APPARATUS FOR SUPPLYING FLUID TO AN ELECTRIC DRIVE TRAIN

Die vorliegende Erfindung betrifft eine Vorrichtung (100) zur Fluidversorgung eines elektrischen Antriebstrangs für ein Kraftfahrzeug, vorzugsweise zur Kühlung und Schmierung eines Getriebes (50) und/oder zur Ölversorgung eines Elektromotors des elektrischen Antriebsstrangs. Die Vorrichtung (100) um...

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Hauptverfasser: SCHNÄDELBACH, Tim, KOHRS, Christian, BEIERER, Philipp, REITER, Thomas
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator SCHNÄDELBACH, Tim
KOHRS, Christian
BEIERER, Philipp
REITER, Thomas
description Die vorliegende Erfindung betrifft eine Vorrichtung (100) zur Fluidversorgung eines elektrischen Antriebstrangs für ein Kraftfahrzeug, vorzugsweise zur Kühlung und Schmierung eines Getriebes (50) und/oder zur Ölversorgung eines Elektromotors des elektrischen Antriebsstrangs. Die Vorrichtung (100) umfasst eine als hydraulische Konstantpumpe ausgebildete Hauptpumpe (10) zur Förderung von Fluid aus einem Fluidreservoir (40) zum elektrischen Antriebsstrang. Die Vorrichtung (100) umfasst ferner mindestens eine als hydraulische Konstantpumpe ausgebildete Behelfspumpe (20). Die Hauptpumpe (10) und die Behelfspumpe (20) sind von dem Getriebe (50) des elektrischen Antriebsstrang mechanisch angetrieben, derart, dass zwischen einer Pumpendrehzahl der Hauptpumpe (10) und einer Pumpendrehzahl der Behelfspumpe (20) ein festes Übersetzungsverhältnis besteht, wobei die Behelfspumpe (20) mittels einer steuerbaren Stelleinrichtung (30) zur Fluidversorgung des elektrischen Antriebsstrangs wahlweise zuschaltbar ist. The present invention relates to an apparatus (100) for supplying fluid to an electric drive train for a motor vehicle, preferably for cooling and lubricating a transmission (50) and/or for supplying oil to an electric motor of the electric drive train. The apparatus (100) comprises a main pump (10) designed as a hydraulic constant displacement pump for conveying fluid from a fluid reservoir (40) to the electric drive train. The apparatus (100) further comprises at least one auxiliary pump (20) designed as a hydraulic constant displacement pump. The main pump (10) and the auxiliary pump (20) are driven mechanically by the transmission (50) of the electric drive train in such a way that there is a fixed transmission ratio between a pump speed of the main pump (10) and a pump speed of the auxiliary pump (20), the auxiliary pump (20) being activatable as required by means of a controllable actuating device (30) for supplying fluid to the electric drive train. La présente invention concerne un appareil (100) d'alimentation en fluide d'une chaîne cinématique électrique pour un véhicule à moteur, de préférence pour le refroidissement et la lubrification d'une transmission (50) et/ou pour l'alimentation en huile d'un moteur électrique de la chaîne cinématique électrique. L'appareil (100) comprend une pompe principale (10) conçue en tant que pompe hydraulique à déplacement constant pour transporter un fluide depuis un réservoir de fluide (40) vers la chaîne cinématique él
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Die Vorrichtung (100) umfasst eine als hydraulische Konstantpumpe ausgebildete Hauptpumpe (10) zur Förderung von Fluid aus einem Fluidreservoir (40) zum elektrischen Antriebsstrang. Die Vorrichtung (100) umfasst ferner mindestens eine als hydraulische Konstantpumpe ausgebildete Behelfspumpe (20). Die Hauptpumpe (10) und die Behelfspumpe (20) sind von dem Getriebe (50) des elektrischen Antriebsstrang mechanisch angetrieben, derart, dass zwischen einer Pumpendrehzahl der Hauptpumpe (10) und einer Pumpendrehzahl der Behelfspumpe (20) ein festes Übersetzungsverhältnis besteht, wobei die Behelfspumpe (20) mittels einer steuerbaren Stelleinrichtung (30) zur Fluidversorgung des elektrischen Antriebsstrangs wahlweise zuschaltbar ist. The present invention relates to an apparatus (100) for supplying fluid to an electric drive train for a motor vehicle, preferably for cooling and lubricating a transmission (50) and/or for supplying oil to an electric motor of the electric drive train. The apparatus (100) comprises a main pump (10) designed as a hydraulic constant displacement pump for conveying fluid from a fluid reservoir (40) to the electric drive