TRANSMISSION FOR AN ELECTRIC DRIVE SYSTEM OF A MOTOR VEHICLE AND ELECTRIC DRIVE SYSTEM COMPRISING SUCH A TRANSMISSION
Die Erfindung betrifft ein Getriebe für ein elektrisches Antriebssystem eines Kraftfahrzeugs, umfassend mindestens einen Stufenplanetenradsatz (SP), ein Differentialgetriebe (D) und eine Trenneinheit (K), die im Leistungsfluss zwischen dem Stufenplanetenradsatz (SP) und dem Differentialgetriebe (D)...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | TIESLER, Peter FIRZLAFF, Uwe HEIZENRÖTHER, Matthias BREHMER, Martin NICKEL, Robert |
description | Die Erfindung betrifft ein Getriebe für ein elektrisches Antriebssystem eines Kraftfahrzeugs, umfassend mindestens einen Stufenplanetenradsatz (SP), ein Differentialgetriebe (D) und eine Trenneinheit (K), die im Leistungsfluss zwischen dem Stufenplanetenradsatz (SP) und dem Differentialgetriebe (D) angeordnet und dazu eingerichtet ist, das Differentialgetriebe (D) von dem Stufenplanetenradsatz (SP) abzukoppeln, wobei der Stufenplanetenradsatz (SP) mehrere Stufenplanetenräder, ein erstes Element (E1), ein zweites Element (E2) und ein drittes Element (E3) aufweist, wobei jedes Stufenplanetenrad aus einem ersten Planetenrad (P1) und einem zweiten Planetenrad (P2), die drehfest miteinander verbunden sind sowie unterschiedliche Durchmesser aufweisen, ausgebildet ist, wobei das erste Element (E1) dazu eingerichtet ist, eine Antriebsleistung von einer elektrischen Maschine (EM) in den Stufenplanetenradsatz (SP) einzuleiten, wobei das zweite Element (E2) dazu eingerichtet ist, die Antriebsleistung der elektrischen Maschine (EM) aus dem Stufenplanetenradsatz (SP) auszuleiten, und wobei das dritte Element (E3) drehfest mit einem drehfesten Bauelement (G) des Getriebes verbunden ist. Ferner betrifft die Erfindung ein elektrisches Antriebssystem für ein Kraftfahrzeug, umfassend ein solches Getriebe und eine elektrische Maschine (EM) mit einem Stator (S) und einem Rotor (R).
The invention relates to a transmission for an electric drive system of a motor vehicle, comprising at least one stepped planetary gear set (SP), a differential gear (D) and a separation unit (K) arranged in the power flow between the stepped planetary gear set (SP) and the differential gear (D) and is designed to decouple the differential gear (D) from the stepped planetary gear set (SP). The stepped planetary gear set (SP) comprises a plurality of stepped planetary gears, a first element (E1), a second element (E2), and a third element (E3), wherein each stepped planetary gear is formed of a first planetary gear (P1) and a second planetary gear (P2) which are connected in a rotationally fixed manner to each other and have different diameters. The first element (E1) is designed to input a driving power from an electric machine (EM) into the stepped planetary gear set (SP), wherein the second element (E2) is designed to output the drive power of the electric machine (EM) from the stepped planetary gear set (SP), and wherein the third element (E3) is connected in a rotationally fixed manner to a non |
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The invention relates to a transmission for an electric drive system of a motor vehicle, comprising at least one stepped planetary gear set (SP), a differential gear (D) and a separation unit (K) arranged in the power flow between the stepped planetary gear set (SP) and the differential gear (D) and is designed to decouple the differential gear (D) from the stepped planetary gear set (SP). The stepped planetary gear set (SP) comprises a plurality of stepped planetary gears, a first element (E1), a second element (E2), and a third element (E3), wherein each stepped planetary gear is formed of a first planetary gear (P1) and a second planetary gear (P2) which are connected in a rotationally fixed manner to each other and have different diameters. The first element (E1) is designed to input a driving power from an electric machine (EM) into the stepped planetary gear set (SP), wherein the second element (E2) is designed to output the drive power of the electric machine (EM) from the stepped planetary gear set (SP), and wherein the third element (E3) is connected in a rotationally fixed manner to a non-rotatable component (G) of the transmission. The invention also relates to an electric drive system for a motor vehicle, comprising such a transmission and an electric machine (EM) with a stator (S) and a rotor (R).
