POWERTRAIN FOR A MOTOR VEHICLE

Die Erfindung betrifft einen Antriebsstrang für ein Kraftfahrzeug, mit einer Brennkraftmaschine (ICE), einer ersten elektrischen Maschine (E1), einer zweiten elektrischen Maschine (E2), einer Getriebeeinheit (10) mit einer Getriebeeingangswelle (12), nur einem Planetengetriebe (PG) mit drei Getriebe...

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Hauptverfasser: WIENER, Herbert, HUMMER, Oliver, SCHÖRGHUBER, Christoph
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator WIENER, Herbert
HUMMER, Oliver
SCHÖRGHUBER, Christoph
description Die Erfindung betrifft einen Antriebsstrang für ein Kraftfahrzeug, mit einer Brennkraftmaschine (ICE), einer ersten elektrischen Maschine (E1), einer zweiten elektrischen Maschine (E2), einer Getriebeeinheit (10) mit einer Getriebeeingangswelle (12), nur einem Planetengetriebe (PG) mit drei Getriebeelementen (IG, 2G, 3G) sowie einem Stufengetriebe (17) mit einer ersten Zwischenwelle (Z1), einer zweiten Zwischenwelle (Z2) und einer Getriebeausgangswelle (13). Das Stufengetriebe weist zumindest zwei Gänge (1, 2, 3, R) mit unterschiedlichen Drehzahlübersetzungen auf. Die Getriebeeingangswelle (12) ist mit einem ersten Getriebeelement (IG) des Planetengetriebes (PG) drehverbunden. Ein drittes Getriebeelement (3G) ist mit der ersten Zwischenwelle (Z1) drehverbunden. Die erste elektrische Maschine (E1) ist mit einem zweiten Getriebeelement (2G) des Planetengetriebes (PG) drehverbunden. Das zweite Getriebeelement (2G) des Planetengetriebes (PG) ist über ein erstes Bremselement (19) mit dem Gehäuse (11) feststellbar. Die zweite elektrische Maschine (E2) ist mit der Getriebeausgangswelle (13) drehverbunden und die Brennkraftmaschine (ICE) ist über ein erstes Schaltelement (18) direkt mit der Getriebeausgangswelle (13) drehverbindbar. The invention relates to a powertrain for a motor vehicle, comprising an internal combustion engine (ICE), a first electric machine (E1), a second electric machine (E2), a transmission unit (10) with a transmission input shaft (12), only one planetary transmission (PG) with three transmission elements (1G, 2G, 3G), and a stepped transmission (17) with a first intermediate shaft (Z1), a second intermediate shaft (Z2), and a transmission output shaft (13). The stepped transmission has at least two gears (1, 2, 3, R) with different rotational speed transmission ratios. The transmission input shaft (12) is rotationally connected to a first transmission element (1G) of the planetary transmission (PG), and a third transmission element (3G) is rotationally connected to the first intermediate shaft (Z1). The first electric machine (E1) is rotationally connected to a second transmission element (2G) of the planetary transmission (PG), and the second transmission element (2G) of the planetary transmission (PG) can be secured to the housing (11) via a first brake element (19). The second electric machine (E2) can be rotationally connected to the first transmission output shaft (13), and the internal combustion engine (ICE) can be rotationally con
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Das Stufengetriebe weist zumindest zwei Gänge (1, 2, 3, R) mit unterschiedlichen Drehzahlübersetzungen auf. Die Getriebeeingangswelle (12) ist mit einem ersten Getriebeelement (IG) des Planetengetriebes (PG) drehverbunden. Ein drittes Getriebeelement (3G) ist mit der ersten Zwischenwelle (Z1) drehverbunden. Die erste elektrische Maschine (E1) ist mit einem zweiten Getriebeelement (2G) des Planetengetriebes (PG) drehverbunden. Das zweite Getriebeelement (2G) des Planetengetriebes (PG) ist über ein erstes Bremselement (19) mit dem Gehäuse (11) feststellbar. Die zweite elektrische Maschine (E2) ist mit der Getriebeausgangswelle (13) drehverbunden und die Brennkraftmaschine (ICE) ist über ein erstes Schaltelement (18) direkt mit der Getriebeausgangswelle (13) drehverbindbar. The invention relates to a powertrain for a motor vehicle, comprising an internal combustion engine (ICE), a first electric machine (E1), a second electric machine (E2), a transmission unit (10) with a transmission input shaft (12), only one planetary transmission (PG) with three transmission elements (1G, 2G, 3G), and a stepped transmission (17) with a first intermediate shaft (Z1), a second intermediate shaft (Z2), and a transmission output shaft (13). The stepped transmission has at least two gears (1, 2, 3, R) with different rotational speed transmission ratios. The transmission input shaft (12) is rotationally connected to a first transmission element (1G) of the planetary transmission (PG), and a third transmission element (3G) is rotationally connected to the first intermediate shaft (Z1). The