SEALED ANTI-FRICTION BEARING
Die Erfindung betrifft ein abgedichtetes Wälzlager (1), bestehend aus einem inneren Lagerring (2) mit einer an dessen äußerer Mantelfläche (3) angeordneten Laufbahn (4), einem äußeren Lagerring (5) mit einer an dessen innerer Mantelfläche (6) angeordneten Laufbahn (7) sowie aus einer Vielzahl zwisch...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | REIF, Peter BENDER, Armin FICKERT-GUENTHER, Thomas SCHMIDT, Christian |
description | Die Erfindung betrifft ein abgedichtetes Wälzlager (1), bestehend aus einem inneren Lagerring (2) mit einer an dessen äußerer Mantelfläche (3) angeordneten Laufbahn (4), einem äußeren Lagerring (5) mit einer an dessen innerer Mantelfläche (6) angeordneten Laufbahn (7) sowie aus einer Vielzahl zwischen den Lagerringen (2, 5) auf den Laufbahnen (4, 7) abrollender Wälzkörper (8), wobei axial beidseitig neben der Laufbahn (7) im äußeren Lagerring (5) zwei umlaufende Ringnuten (9, 10) in die innere Mantelfläche (6) des äußeren Lagerrings (5) eingearbeitet sind, in denen zwei, jeweils aus einer kreisringförmigen Armierung (13, 14) und einer Elastomerummantelung (15, 16) bestehende Dichtungen (11, 12) befestigt sind, welche an ihrem Innenumfang jeweils eine erste, an Axialflächen (19, 20) zweier beidseitig neben der Laufbahn (4) im inneren Lagerring (2) angeordneter Freistiche (17, 18) anliegende Radialdichtlippe (23, 24), jeweils eine zweite, an Radialflächen (21, 22) der Freistiche (17, 18) im inneren Lagerring (2) anliegende Axialdichtlippe (25, 26) sowie jeweils eine dritte, zusammen mit den Freistichen (17, 18) im inneren Lagerring (2) einen Dichtspalt (29, 30) bildende Dichtlippe (27, 28) aufweisen. Erfindungsgemäß sind dass die Radialdichtlippen (23, 24) und die Axialdichtlippen (25, 26) beider Dichtungen (11, 12) im Profilquerschnitt im Wesentlichen radial ausgerichtet und axial voneinander beabstandet an die Enden von jeweils den Innendurchmesserbereich ihrer Armierungen (13, 14) umschließenden axialen Anbindungen (31, 32) der Elastomerummantelungen (15, 16) angeformt sind, wobei die radiale Stärke (SA) jeder axialen Anbindung (31, 32) kleiner als die axiale Breite (BR, BA) jeder Radialdichtlippe (23, 24) und jeder Axialdichtlippe (25, 26) ist.