L'invention concerne une transmission pour une propulsion électrique d'un véhicule automobile, comprenant au moins un train planétaire étagé (SP), un engrenage différentiel (D) et une unité de séparation (K) disposée dans le flux de puissance entre le train planétaire étagé (SP) et l'engrenage différentiel (D) et conçu pour découpler l'engrenage différentiel (D) du train planétaire étagé (SP). Le train planétaire étagé (SP) comprend une pluralité d'engrenages planétaires étagés, un premier élément (E1), un deuxième élément (E2) et un troisième élément (E3), chaque engrenage planétaire étagé étant formé d'un premier engrenage planétaire (P1) et d'un second engrenage planétaire (P2) qui sont reliés de manière solidaire en rotation l'un à l'autre et ont des diamètres différents. Le premier élément (E1) est conçu pour entrer une puissance d'entraînement provenant d'une machine électrique (EM) dans le train planétaire étagé (SP), le deuxième élément (E2) est conçu pour délivrer en sortie la puissance d'entraînement de la machine électrique (EM) à partir du train planétaire étagé (SP), et le troisième élément (E3) est relié de manière solidaire en rotation à un composant non rotatif (G) de la transmission. L'invention concerne également une propulsion électrique pour un véhicule automobile, comprenant une telle transmission et une machine électrique (EM) comportant un stator (S) et un rotor (R).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2022</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20221215&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2022258213A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20221215&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2022258213A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>TIESLER, Peter</creatorcontrib><creatorcontrib>FIRZLAFF, Uwe</creatorcontrib><creatorcontrib>HEIZENRÖTHER, Matthias</creatorcontrib><creatorcontrib>BREHMER, Martin</creatorcontrib><creatorcontrib>NICKEL, Robert</creatorcontrib><title>TRANSMISSION FOR AN ELECTRIC DRIVE SYSTEM OF A MOTOR VEHICLE AND ELECTRIC DRIVE SYSTEM COMPRISING SUCH A TRANSMISSION</title><description>Die Erfindung betrifft ein Getriebe für ein elektrisches Antriebssystem eines Kraftfahrzeugs, umfassend mindestens einen Stufenplanetenradsatz (SP), ein Differentialgetriebe (D) und eine Trenneinheit (K), die im Leistungsfluss zwischen dem Stufenplanetenradsatz (SP) und dem Differentialgetriebe (D) angeordnet und dazu eingerichtet ist, das Differentialgetriebe (D) von dem Stufenplanetenradsatz (SP) abzukoppeln, wobei der Stufenplanetenradsatz (SP) mehrere Stufenplanetenräder, ein erstes Element (E1), ein zweites Element (E2) und ein drittes Element (E3) aufweist, wobei jedes Stufenplanetenrad aus einem ersten Planetenrad (P1) und einem zweiten Planetenrad (P2), die drehfest miteinander verbunden sind sowie unterschiedliche Durchmesser aufweisen, ausgebildet ist, wobei das erste Element (E1) dazu eingerichtet ist, eine Antriebsleistung von einer elektrischen Maschine (EM) in den Stufenplanetenradsatz (SP) einzuleiten, wobei das zweite Element (E2) dazu eingerichtet ist, die Antriebsleistung der elektrischen Maschine (EM) aus dem Stufenplanetenradsatz (SP) auszuleiten, und wobei das dritte Element (E3) drehfest mit einem drehfesten Bauelement (G) des Getriebes verbunden ist. Ferner betrifft die Erfindung ein elektrisches Antriebssystem für ein Kraftfahrzeug, umfassend ein solches Getriebe und eine elektrische Maschine (EM) mit einem Stator (S) und einem Rotor (R).
