WET-RUNNING BEVEL GEAR DIFFERENTIAL FOR AN ELECTRICALLY OPERABLE AXLE DRIVE TRAIN

Die Erfindung betrifft ein nasslaufendes Kegelraddifferential (1 ), insbesondere für einen elektrisch betreibbaren Achsantriebsstrang (20) eines Kraftfahrzeugs (21 ), mit einem ersten Differentialkorb (3), der über einen Verbindungsbereich (4a, b) mit einem zweiten Differentialkorb (30) drehfest ver...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: ROSENWALD, Andreas, LOEFFELMANN, Jochen
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator ROSENWALD, Andreas
LOEFFELMANN, Jochen
description Die Erfindung betrifft ein nasslaufendes Kegelraddifferential (1 ), insbesondere für einen elektrisch betreibbaren Achsantriebsstrang (20) eines Kraftfahrzeugs (21 ), mit einem ersten Differentialkorb (3), der über einen Verbindungsbereich (4a, b) mit einem zweiten Differentialkorb (30) drehfest verbunden ist, und die beiden miteinander verbundenen Differentialkörbe (3, 30) zwei zueinander fluchtende Abtriebszahnräder (6a, 6b) beherbergen, die beide mit zumindest einem Ausgleichszahnrad (33) im Zahneingriff stehen, wobei die beiden miteinander verbundenen Differentialkörbe (3, 30) gemeinsam antreibbar sind, so dass sich diese um die Drehachse (15) der zueinander fluchtenden Abtriebszahnräder (6a, 6b) drehen, dadurch gekennzeichnet, dass zumindest einer der Differentialkörbe (3, 30) von einer beidseitig axial offenen und glockenförmigen Ölleitkappe (34) umgriffen ist, die auf der dem Differentialkorb (3, 30) zugewandten inneren Mantelfläche von dieser ausgebildeten Kanäle (11 ) aufweist, die Öl (10) in axialer Richtung innerhalb der Ölleitkappe (34) und damit in dem Zwischenraum zwischen der Ölleitkappe (34) und dem entsprechenden Differentialkorb (3, 30) leiten kann. The invention relates to a wet-running bevel gear differential (1), in particular for an electrically operable axle drive train (20) of a motor vehicle (21), said differential comprising a first differential cage (3) which is connected via a connecting region (4a, b) to a second differential cage (30) for conjoint rotation therewith, and the two interconnected differential cages (3, 30) accommodate two output gears (6a, 6b) which are aligned with one another and both mesh with at least one compensating gear (33), wherein the two interconnected differential cages (3, 30) can be driven together so as to rotate about the axis of rotation (15) of the aligned output gears (6a, 6b), characterised in that at least one of the differential cages (3, 30) is surrounded by a bell-shaped oil guide cap (34) that is axially open on both sides and that has channels (11) which are formed on its inner peripheral surface facing the differential cage (3, 30) and which can guide oil (10) in the axial direction within the oil guide cap (34) and thus in the intermediate space between the oil guide cap (34) and the corresponding differential cage (3, 30). L'invention concerne un différentiel à roue conique immergée (1), destiné en particulier à une chaîne cinématique d'essieu (20) à commande électrique d'un véhicule
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The invention relates to a wet-running bevel gear differential (1), in particular for an electrically operable axle drive train (20) of a motor vehicle (21), said differential comprising a first differential cage (3) which is connected via a connecting region (4a, b) to a second differential cage (30) for conjoint rotation therewith, and the two interconnected differential cages (3, 30) accommodate two output gears (6a, 6b) which are aligned with one another and both mesh with at least one compensating gear (33), wherein the two interconnected differential cages (3, 30) can be driven together so as to rotate about the axis of rotation (15) of the aligned output gears (6a, 6b), characterised in that at least one of the differential cages (3, 30) is surrounded by a bell-shaped oil guide cap (34) that is axially open on both sides and that has channels (11) which are formed on its inner peripheral surface facing the differential cage (3, 30) and which can guide oil (10) in the axial direction within the oil guide cap (34) and thus in the intermediate space between the oil guide cap (34) and the corresponding differential cage (3, 30). L'invention concerne un différentiel à roue conique immergée (1), destiné en particulier à une chaîne cinématique d'essieu (20) à commande électrique d'un véhicule à moteur (21), ledit différentiel comprenant une première cage de différentiel (3) qui est reliée par l'intermédiaire d'une région de liaison (4a, b) à une seconde cage de différentiel (30) permettant une rotation conjointe entre elles, et les deux cages de différentiel (3, 30) reliées accueilles deux engrenages de sortie (6a, 6b) qui sont alignés l'un avec l'autre et tous deux s'engrènent avec au moins un engrenage de compensation (33), les deux cages de différentiel (3, 30) reliées pouvant être entraînées ensemble de manière à tourner autour de l'axe de rotation (15) des engrenages de sortie (6a, 6b) alignés, caractérisée en ce qu'au moins une des cages de différentiel (3, 30) est entourée par un capuchon de guidage d'huile (34) en forme de cloche qui est ouvert axialement des deux côtés et qui comporte des canaux (11) qui sont formés sur sa surface périphérique interne en regard de la cage de différentiel (3, 30) et qui peuvent guider l'huile (10) dans la direction axiale à l'intérieur du capuchon de guidage d'huile (34) et ainsi dans l'espace intermédiaire entre le capuchon de guidage d'huile (34) et la cage de différentiel correspondante (3, 30).