HEADLIGHT SYSTEM FOR VEHICLES

Die Erfindung betrifft ein Scheinwerfersystem für Fahrzeuge mit einer Bildergeberein-heit (1) und mit einer Optikeinheit (2) zur Erzeugung einer Lichtverteilung (L), die eine Mehrzahl von Ausleuchtflecken (A11, A12...Anm) aufweist, wobei die Ausleuchtflecken (A11, A12...Anm) jeweils durch Abbildung...

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Hauptverfasser: KNAACK, Ulrich, HEROLD, Florian, SCHWAN, Alexander, KÖHLER, Susanne, KLARIUS, Alexander
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator KNAACK, Ulrich
HEROLD, Florian
SCHWAN, Alexander
KÖHLER, Susanne
KLARIUS, Alexander
description Die Erfindung betrifft ein Scheinwerfersystem für Fahrzeuge mit einer Bildergeberein-heit (1) und mit einer Optikeinheit (2) zur Erzeugung einer Lichtverteilung (L), die eine Mehrzahl von Ausleuchtflecken (A11, A12...Anm) aufweist, wobei die Ausleuchtflecken (A11, A12...Anm) jeweils durch Abbildung mindestens eines Lichtpixels (P11, P12...Pnm) der Bildgebereinheit (1) erzeugt wird, mit einer Ansteuereinheit (3) zur Ansteuerung der Bildgebereinheit (1), wobei die Ansteuereinheit (3) Korrekturmittel aufweist, mittels derer bei Vorliegen eines Fehler-Lichtpixels (P35), welches nicht durch die Optikeinheit (2) auf einen Ausleuchtfleck abbildbar ist, mindestens ein Korrektur-Lichtpixel (P25, P34, P36, P45) angesteuert wird, mittels dessen ein zu dem durch das Fehler-Lichtpixel (P35) nicht beleuchteten Fehler-Ausleuchtfleck (A35) benachbarte Ausleuchtflecken (A25, A34, A36, A45) eine im Vergleich zum Nichtfehlerfall veränderten Korrektur-Intensitätsverlauf (IIII) aufweisen, wobei die Optikeinheit (2) derart ausgebildet ist, dass die Intensität der jeweiligen Ausleuchtflecken (A11, A12...Anm) durch Überlagerung ei-nes ersten Lichtanteils (14), der durch das Lichtpixel erzeugt wird, dessen Licht durch die Optikeinheit (2) auf den Ausleuchtfleck abgebildet wird, und einen zweiten Lichtan-teil (15), der durch mindestens ein Lichtpixel erzeugt wird, dessen Licht durch die Op-tikeinheit (2) auf ein benachbarten Ausleuchtfleck abgebildet wird, gebildet ist, und dass die Korrekturmittel derart ausgebildet sind, dass mindestens ein zu dem Fehler-Ausleuchtfleck (A35) benachbarter Ausleuchtfleck (A25, A34, A36, A45) einen im Ver-gleich zum Nichtfehlerfall erhöhten Korrektur-Intensitätsverlauf (IIV) aufweist. The invention relates to a headlight system for vehicles, comprising an imager unit (1) and an optical unit (2) for generating a light distribution (L) comprising a plurality of illumination spots (A11, A12...Anm), the illumination spots (A11, A12...Anm) each being generated by imaging at least one light pixel (P11, P12...Pnm) of the imager unit (1). The system comprises a control unit (3) for controlling the imager unit (1), the control unit (3) having correction means which control at least one correction light pixel (P25, P34, P36, P45) when a fault light pixel (P35) which cannot be imaged onto an illumination spot by the optical unit (2) is present, by means of which correction light pixel illumination spots (A25, A34, A36, A45) that are adjacent to the fault illum
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The invention relates to a headlight system for vehicles, comprising an imager unit (1) and an optical unit (2) for generating a light distribution (L) comprising a plurality of illumination spots (A11, A12...Anm), the illumination spots (A11, A12...Anm) each being generated by imaging at least one light pixel (P11, P12...Pnm) of the imager unit (1). The system comprises a control unit (3) for controlling the imager unit (1), the control unit (3) having correction means which control at least one correction light pixel (P25, P34, P36, P45) when a fault light pixel (P35) which cannot be imaged onto an illumination spot by the optical unit (2) is present, by means of which correction light pixel illumination spots (A25, A34, A36, A45) that are adjacent to the fault illumination spot (A35) not illuminated by the fault light pixel (P35) have a correction intensity curve (I_III) that is altered in comparison with the non-fault case. The optical unit (2) is designed in such a way that the intensity of the respective illumination spots (A11, A12...Anm) is formed by superimposing a first light component (14) which is generated by the light pixel of which