The invention relates to a transmission for an electric drive system of a motor vehicle, comprising at least one stepped planetary gear set (SP), a differential gear (D) and a separation unit (K) arranged in the power flow between the stepped planetary gear set (SP) and the differential gear (D) and is designed to decouple the differential gear (D) from the stepped planetary gear set (SP). The stepped planetary gear set (SP) comprises a plurality of stepped planetary gears, a first element (E1), a second element (E2), and a third element (E3), wherein each stepped planetary gear is formed of a first planetary gear (P1) and a second planetary gear (P2) which are connected in a rotationally fixed manner to each other and have different diameters. The first element (E1) is designed to input a driving power from an electric machine (EM) into the stepped planetary gear set (SP), wherein the second element (E2) is designed to output the drive power of the electric machine (EM) from the stepped planetary gear set (SP), and wherein the third element (E3) is connected in a rotationally fixed manner to a non-rotatable component (G) of the transmission. The invention also relates to an electric drive system for a motor vehicle, comprising such a transmission and an electric machine (EM) with a stator (S) and a rotor (R).
L'invention concerne une transmission pour une propulsion électrique d'un véhicule automobile, comprenant au moins un train planétaire étagé (SP), un engrenage différentiel (D) et une unité de séparation (K) disposée dans le flux de puissance entre le train planétaire étagé (SP) et l'engrenage différentiel (D) et conçu pour découpler l'engrenage différentiel (D) du train planétaire étagé (SP). Le train planétaire étagé (SP) comprend une pluralité d'engrenages planétaires étagés, un premier élément (E1), un deuxième élément (E2) et un troisième élément (E3), chaque engrenage planétaire étagé étant formé d'un premier engrenage planétaire (P1) et d'un second engrenage planétaire (P2) qui sont reliés de manière solidaire en rotation l'un à l'autre et ont des diamètres différents. Le premier élément (E1) est conçu pour entrer une puissance d'entraînement provenant d'une machine électrique (EM) dans le train planétaire étagé (SP), le deuxième élément (E2) est conçu pour délivrer en sortie la puissance d'entraînement de la machine électrique (EM) à partir du train planétaire étagé (SP), et le troisième élément (E3) est relié de manière solidaire en rotation à un composant non rotatif (G) de la transmission. L'invention concerne également une propulsion électrique pour un véhicule automobile, comprenant une telle transmission et une machine électrique (EM) comportant un stator (S) et un rotor (R).</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2022</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZCgNCXL0C_b1DA729PdTcPMPUnD0U3D1cXUOCfJ0VnAJ8gxzVQiODA5x9VXwd1NwVPD1DwGqCXP18HT2cQWqdcGh2NnfNyDIM9jTz10hONTZA6gT2SIeBta0xJziVF4ozc2g7OYa4uyhm1qQH59aXJCYnJqXWhIf7m9kYGRkZGphZGjsaGhMnCoA2kE6KQ</recordid><startdate>20221215</startdate><enddate>20221215</enddate><creator>TIESLER, Peter</creator><creator>FIRZLAFF, Uwe</creator><creator>HEIZENRÖTHER, Matthias</creator><creator>BREHMER, Martin</creator><creator>NICKEL, Robert</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20221215</creationdate><title>TRANSMISSION FOR AN ELECTRIC DRIVE SYSTEM OF A MOTOR VEHICLE AND ELECTRIC DRIVE SYSTEM COMPRISING SUCH A TRANSMISSION</title><author>TIESLER, Peter ; FIRZLAFF, Uwe ; HEIZENRÖTHER, Matthias ; BREHMER, Martin ; NICKEL, Robert</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2022258213A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2022</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>TIESLER, Peter</creatorcontrib><creatorcontrib>FIRZLAFF, Uwe</creatorcontrib><creatorcontrib>HEIZENRÖTHER, Matthias</creatorcontrib><creatorcontrib>BREHMER, Martin</creatorcontrib><creatorcontrib>NICKEL, Robert</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>TIESLER, Peter</au><au>FIRZLAFF, Uwe</au><au>HEIZENRÖTHER, Matthias</au><au>BREHMER, Martin</au><au>NICKEL, Robert</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>TRANSMISSION FOR AN ELECTRIC DRIVE SYSTEM OF A MOTOR VEHICLE AND ELECTRIC DRIVE SYSTEM COMPRISING SUCH A