train. The apparatus (100) further comprises at least one auxiliary pump (20) designed as a hydraulic constant displacement pump. The main pump (10) and the auxiliary pump (20) are driven mechanically by the transmission (50) of the electric drive train in such a way that there is a fixed transmission ratio between a pump speed of the main pump (10) and a pump speed of the auxiliary pump (20), the auxiliary pump (20) being activatable as required by means of a controllable actuating device (30) for supplying fluid to the electric drive train. La présente invention concerne un appareil (100) d'alimentation en fluide d'une chaîne cinématique électrique pour un véhicule à moteur, de préférence pour le refroidissement et la lubrification d'une transmission (50) et/ou pour l'alimentation en huile d'un moteur électrique de la chaîne cinématique électrique. L'appareil (100) comprend une pompe principale (10) conçue en tant que pompe hydraulique à déplacement constant pour transporter un fluide depuis un réservoir de fluide (40) vers la chaîne cinématique électrique. L'appareil (100) comprend en outre au moins une pompe auxiliaire (20) conçue sous la forme d'une pompe hydraulique à déplacement constant. La pompe principale (10) et la pompe auxiliaire (20) sont entraînées mécaniquement par la transmission (50) de la chaîne cinématique électrique de telle sorte qu'il existe un rapport de transmission fixe entre une vitesse de pompe de la pompe principale (10) et une vitesse de pompe de la pompe auxiliaire (20), la pompe auxiliaire (20) pouvant être activée selon les besoins au moyen d'un dispositif d'actionnement commandable (30) d'alimentation en fluide de la chaîne cinématique électrique.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; CRANKCASE VENTILATING ; ENGINE PLANTS IN GENERAL ; HEATING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; LUBRICATING INTERNAL COMBUSTION ENGINES ; LUBRICATING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL ; MACHINES OR ENGINES IN GENERAL ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; STEAM ENGINES ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2022</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20220317&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2022053308A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20220317&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2022053308A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SCHNÄDELBACH, Tim</creatorcontrib><creatorcontrib>KOHRS, Christian</creatorcontrib><creatorcontrib>BEIERER, Philipp</creatorcontrib><creatorcontrib>REITER, Thomas</creatorcontrib><title>APPARATUS FOR SUPPLYING FLUID TO AN ELECTRIC DRIVE TRAIN</title><description>Die vorliegende Erfindung betrifft eine Vorrichtung (100) zur Fluidversorgung eines elektrischen Antriebstrangs für ein Kraftfahrzeug, vorzugsweise zur Kühlung und Schmierung eines Getriebes (50) und/oder zur Ölversorgung eines Elektromotors des elektrischen Antriebsstrangs. Die Vorrichtung (100) umfasst eine als hydraulische Konstantpumpe ausgebildete Hauptpumpe (10) zur Förderung von Fluid aus einem Fluidreservoir (40) zum elektrischen Antriebsstrang. Die Vorrichtung (100) umfasst ferner mindestens eine als hydraulische Konstantpumpe ausgebildete Behelfspumpe (20). Die Hauptpumpe (10) und die Behelfspumpe (20) sind von dem Getriebe (50) des elektrischen Antriebsstrang mechanisch angetrieben, derart, dass zwischen einer Pumpendrehzahl der Hauptpumpe (10) und einer Pumpendrehzahl der Behelfspumpe (20) ein festes Übersetzungsverhältnis besteht, wobei die Behelfspumpe (20) mittels einer steuerbaren Stelleinrichtung (30) zur Fluidversorgung des elektrischen Antriebsstrangs wahlweise zuschaltbar ist. The present invention relates to an apparatus (100) for supplying fluid to an electric drive train for a motor vehicle, preferably for cooling and lubricating a transmission (50) and/or for supplying oil to an electric motor of the electric drive train. 