the light is imaged onto the illumination spot by the optical unit (2) and a second light component (15) which is generated by least one light pixel of which the light is imaged onto an adjacent illumination spot by the optical unit (2), and that the correction means is designed in such a way that at least one illumination spot (A25, A34, A36, A45) adjacent to the fault illumination spot (A35) has a correction intensity curve (I_IV) that is increased in comparison with the non-fault case. L'invention concerne un système de phares pour véhicules qui comporte une unité de production d'images (1) et une unité optique (2) destinée à produire une répartition lumineuse (L), laquelle présente une pluralité de spots d'éclairage (A11, A12...Anm), les spots d'éclairage (A11, A12...Anm) étant produits chacun par reproduction d'au moins un pixel lumineux (P11, P12...Pnm) de l'unité de production d'images (1), une unité d'activation (3) destinée à activer l'unité de production d'images (1), l'unité d'activation (K) présentant des moyens de correction, au moyen desquels en présence d'un pixel lumineux défectueux (P35), qui ne peut pas être reproduit sur le spot d'éclairage par l'unité optique (2), au moins un pixel lumineux de correction (P25, P34, P36, P45) peut être activé, au moyen duquel des spots d'éclairage (A25, A34, A36, A45) situés au voisinage du spot d'éclairage défectueux (A35) non éclairé par le pixel lumineux défectueux (P35) présentent une courbe d'intensité de correction (IIII) modifiée en comparaison d'un cas de non défaillance, l'unité optique (2) étant conçue de sorte que l'intensité de chaque spot d'éclairage (A11, A12...Anm) est formée par superposition d'une première fraction de lumière (14), qui est produite par le pixel lumineux, dont la lumière est reproduite sur le spot d'éclairage par l'unité optique (2), et d'une seconde fraction de lumière (15), qui est produite par au moins un pixel lumineux, dont la lumière est reproduite sur un spot d'éclairage voisin par l'unité optique (2), et les moyens de correction sont conçus de sorte qu'au moins un spot d'éclairage (A25, A34, A36, A45) situé au voisinage du spot d'éclairage défectueux (A35) présente une courbe d'intensité de correction (IIV) augmentée comparativement à un cas de non erreur.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OF SIGNALLING OR LIGHTING DEVICES, THE MOUNTING ORSUPPORTING THEREOF OR CIRCUITS THEREFOR, FOR VEHICLES INGENERAL ; ELECTRIC HEATING ; ELECTRIC LIGHTING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR ; ELECTRIC TECHNIQUES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR ; ELECTRICITY ; PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2022</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20220414&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2022073907A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20220414&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2022073907A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>KNAACK, Ulrich</creatorcontrib><creatorcontrib>HEROLD, Florian</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHWAN, Alexander</creatorcontrib><creatorcontrib>KÖHLER, Susanne</creatorcontrib><creatorcontrib>KLARIUS, Alexander</creatorcontrib><title>HEADLIGHT SYSTEM FOR VEHICLES</title><description>Die Erfindung betrifft ein Scheinwerfersystem für Fahrzeuge mit einer Bildergeberein-heit (1) und mit einer Optikeinheit (2) zur Erzeugung einer Lichtverteilung (L), die eine Mehrzahl von Ausleuchtflecken (A11, A12...Anm) aufweist, wobei die Ausleuchtflecken (A11, A12...Anm) jeweils durch Abbildung mindestens eines Lichtpixels (P11, P12...Pnm) der Bildgebereinheit (1) erzeugt wird, mit einer Ansteuereinheit (3) zur Ansteuerung der Bildgebereinheit (1), wobei die Ansteuereinheit (3) Korrekturmittel aufweist, mittels derer bei Vorliegen eines Fehler-Lichtpixels (P35), welches nicht durch die Optikeinheit (2) auf einen Ausleuchtfleck abbildbar ist, mindestens ein Korrektur-Lichtpixel (P25, P34, P36, P45) angesteuert wird, mittels dessen ein zu dem durch das Fehler-Lichtpixel (P35) nicht beleuchteten Fehler-Ausleuchtfleck (A35) benachbarte Ausleuchtflecken (A25, A34, A36, A45) eine im Vergleich zum Nichtfehlerfall veränderten Korrektur-Intensitätsverlauf (IIII) aufweisen, wobei die Optikeinheit (2) derart ausgebildet ist, dass die Intensität der