir de la paroi (4a) de rainure s'étendant depuis le bord (6a) de bloc pénétrant jusqu'à la paroi (4b) de rainure s'étendant depuis le bord (6b) de bloc sortant.</description><subject>DEVICES OR ARRANGEMENTS RELATED TO TYRES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>REPAIRING, OR CONNECTING VALVES TO, INFLATABLE ELASTIC BODIESIN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>TYRE CHANGING OR REPAIRING</subject><subject>TYRE INFLATION</subject><subject>VEHICLE TYRES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2023</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZBAL8HMN9XUM8XRWCHP18HT2cVUIiQxy5WFgTUvMKU7lhdLcDMpuriHOHrqpBfnxqcUFicmpeakl8eH-RgZGxkbmJibGpo6GxsSpAgA0tiAX</recordid><startdate>20230105</startdate><enddate>20230105</enddate><creator>ÖZÜDURU, Ahmet</creator><creator>SOYYUECE, Atakan</creator><creator>PAGAC, Lubomir</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20230105</creationdate><title>PNEUMATIC VEHICLE TYRE</title><author>ÖZÜDURU, Ahmet ; SOYYUECE, Atakan ; PAGAC, Lubomir</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2023274435A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2023</creationdate><topic>DEVICES OR ARRANGEMENTS RELATED TO TYRES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>REPAIRING, OR CONNECTING VALVES TO, INFLATABLE ELASTIC BODIESIN GENERAL</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>TYRE CHANGING OR REPAIRING</topic><topic>TYRE INFLATION</topic><topic>VEHICLE TYRES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>ÖZÜDURU, Ahmet</creatorcontrib><creatorcontrib>SOYYUECE, Atakan</creatorcontrib><creatorcontrib>PAGAC, Lubomir</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>ÖZÜDURU, Ahmet</au><au>SOYYUECE, Atakan</au><au>PAGAC, Lubomir</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>PNEUMATIC VEHICLE TYRE</title><date>2023-01-05</date><risdate>2023</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft einen Fahrzeugluftreifen mit einem laufrichtungsgebunden gestalteten Laufstreifen mit zumindest einer Profilblockreihe (1) mit durch Querrillen (4) voneinander getrennten Profilblöcken (3), welche an den angrenzenden Querrillen (4) jeweils eine beim Abrollen des Reifens bei Vorwärtsfahrt (R) zuerst in den Untergrund eintretende einlaufende Blockkante (6a) und eine auslaufende Blockkante (6b) aufweisen, wobei jede Querrille (4) von den Blockkanten (6a, 6b) ausgehende Rillenflanken (4a, 4b) aufweist und wobei Querrillen (4) vorgesehen sind, in welchen jeweils zumindest eine bis zu beiden Rillenflanken (4a, 4b) reichende Grundanhebung (7) ausgebildet ist, welche in radialer Richtung durch eine im Querschnitt der Querrille (4) relativ zur Laufstreifenperipherie unter einem spitzen Winkel (δ) geneigte Deckfläche (8) begrenzt ist. Die Deckfläche (8) der Grundanhebung (7) ist derart relativ zur Laufstreifenperipherie geneigt, dass die Querrille (4) im Bereich der Deckfläche (8) eine von der von der einlaufenden Blockkante (6a) ausgehenden Rillenflanke (4a) zur der von der auslaufenden Blockkante (6b) ausgehenden Rillenflanke (4b) kontinuierlich zunehmende, in radialer Richtung ermittelte Tiefe (tG) aufweist. The invention relates to a pneumatic vehicle tyre comprising a directional tread having at least one row of tread blocks (1) with tread blocks (3) which are separated from one another by transverse grooves (4) and which have an incoming block edge (6a), that enters the underlying surface first as the tyre rolls during forward travel (R), and an outgoing block edge (6b) on each of the adjacent transverse grooves (4), each transverse groove (4) having groove walls (4a, 4b) extending from the block edges (6a, 6b), and transverse grooves (4) being provided in each of which at least one base raised portion (7) is formed which reaches up to both groove walls (4a, 4b) and which is delimited in the radial direction by a cover surface (8) that is inclined at an acute angle (δ) relative to the periphery of the tread in the cross-section of the transverse groove (4). The cover surface (8) of the base raised portion (7) is inclined relative to the periphery of the tread in such a way that the transverse groove (4) has, in the region of the cover surface (8), a depth (tG) determined in the radial direction that increases continuously from the groove wall (4a) extending from the incoming block edge (6a) to the groove wall (4b) extending from the outgoing block edge (6b). L'invention concerne un pneumatique de véhicule comprenant une bande de roulement directionnelle ayant au moins une rangée (1) de blocs de bande de roulement pourvue de blocs (3) de bande de roulement qui sont séparés les uns des autres par des rainures transversales (4) et qui ont un bord (6a) de bloc pénétrant, qui pénètre dans la surface sous-jacente d'abord à mesure que le pneumatique roule vers l'avant (R) et un bord (6b) de bloc sortant sur chacune des rainures transversales (4) adjacentes, chaque rainure transversale (4) ayant des parois (4a, 4b) de rainure s'étendant depuis les bords (6a, 6b) de bloc, et des rainures transversales (4) étant ménagées, dans chacune desquelles au moins une partie en relief (7) de base étant formée, laquelle atteint jusqu'à deux parois (4a, 4b) de rainure et étant délimitée dans le sens radial par une surface de recouvrement (8) inclinée selon un angle aigu (δ) par rapport à la périphérie de la bande de roulement dans la section transversale de la rainure transversale (4). La surface de recouvrement (8) de la partie en relief (7) de base est inclinée par rapport à la périphérie de la bande de roulement de telle sorte que la rainure transversale (4) présente, dans la zone de la surface de recouvrement (8), une profondeur (tG) déterminée dans le sens radial qui augmente en continu à partir de la paroi (4a) de rainure s'étendant depuis le bord (6a) de bloc pénétrant jusqu'à la paroi (4b) de rainure s'étendant depuis le bord (6b) de bloc sortant.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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source esp@cenet
subjects DEVICES OR ARRANGEMENTS RELATED TO TYRES
PERFORMING OPERATIONS
REPAIRING, OR CONNECTING VALVES TO, INFLATABLE ELASTIC BODIESIN GENERAL
TRANSPORTING
TYRE CHANGING OR REPAIRING
TYRE INFLATION
VEHICLE TYRES
VEHICLES IN GENERAL
title PNEUMATIC VEHICLE TYRE
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