WHEEL HEAD TRANSMISSION FOR A WHEEL HEAD OF A MOTOR VEHICLE DRIVE AXLE, AND WHEEL HEAD
Die Erfindung betrifft ein Radkopfgetriebe (1) für einen Rad köpf einer Kraftfahrzeugantriebsachse, insbesondere einer Antriebachse einer Baumaschine, umfassend eine erste Welle (W1) und eine zweite Welle (W2) in Form einer Antriebswelle (AnW) und einer Abtriebswelle (AbW), welche über ein Planeteng...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | SCHREIBER, Max WECHS, Michael KOBLER, Matthias |
description | Die Erfindung betrifft ein Radkopfgetriebe (1) für einen Rad köpf einer Kraftfahrzeugantriebsachse, insbesondere einer Antriebachse einer Baumaschine, umfassend eine erste Welle (W1) und eine zweite Welle (W2) in Form einer Antriebswelle (AnW) und einer Abtriebswelle (AbW), welche über ein Planetengetriebe (PG) miteinander verbunden sind. Um nun ein Radkopfgetriebe (1) zu schaffen, welches sich durch einen kompakten Aufbau und eine hohe Übersetzung auszeichnet, setzt sich das Planetengetriebe (PG) aus einer ersten Planetenstufe (P1) und einer zweiten Planetenstufe (P2) zusammen, die jeweils je ein erstes Element (E11, E12), je ein zweites Element (E21, E22) und je ein drittes Element (E31, E32) in Form je eines Sonnenrades (S01, S02), je eines Planetenstegs (PS1, PS2) und je eines Hohlrades (H01, H02) umfassen. Dabei ist das erste Element (E11) der ersten Planetenstufe (P1) drehfest mit der ersten Welle (W1) verbunden, während das zweite Element (E21) der ersten Planetenstufe (P1) und das dritte Element (E32) der zweiten Planetenstufe (P2) drehfest miteinander in Verbindung stehen und gemeinsam drehfest mit der zweiten Welle (W2) verbunden sind. Des Weiteren stehen das dritte Element (E31) der ersten Planetenstufe (P1) und das erste Element (E12) der zweiten Planetenstufe (P2) drehfest miteinander in Verbindung, wohingegen das zweite Element (E22) der zweiten Planetenstufe (P2) festgesetzt ist.
The invention relates to a wheel head transmission (1) for a wheel head of a motor vehicle drive axle, in particular of a drive axle of a construction machine, comprising a first shaft (W1) and a second shaft (W2) in the form of a drive shaft (AnW) and an output shaft (AbW), which are connected to one another via a planetary transmission (PG). To now create a wheel head transmission (1) which is distinguished by a compact construction and a high transmission ratio, the planetary transmission (PG) is made up of a first planetary stage (P1) and a second planetary stage (P2), which respectively comprise in each case one first element (E11, E12), in each case one second element (E21, E22) and in each case one third element (E31, E32) in the form of in each case one sun gear (S01, S02), in each case one planet carrier (PS1, PS2) and in each case one ring gear (H01, H02). Here, the first element (E11) of the first planetary stage (P1) is connected to the first shaft (W1) for conjoint rotation, while the second element (E21) of the first planetary stage (P1) and the third |
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The invention relates to a wheel head transmission (1) for a wheel head of a motor vehicle drive axle, in particular of a drive axle of a construction machine, comprising a first shaft (W1) and a second shaft (W2) in the form of a drive shaft (AnW) and an output shaft (AbW), which are connected to one another via a planetary transmission (PG). To now create a wheel head transmission (1) which is distinguished by a compact construction and a high transmission ratio, the planetary transmission (PG) is made up of a first planetary stage (P1) and a second planetary stage (P2), which respectively comprise in each case one first element (E11, E12), in each case one second element (E21, E22) and in each case one third element (E31, E32) in the form of in each case one sun gear (S01, S02), in each case one planet carrier (PS1, PS2) and in each case one ring gear (H01, H02). Here, the first element (E11) of the first planetary stage (P1) is connected to the first shaft (W1) for conjoint rotation, while the second element (E21) of the first planetary stage (P1) and the third element (E32) of the second planetary stage (P2) are connected to one another for conjoint rotation and are jointly connected to the second shaft (W2) for conjoint rotation. Furthermore, the third element (E31) of the first planetary stage (P1) and the first element (E12) of the second planetary stage (P2) are connected to one another for conjoint rotation, whereas the second element (E22) of the second planet stage (P2) is immobilized.
