ELECTROPNEUMATIC PARKING-BRAKE VALVE UNIT
Die Erfindung betrifft eine elektropneumatische Parkbremsventileinheit (1) für ein elektronisch gesteuertes pneumatisches Bremssystem eines Fahrzeugs, mit wenigstens einem Vorratsanschluss (2) zum Empfangen von Vorratsdruck (pV) wenigstens einem Federspeicheranschluss (6) zum Anschließen von Federsp...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | DÜCKMANN, Rudolf KRAUS, Hauke SCHUPPERT, Fabian |
description | Die Erfindung betrifft eine elektropneumatische Parkbremsventileinheit (1) für ein elektronisch gesteuertes pneumatisches Bremssystem eines Fahrzeugs, mit wenigstens einem Vorratsanschluss (2) zum Empfangen von Vorratsdruck (pV) wenigstens einem Federspeicheranschluss (6) zum Anschließen von Federspeicherbremszylindern des Fahrzeugs, einer Feststellbremsventilanordnung (10) mit einem Bistabilventil (12), wobei in Abhängigkeit von der Schaltung des ersten Bistabilventils (12) ein Federspeicherbremsdruck (pF) an dem Federspeicheranschluss (6) aussteuerbar ist. Die elektropneumatische Parkbremsventileinheit (1) ist gekennzeichnet durch ein pneumatisch schaltbares Halteventil (14) mit einem Halteventil-Steueranschluss (14.4), das zwischen den ersten Vorratsanschluss (2) und das Bistabilventil (12) geschaltet und federbelastet in eine erste Schaltstellung vorgespannt ist, in welcher das Bistabilventil (12) mit einer Entlüftung (5) verbunden ist, und bei Überschreiten eines ersten Schwellwerts durch einen am Halteventil-Steueranschluss (14.4) bereitgestellten ersten Steuerdrucks (p1) in eine zweite Schaltstellung schaltet, in der das Bistabilventil (12) zum Empfang von Vorratsdruck (pV) mit dem ersten Vorratsanschluss (2) verbunden ist.
The invention relates to an electropneumatic parking-brake valve unit (1) for an electronically controlled pneumatic braking system of a vehicle, comprising: at least one supply connection point (2) for receiving supply pressure (pV); at least one spring accumulator connection point (6) for connecting spring brake cylinders of the vehicle; a park-brake valve assembly (10), which has a bistable valve (12), wherein a spring accumulator brake pressure (pF) at the spring accumulator connection point can be controlled according to the switching of the first bistable valve (12). The electropneumatic parking-brake valve unit (1) is characterized by a pneumatically switchable holding valve (14) having a holding-valve control connection point (14.4), which holding valve is connected between the first supply connection point (2) and the bistable valve (12) and is preloaded under spring load into a first switching position, in which the bistable valve (12) is connected to a vent (5), and which holding valve switches into a second switching position when a first threshold value is exceed by a first control pressure (p1) provided at the holding-valve control connection point (14.4), in which second switching position the bistable valve (12) i |
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The invention relates to an electropneumatic parking-brake valve unit (1) for an electronically controlled pneumatic braking system of a vehicle, comprising: at least one supply connection point (2) for receiving supply pressure (pV); at least one spring accumulator connection point (6) for connecting spring brake cylinders of the vehicle; a park-brake valve assembly (10), which has a bistable valve (12), wherein a spring accumulator brake pressure (pF) at the spring accumulator connection point can be controlled according to the switching of the first bistable valve (12). The electropneumatic parking-brake valve unit (1) is characterized by a pneumatically switchable holding valve (14) having a holding-valve control connection point (14.4), which holding valve is connected between the first supply connection point (2) and the bistable valve (12) and is preloaded under spring load into a first switching position, in which the bistable valve (12) is connected to a vent (5), and which holding valve switches into a second switching position when a first threshold value is exceed by a first control pressure (p1) provided at the holding-valve control connection point (14.4), in which second switching position the bistable valve (12) is connected to the first supply connection point (2) in order to receive the supply pressure (pV).
