VALVE ASSEMBLY FOR A TRANSMISSION OF A MOTOR VEHICLE
Die Erfindung betrifft eine Ventilanordnung (201) für ein Getriebe eines Kraftfahrzeugs. Die Ventilanordnung (201) umfasst einen elektromagnetischen Aktuator (2) mit einem Stößel (203), ein Hydraulikventil (204) mit einem Ventilschieber (205) und ein Koppelelement (220). Der Stößel (203) weist eine...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
container_end_page | |
---|---|
container_issue | |
container_start_page | |
container_title | |
container_volume | |
creator | HAUGG, Armin POPP, Christian SCHMIDT, Thilo |
description | Die Erfindung betrifft eine Ventilanordnung (201) für ein Getriebe eines Kraftfahrzeugs. Die Ventilanordnung (201) umfasst einen elektromagnetischen Aktuator (2) mit einem Stößel (203), ein Hydraulikventil (204) mit einem Ventilschieber (205) und ein Koppelelement (220). Der Stößel (203) weist eine Erzeuger-Druckfläche (16) auf, welche sich in einer radialen Richtung (r) erstreckt, in einem axialen Endabschnitt (18) des Stößels (203) angeordnet ist und einem axialen Endabschnitt (219) des Ventilschiebers (205) gegenübersteht. Der Ventilschieber (205) weist eine Empfänger-Druckfläche (217) auf, welche sich in der radialen Richtung (r) erstreckt, wobei das Koppelelement (220) sich in einer axialen Richtung (x) zwischen der Erzeuger- Druckfläche (16) des Stößels (203) und der Empfänger-Druckfläche (217) des Ventilschiebers (205) erstreckt. Der Stößel (203) wirkt in der axialen Richtung (x) auf das Koppelelement (220) ein, sodass das Koppelelement (220) in der axialen Richtung (x) gestaucht wird und sodass der Stößel eine Verstellkraft (F) gedämpft über seine Erzeuger-Druckfläche (16) und das Koppelelement (220) auf die Empfänger-Druckfläche (217) des Ventilschiebers (205) überträgt.
The invention relates to a valve assembly (201) for a transmission of a motor vehicle. The valve assembly (201) comprises an electromagnetic actuator (2) with a plunger (203), a hydraulic valve (204) with a valve slide (205), and a coupling element (220). The plunger (203) has a generator pressure surface (16) which extends in a radial direction (r), is arranged in an axial end portion (18) of the plunger (203), and lies opposite an axial end portion (219) of the valve slide (205). The valve slide (205) has a receiver pressure surface (217) which extends in the radial direction (r), wherein the coupling element (220) extends in an axial direction (x) between the generator pressure surface (16) of the plunger (203) and the receiver pressure surface (217) of the valve slide (205). The plunger (203) acts in the axial direction (x) on the coupling element (220), with the result that the coupling element (220) is compressed in the axial direction (x), and with the result that the plunger transmits an adjusting force (F) in a damped manner via its generator pressure surface (16) and the coupling element (220) to the receiver pressure surface (217) of the valve slide (205).
L'invention concerne un ensemble soupape (201) pour une transmission d'un véhicule à moteur. L'ensemble soupape (20 |
format | Patent |
fullrecord | <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_WO2023169777A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>WO2023169777A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_WO2023169777A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNrjZDAJc_QJc1VwDA529XXyiVRw8w9ScFQICXL0C_b1DA729PdT8HcDivj6hwBlwlw9PJ19XHkYWNMSc4pTeaE0N4Oym2uIs4duakF-fGpxQWJyal5qSXy4v5GBkbGhmaW5ubmjoTFxqgBUoyg6</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>VALVE ASSEMBLY FOR A TRANSMISSION OF A MOTOR VEHICLE</title><source>esp@cenet</source><creator>HAUGG, Armin ; POPP, Christian ; SCHMIDT, Thilo</creator><creatorcontrib>HAUGG, Armin ; POPP, Christian ; SCHMIDT, Thilo</creatorcontrib><description>Die Erfindung betrifft eine Ventilanordnung (201) für ein Getriebe eines Kraftfahrzeugs. Die Ventilanordnung (201) umfasst einen elektromagnetischen Aktuator (2) mit einem Stößel (203), ein Hydraulikventil (204) mit einem Ventilschieber (205) und ein Koppelelement (220). Der Stößel (203) weist eine Erzeuger-Druckfläche (16) auf, welche sich in einer radialen Richtung (r) erstreckt, in einem axialen Endabschnitt (18) des Stößels (203) angeordnet ist und einem axialen Endabschnitt (219) des Ventilschiebers (205) gegenübersteht. Der Ventilschieber (205) weist eine Empfänger-Druckfläche (217) auf, welche sich in der radialen Richtung (r) erstreckt, wobei das Koppelelement (220) sich in einer axialen Richtung (x) zwischen der Erzeuger- Druckfläche (16) des Stößels (203) und der Empfänger-Druckfläche (217) des Ventilschiebers (205) erstreckt. Der Stößel (203) wirkt in der axialen Richtung (x) auf das Koppelelement (220) ein, sodass das Koppelelement (220) in der axialen Richtung (x) gestaucht wird und sodass der Stößel eine Verstellkraft (F) gedämpft über seine Erzeuger-Druckfläche (16) und das Koppelelement (220) auf die Empfänger-Druckfläche (217) des Ventilschiebers (205) überträgt.