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BLASTING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20230831&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2023160747A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25544,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20230831&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2023160747A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>ROSENWALD, Andreas</creatorcontrib><creatorcontrib>LOEFFELMANN, Jochen</creatorcontrib><title>WET-RUNNING BEVEL GEAR DIFFERENTIAL FOR AN ELECTRICALLY OPERABLE AXLE DRIVE TRAIN</title><description>Die Erfindung betrifft ein nasslaufendes Kegelraddifferential (1 ), insbesondere für einen elektrisch betreibbaren Achsantriebsstrang (20) eines Kraftfahrzeugs (21 ), mit einem ersten Differentialkorb (3), der über einen Verbindungsbereich (4a, b) mit einem zweiten Differentialkorb (30) drehfest verbunden ist, und die beiden miteinander verbundenen Differentialkörbe (3, 30) zwei zueinander fluchtende Abtriebszahnräder (6a, 6b) beherbergen, die beide mit zumindest einem Ausgleichszahnrad (33) im Zahneingriff stehen, wobei die beiden miteinander verbundenen Differentialkörbe (3, 30) gemeinsam antreibbar sind, so dass sich diese um die Drehachse (15) der zueinander fluchtenden Abtriebszahnräder (6a, 6b) drehen, dadurch gekennzeichnet, dass zumindest einer der Differentialkörbe (3, 30) von einer beidseitig axial offenen und glockenförmigen Ölleitkappe (34) umgriffen ist, die auf der dem Differentialkorb (3, 30) zugewandten inneren Mantelfläche von dieser ausgebildeten Kanäle (11 ) aufweist, die Öl (10) in axialer Richtung innerhalb der Ölleitkappe (34) und damit in dem Zwischenraum zwischen der Ölleitkappe (34) und dem entsprechenden Differentialkorb (3, 30) leiten kann. The invention relates to a wet-running bevel gear differential (1), in particular for an electrically operable axle drive train (20) of a motor vehicle (21), said differential comprising a first differential cage (3) which is connected via a connecting region (4a, b) to a second differential cage (30) for conjoint rotation therewith, and the two interconnected differential cages (3, 30) accommodate two output gears (6a, 6b) which are aligned with one another and both mesh with at least one compensating gear (33), wherein the two interconnected differential cages (3, 30) can be driven together so as to rotate about the axis of rotation (15) of the aligned output gears (6a, 6b), characterised in that at least one of the differential cages (3, 30) is surrounded by a bell-shaped oil guide cap (34) that is axially open on both sides and that has channels (11) which are formed on its inner peripheral surface facing the differential cage (3, 30) and which can guide oil (10) in the axial direction within the oil guide cap (34) and thus in the intermediate space between the oil guide cap (34) and the corresponding differential cage (3, 30). L'invention concerne un différentiel à roue conique immergée (1), destiné en particulier à une chaîne cinématique d'essieu (20) à commande électrique d'un véhicule à moteur (21), ledit différentiel comprenant une première cage de différentiel (3) qui est reliée par l'intermédiaire d'une région de liaison (4a, b) à une seconde cage de différentiel (30) permettant une rotation conjointe entre elles, et les deux cages de différentiel (3, 30) reliées accueilles deux engrenages de sortie (6a, 6b) qui sont alignés l'un avec l'autre et tous deux s'engrènent avec au moins un engrenage de compensation (33), les deux cages de différentiel (3, 30) reliées pouvant être entraînées ensemble de manière à tourner autour de l'axe de rotation (15) des engrenages de sortie (6a, 6b) alignés, caractérisée en ce qu'au moins une des cages de différentiel (3, 30) est entourée par un capuchon de guidage d'huile (34) en forme de cloche qui est ouvert axialement des deux côtés et qui comporte des canaux (11) qui sont formés sur sa surface périphérique interne en regard de la cage de différentiel (3, 30) et qui peuvent guider l'huile (10) dans la direction axiale à l'intérieur du capuchon de guidage d'huile (34) et ainsi dans l'espace intermédiaire entre le capuchon de guidage d'huile (34) et la cage de différentiel correspondante (3, 30).