L'invention concerne une transmission de tête de moyeu (1) pour une tête de moyeu d'un essieu moteur de véhicule automobile, en particulier d'un essieu moteur d'un engin de chantier, comprenant un premier arbre (W1) et un deuxième arbre (W2) sous forme d'un arbre primaire (AnW) et d'un arbre secondaire (AbW), qui sont reliés l'un à l'autre via un engrenage planétaire (PG). Pour obtenir une transmission de tête de moyeu (1) qui se caractérise par une construction compacte et une démultiplication élevée, l'engrenage planétaire (PG) est constitué d'un premier étage planétaire (P1) et d'un deuxième étage planétaire (P2) qui comprennent chacun un premier élément (E11, E12), un deuxième élément (E21, E22) et un troisième élément (E31, E32) sous forme, respectivement, d'une roue solaire (S01, S02), d'un croisillon planétaire (PS1, PS2) et à d'un moyeu creux (H01, H02). Le premier élément (E11) du premier étage planétaire (P1) est relié de manière solidaire en rotation au premier arbre (W1) alors que le deuxième élément (E21) du premier étage planétaire (P1) et le troisième élément (E32) du deuxième étage planétaire (P2) sont associés l'un à l'autre de manière solidaire en rotation et reliés ensemble de manière solidaire en rotation au deuxième arbre (W2). En outre, le troisième élément (E31) du premier étage planétaire (P1) et le premier élément (E12) du deuxième étage planétaire (P2) sont associés l'un à l'autre de manière solidaire en rotation alors que le deuxième élément (E22) du deuxième étage planétaire (P2) est fixe.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>AXLES FOR WHEELS OR CASTORS ; CASTORS ; INCREASING WHEEL ADHESION ; PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING ; VEHICLE WHEELS ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2020</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20201001&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2020193423A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20201001&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2020193423A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SCHREIBER, Max</creatorcontrib><creatorcontrib>WECHS, Michael</creatorcontrib><creatorcontrib>KOBLER, Matthias</creatorcontrib><title>WHEEL HEAD TRANSMISSION FOR A WHEEL HEAD OF A MOTOR VEHICLE DRIVE AXLE, AND WHEEL HEAD</title><description>Die Erfindung betrifft ein Radkopfgetriebe (1) für einen Rad köpf einer Kraftfahrzeugantriebsachse, insbesondere einer Antriebachse einer Baumaschine, umfassend eine erste Welle (W1) und eine zweite Welle (W2) in Form einer Antriebswelle (AnW) und einer Abtriebswelle (AbW), welche über ein Planetengetriebe (PG) miteinander verbunden sind. Um nun ein Radkopfgetriebe (1) zu schaffen, welches sich durch einen kompakten Aufbau und eine hohe Übersetzung auszeichnet, setzt sich das Planetengetriebe (PG) aus einer ersten Planetenstufe (P1) und einer zweiten Planetenstufe (P2) zusammen, die jeweils je ein erstes Element (E11, E12), je ein zweites Element (E21, E22) und je ein drittes Element (E31, E32) in Form je eines Sonnenrades (S01, S02), je eines Planetenstegs (PS1, PS2) und je eines Hohlrades (H01, H02) umfassen. Dabei ist das erste Element (E11) der ersten Planetenstufe (P1) drehfest mit der ersten Welle (W1) verbunden, während das zweite Element (E21) der ersten Planetenstufe (P1) und das dritte Element (E32) der zweiten Planetenstufe (P2) drehfest miteinander in Verbindung stehen und gemeinsam drehfest mit der zweiten Welle (W2) verbunden sind. Des Weiteren stehen das dritte Element (E31) der ersten Planetenstufe (P1) und das erste Element (E12) der zweiten Planetenstufe (P2) drehfest miteinander in Verbindung, wohingegen das zweite Element (E22) der zweiten Planetenstufe (P2) festgesetzt ist.