jeweiligen Ausleuchtflecken (A11, A12...Anm) durch Überlagerung ei-nes ersten Lichtanteils (14), der durch das Lichtpixel erzeugt wird, dessen Licht durch die Optikeinheit (2) auf den Ausleuchtfleck abgebildet wird, und einen zweiten Lichtan-teil (15), der durch mindestens ein Lichtpixel erzeugt wird, dessen Licht durch die Op-tikeinheit (2) auf ein benachbarten Ausleuchtfleck abgebildet wird, gebildet ist, und dass die Korrekturmittel derart ausgebildet sind, dass mindestens ein zu dem Fehler-Ausleuchtfleck (A35) benachbarter Ausleuchtfleck (A25, A34, A36, A45) einen im Ver-gleich zum Nichtfehlerfall erhöhten Korrektur-Intensitätsverlauf (IIV) aufweist. The invention relates to a headlight system for vehicles, comprising an imager unit (1) and an optical unit (2) for generating a light distribution (L) comprising a plurality of illumination spots (A11, A12...Anm), the illumination spots (A11, A12...Anm) each being generated by imaging at least one light pixel (P11, P12...Pnm) of the imager unit (1). The system comprises a control unit (3) for controlling the imager unit (1), the control unit (3) having correction means which control at least one correction light pixel (P25, P34, P36, P45) when a fault light pixel (P35) which cannot be imaged onto an illumination spot by the optical unit (2) is present, by means of which correction light pixel illumination spots (A25, A34, A36, A45) that are adjacent to the fault illumination spot (A35) not illuminated by the fault light pixel (P35) have a correction intensity curve (I_III) that is altered in comparison with the non-fault case. The optical unit (2) is designed in such a way that the intensity of the respective illumination spots (A11, A12...Anm) is formed by superimposing a first light component (14) which is generated by the light pixel of which the light is imaged onto the illumination spot by the optical unit (2) and a second light component (15) which is generated by least one light pixel of which the light is imaged onto an adjacent illumination spot by the optical unit (2), and that the correction means is designed in such a way that at least one illumination spot (A25, A34, A36, A45) adjacent to the fault illumination spot (A35) has a correction intensity curve (I_IV) that is increased in comparison with the non-fault case. L'invention concerne un système de phares pour véhicules qui comporte une unité de production d'images (1) et une unité optique (2) destinée à produire une répartition lumineuse (L), laquelle présente une pluralité de spots d'éclairage (A11, A12...Anm), les spots d'éclairage (A11, A12...Anm) étant produits chacun par reproduction d'au moins un pixel lumineux (P11, P12...Pnm) de l'unité de production d'images (1), une unité d'activation (3) destinée à activer l'unité de production d'images (1), l'unité d'activation (K) présentant des moyens de correction, au moyen desquels en présence d'un pixel lumineux défectueux (P35), qui ne peut pas être reproduit sur le spot d'éclairage par l'unité optique (2), au moins un pixel lumineux de correction (P25, P34, P36, P45) peut être activé, au moyen duquel des spots d'éclairage (A25, A34, A36, A45) situés au voisinage du spot d'éclairage défectueux (A35) non éclairé par le pixel lumineux défectueux (P35) présentent une courbe d'intensité de correction (IIII) modifiée en comparaison d'un cas de non défaillance, l'unité optique (2) étant conçue de sorte que l'intensité de chaque spot d'éclairage (A11, A12...Anm) est formée par superposition d'une première fraction de lumière (14), qui est produite par le pixel lumineux, dont la lumière est reproduite sur le spot d'éclairage par l'unité optique (2), et d'une seconde fraction de lumière (15), qui est produite par au moins un pixel lumineux, dont la lumière est reproduite sur un spot d'éclairage voisin par l'unité optique (2), et les moyens de correction sont conçus de sorte qu'au moins un spot d'éclairage (A25, A34, A36, A45) situé au voisinage du spot d'éclairage défectueux (A35) présente une courbe d'intensité de correction (IIV) augmentée comparativement à un cas de non erreur.