The invention relates to a sealed anti-friction bearing (1), consisting of an inner bearing ring (2) with a raceway (4) arranged on its outer shell surface (3), of an outer bearing ring (5) with a raceway (7) arranged on its inner shell surface (6), and of a multiplicity of rolling bodies (8) which roll between the bearing rings (2, 5) on the raceways (4, 7), wherein two circumferential annular grooves (9, 10) are machined into the inner shell surface (6) of the outer bearing ring (5) axially on both sides next to the raceway (7) in the outer bearing ring (5), in which annular grooves (9, 10) two seals (11, 12) are fastened which consist in each case of a circularly annular reinforcement (13, 14) and of an elastom |
format | Patent |
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The invention relates to a sealed anti-friction bearing (1), consisting of an inner bearing ring (2) with a raceway (4) arranged on its outer shell surface (3), of an outer bearing ring (5) with a raceway (7) arranged on its inner shell surface (6), and of a multiplicity of rolling bodies (8) which roll between the bearing rings (2, 5) on the raceways (4, 7), wherein two circumferential annular grooves (9, 10) are machined into the inner shell surface (6) of the outer bearing ring (5) axially on both sides next to the raceway (7) in the outer bearing ring (5), in which annular grooves (9, 10) two seals (11, 12) are fastened which consist in each case of a circularly annular reinforcement (13, 14) and of an elastomer coating (15, 16) and which, on their inner circumference, comprise in each case one first radial sealing lip (23, 24) which bears against axial surfaces (19, 20) of two undercuts (17, 18) arranged on both sides next to the raceway (4) in the inner bearing ring (2), in each case one second axial sealing lip (25, 26) which bears against radial surfaces (21, 22) of the undercuts (17, 18) in the inner bearing ring (2), and in each case one third sealing lip (27, 28) which forms a sealing gap (29, 30) together with the undercuts (17, 18) in the inner bearing ring (2). According to the invention, the radial sealing lips (23, 24) and the axial sealing lips (25, 26) of the two seals (11, 12) are oriented substantially radially in the profile cross section and are formed integrally, so as to be spaced apart axially from one another, on the ends of axial attachments (31, 32) of the elastomer coatings (15, 16), which axial attachments (31, 32) in each case enclose the internal diameter region of the reinforcements (13, 14) of said seals (11, 12), wherein the radial thickness (SA) of each axial attachment (31, 32) is smaller than the axial width (BR, BA) of each radial sealing lip (23, 24) and of each axial sealing lip (25, 26).
L'invention concerne un palier anti-frottement étanche (1), constitué d'une bague de roulement interne (2) avec un chemin de roulement (4) disposé sur sa surface de coque externe (3), d'une bague de roulement externe (5) avec un chemin de roulement (7) disposé sur sa surface de coque interne (6) et d'une pluralité de corps de roulement (8) qui roulent entre les bagues de roulement (2, 5) sur les chemins de roulement (4, 7), dans lequel deux rainures annulaires circonférentielles (9, 10) sont usinées dans la surface de coque interne (6) de la bague de roulement externe (5) axialement des deux côtés à côté du chemin de roulement (7) dans la bague de roulement externe (5), dans laquelle des rainures annulaires (9, 10) deux joints d'étanchéité (11, 12) sont fixés qui sont constitués dans chaque cas d'un renforcement annulaire circulaire (13, 14) et d'un revêtement élastomère (15, 16) et qui comprennent respectivement, sur leur circonférence interne, une première lèvre d'étanchéité radiale (23, 24) qui s'appuie sur des surfaces axiales (19, 20) de deux contre-dépouilles (17, 18) disposées des deux côtés à côté du chemin de roulement (4) dans la bague de roulement interne (2), dans chaque cas une deuxième lèvre d'étanchéité axiale (25, 26) qui s'appuie sur des surfaces radiales (21, 22) des contre-dépouilles (17, 18) dans la bague de roulement interne (2) et dans chaque cas une troisième lèvre d'étanchéité (27, 28) qui forme un interstice d'étanchéité (29, 30) avec les contre-dépouilles (17, 18) dans la bague de roulement interne (2). Selon l'invention, les lèvres d'étanchéité radiales (23, 24) et les lèvres d'étanchéité axiales (25, 26) des deux joints d'étanchéité (11, 12) sont orientées sensiblement radialement dans la section transversale de profil et sont formées d'un seul tenant, de manière à être espacées axialement les unes des autres, sur les extrémités d'attaches axiales (31, 32) des revêtements élastomères (15, 16), lesquelles attaches axiales (31, 32) entourent, dans chaque cas, la zone de diamètre interne des renforcements (13, 14) desdits joints d'étanchéité (11, 12), l'épaisseur radiale (SA) de chaque attache axiale (31, 32) étant inférieure à la largeur axiale (BR, BA) de chaque lèvre d'étanchéité radiale (23, 24) et de chaque lèvre d'étanchéité axiale (25, 26).