TRANSMISSION</title><date>2022-12-15</date><risdate>2022</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein Getriebe für ein elektrisches Antriebssystem eines Kraftfahrzeugs, umfassend mindestens einen Stufenplanetenradsatz (SP), ein Differentialgetriebe (D) und eine Trenneinheit (K), die im Leistungsfluss zwischen dem Stufenplanetenradsatz (SP) und dem Differentialgetriebe (D) angeordnet und dazu eingerichtet ist, das Differentialgetriebe (D) von dem Stufenplanetenradsatz (SP) abzukoppeln, wobei der Stufenplanetenradsatz (SP) mehrere Stufenplanetenräder, ein erstes Element (E1), ein zweites Element (E2) und ein drittes Element (E3) aufweist, wobei jedes Stufenplanetenrad aus einem ersten Planetenrad (P1) und einem zweiten Planetenrad (P2), die drehfest miteinander verbunden sind sowie unterschiedliche Durchmesser aufweisen, ausgebildet ist, wobei das erste Element (E1) dazu eingerichtet ist, eine Antriebsleistung von einer elektrischen Maschine (EM) in den Stufenplanetenradsatz (SP) einzuleiten, wobei das zweite Element (E2) dazu eingerichtet ist, die Antriebsleistung der elektrischen Maschine (EM) aus dem Stufenplanetenradsatz (SP) auszuleiten, und wobei das dritte Element (E3) drehfest mit einem drehfesten Bauelement (G) des Getriebes verbunden ist. Ferner betrifft die Erfindung ein elektrisches Antriebssystem für ein Kraftfahrzeug, umfassend ein solches Getriebe und eine elektrische Maschine (EM) mit einem Stator (S) und einem Rotor (R).
The invention relates to a transmission for an electric drive system of a motor vehicle, comprising at least one stepped planetary gear set (SP), a differential gear (D) and a separation unit (K) arranged in the power flow between the stepped planetary gear set (SP) and the differential gear (D) and is designed to decouple the differential gear (D) from the stepped planetary gear set (SP). The stepped planetary gear set (SP) comprises a plurality of stepped planetary gears, a first element (E1), a second element (E2), and a third element (E3), wherein each stepped planetary gear is formed of a first planetary gear (P1) and a second planetary gear (P2) which are connected in a rotationally fixed manner to each other and have different diameters. The first element (E1) is designed to input a driving power from an electric machine (EM) into the stepped planetary gear set (SP), wherein the second element (E2) is designed to output the drive power of the electric machine (EM) from the stepped planetary gear set (SP), and wherein the third element (E3) is connected in a rotationally fixed manner to a non-rotatable component (G) of the transmission. The invention also relates to an electric drive system for a motor vehicle, comprising such a transmission and an electric machine (EM) with a stator (S) and a rotor (R).
L'invention concerne une transmission pour une propulsion électrique d'un véhicule automobile, comprenant au moins un train planétaire étagé (SP), un engrenage différentiel (D) et une unité de séparation (K) disposée dans le flux de puissance entre le train planétaire étagé (SP) et l'engrenage différentiel (D) et conçu pour découpler l'engrenage différentiel (D) du train planétaire étagé (SP). Le train planétaire étagé (SP) comprend une pluralité d'engrenages planétaires étagés, un premier élément (E1), un deuxième élément (E2) et un troisième élément (E3), chaque engrenage planétaire étagé étant formé d'un premier engrenage planétaire (P1) et d'un second engrenage planétaire (P2) qui sont reliés de manière solidaire en rotation l'un à l'autre et ont des diamètres différents. Le premier élément (E1) est conçu pour entrer une puissance d'entraînement provenant d'une machine électrique (EM) dans le train planétaire étagé (SP), le deuxième élément (E2) est conçu pour délivrer en sortie la puissance d'entraînement de la machine électrique (EM) à partir du train planétaire étagé (SP), et le troisième élément (E3) est relié de manière solidaire en rotation à un composant non rotatif (G) de la transmission. L'invention concerne également une propulsion électrique pour un véhicule automobile, comprenant une telle transmission et une machine électrique (EM) comportant un stator (S) et un rotor (R).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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