METHOD FOR DETERMINING JUMPS AND/OR BREAK POINTS IN AN ACTUATION CHARACTERISTIC OF AN ACTUATION UNIT, EVALUATION MODULE AND VEHICLE
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Ermitteln von Sprüngen (Mi) und/oder Knickpunkten (Li) in einer Betätigungscharakteristik (F) einer Betätigungseinheit, wobei die Betätigungseinheit über ein Betätigungsmittel betätigt werden kann, wobei durch die Betätigungscharakteristik (F) unterschiedlich...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | MICHAELSEN, Arne |
description | Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Ermitteln von Sprüngen (Mi) und/oder Knickpunkten (Li) in einer Betätigungscharakteristik (F) einer Betätigungseinheit, wobei die Betätigungseinheit über ein Betätigungsmittel betätigt werden kann, wobei durch die Betätigungscharakteristik (F) unterschiedliche Betätigungsbereiche (Nk) definiert werden, die durch die Sprünge (Mi) und/oder Knickpunkte (Li) voneinander getrennt sind, wobei in den Betätigungsbereichen (Nk) jeweils unterschiedliche Betätigungskräfte (PF) zum Betätigen des Betätigungsmittels eingestellt sind, wobei die Sprünge (Mi) und/oder Knickpunkte (Li) durch Betätigen des Betätigungsmittels ermittelt werden, indem - fortlaufend Betätigungswege (sB, sA) des Betätigungsmittels ermittelt werden, - den ermittelten Betätigungswegen (sB, sA) jeweils eine Betätigungsgeschwindigkeits-Kenngröße zugeordnet wird, so dass fortlaufend Wertepaare aus dem ermittelten Betätigungsweg (sB, sA) und der zugeordneten Betätigungsgeschwindigkeits-Kenngröße gebildet werden, wobei die Betätigungsgeschwindigkeits-Kenngröße in Abhängigkeit einer Betätigungsgeschwindigkeit des Betätigungsmittels gebildet wird, und - anhand der gebildeten Wertepaare geprüft wird, ob signifikante Änderungen in der Betätigungsgeschwindigkeit vorliegen, wobei den Betätigungswegen (sB, sA), an denen signifikante Änderungen in der Betätigungsgeschwindigkeit vorliegen, Sprünge (Mi) und/oder Knickpunkte (Li) in der Betätigungscharakteristik (F) zugeordnet werden.
The invention relates to a method for determining jumps (Mi) and/or break points (Li) in an actuation characteristic (F) of an actuation unit, wherein the actuation unit can be actuated via an actuation means, wherein different actuation regions (Nk) which are separated from one another by the jumps (Mi) and/or break points (Li) are defined by the actuation characteristic (F), wherein different actuation forces (PF) for actuating the actuation means are respectively set in the actuation regions (Nk), wherein the jumps (Mi) and/or break points (Li) are determined by actuating the actuation means by - continuously determining actuation travels (sB, sA) of the actuation means, - assigning an actuation speed characteristic variable to each of the determined actuation travels (sB, sA), with the result that pairs of values are continuously formed from the determined actuation travel (sB, sA) and the assigned actuation speed characteristic variable, wherein the actuation speed characteristic variable |
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The invention relates to a method for determining jumps (Mi) and/or break points (Li) in an actuation characteristic (F) of an actuation unit, wherein the actuation unit can be actuated via an actuation means, wherein different actuation regions (Nk) which are separated from one another by the jumps (Mi) and/or break points (Li) are defined by the actuation characteristic (F), wherein different actuation forces (PF) for actuating the actuation means are respectively set in the actuation regions (Nk), wherein the jumps (Mi) and/or break points (Li) are determined by actuating the actuation means by - continuously determining actuation travels (sB, sA) of the actuation means, - assigning an actuation speed characteristic variable to each of the determined actuation travels (sB, sA), with the result that pairs of values are continuously formed from the determined actuation travel (sB, sA) and the assigned actuation speed characteristic variable, wherein the actuation speed characteristic variable is formed on the basis of an actuation speed of the actuation means, and - checking, on the basis of the pairs of values formed, whether there are significant changes in the actuation speed, wherein jumps (Mi) and/or break points (Li) in the actuation characteristic (F) are assigned to the actuation travels (sB, sA) on which there are significant changes in the actuation speed.