L'invention concerne une unité de soupape de frein de stationnement électropneumatique (1) pour un système de freinage pneumatique à commande électronique d'un véhicule, comprenant : au moins un point de raccordement d'alimentation (2) pour recevoir une pression d'alimentation (pV)) ; au moins un point de raccordement d'accumulateur à ressort (6) pour raccorder des cylindres de frein à ressort du véhicule ; un ensemble soupape de frein de stationnement (10), qui a une soupape bistable (12), une pression de freinage d'accumulateur à ressort (pF) au niveau du point de raccordement d'accumulateur à ressort pouvant être commandée en fonction de la commutation de la première soupape bistable (12). L'unité de soupape de frein de stationnement électropneumatique (1) est caractérisée par une soupape de retenue à commutation pneumatique (14) ayant un point de raccordement de commande de soupape de retenue (14.4), ladite soupape de retenue est raccordée entre le premier point de raccordement d'alimentation (2) et la soupape bistable (12) et est précontrainte sous une charge de ressort dans une première position de commutation, dans laquelle la soupape bistable (12) est raccordée à un évent (5), et laquelle soupape de retenue commute dans une seconde position de commutation lorsqu'une première valeur de seuil est dépassée par une première pression de commande (p1) fournie au niveau du point de raccordement de commande de soupape de retenue (14.4), dans laquelle seconde position de commutation la soupape bistable (12) est raccordée au premier point de raccordement d'alimentation (2) afin de recevoir la pression d'alimentation (pV).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; PERFORMING OPERATIONS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2021</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20210401&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2021058234A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20210401&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2021058234A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>DÜCKMANN, Rudolf</creatorcontrib><creatorcontrib>KRAUS, Hauke</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHUPPERT, Fabian</creatorcontrib><title>ELECTROPNEUMATIC PARKING-BRAKE VALVE UNIT</title><description>Die Erfindung betrifft eine elektropneumatische Parkbremsventileinheit (1) für ein elektronisch gesteuertes pneumatisches Bremssystem eines Fahrzeugs, mit wenigstens einem Vorratsanschluss (2) zum Empfangen von Vorratsdruck (pV) wenigstens einem Federspeicheranschluss (6) zum Anschließen von Federspeicherbremszylindern des Fahrzeugs, einer Feststellbremsventilanordnung (10) mit einem Bistabilventil (12), wobei in Abhängigkeit von der Schaltung des ersten Bistabilventils (12) ein Federspeicherbremsdruck (pF) an dem Federspeicheranschluss (6) aussteuerbar ist. Die elektropneumatische Parkbremsventileinheit (1) ist gekennzeichnet durch ein pneumatisch schaltbares Halteventil (14) mit einem Halteventil-Steueranschluss (14.4), das zwischen den ersten Vorratsanschluss (2) und das Bistabilventil (12) geschaltet und federbelastet in eine erste Schaltstellung vorgespannt ist, in welcher das Bistabilventil (12) mit einer Entlüftung (5) verbunden ist, und bei Überschreiten eines ersten Schwellwerts durch einen am Halteventil-Steueranschluss (14.4) bereitgestellten ersten Steuerdrucks (p1) in eine zweite Schaltstellung schaltet, in der das Bistabilventil (12) zum Empfang von Vorratsdruck (pV) mit dem ersten Vorratsanschluss (2) verbunden ist.
The invention relates to an electropneumatic parking-brake valve unit (1) for an electronically controlled pneumatic braking system of a vehicle, comprising: at least one supply connection point (2) for receiving supply pressure (pV); at least one spring accumulator connection point (6) for connecting spring brake cylinders of the vehicle; a park-brake valve assembly (10), which has a bistable valve (12), wherein a spring accumulator brake pressure (pF) at the spring accumulator connection point can be controlled according to the switching of the first bistable valve (12). The electropneumatic parking-brake valve unit (1) is characterized by a pneumatically switchable holding valve (14) having a holding-valve control connection point (14.4), which holding valve is connected between the first supply connection point (2) and the bistable valve (12) and is preloaded under spring load into a first switching position, in which the bistable valve (12) is connected to a vent (5), and which holding valve switches into a second switching position when a first threshold value is exceed by a first control pressure (p1) provided at the holding-valve control connection point (14.4), in which second switching position the bistable valve (12) is connected to the first supply connection point (2) in order to receive the supply pressure (pV).
L'invention concerne une unité de soupape de frein de stationnement électropneumatique (1) pour un système de freinage pneumatique à commande électronique d'un véhicule, comprenant : au moins un point de raccordement d'alimentation (2) pour recevoir une pression d'alimentation (pV)) ; au moins un point de raccordement d'accumulateur à ressort (6) pour raccorder des cylindres de frein à ressort du véhicule ; un ensemble soupape de frein de stationnement (10), qui a une soupape bistable (12), une pression de freinage d'accumulateur à ressort (pF) au niveau du point de raccordement d'accumulateur à ressort pouvant être commandée en fonction de la commutation de la première soupape bistable (12). L'unité de soupape de frein de stationnement électropneumatique (1) est caractérisée par une soupape de retenue à commutation pneumatique (14) ayant un point de raccordement de commande de soupape de retenue (14.4), ladite soupape de retenue est raccordée entre le premier point de raccordement d'alimentation (2) et la soupape bistable (12) et est précontrainte sous une charge de ressort dans une première position de commutation, dans laquelle la soupape bistable (12) est raccordée à un évent (5), et laquelle soupape de retenue commute dans une seconde position de commutation lorsqu'une première valeur de seuil est dépassée par une première pression de commande (p1) fournie au niveau du point de raccordement de commande de soupape de retenue (14.4), dans laquelle seconde position de commutation la soupape bistable (12) est raccordée au premier point de raccordement d'alimentation (2) afin de recevoir la pression d'alimentation (pV).