SUPRAPUBIC CANNULA
Die Erfindung betrifft eine suprapubische Kanüle (10) zur Punktion von Körperhohlräumen mit einer äußeren längsgeschnittenen Hülse (12) mit proximalen und distalen Enden (14, 16) und einer inneren längsgeschnittenen Hülse (18) mit proximalen und distalen Enden (20, 22). Die innere Hülse (18) ist an...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | HAINDL, Hans |
description | Die Erfindung betrifft eine suprapubische Kanüle (10) zur Punktion von Körperhohlräumen mit einer äußeren längsgeschnittenen Hülse (12) mit proximalen und distalen Enden (14, 16) und einer inneren längsgeschnittenen Hülse (18) mit proximalen und distalen Enden (20, 22). Die innere Hülse (18) ist an ihrem distalen Ende (22) stumpf ausgebildet und die äußere Hülse (12) weist an ihrem distalen Ende (16) eine Punktionsspitze (24) auf. Das proximale Ende (14) der äußeren Hülse (12) ist mit einem ersten Griffabschnitt (26) und das proximale Ende (20) der inneren Hülse (18) ist mit einem zweiten Griffabschnitt (28) verbunden. Der erste und zweite Griffabschnitt (26, 28) stehen über ein Gewinde (30) derart miteinander in Eingriff, dass das Verdrehen der zwei Griffabschnitte (26, 28) relativ zueinander die Kanüle (10) von einem ersten Zustand in einen zweiten Zustand überführt. Im ersten Zustand der Kanüle (10) wird der Längsschnitt (34) der inneren Hülse (18) durch die äußere Hülse (12) abgedeckt und die Punktionsspitze (24) der äußeren Hülse (12) liegt zur Punktion frei. Im zweiten Zustand der Kanüle (10) kommen die Längsschnitte (32, 34) von innerer und äußerer Hülse (12, 18) übereinander zu liegen und die Punktionsspitze (24) der äußeren Hülse (12) wird vom distalen Ende (22) der inneren Hülse (18), vorzugsweise vollständig, überlappt.
The invention relates to a suprapubic cannula (10) for puncturing body cavities, having an outer, longitudinally cut sleeve (12) with proximal and distal ends (14, 16) and an inner, longitudinally cut sleeve (18) with proximal and distal ends (20, 22). The inner sleeve (18) is blunt at its distal end (22), and the outer sleeve (12) has a puncturing point (24) at its distal end (16). The proximal end (14) of the outer sleeve (12) is connected to a first grip section (26), and the proximal end (20) of the inner sleeve (18) is connected to a second grip section (28). The first and second grip sections (26, 28) are in engagement with each other via a thread (30) such that rotation of the two grip sections (26, 28) relative to each other transfers the cannula (10) from a first state to a second state. In the first state of the cannula (10), the longitudinal cut (34) in the inner sleeve (18) is covered by the outer sleeve (12), and the puncturing point (24) of the outer sleeve (12) is exposed for puncturing. In the second state of the cannula (10), the longitudinal cuts (32, 34) of the inner and outer sleeves (12, 18) come to lie one a |
format | Patent |
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The invention relates to a suprapubic cannula (10) for puncturing body cavities, having an outer, longitudinally cut sleeve (12) with proximal and distal ends (14, 16) and an inner, longitudinally cut sleeve (18) with proximal and distal ends (20, 22). The inner sleeve (18) is blunt at its distal end (22), and the outer sleeve (12) has a puncturing point (24) at its distal end (16). The proximal end (14) of the outer sleeve (12) is connected to a first grip section (26), and the proximal end (20) of the inner sleeve (18) is connected to a second grip section (28). The first and second grip sections (26, 28) are in engagement with each other via a thread (30) such that rotation of the two grip sections (26, 28) relative to each other transfers the cannula (10) from a first state to a second state. In the first state of the cannula (10), the longitudinal cut (34) in the inner sleeve (18) is covered by the outer sleeve (12), and the puncturing point (24) of the outer sleeve (12) is exposed for puncturing. In the second state of the cannula (10), the longitudinal cuts (32, 34) of the inner and outer sleeves (12, 18) come to lie one above the other, and the puncturing point (24) of the outer sleeve (12) is overlapped, preferably completely, by the distal end (22) of the inner sleeve (18).