L'invention concerne un procédé pour la détermination de sauts (Mi) et/ou de points d'inflexion (Li) dans une caractéristique d'actionnement (F) d'une unité d'actionnement, l'unité d'actionnement pouvant être actionnée par un moyen d'actionnement, la caractéristique d'actionnement (F) définissant différentes zones d'actionnement (Nk), qui sont séparées les unes des autres par les sauts (Mi) et/ou les points d'inflexion (Li), différentes forces d'actionnement (PF) pour l'actionnement du moyen d'actionnement étant réglées respectivement dans les zones d'actionnement (Nk), les sauts (Mi) et/ou points d'inflexion (Li) étant déterminés par l'actionnement du moyen d'actionnement, par - la détermination continue de courses d'actionnement (sB, sA) du moyen d'actionnement, - l'association d'une grandeur caractéristique de vitesse d'actionnement respective aux courses d'actionnement (sB, sA) déterminées, de telle sorte que des paires de valeurs constituées de la course d'actionnement (sB, sA) déterminée et de la grandeur caractéristique de vitesse d'actionnement associée sont formées continuellement, la grandeur caractéristique de vitesse d'actionnement étant formée en fonction d'une vitesse d'actionnement du moyen d'actionnement, et - les paires de valeurs formées étant utilisées pour vérifier si des modifications notables sont présentes dans la vitesse d'actionnement, des sauts (Mi) et/ou des points d'inflexion (Li) dans la caractéristique d'actionnement étant associés aux courses d'actionnement (sB, sA) présentant des modifications notables de la vitesse d'actionnement.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; COMBUSTION ENGINES ; CONTROL DEVICES OR SYSTEMS INSOFAR AS CHARACTERISED BYMECHANICAL FEATURES ONLY ; CONTROLLING ; CONTROLLING COMBUSTION ENGINES ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; PHYSICS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; REGULATING ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2021</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20210429&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2020057874A9$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20210429&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2020057874A9$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>MICHAELSEN, Arne</creatorcontrib><title>METHOD FOR DETERMINING JUMPS AND/OR BREAK POINTS IN AN ACTUATION CHARACTERISTIC OF AN ACTUATION UNIT, EVALUATION MODULE AND VEHICLE</title><description>Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Ermitteln von Sprüngen (Mi) und/oder Knickpunkten (Li) in einer Betätigungscharakteristik (F) einer Betätigungseinheit, wobei die Betätigungseinheit über ein Betätigungsmittel betätigt werden kann, wobei durch die Betätigungscharakteristik (F) unterschiedliche Betätigungsbereiche (Nk) definiert werden, die durch die Sprünge (Mi) und/oder Knickpunkte (Li) voneinander getrennt sind, wobei in den Betätigungsbereichen (Nk) jeweils unterschiedliche Betätigungskräfte (PF) zum Betätigen des Betätigungsmittels eingestellt sind, wobei die Sprünge (Mi) und/oder Knickpunkte (Li) durch Betätigen des Betätigungsmittels ermittelt werden, indem - fortlaufend Betätigungswege (sB, sA) des Betätigungsmittels ermittelt werden, - den ermittelten Betätigungswegen (sB, sA) jeweils eine Betätigungsgeschwindigkeits-Kenngröße zugeordnet wird, so dass fortlaufend Wertepaare aus dem ermittelten Betätigungsweg (sB, sA) und der zugeordneten Betätigungsgeschwindigkeits-Kenngröße gebildet werden, wobei die Betätigungsgeschwindigkeits-Kenngröße in Abhängigkeit einer Betätigungsgeschwindigkeit des Betätigungsmittels gebildet wird, und - anhand der gebildeten Wertepaare geprüft wird, ob signifikante Änderungen in der Betätigungsgeschwindigkeit vorliegen, wobei den Betätigungswegen (sB, sA), an denen signifikante Änderungen in der Betätigungsgeschwindigkeit vorliegen, Sprünge (Mi) und/oder Knickpunkte (Li) in der Betätigungscharakteristik (F) zugeordnet werden.
The invention relates to a method for determining jumps (Mi) and/or break points (Li) in an actuation characteristic (F) of an actuation unit, wherein the actuation unit can be actuated via an actuation means, wherein different actuation regions (Nk) which are separated from one another by the jumps (Mi) and/or break points (Li) are defined by the actuation characteristic (F), wherein different actuation forces (PF) for actuating the actuation means are respectively set in the actuation regions (Nk), wherein the jumps (Mi) and/or break points (Li) are determined by actuating the actuation means by - continuously determining actuation travels (sB, sA) of the actuation means, - assigning an actuation speed characteristic variable to each of the determined actuation travels (sB, sA), with the result that pairs of values are continuously formed from the determined actuation travel (sB, sA) and the assigned actuation speed characteristic variable, wherein the actuation speed characteristic variable is formed on the basis of an actuation speed of the actuation means, and - checking, on the basis of the pairs of values formed, whether there are significant changes in the actuation speed, wherein jumps (Mi) and/or break points (Li) in the actuation characteristic (F) are assigned to the actuation travels (sB, sA) on which there are significant changes in the actuation speed.