first electric machine (E1) is rotationally connected to a second transmission element (2G) of the planetary transmission (PG), and the second transmission element (2G) of the planetary transmission (PG) can be secured to the housing (11) via a first brake element (19). The second electric machine (E2) can be rotationally connected to the first transmission output shaft (13), and the internal combustion engine (ICE) can be rotationally connected directly to the transmission output shaft (13) via a first shift element (18). L'invention concerne un groupe motopropulseur pour un véhicule automobile comprenant un moteur à combustion interne (ICE), une première machine électrique (E1), une deuxième machine électrique (E2), une unité de transmission (10) dotée d'un arbre d'entrée de transmission (12), une seule transmission planétaire (PG) dotée de trois éléments de transmission (1G, 2G, 3G) et une transmission étagée (17) dotée d'un premier arbre intermédiaire (Z1), d'un deuxième arbre intermédiaire (Z2) et d'un arbre de sortie de transmission (13). La boîte de vitesses étagée présente au moins deux rapports (1, 2, 3 R) présentant différents rapports de transmission de vitesse de rotation. L'arbre d'entrée de transmission (12) est relié en rotation à un premier élément de transmission (1G) de la transmission planétaire (PG) et un troisième élément de transmission (3G) est relié en rotation au premier arbre intermédiaire (Z1). La première machine électrique (E1) est reliée en rotation à un deuxième élément de transmission (2G) de la transmission planétaire (PG) et le deuxième élément de transmission (2G) de la transmission planétaire (PG) peut être fixé au boîtier (11) par l'intermédiaire d'un premier élément de frein (19). La seconde machine électrique (E2) peut être reliée en rotation au premier arbre de sortie de transmission (13) et le moteur à combustion interne (ICE) peut être relié en rotation directement à l'arbre de sortie de transmission (13) par l'intermédiaire d'un premier élément de changement de vitesse (18).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2022</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20220602&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2022109644A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20220602&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2022109644A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>WIENER, Herbert</creatorcontrib><creatorcontrib>HUMMER, Oliver</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHÖRGHUBER, Christoph</creatorcontrib><title>POWERTRAIN FOR A MOTOR VEHICLE</title><description>Die Erfindung betrifft einen Antriebsstrang für ein Kraftfahrzeug, mit einer Brennkraftmaschine (ICE), einer ersten elektrischen Maschine (E1), einer zweiten elektrischen Maschine (E2), einer Getriebeeinheit (10) mit einer Getriebeeingangswelle (12), nur einem Planetengetriebe (PG) mit drei Getriebeelementen (IG, 2G, 3G) sowie einem Stufengetriebe (17) mit einer ersten Zwischenwelle (Z1), einer zweiten Zwischenwelle (Z2) und einer Getriebeausgangswelle (13). Das Stufengetriebe weist zumindest zwei Gänge (1, 2, 3, R) mit unterschiedlichen Drehzahlübersetzungen auf. Die Getriebeeingangswelle (12) ist mit einem ersten Getriebeelement (IG) des Planetengetriebes (PG) drehverbunden. Ein drittes Getriebeelement (3G) ist mit der ersten Zwischenwelle (Z1) drehverbunden. Die erste elektrische Maschine (E1) ist mit einem zweiten Getriebeelement (2G) des Planetengetriebes (PG) drehverbunden. Das zweite Getriebeelement (2G) des Planetengetriebes (PG) ist über ein erstes Bremselement (19) mit dem Gehäuse (11) feststellbar. Die zweite elektrische Maschine (E2) ist mit der Getriebeausgangswelle (13) drehverbunden und die Brennkraftmaschine (ICE) ist über ein erstes Schaltelement (18) direkt mit der Getriebeausgangswelle (13) drehverbindbar. The invention relates to a powertrain for a motor vehicle, comprising an internal combustion engine (ICE), a first electric machine (E1), a second electric machine (E2), a transmission unit (10) with a transmission input shaft (12), only one planetary transmission (PG) with three transmission elements (1G, 2G, 3G), and a stepped transmission (17) with a first intermediate shaft (Z1), a second intermediate shaft (Z2), and a transmission output shaft (13). The stepped transmission has at least two gears (1, 2, 3, R) with different rotational speed transmission ratios. The transmission input shaft (12) is rotationally connected to a first transmission element (1G) of the planetary transmission (PG), and a third transmission element (3G) is rotationally connected to the first intermediate shaft (Z1). The first electric machine (E1) is rotationally