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La présente invention concerne un appareil (100) d'alimentation en fluide d'une chaîne cinématique électrique pour un véhicule à moteur, de préférence pour le refroidissement et la lubrification d'une transmission (50) et/ou pour l'alimentation en huile d'un moteur électrique de la chaîne cinématique électrique. L'appareil (100) comprend une pompe principale (10) conçue en tant que pompe hydraulique à déplacement constant pour transporter un fluide depuis un réservoir de fluide (40) vers la chaîne cinématique électrique. L'appareil (100) comprend en outre au moins une pompe auxiliaire (20) conçue sous la forme d'une pompe hydraulique à déplacement constant. La pompe principale (10) et la pompe auxiliaire (20) sont entraînées mécaniquement par la transmission (50) de la chaîne cinématique électrique de telle sorte qu'il existe un rapport de transmission fixe entre une vitesse de pompe de la pompe principale (10) et une vitesse de pompe de la pompe auxiliaire (20), la pompe auxiliaire (20) pouvant être activée selon les besoins au moyen d'un dispositif d'actionnement commandable (30) d'alimentation en fluide de la chaîne cinématique électrique.</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>CRANKCASE VENTILATING</subject><subject>ENGINE PLANTS IN GENERAL</subject><subject>HEATING</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>LUBRICATING INTERNAL COMBUSTION ENGINES</subject><subject>LUBRICATING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</subject><subject>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>STEAM ENGINES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2022</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZLBwDAhwDHIMCQ1WcPMPUggODQjwifT0c1dw8wn1dFEI8Vdw9FNw9XF1DgnydFZwCfIMc1UICXL09ONhYE1LzClO5YXS3AzKbq4hzh66qQX58anFBYnJqXmpJfHh_kYGRkYGpsbGBhaOhsbEqQIABWIpTQ</recordid><startdate>20220317</startdate><enddate>20220317</enddate><creator>SCHNÄDELBACH, Tim</creator><creator>KOHRS, Christian</creator><creator>BEIERER, Philipp</creator><creator>REITER, Thomas</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20220317</creationdate><title>APPARATUS FOR SUPPLYING FLUID TO AN ELECTRIC DRIVE TRAIN</title><author>SCHNÄDELBACH, Tim ; KOHRS, Christian ; BEIERER, Philipp ; REITER, Thomas</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2022053308A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2022</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>BLASTING</topic><topic>CRANKCASE VENTILATING</topic><topic>ENGINE PLANTS IN GENERAL</topic><topic>HEATING</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>LUBRICATING INTERNAL COMBUSTION ENGINES</topic><topic>LUBRICATING OF MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</topic><topic>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>STEAM ENGINES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>SCHNÄDELBACH, Tim</creatorcontrib><creatorcontrib>KOHRS, Christian</creatorcontrib><creatorcontrib>BEIERER, Philipp</creatorcontrib><creatorcontrib>REITER, Thomas</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>SCHNÄDELBACH, Tim</au><au>KOHRS, Christian</au><au>BEIERER, Philipp</au><au>REITER, Thomas</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>APPARATUS FOR SUPPLYING FLUID TO AN ELECTRIC DRIVE TRAIN</title><date>2022-03-17</date><risdate>2022</risdate><abstract>Die vorliegende Erfindung betrifft eine Vorrichtung (100) zur Fluidversorgung eines elektrischen Antriebstrangs für ein Kraftfahrzeug, vorzugsweise zur Kühlung und Schmierung eines Getriebes (50) und/oder zur Ölversorgung eines Elektromotors des elektrischen Antriebsstrangs. Die Vorrichtung (100) umfasst eine als hydraulische Konstantpumpe ausgebildete Hauptpumpe (10) zur Förderung von Fluid aus einem Fluidreservoir (40) zum elektrischen Antriebsstrang. Die Vorrichtung (100) umfasst ferner mindestens eine als hydraulische Konstantpumpe ausgebildete Behelfspumpe (20). Die Hauptpumpe (10) und die Behelfspumpe (20) sind von dem Getriebe (50) des elektrischen Antriebsstrang mechanisch angetrieben, derart, dass zwischen einer Pumpendrehzahl der Hauptpumpe (10) und einer Pumpendrehzahl der Behelfspumpe (20) ein festes Übersetzungsverhältnis besteht, wobei die Behelfspumpe (20) mittels einer steuerbaren Stelleinrichtung (30) zur Fluidversorgung des elektrischen Antriebsstrangs wahlweise zuschaltbar ist. The present invention relates to an apparatus (100) for supplying fluid to an electric drive train for a motor vehicle, preferably for cooling and lubricating a transmission (50) and/or for supplying oil to an electric motor of the electric drive train. 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