L'invention concerne une canule sus-pubienne (10) pour ponctionner des cavités corporelles, ayant un manchon externe, coupé longitudinalement (12) ayant des extrémités proximale et distale (14, 16) et un manchon interne, coupé longitudinalement (18) ayant des extrémités proximale et distale (20, 22). Le manchon interne (18) est émoussé au niveau de son extrémité distale (22) et le manchon externe (12) a un point de perforation (24) au niveau de son extrémité distale (16). L'extrémité proximale (14) du manchon externe (12) est reliée à une première section de préhension (26) et l'extrémité proximale (20) du manchon interne (18) est reliée à une seconde section de préhension (28). Les première et seconde sections de préhension (26, 28) sont en prise l'une avec l'autre par l'intermédiaire d'un filetage (30) de telle sorte que la rotation des deux sections de préhension (26, 28) l'une par rapport à l'autre transfère la canule (10) d'un premier état à un second état. Dans le premier état de la canule (10), la coupe longitudinale (34) dans le manchon interne (18) est recouverte par le manchon externe (12) et le point de perforation (24) du manchon externe (12) est exposé pour une perforation. Dans le second état de la canule (10), les coupes longitudinales (32, 34) des manchons interne et externe (12, 18) viennent se trouver l'une au-dessus de l'autre et le point de perforation (24) du manchon externe (12) est chevauché, de préférence complètement, par l'extrémité distale (22) du manchon interne (18).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>DEVICES FOR INTRODUCING MEDIA INTO, OR ONTO, THE BODY ; DEVICES FOR PRODUCING OR ENDING SLEEP OR STUPOR ; DEVICES FOR TRANSDUCING BODY MEDIA OR FOR TAKING MEDIA FROMTHE BODY ; DIAGNOSIS ; HUMAN NECESSITIES ; HYGIENE ; IDENTIFICATION ; MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE ; SURGERY</subject><creationdate>2022</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20220623&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2022129399A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,778,883,25551,76302</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20220623&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2022129399A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HAINDL, Hans</creatorcontrib><title>SUPRAPUBIC CANNULA</title><description>Die Erfindung betrifft eine suprapubische Kanüle (10) zur Punktion von Körperhohlräumen mit einer äußeren längsgeschnittenen Hülse (12) mit proximalen und distalen Enden (14, 16) und einer inneren längsgeschnittenen Hülse (18) mit proximalen und distalen Enden (20, 22). Die innere Hülse (18) ist an ihrem distalen Ende (22) stumpf ausgebildet und die äußere Hülse (12) weist an ihrem distalen Ende (16) eine Punktionsspitze (24) auf. Das proximale Ende (14) der äußeren Hülse (12) ist mit einem ersten Griffabschnitt (26) und das proximale Ende (20) der inneren Hülse (18) ist mit einem zweiten Griffabschnitt (28) verbunden. Der erste und zweite Griffabschnitt (26, 28) stehen über ein Gewinde (30) derart miteinander in Eingriff, dass das Verdrehen der zwei Griffabschnitte (26, 28) relativ zueinander die Kanüle (10) von einem ersten Zustand in einen zweiten Zustand überführt. Im ersten Zustand der Kanüle (10) wird der Längsschnitt (34) der inneren Hülse (18) durch die äußere Hülse (12) abgedeckt und die Punktionsspitze (24) der äußeren Hülse (12) liegt zur Punktion frei. Im zweiten Zustand der Kanüle (10) kommen die Längsschnitte (32, 34) von innerer und äußerer Hülse (12, 18) übereinander zu liegen und die Punktionsspitze (24) der äußeren Hülse (12) wird vom distalen Ende (22) der inneren Hülse (18), vorzugsweise vollständig, überlappt.