The invention relates to a valve assembly (201) for a transmission of a motor vehicle. The valve assembly (201) comprises an electromagnetic actuator (2) with a plunger (203), a hydraulic valve (204) with a valve slide (205), and a coupling element (220). The plunger (203) has a generator pressure surface (16) which extends in a radial direction (r), is arranged in an axial end portion (18) of the plunger (203), and lies opposite an axial end portion (219) of the valve slide (205). The valve slide (205) has a receiver pressure surface (217) which extends in the radial direction (r), wherein the coupling element (220) extends in an axial direction (x) between the generator pressure surface (16) of the plunger (203) and the receiver pressure surface (217) of the valve slide (205). The plunger (203) acts in the axial direction (x) on the coupling element (220), with the result that the coupling element (220) is compressed in the axial direction (x), and with the result that the plunger transmits an adjusting force (F) in a damped manner via its generator pressure surface (16) and the coupling element (220) to the receiver pressure surface (217) of the valve slide (205).
L'invention concerne un ensemble soupape (201) pour une transmission d'un véhicule à moteur. L'ensemble soupape (201) comprend un actionneur électromagnétique (2) comportant un piston (203), une soupape hydraulique (204) comportant un tiroir de soupape (205), et un élément d'accouplement (220). Le piston (203) présente une surface de pression de générateur (16) qui s'étend dans une direction radiale (r), est disposée dans une partie d'extrémité axiale (18) du piston (203), et se trouve à l'opposé d'une partie d'extrémité axiale (219) du tiroir de soupape (205). Le tiroir de soupape (205) présente une surface de pression de récepteur (217) qui s'étend dans la direction radiale (r), l'élément d'accouplement (220) s'étendant dans une direction axiale (x) entre la surface de pression de générateur (16) du piston (203) et la surface de pression de récepteur (217) du tiroir de soupape (205). Le piston (203) agit dans la direction axiale (x) sur l'élément d'accouplement (220), de sorte que l'élément d'accouplement (220) est comprimé dans la direction axiale (x), et de sorte que le piston transmet une force de réglage (F) d'une manière amortie par l'intermédiaire de sa surface de pression de générateur (16) et de l'élément d'accouplement (220) à la surface de pression de récepteur (217) du tiroir de soupape (205).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ACTUATING-FLOATS ; BLASTING ; COCKS ; DEVICES FOR VENTING OR AERATING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; TAPS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; VALVES ; WEAPONS</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20230914&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2023169777A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20230914&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2023169777A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HAUGG, Armin</creatorcontrib><creatorcontrib>POPP, Christian</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMIDT, Thilo</creatorcontrib><title>VALVE ASSEMBLY FOR A TRANSMISSION OF A MOTOR VEHICLE</title><description>Die Erfindung betrifft eine Ventilanordnung (201) für ein Getriebe eines Kraftfahrzeugs. Die Ventilanordnung (201) umfasst einen elektromagnetischen Aktuator (2) mit einem Stößel (203), ein Hydraulikventil (204) mit einem Ventilschieber (205) und ein Koppelelement (220). Der Stößel (203) weist eine Erzeuger-Druckfläche (16) auf, welche sich in einer radialen Richtung (r) erstreckt, in einem axialen Endabschnitt (18) des Stößels (203) angeordnet ist und einem axialen Endabschnitt (219) des Ventilschiebers (205) gegenübersteht. Der Ventilschieber (205) weist eine Empfänger-Druckfläche (217) auf, welche sich in der radialen Richtung (r) erstreckt, wobei das Koppelelement (220) sich in einer axialen Richtung (x) zwischen der Erzeuger- Druckfläche (16) des Stößels (203) und der Empfänger-Druckfläche (217) des Ventilschiebers (205) erstreckt. Der Stößel (203) wirkt in der axialen Richtung (x) auf das Koppelelement (220) ein, sodass das Koppelelement (220) in der axialen Richtung (x) gestaucht wird und sodass der Stößel eine Verstellkraft (F) gedämpft über seine Erzeuger-Druckfläche (16) und das Koppelelement (220) auf die Empfänger-Druckfläche (217) des Ventilschiebers (205) überträgt.