The invention relates to a wheel head transmission (1) for a wheel head of a motor vehicle drive axle, in particular of a drive axle of a construction machine, comprising a first shaft (W1) and a second shaft (W2) in the form of a drive shaft (AnW) and an output shaft (AbW), which are connected to one another via a planetary transmission (PG). To now create a wheel head transmission (1) which is distinguished by a compact construction and a high transmission ratio, the planetary transmission (PG) is made up of a first planetary stage (P1) and a second planetary stage (P2), which respectively comprise in each case one first element (E11, E12), in each case one second element (E21, E22) and in each case one third element (E31, E32) in the form of in each case one sun gear (S01, S02), in each case one planet carrier (PS1, PS2) and in each case one ring gear (H01, H02). Here, the first element (E11) of the first planetary stage (P1) is connected to the first shaft (W1) for conjoint rotation, while the second element (E21) of the first planetary stage (P1) and the third element (E32) of the second planetary stage (P2) are connected to one another for conjoint rotation and are jointly connected to the second shaft (W2) for conjoint rotation. Furthermore, the third element (E31) of the first planetary stage (P1) and the first element (E12) of the second planetary stage (P2) are connected to one another for conjoint rotation, whereas the second element (E22) of the second planet stage (P2) is immobilized.
L'invention concerne une transmission de tête de moyeu (1) pour une tête de moyeu d'un essieu moteur de véhicule automobile, en particulier d'un essieu moteur d'un engin de chantier, comprenant un premier arbre (W1) et un deuxième arbre (W2) sous forme d'un arbre primaire (AnW) et d'un arbre secondaire (AbW), qui sont reliés l'un à l'autre via un engrenage planétaire (PG). Pour obtenir une transmission de tête de moyeu (1) qui se caractérise par une construction compacte et une démultiplication élevée, l'engrenage planétaire (PG) est constitué d'un premier étage planétaire (P1) et d'un deuxième étage planétaire (P2) qui comprennent chacun un premier élément (E11, E12), un deuxième élément (E21, E22) et un troisième élément (E31, E32) sous forme, respectivement, d'une roue solaire (S01, S02), d'un croisillon planétaire (PS1, PS2) et à d'un moyeu creux (H01, H02). Le premier élément (E11) du premier étage planétaire (P1) est relié de manière solidaire en rotation au premier arbre (W1) alors que le deuxième élément (E21) du premier étage planétaire (P1) et le troisième élément (E32) du deuxième étage planétaire (P2) sont associés l'un à l'autre de manière solidaire en rotation et reliés ensemble de manière solidaire en rotation au deuxième arbre (W2). En outre, le troisième élément (E31) du premier étage planétaire (P1) et le premier élément (E12) du deuxième étage planétaire (P2) sont associés l'un à l'autre de manière solidaire en rotation alors que le deuxième élément (E22) du deuxième étage planétaire (P2) est fixe.</description><subject>AXLES FOR WHEELS OR CASTORS</subject><subject>CASTORS</subject><subject>INCREASING WHEEL ADHESION</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE WHEELS</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2020</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZAgL93B19VHwcHV0UQgJcvQL9vUMDvb091Nw8w9ScFRAkvV3A_J9_UOA4mGuHp7OPq4KLkGeYa4KjhE-rjoKjn4uSKp5GFjTEnOKU3mhNDeDsptriLOHbmpBfnxqcUFicmpeakl8uL-RgZGBoaWxiZGxo6ExcaoAxtYwcg</recordid><startdate>20201001</startdate><enddate>20201001</enddate><creator>SCHREIBER, Max</creator><creator>WECHS, Michael</creator><creator>KOBLER, Matthias</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20201001</creationdate><title>WHEEL HEAD TRANSMISSION FOR A WHEEL HEAD OF A MOTOR VEHICLE DRIVE AXLE, AND WHEEL HEAD</title><author>SCHREIBER, Max ; WECHS, Michael ; KOBLER, Matthias</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2020193423A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2020</creationdate><topic>AXLES FOR WHEELS OR CASTORS</topic><topic>CASTORS</topic><topic>INCREASING WHEEL ADHESION</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE WHEELS</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>SCHREIBER, Max</creatorcontrib><creatorcontrib>WECHS, Michael</creatorcontrib><creatorcontrib>KOBLER, Matthias</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>SCHREIBER, Max</au><au>WECHS, Michael</au><au>KOBLER, Matthias</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>WHEEL HEAD TRANSMISSION FOR A WHEEL HEAD OF A MOTOR VEHICLE DRIVE AXLE, AND WHEEL