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BEARINGS ; BLASTING ; ELEMENTS OR CRANKSHAFT MECHANISMS ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; FLEXIBLE SHAFTS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; ROTARY BODIES OTHER THAN GEARING ELEMENTS ; SHAFTS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2022</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20220414&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2022073532A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25543,76294</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20220414&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2022073532A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>REIF, Peter</creatorcontrib><creatorcontrib>BENDER, Armin</creatorcontrib><creatorcontrib>FICKERT-GUENTHER, Thomas</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMIDT, Christian</creatorcontrib><title>SEALED ANTI-FRICTION BEARING</title><description>Die Erfindung betrifft ein abgedichtetes Wälzlager (1), bestehend aus einem inneren Lagerring (2) mit einer an dessen äußerer Mantelfläche (3) angeordneten Laufbahn (4), einem äußeren Lagerring (5) mit einer an dessen innerer Mantelfläche (6) angeordneten Laufbahn (7) sowie aus einer Vielzahl zwischen den Lagerringen (2, 5) auf den Laufbahnen (4, 7) abrollender Wälzkörper (8), wobei axial beidseitig neben der Laufbahn (7) im äußeren Lagerring (5) zwei umlaufende Ringnuten (9, 10) in die innere Mantelfläche (6) des äußeren Lagerrings (5) eingearbeitet sind, in denen zwei, jeweils aus einer kreisringförmigen Armierung (13, 14) und einer Elastomerummantelung (15, 16) bestehende Dichtungen (11, 12) befestigt sind, welche an ihrem Innenumfang jeweils eine erste, an Axialflächen (19, 20) zweier beidseitig neben der Laufbahn (4) im inneren Lagerring (2) angeordneter Freistiche (17, 18) anliegende Radialdichtlippe (23, 24), jeweils eine zweite, an Radialflächen (21, 22) der Freistiche (17, 18) im inneren Lagerring (2) anliegende Axialdichtlippe (25, 26) sowie jeweils eine dritte, zusammen mit den Freistichen (17, 18) im inneren Lagerring (2) einen Dichtspalt (29, 30) bildende Dichtlippe (27, 28) aufweisen. Erfindungsgemäß sind dass die Radialdichtlippen (23, 24) und die Axialdichtlippen (25, 26) beider Dichtungen (11, 12) im Profilquerschnitt im Wesentlichen radial ausgerichtet und axial voneinander beabstandet an die Enden von jeweils den Innendurchmesserbereich ihrer Armierungen (13, 14) umschließenden axialen Anbindungen (31, 32) der Elastomerummantelungen (15, 16) angeformt sind, wobei die radiale Stärke (SA) jeder axialen Anbindung (31, 32) kleiner als die axiale Breite (BR, BA) jeder Radialdichtlippe (23, 24) und jeder Axialdichtlippe (25, 26) ist.
The invention relates to a sealed anti-friction bearing (1), consisting of an inner bearing ring (2) with a raceway (4) arranged on its outer shell surface (3), of an outer bearing ring (5) with a raceway (7) arranged on its inner shell surface (6), and of a multiplicity of rolling bodies (8) which roll between the bearing rings (2, 5) on the raceways (4, 7), wherein two circumferential annular grooves (9, 10) are machined into the inner shell surface (6) of the outer bearing ring (5) axially on both sides next to the raceway (7) in the outer bearing ring (5), in which annular grooves (9, 10) two seals (11, 12) are fastened which consist in each case of a circularly annular reinforcement (13, 14) and of an elastomer coating (15, 16) and which, on their inner circumference, comprise in each case one first radial sealing lip (23, 24) which bears against axial surfaces (19, 20) of two undercuts (17, 18) arranged on both sides next to the raceway (4) in the inner bearing ring (2), in each case one second axial sealing lip (25, 26) which bears against radial surfaces (21, 22) of the undercuts (17, 18) in the inner bearing ring (2), and in each case one third sealing lip (27, 28) which forms a sealing gap (29, 30) together with the undercuts (17, 18) in the inner bearing ring (2). According to the invention, the radial sealing lips (23, 24) and the axial sealing lips (25, 26) of the two seals (11, 12) are oriented substantially radially in the profile cross section and are formed integrally, so as to be spaced apart axially from one another, on the ends of axial attachments (31, 32) of the elastomer coatings (15, 16), which axial attachments (31, 32) in each case enclose the internal diameter region of the reinforcements (13, 14) of said seals (11, 12), wherein the radial thickness (SA) of each axial attachment (31, 32) is smaller than the axial width (BR, BA) of each radial sealing lip (23, 24) and of each axial sealing lip (25, 26).