The invention relates to a valve assembly (201) for a transmission of a motor vehicle. The valve assembly (201) comprises an electromagnetic actuator (2) with a plunger (203), a hydraulic valve (204) with a valve slide (205), and a coupling element (220). The plunger (203) has a generator pressure surface (16) which extends in a radial direction (r), is arranged in an axial end portion (18) of the plunger (203), and lies opposite an axial end portion (219) of the valve slide (205). The valve slide (205) has a receiver pressure surface (217) which extends in the radial direction (r), wherein the coupling element (220) extends in an axial direction (x) between the generator pressure surface (16) of the plunger (203) and the receiver pressure surface (217) of the valve slide (205). The plunger (203) acts in the axial direction (x) on the coupling element (220), with the result that the coupling element (220) is compressed in the axial direction (x), and with the result that the plunger transmits an adjusting force (F) in a damped manner via its generator pressure surface (16) and the coupling element (220) to the receiver pressure surface (217) of the valve slide (205).
L'invention concerne un ensemble soupape (201) pour une transmission d'un véhicule à moteur. L'ensemble soupape (201) comprend un actionneur électromagnétique (2) comportant un piston (203), une soupape hydraulique (204) comportant un tiroir de soupape (205), et un élément d'accouplement (220). Le piston (203) présente une surface de pression de générateur (16) qui s'étend dans une direction radiale (r), est disposée dans une partie d'extrémité axiale (18) du piston (203), et se trouve à l'opposé d'une partie d'extrémité axiale (219) du tiroir de soupape (205). Le tiroir de soupape (205) présente une surface de pression de récepteur (217) qui s'étend dans la direction radiale (r), l'élément d'accouplement (220) s'étendant dans une direction axiale (x) entre la surface de pression de générateur (16) du piston (203) et la surface de pression de récepteur (217) du tiroir de soupape (205). Le piston (203) agit dans la direction axiale (x) sur l'élément d'accouplement (220), de sorte que l'élément d'accouplement (220) est comprimé dans la direction axiale (x), et de sorte que le piston transmet une force de réglage (F) d'une manière amortie par l'intermédiaire de sa surface de pression de générateur (16) et de l'élément d'accouplement (220) à la surface de pression de récepteur (217) du tiroir de soupape (205).</description><subject>ACTUATING-FLOATS</subject><subject>BLASTING</subject><subject>COCKS</subject><subject>DEVICES FOR VENTING OR AERATING</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GEARING</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>TAPS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>VALVES</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2023</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZDAJc_QJc1VwDA529XXyiVRw8w9ScFQICXL0C_b1DA729PdT8HcDivj6hwBlwlw9PJ19XHkYWNMSc4pTeaE0N4Oym2uIs4duakF-fGpxQWJyal5qSXy4v5GBkbGhmaW5ubmjoTFxqgBUoyg6</recordid><startdate>20230914</startdate><enddate>20230914</enddate><creator>HAUGG, Armin</creator><creator>POPP, Christian</creator><creator>SCHMIDT, Thilo</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20230914</creationdate><title>VALVE ASSEMBLY FOR A TRANSMISSION OF A MOTOR VEHICLE</title><author>HAUGG, Armin ; POPP, Christian ; SCHMIDT, Thilo</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2023169777A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2023</creationdate><topic>ACTUATING-FLOATS</topic><topic>BLASTING</topic><topic>COCKS</topic><topic>DEVICES FOR VENTING OR AERATING</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GEARING</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>TAPS</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>VALVES</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HAUGG, Armin</creatorcontrib><creatorcontrib>POPP, Christian</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMIDT, Thilo</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HAUGG, Armin</au><au>POPP, Christian</au><au>SCHMIDT, Thilo</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>VALVE ASSEMBLY FOR A TRANSMISSION OF A MOTOR VEHICLE</title><date>2023-09-14</date><risdate>2023</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft eine Ventilanordnung (201) für ein Getriebe eines Kraftfahrzeugs. Die Ventilanordnung (201) umfasst einen elektromagnetischen Aktuator (2) mit einem Stößel (203), ein Hydraulikventil (204) mit einem Ventilschieber (205) und ein Koppelelement (220). Der Stößel (203) weist eine Erzeuger-Druckfläche (16) auf, welche sich in einer radialen Richtung (r) erstreckt, in einem axialen Endabschnitt (18) des Stößels (203) angeordnet ist und einem axialen Endabschnitt (219) des Ventilschiebers (205) gegenübersteht. Der Ventilschieber (205) weist eine Empfänger-Druckfläche (217) auf, welche sich in der radialen Richtung (r) erstreckt, wobei das Koppelelement (220) sich in einer axialen Richtung (x) zwischen der Erzeuger- Druckfläche (16) des Stößels (203) und der Empfänger-Druckfläche (217) des Ventilschiebers (205) erstreckt. Der Stößel (203) wirkt in der axialen Richtung (x) auf das Koppelelement (220) ein, sodass das Koppelelement (220) in der axialen Richtung (x) gestaucht wird und sodass der Stößel eine Verstellkraft (F) gedämpft über seine Erzeuger-Druckfläche (16) und das Koppelelement (220) auf die Empfänger-Druckfläche (217) des Ventilschiebers (205) überträgt.
The invention relates to a valve assembly (201) for a transmission of a motor vehicle. The valve assembly (201) comprises an electromagnetic actuator (2) with a plunger (203), a hydraulic valve (204) with a valve slide (205), and a coupling element (220). The plunger (203) has a generator pressure surface (16) which extends in a radial direction (r), is arranged in an axial end portion (18) of the plunger (203), and lies opposite an axial end portion (219) of the valve slide (205). The valve slide (205) has a receiver pressure surface (217) which extends in the radial direction (r), wherein the coupling element (220) extends in an axial direction (x) between the generator pressure surface (16) of the plunger (203) and the receiver pressure surface (217) of the valve slide (205). The plunger (203) acts in the axial direction (x) on the coupling element (220), with the result that the coupling element (220) is compressed in the axial direction (x), and with the result that the plunger transmits an adjusting force (F) in a damped manner via its generator pressure surface (16) and the coupling element (220) to the receiver pressure surface (217) of the valve slide (205).
L'invention concerne un ensemble soupape (201) pour une transmission d'un véhicule à moteur. L'ensemble soupape (201) comprend un actionneur électromagnétique (2) comportant un piston (203), une soupape hydraulique (204) comportant un tiroir de soupape (205), et un élément d'accouplement (220). Le piston (203) présente une surface de pression de générateur (16) qui s'étend dans une direction radiale (r), est disposée dans une partie d'extrémité axiale (18) du piston (203), et se trouve à l'opposé d'une partie d'extrémité axiale (219) du tiroir de soupape (205). Le tiroir de soupape (205) présente une surface de pression de récepteur (217) qui s'étend dans la direction radiale (r), l'élément d'accouplement (220) s'étendant dans une direction axiale (x) entre la surface de pression de générateur (16) du piston (203) et la surface de pression de récepteur (217) du tiroir de soupape (205). Le piston (203) agit dans la direction axiale (x) sur l'élément d'accouplement (220), de sorte que l'élément d'accouplement (220) est comprimé dans la direction axiale (x), et de sorte que le piston transmet une force de réglage (F) d'une manière amortie par l'intermédiaire de sa surface de pression de générateur (16) et de l'élément d'accouplement (220) à la surface de pression de récepteur (217) du tiroir de soupape (205).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
fulltext | fulltext_linktorsrc |
identifier | |
ispartof | |
issn | |
language | eng ; fre ; ger |
recordid | cdi_epo_espacenet_WO2023169777A1 |
source | esp@cenet |
subjects | ACTUATING-FLOATS BLASTING COCKS DEVICES FOR VENTING OR AERATING ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS GEARING GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS HEATING LIGHTING MECHANICAL ENGINEERING TAPS THERMAL INSULATION IN GENERAL VALVES WEAPONS |
title | VALVE ASSEMBLY FOR A TRANSMISSION OF A MOTOR VEHICLE |
url | https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-01-20T08%3A24%3A13IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=HAUGG,%20Armin&rft.date=2023-09-14&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EWO2023169777A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true |