The invention relates to a suprapubic cannula (10) for puncturing body cavities, having an outer, longitudinally cut sleeve (12) with proximal and distal ends (14, 16) and an inner, longitudinally cut sleeve (18) with proximal and distal ends (20, 22). The inner sleeve (18) is blunt at its distal end (22), and the outer sleeve (12) has a puncturing point (24) at its distal end (16). The proximal end (14) of the outer sleeve (12) is connected to a first grip section (26), and the proximal end (20) of the inner sleeve (18) is connected to a second grip section (28). The first and second grip sections (26, 28) are in engagement with each other via a thread (30) such that rotation of the two grip sections (26, 28) relative to each other transfers the cannula (10) from a first state to a second state. In the first state of the cannula (10), the longitudinal cut (34) in the inner sleeve (18) is covered by the outer sleeve (12), and the puncturing point (24) of the outer sleeve (12) is exposed for puncturing. In the second state of the cannula (10), the longitudinal cuts (32, 34) of the inner and outer sleeves (12, 18) come to lie one above the other, and the puncturing point (24) of the outer sleeve (12) is overlapped, preferably completely, by the distal end (22) of the inner sleeve (18).
L'invention concerne une canule sus-pubienne (10) pour ponctionner des cavités corporelles, ayant un manchon externe, coupé longitudinalement (12) ayant des extrémités proximale et distale (14, 16) et un manchon interne, coupé longitudinalement (18) ayant des extrémités proximale et distale (20, 22). Le manchon interne (18) est émoussé au niveau de son extrémité distale (22) et le manchon externe (12) a un point de perforation (24) au niveau de son extrémité distale (16). L'extrémité proximale (14) du manchon externe (12) est reliée à une première section de préhension (26) et l'extrémité proximale (20) du manchon interne (18) est reliée à une seconde section de préhension (28). Les première et seconde sections de préhension (26, 28) sont en prise l'une avec l'autre par l'intermédiaire d'un filetage (30) de telle sorte que la rotation des deux sections de préhension (26, 28) l'une par rapport à l'autre transfère la canule (10) d'un premier état à un second état. Dans le premier état de la canule (10), la coupe longitudinale (34) dans le manchon interne (18) est recouverte par le manchon externe (12) et le point de perforation (24) du manchon externe (12) est exposé pour une perforation. Dans le second état de la canule (10), les coupes longitudinales (32, 34) des manchons interne et externe (12, 18) viennent se trouver l'une au-dessus de l'autre et le point de perforation (24) du manchon externe (12) est chevauché, de préférence complètement, par l'extrémité distale (22) du manchon interne (18).</description><subject>DEVICES FOR INTRODUCING MEDIA INTO, OR ONTO, THE BODY</subject><subject>DEVICES FOR PRODUCING OR ENDING SLEEP OR STUPOR</subject><subject>DEVICES FOR TRANSDUCING BODY MEDIA OR FOR TAKING MEDIA FROMTHE BODY</subject><subject>DIAGNOSIS</subject><subject>HUMAN NECESSITIES</subject><subject>HYGIENE</subject><subject>IDENTIFICATION</subject><subject>MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE</subject><subject>SURGERY</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2022</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZBAKDg0IcgwIdfJ0VnB29PML9XHkYWBNS8wpTuWF0twMym6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXx4f5GBkZGhkaWxpaWjobGxKkCAL5JHxc</recordid><startdate>20220623</startdate><enddate>20220623</enddate><creator>HAINDL, Hans</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20220623</creationdate><title>SUPRAPUBIC CANNULA</title><author>HAINDL, Hans</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2022129399A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2022</creationdate><topic>DEVICES FOR INTRODUCING MEDIA INTO, OR ONTO, THE BODY</topic><topic>DEVICES FOR PRODUCING OR ENDING SLEEP OR STUPOR</topic><topic>DEVICES FOR TRANSDUCING BODY MEDIA OR FOR TAKING MEDIA FROMTHE BODY</topic><topic>DIAGNOSIS</topic><topic>HUMAN NECESSITIES</topic><topic>HYGIENE</topic><topic>IDENTIFICATION</topic><topic>MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE</topic><topic>SURGERY</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HAINDL, Hans</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HAINDL, Hans</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>SUPRAPUBIC CANNULA</title><date>2022-06-23</date><risdate>2022</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft eine suprapubische Kanüle (10) zur Punktion von Körperhohlräumen mit einer äußeren längsgeschnittenen Hülse (12) mit proximalen und distalen Enden (14, 16) und einer inneren längsgeschnittenen Hülse (18) mit proximalen und distalen Enden (20, 22). Die innere Hülse (18) ist an ihrem distalen Ende (22) stumpf ausgebildet und die äußere Hülse (12) weist an ihrem distalen Ende (16) eine Punktionsspitze (24) auf. Das proximale Ende (14) der äußeren Hülse (12) ist mit einem ersten Griffabschnitt (26) und das proximale Ende (20) der inneren Hülse (18) ist mit einem zweiten Griffabschnitt (28) verbunden. Der erste und zweite Griffabschnitt (26, 28) stehen über ein Gewinde (30) derart miteinander in Eingriff, dass das Verdrehen der zwei Griffabschnitte (26, 28) relativ zueinander die Kanüle (10) von einem ersten Zustand in einen zweiten Zustand überführt. Im ersten Zustand der Kanüle (10) wird der Längsschnitt (34) der inneren Hülse (18) durch die äußere Hülse (12) abgedeckt und die Punktionsspitze (24) der äußeren Hülse (12) liegt zur Punktion frei. Im zweiten Zustand der Kanüle (10) kommen die Längsschnitte (32, 34) von innerer und äußerer Hülse (12, 18) übereinander zu liegen und die Punktionsspitze (24) der äußeren Hülse (12) wird vom distalen Ende (22) der inneren Hülse (18), vorzugsweise vollständig, überlappt.