L'invention concerne un palier anti-frottement étanche (1), constitué d'une bague de roulement interne (2) avec un chemin de roulement (4) disposé sur sa surface de coque externe (3), d'une bague de roulement externe (5) avec un chemin de roulement (7) disposé sur sa surface de coque interne (6) et d'une pluralité de corps de roulement (8) qui roulent entre les bagues de roulement (2, 5) sur les chemins de roulement (4, 7), dans lequel deux rainures annulaires circonférentielles (9, 10) sont usinées dans la surface de coque interne (6) de la bague de roulement externe (5) axialement des deux côtés à côté du chemin de roulement (7) dans la bague de roulement externe (5), dans laquelle des rainures annulaires (9, 10) deux joints d'étanchéité (11, 12) sont fixés qui sont constitués dans chaque cas d'un renforcement annulaire circulaire (13, 14) et d'un revêtement élastomère (15, 16) et qui comprennent respectivement, sur leur circonférence interne, une première lèvre d'étanchéité radiale (23, 24) qui s'appuie sur des surfaces axiales (19, 20) de deux contre-dépouilles (17, 18) disposées des deux côtés à côté du chemin de roulement (4) dans la bague de roulement interne (2), dans chaque cas une deuxième lèvre d'étanchéité axiale (25, 26) qui s'appuie sur des surfaces radiales (21, 22) des contre-dépouilles (17, 18) dans la bague de roulement interne (2) et dans chaque cas une troisième lèvre d'étanchéité (27, 28) qui forme un interstice d'étanchéité (29, 30) avec les contre-dépouilles (17, 18) dans la bague de roulement interne (2). Selon l'invention, les lèvres d'étanchéité radiales (23, 24) et les lèvres d'étanchéité axiales (25, 26) des deux joints d'étanchéité (11, 12) sont orientées sensiblement radialement dans la section transversale de profil et sont formées d'un seul tenant, de manière à être espacées axialement les unes des autres, sur les extrémités d'attaches axiales (31, 32) des revêtements élastomères (15, 16), lesquelles attaches axiales (31, 32) entourent, dans chaque cas, la zone de diamètre interne des renforcements (13, 14) desdits joints d'étanchéité (11, 12), l'épaisseur radiale (SA) de chaque attache axiale (31, 32) étant inférieure à la largeur axiale (BR, BA) de chaque lèvre d'étanchéité radiale (23, 24) et de chaque lèvre d'étanchéité axiale (25, 26).</description><subject>BEARINGS</subject><subject>BLASTING</subject><subject>ELEMENTS OR CRANKSHAFT MECHANISMS</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>FLEXIBLE SHAFTS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>ROTARY BODIES OTHER THAN GEARING ELEMENTS</subject><subject>SHAFTS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2022</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZJAJdnX0cXVRcPQL8dR1C_J0DvH091NwcnUM8vRz52FgTUvMKU7lhdLcDMpuriHOHrqpBfnxqcUFicmpeakl8eH-RgZGRgbmxqbGRo6GxsSpAgDihSGE</recordid><startdate>20220414</startdate><enddate>20220414</enddate><creator>REIF, Peter</creator><creator>BENDER, Armin</creator><creator>FICKERT-GUENTHER, Thomas</creator><creator>SCHMIDT, Christian</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20220414</creationdate><title>SEALED