</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2021</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZNB09XF1DgnyD_BzDfV1DPF0VghwDPL29HPXdQpy9HZVCHP0CXNVCPXzDOFhYE1LzClO5YXS3AzKbq4hzh66qQX58anFBYnJqXmpJfHh_kYGRoYGphZGxiaOhsbEqQIA0PwlZg</recordid><startdate>20210401</startdate><enddate>20210401</enddate><creator>DÜCKMANN, Rudolf</creator><creator>KRAUS, Hauke</creator><creator>SCHUPPERT, Fabian</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20210401</creationdate><title>ELECTROPNEUMATIC PARKING-BRAKE VALVE UNIT</title><author>DÜCKMANN, Rudolf ; KRAUS, Hauke ; SCHUPPERT, Fabian</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2021058234A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2021</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>DÜCKMANN, Rudolf</creatorcontrib><creatorcontrib>KRAUS, Hauke</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHUPPERT, Fabian</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>DÜCKMANN, Rudolf</au><au>KRAUS, Hauke</au><au>SCHUPPERT, Fabian</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>ELECTROPNEUMATIC PARKING-BRAKE VALVE UNIT</title><date>2021-04-01</date><risdate>2021</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft eine elektropneumatische Parkbremsventileinheit (1) für ein elektronisch gesteuertes pneumatisches Bremssystem eines Fahrzeugs, mit wenigstens einem Vorratsanschluss (2) zum Empfangen von Vorratsdruck (pV) wenigstens einem Federspeicheranschluss (6) zum Anschließen von Federspeicherbremszylindern des Fahrzeugs, einer Feststellbremsventilanordnung (10) mit einem Bistabilventil (12), wobei in Abhängigkeit von der Schaltung des ersten Bistabilventils (12) ein Federspeicherbremsdruck (pF) an dem Federspeicheranschluss (6) aussteuerbar ist. Die elektropneumatische Parkbremsventileinheit (1) ist gekennzeichnet durch ein pneumatisch schaltbares Halteventil (14) mit einem Halteventil-Steueranschluss (14.4), das zwischen den ersten Vorratsanschluss (2) und das Bistabilventil (12) geschaltet und federbelastet in eine erste Schaltstellung vorgespannt ist, in welcher das Bistabilventil (12) mit einer Entlüftung (5) verbunden ist, und bei Überschreiten eines ersten Schwellwerts durch einen am Halteventil-Steueranschluss (14.4) bereitgestellten ersten Steuerdrucks (p1) in eine zweite Schaltstellung schaltet, in der das Bistabilventil (12) zum Empfang von Vorratsdruck (pV) mit dem ersten Vorratsanschluss (2) verbunden ist.
The invention relates to an electropneumatic parking-brake valve unit (1) for an electronically controlled pneumatic braking system of a vehicle, comprising: at least one supply connection point (2) for receiving supply pressure (pV); at least one spring accumulator connection point (6) for connecting spring brake cylinders of the vehicle; a park-brake valve assembly (10), which has a bistable valve (12), wherein a spring accumulator brake pressure (pF) at the spring accumulator connection point can be controlled according to the switching of the first bistable valve (12). The electropneumatic parking-brake valve unit (1) is characterized by a pneumatically switchable holding valve (14) having a holding-valve control connection point (14.4), which holding valve is connected between the first supply connection point (2) and the bistable valve (12) and is preloaded under spring load into a first switching position, in which the bistable valve (12) is connected to a vent (5), and which holding valve switches into a second switching position when a first threshold value is exceed by a first control pressure (p1) provided at the holding-valve control connection point (14.4), in which second switching position the bistable valve (12) is connected to the first supply connection point (2) in order to receive the supply pressure (pV).
L'invention concerne une unité de soupape de frein de stationnement électropneumatique (1) pour un système de freinage pneumatique à commande électronique d'un véhicule, comprenant : au moins un point de raccordement d'alimentation (2) pour recevoir une pression d'alimentation (pV)) ; au moins un point de raccordement d'accumulateur à ressort (6) pour raccorder des cylindres de frein à ressort du véhicule ; un ensemble soupape de frein de stationnement (10), qui a une soupape bistable (12), une pression de freinage d'accumulateur à ressort (pF) au niveau du point de raccordement d'accumulateur à ressort pouvant être commandée en fonction de la commutation de la première soupape bistable (12). L'unité de soupape de frein de stationnement électropneumatique (1) est caractérisée par une soupape de retenue à commutation pneumatique (14) ayant un point de raccordement de commande de soupape de retenue (14.4), ladite soupape de retenue est raccordée entre le premier point de raccordement d'alimentation (2) et la soupape bistable (12) et est précontrainte sous une charge de ressort dans une première position de commutation, dans laquelle la soupape bistable (12) est raccordée à un évent (5), et laquelle soupape de retenue commute dans une seconde position de commutation lorsqu'une première valeur de seuil est dépassée par une première pression de commande (p1) fournie au niveau du point de raccordement de commande de soupape de retenue (14.4), dans laquelle seconde position de commutation la soupape bistable (12) est raccordée au premier point de raccordement d'alimentation (2) afin de recevoir la pression d'alimentation (pV).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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