connected to a second transmission element (2G) of the planetary transmission (PG), and the second transmission element (2G) of the planetary transmission (PG) can be secured to the housing (11) via a first brake element (19). The second electric machine (E2) can be rotationally connected to the first transmission output shaft (13), and the internal combustion engine (ICE) can be rotationally connected directly to the transmission output shaft (13) via a first shift element (18). L'invention concerne un groupe motopropulseur pour un véhicule automobile comprenant un moteur à combustion interne (ICE), une première machine électrique (E1), une deuxième machine électrique (E2), une unité de transmission (10) dotée d'un arbre d'entrée de transmission (12), une seule transmission planétaire (PG) dotée de trois éléments de transmission (1G, 2G, 3G) et une transmission étagée (17) dotée d'un premier arbre intermédiaire (Z1), d'un deuxième arbre intermédiaire (Z2) et d'un arbre de sortie de transmission (13). La boîte de vitesses étagée présente au moins deux rapports (1, 2, 3 R) présentant différents rapports de transmission de vitesse de rotation. L'arbre d'entrée de transmission (12) est relié en rotation à un premier élément de transmission (1G) de la transmission planétaire (PG) et un troisième élément de transmission (3G) est relié en rotation au premier arbre intermédiaire (Z1). La première machine électrique (E1) est reliée en rotation à un deuxième élément de transmission (2G) de la transmission planétaire (PG) et le deuxième élément de transmission (2G) de la transmission planétaire (PG) peut être fixé au boîtier (11) par l'intermédiaire d'un premier élément de frein (19). 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The invention relates to a powertrain for a motor vehicle, comprising an internal combustion engine (ICE), a first electric machine (E1), a second electric machine (E2), a transmission unit (10) with a transmission input shaft (12), only one planetary transmission (PG) with three transmission elements (1G, 2G, 3G), and a stepped transmission (17) with a first intermediate shaft (Z1), a second intermediate shaft (Z2), and a transmission output shaft (13). The stepped transmission has at least two gears (1, 2, 3, R) with different rotational speed transmission ratios. The transmission input shaft (12) is rotationally connected to a first transmission element (1G) of the planetary transmission (PG), and a third transmission element (3G) is rotationally connected to the first intermediate shaft (Z1). The first electric machine (E1) is rotationally connected to a second transmission element (2G) of the planetary transmission (PG), and the second transmission element (2G) of the planetary transmission (PG) can be secured to the housing (11) via a first brake element (19). The second electric machine (E2) can be rotationally connected to the first transmission output shaft (13), and the internal combustion engine (ICE) can be rotationally connected directly to the transmission output shaft (13) via a first shift element (18). L'invention concerne un groupe motopropulseur pour un véhicule automobile comprenant un moteur à combustion interne (ICE), une première machine électrique (E1), une deuxième machine électrique (E2), une unité de transmission (10) dotée d'un arbre d'entrée de transmission (12), une seule transmission planétaire (PG) dotée de trois éléments de transmission (1G, 2G, 3G) et une transmission étagée (17) dotée d'un premier arbre intermédiaire (Z1), d'un deuxième arbre intermédiaire (Z2) et d'un arbre de sortie de transmission (13). La boîte de vitesses étagée présente au moins deux rapports (1, 2, 3 R) présentant différents rapports de transmission de vitesse de rotation. L'arbre d'entrée de transmission (12) est relié en rotation à un premier élément de transmission (1G) de la transmission planétaire (PG) et un troisième élément de transmission (3G) est relié en rotation au premier arbre intermédiaire (Z1). La première machine électrique (E1) est reliée en rotation à un deuxième élément de transmission (2G) de la transmission planétaire (PG) et le deuxième élément de transmission (2G) de la transmission planétaire (PG) peut être fixé au boîtier (11) par l'intermédiaire d'un premier élément de frein (19). La seconde machine électrique (E2) peut être reliée en rotation au premier arbre de sortie de transmission (13) et le moteur à combustion interne (ICE) peut être relié en rotation directement à l'arbre de sortie de transmission (13) par l'intermédiaire d'un premier élément de changement de vitesse (18).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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