ANTI-FRICTION BEARING</title><author>REIF, Peter ; BENDER, Armin ; FICKERT-GUENTHER, Thomas ; SCHMIDT, Christian</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2022073532A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2022</creationdate><topic>BEARINGS</topic><topic>BLASTING</topic><topic>ELEMENTS OR CRANKSHAFT MECHANISMS</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>FLEXIBLE SHAFTS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>ROTARY BODIES OTHER THAN GEARING ELEMENTS</topic><topic>SHAFTS</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>REIF, Peter</creatorcontrib><creatorcontrib>BENDER, Armin</creatorcontrib><creatorcontrib>FICKERT-GUENTHER, Thomas</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMIDT, Christian</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>REIF, Peter</au><au>BENDER, Armin</au><au>FICKERT-GUENTHER, Thomas</au><au>SCHMIDT, Christian</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>SEALED ANTI-FRICTION BEARING</title><date>2022-04-14</date><risdate>2022</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein abgedichtetes Wälzlager (1), bestehend aus einem inneren Lagerring (2) mit einer an dessen äußerer Mantelfläche (3) angeordneten Laufbahn (4), einem äußeren Lagerring (5) mit einer an dessen innerer Mantelfläche (6) angeordneten Laufbahn (7) sowie aus einer Vielzahl zwischen den Lagerringen (2, 5) auf den Laufbahnen (4, 7) abrollender Wälzkörper (8), wobei axial beidseitig neben der Laufbahn (7) im äußeren Lagerring (5) zwei umlaufende Ringnuten (9, 10) in die innere Mantelfläche (6) des äußeren Lagerrings (5) eingearbeitet sind, in denen zwei, jeweils aus einer kreisringförmigen Armierung (13, 14) und einer Elastomerummantelung (15, 16) bestehende Dichtungen (11, 12) befestigt sind, welche an ihrem Innenumfang jeweils eine erste, an Axialflächen (19, 20) zweier beidseitig neben der Laufbahn (4) im inneren Lagerring (2) angeordneter Freistiche (17, 18) anliegende Radialdichtlippe (23, 24), jeweils eine zweite, an Radialflächen (21, 22) der Freistiche (17, 18) im inneren Lagerring (2) anliegende Axialdichtlippe (25, 26) sowie jeweils eine dritte, zusammen mit den Freistichen (17, 18) im inneren Lagerring (2) einen Dichtspalt (29, 30) bildende Dichtlippe (27, 28) aufweisen. Erfindungsgemäß sind dass die Radialdichtlippen (23, 24) und die Axialdichtlippen (25, 26) beider Dichtungen (11, 12) im Profilquerschnitt im Wesentlichen radial ausgerichtet und axial voneinander beabstandet an die Enden von jeweils den Innendurchmesserbereich ihrer Armierungen (13, 14) umschließenden axialen Anbindungen (31, 32) der Elastomerummantelungen (15, 16) angeformt sind, wobei die radiale Stärke (SA) jeder axialen Anbindung (31, 32) kleiner als die axiale Breite (BR, BA) jeder Radialdichtlippe (23, 24) und jeder Axialdichtlippe (25, 26) ist.