</description><subject>ARRANGEMENT OF SIGNALLING OR LIGHTING DEVICES, THE MOUNTING ORSUPPORTING THEREOF OR CIRCUITS THEREFOR, FOR VEHICLES INGENERAL</subject><subject>ELECTRIC HEATING</subject><subject>ELECTRIC LIGHTING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</subject><subject>ELECTRIC TECHNIQUES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</subject><subject>ELECTRICITY</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2022</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZJD1cHV08fF09whRCI4MDnH1VXDzD1IIc_XwdPZxDeZhYE1LzClO5YXS3AzKbq4hzh66qQX58anFBYnJqXmpJfHh_kYGRkYG5saWBuaOhsbEqQIAFbEh_Q</recordid><startdate>20220414</startdate><enddate>20220414</enddate><creator>KNAACK, Ulrich</creator><creator>HEROLD, Florian</creator><creator>SCHWAN, Alexander</creator><creator>KÖHLER, Susanne</creator><creator>KLARIUS, Alexander</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20220414</creationdate><title>HEADLIGHT SYSTEM FOR VEHICLES</title><author>KNAACK, Ulrich ; 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The invention relates to a headlight system for vehicles, comprising an imager unit (1) and an optical unit (2) for generating a light distribution (L) comprising a plurality of illumination spots (A11, A12...Anm), the illumination spots (A11, A12...Anm) each being generated by imaging at least one light pixel (P11, P12...Pnm) of the imager unit (1). The system comprises a control unit (3) for controlling the imager unit (1), the control unit (3) having correction means which control at least one correction light pixel (P25, P34, P36, P45) when a fault light pixel (P35) which cannot be imaged onto an illumination spot by the optical unit (2) is present, by means of which correction light pixel illumination spots (A25, A34, A36, A45) that are adjacent to the fault illumination spot (A35) not illuminated by the fault light pixel (P35) have a correction intensity curve (I_III) that is altered in comparison with the non-fault case. The optical unit (2) is designed in such a way that the intensity of the respective illumination spots (A11, A12...Anm) is formed by superimposing a first light component (14) which is generated by the light pixel of which the light is imaged onto the illumination spot by the optical unit (2) and a second light component (15) which is generated by least one light pixel of which the light is imaged onto an adjacent illumination spot by the optical unit (2), and that the correction means is designed in such a way that at least one illumination spot (A25, A34, A36, A45) adjacent to the fault illumination spot (A35) has a correction intensity curve (I_IV) that is increased in comparison with the non-fault case. L'invention concerne un système de phares pour véhicules qui comporte une unité de production d'images (1) et une unité optique (2) destinée à produire une répartition lumineuse (L), laquelle présente une pluralité de spots d'éclairage (A11, A12...Anm), les spots d'éclairage (A11, A12...Anm) étant produits chacun par reproduction d'au moins un pixel lumineux (P11, P12...Pnm) de l'unité de production d'images (1), une unité d'activation (3) destinée à activer l'unité de production d'images (1), l'unité d'activation (K) présentant des moyens de correction, au moyen desquels en présence d'un pixel lumineux défectueux (P35), qui ne peut pas être reproduit sur le spot d'éclairage par l'unité optique (2), au moins un pixel lumineux de correction (P25, P34, P36, P45) peut être activé, au moyen duquel des spots d'éclairage (A25, A34, A36, A45) situés au voisinage du spot d'éclairage défectueux (A35) non éclairé par le pixel lumineux défectueux (P35) présentent une courbe d'intensité de correction (IIII) modifiée en comparaison d'un cas de non défaillance, l'unité optique (2) étant conçue de sorte que l'intensité de chaque spot d'éclairage (A11, A12...Anm) est formée par superposition d'une première fraction de lumière (14), qui est produite par le pixel lumineux, dont la lumière est reproduite sur le spot d'éclairage par l'unité optique (2), et d'une seconde fraction de lumière (15), qui est produite par au moins un pixel lumineux, dont la lumière est reproduite sur un spot d'éclairage voisin par l'unité optique (2), et les moyens de correction sont conçus de sorte qu'au moins un spot d'éclairage (A25, A34, A36, A45) situé au voisinage du spot d'éclairage défectueux (A35) présente une courbe d'intensité de correction (IIV) augmentée comparativement à un cas de non erreur.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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