HEAD</title><date>2020-10-01</date><risdate>2020</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein Radkopfgetriebe (1) für einen Rad köpf einer Kraftfahrzeugantriebsachse, insbesondere einer Antriebachse einer Baumaschine, umfassend eine erste Welle (W1) und eine zweite Welle (W2) in Form einer Antriebswelle (AnW) und einer Abtriebswelle (AbW), welche über ein Planetengetriebe (PG) miteinander verbunden sind. Um nun ein Radkopfgetriebe (1) zu schaffen, welches sich durch einen kompakten Aufbau und eine hohe Übersetzung auszeichnet, setzt sich das Planetengetriebe (PG) aus einer ersten Planetenstufe (P1) und einer zweiten Planetenstufe (P2) zusammen, die jeweils je ein erstes Element (E11, E12), je ein zweites Element (E21, E22) und je ein drittes Element (E31, E32) in Form je eines Sonnenrades (S01, S02), je eines Planetenstegs (PS1, PS2) und je eines Hohlrades (H01, H02) umfassen. Dabei ist das erste Element (E11) der ersten Planetenstufe (P1) drehfest mit der ersten Welle (W1) verbunden, während das zweite Element (E21) der ersten Planetenstufe (P1) und das dritte Element (E32) der zweiten Planetenstufe (P2) drehfest miteinander in Verbindung stehen und gemeinsam drehfest mit der zweiten Welle (W2) verbunden sind. Des Weiteren stehen das dritte Element (E31) der ersten Planetenstufe (P1) und das erste Element (E12) der zweiten Planetenstufe (P2) drehfest miteinander in Verbindung, wohingegen das zweite Element (E22) der zweiten Planetenstufe (P2) festgesetzt ist.
The invention relates to a wheel head transmission (1) for a wheel head of a motor vehicle drive axle, in particular of a drive axle of a construction machine, comprising a first shaft (W1) and a second shaft (W2) in the form of a drive shaft (AnW) and an output shaft (AbW), which are connected to one another via a planetary transmission (PG). To now create a wheel head transmission (1) which is distinguished by a compact construction and a high transmission ratio, the planetary transmission (PG) is made up of a first planetary stage (P1) and a second planetary stage (P2), which respectively comprise in each case one first element (E11, E12), in each case one second element (E21, E22) and in each case one third element (E31, E32) in the form of in each case one sun gear (S01, S02), in each case one planet carrier (PS1, PS2) and in each case one ring gear (H01, H02). Here, the first element (E11) of the first planetary stage (P1) is connected to the first shaft (W1) for conjoint rotation, while the second element (E21) of the first planetary stage (P1) and the third element (E32) of the second planetary stage (P2) are connected to one another for conjoint rotation and are jointly connected to the second shaft (W2) for conjoint rotation. Furthermore, the third element (E31) of the first planetary stage (P1) and the first element (E12) of the second planetary stage (P2) are connected to one another for conjoint rotation, whereas the second element (E22) of the second planet stage (P2) is immobilized.
L'invention concerne une transmission de tête de moyeu (1) pour une tête de moyeu d'un essieu moteur de véhicule automobile, en particulier d'un essieu moteur d'un engin de chantier, comprenant un premier arbre (W1) et un deuxième arbre (W2) sous forme d'un arbre primaire (AnW) et d'un arbre secondaire (AbW), qui sont reliés l'un à l'autre via un engrenage planétaire (PG). Pour obtenir une transmission de tête de moyeu (1) qui se caractérise par une construction compacte et une démultiplication élevée, l'engrenage planétaire (PG) est constitué d'un premier étage planétaire (P1) et d'un deuxième étage planétaire (P2) qui comprennent chacun un premier élément (E11, E12), un deuxième élément (E21, E22) et un troisième élément (E31, E32) sous forme, respectivement, d'une roue solaire (S01, S02), d'un croisillon planétaire (PS1, PS2) et à d'un moyeu creux (H01, H02). Le premier élément (E11) du premier étage planétaire (P1) est relié de manière solidaire en rotation au premier arbre (W1) alors que le deuxième élément (E21) du premier étage planétaire (P1) et le troisième élément (E32) du deuxième étage planétaire (P2) sont associés l'un à l'autre de manière solidaire en rotation et reliés ensemble de manière solidaire en rotation au deuxième arbre (W2). En outre, le troisième élément (E31) du premier étage planétaire (P1) et le premier élément (E12) du deuxième étage planétaire (P2) sont associés l'un à l'autre de manière solidaire en rotation alors que le deuxième élément (E22) du deuxième étage planétaire (P2) est fixe.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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