The invention relates to a sealed anti-friction bearing (1), consisting of an inner bearing ring (2) with a raceway (4) arranged on its outer shell surface (3), of an outer bearing ring (5) with a raceway (7) arranged on its inner shell surface (6), and of a multiplicity of rolling bodies (8) which roll between the bearing rings (2, 5) on the raceways (4, 7), wherein two circumferential annular grooves (9, 10) are machined into the inner shell surface (6) of the outer bearing ring (5) axially on both sides next to the raceway (7) in the outer bearing ring (5), in which annular grooves (9, 10) two seals (11, 12) are fastened which consist in each case of a circularly annular reinforcement (13, 14) and of an elastomer coating (15, 16) and which, on their inner circumference, comprise in each case one first radial sealing lip (23, 24) which bears against axial surfaces (19, 20) of two undercuts (17, 18) arranged on both sides next to the raceway (4) in the inner bearing ring (2), in each case one second axial sealing lip (25, 26) which bears against radial surfaces (21, 22) of the undercuts (17, 18) in the inner bearing ring (2), and in each case one third sealing lip (27, 28) which forms a sealing gap (29, 30) together with the undercuts (17, 18) in the inner bearing ring (2). According to the invention, the radial sealing lips (23, 24) and the axial sealing lips (25, 26) of the two seals (11, 12) are oriented substantially radially in the profile cross section and are formed integrally, so as to be spaced apart axially from one another, on the ends of axial attachments (31, 32) of the elastomer coatings (15, 16), which axial attachments (31, 32) in each case enclose the internal diameter region of the reinforcements (13, 14) of said seals (11, 12), wherein the radial thickness (SA) of each axial attachment (31, 32) is smaller than the axial width (BR, BA) of each radial sealing lip (23, 24) and of each axial sealing lip (25, 26).
L'invention concerne un palier anti-frottement étanche (1), constitué d'une bague de roulement interne (2) avec un chemin de roulement (4) disposé sur sa surface de coque externe (3), d'une bague de roulement externe (5) avec un chemin de roulement (7) disposé sur sa surface de coque interne (6) et d'une pluralité de corps de roulement (8) qui roulent entre les bagues de roulement (2, 5) sur les chemins de roulement (4, 7), dans lequel deux rainures annulaires circonférentielles (9, 10) sont usinées dans la surface de coque interne (6) de la bague de roulement externe (5) axialement des deux côtés à côté du chemin de roulement (7) dans la bague de roulement externe (5), dans laquelle des rainures annulaires (9, 10) deux joints d'étanchéité (11, 12) sont fixés qui sont constitués dans chaque cas d'un renforcement annulaire circulaire (13, 14) et d'un revêtement élastomère (15, 16) et qui comprennent respectivement, sur leur circonférence interne, une première lèvre d'étanchéité radiale (23, 24) qui s'appuie sur des surfaces axiales (19, 20) de deux contre-dépouilles (17, 18) disposées des deux côtés à côté du chemin de roulement (4) dans la bague de roulement interne (2), dans chaque cas une deuxième lèvre d'étanchéité axiale (25, 26) qui s'appuie sur des surfaces radiales (21, 22) des contre-dépouilles (17, 18) dans la bague de roulement interne (2) et dans chaque cas une troisième lèvre d'étanchéité (27, 28) qui forme un interstice d'étanchéité (29, 30) avec les contre-dépouilles (17, 18) dans la bague de roulement interne (2). Selon l'invention, les lèvres d'étanchéité radiales (23, 24) et les lèvres d'étanchéité axiales (25, 26) des deux joints d'étanchéité (11, 12) sont orientées sensiblement radialement dans la section transversale de profil et sont formées d'un seul tenant, de manière à être espacées axialement les unes des autres, sur les extrémités d'attaches axiales (31, 32) des revêtements élastomères (15, 16), lesquelles attaches axiales (31, 32) entourent, dans chaque cas, la zone de diamètre interne des renforcements (13, 14) desdits joints d'étanchéité (11, 12), l'épaisseur radiale (SA) de chaque attache axiale (31, 32) étant inférieure à la largeur axiale (BR, BA) de chaque lèvre d'étanchéité radiale (23, 24) et de chaque lèvre d'étanchéité axiale (25, 26).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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subjects | BEARINGS BLASTING ELEMENTS OR CRANKSHAFT MECHANISMS ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS FLEXIBLE SHAFTS GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS HEATING LIGHTING MECHANICAL ENGINEERING ROTARY BODIES OTHER THAN GEARING ELEMENTS SHAFTS THERMAL INSULATION IN GENERAL WEAPONS |
title | SEALED ANTI-FRICTION BEARING |
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