</description><subject>BLASTING</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GEARING</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2023</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNyj0KwkAQQOE0FqLeYcA6kB8x9WQzGweGXR3WRKsQZK1EA_H-aOEBbN7XvGVy6imkenaOXQs1dSTQEio0bC0pucAoYL0COiAhE5QNilzBH0mxFgK8fNModwRBkd06WdzHxxw3P1fJ1lIwhzROryHO03iLz_geel9kRZnvs2pXYV7-d30AQOQv_w</recordid><startdate>20230831</startdate><enddate>20230831</enddate><creator>ROSENWALD, Andreas</creator><creator>LOEFFELMANN, Jochen</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20230831</creationdate><title>WET-RUNNING BEVEL GEAR DIFFERENTIAL FOR AN ELECTRICALLY OPERABLE AXLE DRIVE TRAIN</title><author>ROSENWALD, Andreas ; LOEFFELMANN, Jochen</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2023160747A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2023</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GEARING</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>ROSENWALD, Andreas</creatorcontrib><creatorcontrib>LOEFFELMANN, Jochen</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>ROSENWALD, Andreas</au><au>LOEFFELMANN, Jochen</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>WET-RUNNING BEVEL GEAR DIFFERENTIAL FOR AN ELECTRICALLY OPERABLE AXLE DRIVE TRAIN</title><date>2023-08-31</date><risdate>2023</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein nasslaufendes Kegelraddifferential (1 ), insbesondere für einen elektrisch betreibbaren Achsantriebsstrang (20) eines Kraftfahrzeugs (21 ), mit einem ersten Differentialkorb (3), der über einen Verbindungsbereich (4a, b) mit einem zweiten Differentialkorb (30) drehfest verbunden ist, und die beiden miteinander verbundenen Differentialkörbe (3, 30) zwei zueinander fluchtende Abtriebszahnräder (6a, 6b) beherbergen, die beide mit zumindest einem Ausgleichszahnrad (33) im Zahneingriff stehen, wobei die beiden miteinander verbundenen Differentialkörbe (3, 30) gemeinsam antreibbar sind, so dass sich diese um die Drehachse (15) der zueinander fluchtenden Abtriebszahnräder (6a, 6b) drehen, dadurch gekennzeichnet, dass zumindest einer der Differentialkörbe (3, 30) von einer beidseitig axial offenen und glockenförmigen Ölleitkappe (34) umgriffen ist, die auf der dem Differentialkorb (3, 30) zugewandten inneren Mantelfläche von dieser ausgebildeten Kanäle (11 ) aufweist, die Öl (10) in axialer Richtung innerhalb der Ölleitkappe (34) und damit in dem Zwischenraum zwischen der Ölleitkappe (34) und dem entsprechenden Differentialkorb (3, 30) leiten kann. The invention relates to a wet-running bevel gear differential (1), in particular for an electrically operable axle drive train (20) of a motor vehicle (21), said differential comprising a first differential cage (3) which is connected via a connecting region (4a, b) to a second differential cage (30) for conjoint rotation therewith, and the two interconnected differential cages (3, 30) accommodate two output gears (6a, 6b) which are aligned with one another and both mesh with at least one compensating gear (33), wherein the two interconnected differential cages (3, 30) can be driven together so as to rotate about the axis of rotation (15) of the aligned output gears (6a, 6b), characterised in that at least one of the differential cages (3, 30) is surrounded by a bell-shaped oil guide cap (34) that is axially open on both sides and that has channels (11) which are formed on its inner peripheral surface facing the differential cage (3, 30) and which can guide oil (10) in the axial direction within the oil guide cap (34) and thus in the intermediate space between the oil guide cap (34) and the corresponding differential cage (3, 30). L'invention concerne un différentiel à roue conique immergée (1), destiné en particulier à une chaîne cinématique d'essieu (20) à commande électrique d'un véhicule à moteur (21), ledit différentiel comprenant une première cage de différentiel (3) qui est reliée par l'intermédiaire d'une région de liaison (4a, b) à une seconde cage de différentiel (30) permettant une rotation conjointe entre elles, et les deux cages de différentiel (3, 30) reliées accueilles deux engrenages de sortie (6a, 6b) qui sont alignés l'un avec l'autre et tous deux s'engrènent avec au moins un engrenage de compensation (33), les deux cages de différentiel (3, 30) reliées pouvant être entraînées ensemble de manière à tourner autour de l'axe de rotation (15) des engrenages de sortie (6a, 6b) alignés, caractérisée en ce qu'au moins une des cages de différentiel (3, 30) est entourée par un capuchon de guidage d'huile (34) en forme de cloche qui est ouvert axialement des deux côtés et qui comporte des canaux (11) qui sont formés sur sa surface périphérique interne en regard de la cage de différentiel (3, 30) et qui peuvent guider l'huile (10) dans la direction axiale à l'intérieur du capuchon de guidage d'huile (34) et ainsi dans l'espace intermédiaire entre le capuchon de guidage d'huile (34) et la cage de différentiel correspondante (3, 30).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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