The invention relates to a suprapubic cannula (10) for puncturing body cavities, having an outer, longitudinally cut sleeve (12) with proximal and distal ends (14, 16) and an inner, longitudinally cut sleeve (18) with proximal and distal ends (20, 22). The inner sleeve (18) is blunt at its distal end (22), and the outer sleeve (12) has a puncturing point (24) at its distal end (16). The proximal end (14) of the outer sleeve (12) is connected to a first grip section (26), and the proximal end (20) of the inner sleeve (18) is connected to a second grip section (28). The first and second grip sections (26, 28) are in engagement with each other via a thread (30) such that rotation of the two grip sections (26, 28) relative to each other transfers the cannula (10) from a first state to a second state. In the first state of the cannula (10), the longitudinal cut (34) in the inner sleeve (18) is covered by the outer sleeve (12), and the puncturing point (24) of the outer sleeve (12) is exposed for puncturing. In the second state of the cannula (10), the longitudinal cuts (32, 34) of the inner and outer sleeves (12, 18) come to lie one above the other, and the puncturing point (24) of the outer sleeve (12) is overlapped, preferably completely, by the distal end (22) of the inner sleeve (18).
L'invention concerne une canule sus-pubienne (10) pour ponctionner des cavités corporelles, ayant un manchon externe, coupé longitudinalement (12) ayant des extrémités proximale et distale (14, 16) et un manchon interne, coupé longitudinalement (18) ayant des extrémités proximale et distale (20, 22). Le manchon interne (18) est émoussé au niveau de son extrémité distale (22) et le manchon externe (12) a un point de perforation (24) au niveau de son extrémité distale (16). L'extrémité proximale (14) du manchon externe (12) est reliée à une première section de préhension (26) et l'extrémité proximale (20) du manchon interne (18) est reliée à une seconde section de préhension (28). Les première et seconde sections de préhension (26, 28) sont en prise l'une avec l'autre par l'intermédiaire d'un filetage (30) de telle sorte que la rotation des deux sections de préhension (26, 28) l'une par rapport à l'autre transfère la canule (10) d'un premier état à un second état. Dans le premier état de la canule (10), la coupe longitudinale (34) dans le manchon interne (18) est recouverte par le manchon externe (12) et le point de perforation (24) du manchon externe (12) est exposé pour une perforation. Dans le second état de la canule (10), les coupes longitudinales (32, 34) des manchons interne et externe (12, 18) viennent se trouver l'une au-dessus de l'autre et le point de perforation (24) du manchon externe (12) est chevauché, de préférence complètement, par l'extrémité distale (22) du manchon interne (18).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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subjects | DEVICES FOR INTRODUCING MEDIA INTO, OR ONTO, THE BODY DEVICES FOR PRODUCING OR ENDING SLEEP OR STUPOR DEVICES FOR TRANSDUCING BODY MEDIA OR FOR TAKING MEDIA FROMTHE BODY DIAGNOSIS HUMAN NECESSITIES HYGIENE IDENTIFICATION MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE SURGERY |
title | SUPRAPUBIC CANNULA |
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