L'invention concerne un procédé pour la détermination de sauts (Mi) et/ou de points d'inflexion (Li) dans une caractéristique d'actionnement (F) d'une unité d'actionnement, l'unité d'actionnement pouvant être actionnée par un moyen d'actionnement, la caractéristique d'actionnement (F) définissant différentes zones d'actionnement (Nk), qui sont séparées les unes des autres par les sauts (Mi) et/ou les points d'inflexion (Li), différentes forces d'actionnement (PF) pour l'actionnement du moyen d'actionnement étant réglées respectivement dans les zones d'actionnement (Nk), les sauts (Mi) et/ou points d'inflexion (Li) étant déterminés par l'actionnement du moyen d'actionnement, par - la détermination continue de courses d'actionnement (sB, sA) du moyen d'actionnement, - l'association d'une grandeur caractéristique de vitesse d'actionnement respective aux courses d'actionnement (sB, sA) déterminées, de telle sorte que des paires de valeurs constituées de la course d'actionnement (sB, sA) déterminée et de la grandeur caractéristique de vitesse d'actionnement associée sont formées continuellement, la grandeur caractéristique de vitesse d'actionnement étant formée en fonction d'une vitesse d'actionnement du moyen d'actionnement, et - les paires de valeurs formées étant utilisées pour vérifier si des modifications notables sont présentes dans la vitesse d'actionnement, des sauts (Mi) et/ou des points d'inflexion (Li) dans la caractéristique d'actionnement étant associés aux courses d'actionnement (sB, sA) présentant des modifications notables de la vitesse d'actionnement.</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>CONTROL DEVICES OR SYSTEMS INSOFAR AS CHARACTERISED BYMECHANICAL FEATURES ONLY</subject><subject>CONTROLLING</subject><subject>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PHYSICS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>REGULATING</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2021</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjLEKwjAURbs4iPoPD1wVS1WqY0xezdMmKWlSx1IkTqKF-gf-uBW6uDld7jmXO47eCp00AjJjQaBDq0iTPsLJq6IEpsWqFweL7AyFIe1KIN1jYNx55sho4JLZvqGl0hEHk_1qr8ktACuWD0AZ4XP8XkOFkniO02h0a-5dmA05ieYZOi6XoX3WoWuba3iEV30xSZzE8TbdpRu2X_-3-gDhOT2i</recordid><startdate>20210429</startdate><enddate>20210429</enddate><creator>MICHAELSEN, Arne</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20210429</creationdate><title>METHOD FOR DETERMINING JUMPS AND/OR BREAK POINTS IN AN ACTUATION CHARACTERISTIC OF AN ACTUATION UNIT, EVALUATION MODULE AND VEHICLE</title><author>MICHAELSEN, Arne</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2020057874A93</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; 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The invention relates to a method for determining jumps (Mi) and/or break points (Li) in an actuation characteristic (F) of an actuation unit, wherein the actuation unit can be actuated via an actuation means, wherein different actuation regions (Nk) which are separated from one another by the jumps (Mi) and/or break points (Li) are defined by the actuation characteristic (F), wherein different actuation forces (PF) for actuating the actuation means are respectively set in the actuation regions (Nk), wherein the jumps (Mi) and/or break points (Li) are determined by actuating the actuation means by - continuously determining actuation travels (sB, sA) of the actuation means, - assigning an actuation speed characteristic variable to each of the determined actuation travels (sB, sA), with the result that pairs of values are continuously formed from the determined actuation travel (sB, sA) and the assigned actuation speed characteristic variable, wherein the actuation speed characteristic variable is formed on the basis of an actuation speed of the actuation means, and - checking, on the basis of the pairs of values formed, whether there are significant changes in the actuation speed, wherein jumps (Mi) and/or break points (Li) in the actuation characteristic (F) are assigned to the actuation travels (sB, sA) on which there are significant changes in the actuation speed.
L'invention concerne un procédé pour la détermination de sauts (Mi) et/ou de points d'inflexion (Li) dans une caractéristique d'actionnement (F) d'une unité d'actionnement, l'unité d'actionnement pouvant être actionnée par un moyen d'actionnement, la caractéristique d'actionnement (F) définissant différentes zones d'actionnement (Nk), qui sont séparées les unes des autres par les sauts (Mi) et/ou les points d'inflexion (Li), différentes forces d'actionnement (PF) pour l'actionnement du moyen d'actionnement étant réglées respectivement dans les zones d'actionnement (Nk), les sauts (Mi) et/ou points d'inflexion (Li) étant déterminés par l'actionnement du moyen d'actionnement, par - la détermination continue de courses d'actionnement (sB, sA) du moyen d'actionnement, - l'association d'une grandeur caractéristique de vitesse d'actionnement respective aux courses d'actionnement (sB, sA) déterminées, de telle sorte que des paires de valeurs constituées de la course d'actionnement (sB, sA) déterminée et de la grandeur caractéristique de vitesse d'actionnement associée sont formées continuellement, la grandeur caractéristique de vitesse d'actionnement étant formée en fonction d'une vitesse d'actionnement du moyen d'actionnement, et - les paires de valeurs formées étant utilisées pour vérifier si des modifications notables sont présentes dans la vitesse d'actionnement, des sauts (Mi) et/ou des points d'inflexion (Li) dans la caractéristique d'actionnement étant associés aux courses d'actionnement (sB, sA) présentant des modifications notables de la vitesse d'actionnement.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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