STEERING COLUMN FOR A MOTOR VEHICLE

Die Erfindung betrifft eine Lenksäule für ein Kraftfahrzeug, umfassend eine Stelleinheit (2) mit einer in einem Mantelrohr (2a) um ihre Längsachse (L) drehbar gelagerten Lenkwelle (3), eine mit der Karosserie des Kraftfahrzeugs verbindbare Trageinheit (1), in der die Stelleinheit (3) aufnehmbar ist,...

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1. Verfasser: KURZ, Hannes
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator KURZ, Hannes
description Die Erfindung betrifft eine Lenksäule für ein Kraftfahrzeug, umfassend eine Stelleinheit (2) mit einer in einem Mantelrohr (2a) um ihre Längsachse (L) drehbar gelagerten Lenkwelle (3), eine mit der Karosserie des Kraftfahrzeugs verbindbare Trageinheit (1), in der die Stelleinheit (3) aufnehmbar ist, eine Fixiereinrichtung (5), die umschaltbar ist zwischen einer Freigabestellung, in der die Stelleinheit (2) relativ zur Trageinheit (1) zur Verstellung verschiebbar freigeben ist, und einer Fixierstellung, in der die Stelleinheit (2) gegenüber der Trageinheit (1) bis zum Erreichen einer vorgegebenen Lösekraft festgelegt ist, ein Stellelement (8), welches mit der Fixiereinrichtung (5) gekoppelt ist und zur Umschaltung zwischen der Freigabestellung und der Fixierstellung eingerichtet ist, wobei das Stellelement (8) zwischen unterschiedlichen Bedienstellungen verlagerbar ist: einer Verstell-Bedienstellung, in welcher die Fixiereinrichtung in die Freigabestellung umgeschaltet ist, wobei die Stelleinheit gegenüber der Trageinheit entlang eines Verstellwegs verschiebbar ist und die Länge des Verstellweges mit einer Begrenzung begrenzt ist; einer Fixier-Bedienstellung, in welcher die Fixiereinrichtung in die Fixierstellung umgeschaltet ist, wobei die Stelleinheit gegenüber der Trageinheit nach Überschreiten einer vorbestimmten Lösekraft verschiebbar ist, wobei die Begrenzung des Verstellwegs aufgehoben ist; und einer Verstau-Bedienstellung, in welcher die Fixiereinrichtung in die Freigabestellung umgeschaltet ist und Stelleinheit gegenüber der Trageinheit verschiebbar ist, wobei die Begrenzung des Verstellwegs aufgehoben ist. The invention relates to a steering column for a motor vehicle, comprising: an actuating unit (2) with a steering shaft (3) mounted for rotation about its longitudinal axis (L) in an outer steering column (2a); a support unit (1) which can be connected to the body of the motor vehicle and in which the actuating unit (2) can be accommodated; a securing mechanism (5) which can be moved between a release position, in which the actuating unit (2) can be released and displaced relative to the support unit (1) for adjustment, and a securing position, in which the actuating unit (2) is fixed in relation to the support unit (1) until a predefined release force is attained; and an actuating element (8) which is coupled to the securing mechanism (5) and designed to move between the release position and the securing position. The actuating element (8) can
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The invention relates to a steering column for a motor vehicle, comprising: an actuating unit (2) with a steering shaft (3) mounted for rotation about its longitudinal axis (L) in an outer steering column (2a); a support unit (1) which can be connected to the body of the motor vehicle and in which the actuating unit (2) can be accommodated; a securing mechanism (5) which can be moved between a release position, in which the actuating unit (2) can be released and displaced relative to the support unit (1) for adjustment, and a securing position, in which the actuating unit (2) is fixed in relation to the support unit (1) until a predefined release force is attained; and an actuating element (8) which is coupled to the securing mechanism (5) and designed to move between the release position and the securing position. The actuating element (8) can be shifted between different operating positions: an adjusting operating position, in which the securing mechanism is moved into the release position, the actuating unit being displaced in relation to the support unit along an adjustment path and the length of said adjustment path being limited by a limiting element; a securing operating position, in which the securing mechanism is moved into the securing position, the actuating unit being displaceable in relation to the support unit once a predefined release force has been exceeded, cancelling the limiting of the adjustment path; and a stowage operating position, in which the securing mechanism is moved into the securing position and the actuating unit is displaceable in relation to the support unit, cancelling the limiting of the adjustment path. L'invention concerne une colonne de direction pour un véhicule automobile, comprenant une unité de commande (2) munie d'un arbre de direction (3) monté rotatif autour de son axe longitudinal (L) dans un tube d'enveloppe (2a), une unité porteuse (1) pouvant être reliée à la carrosserie du véhicule automobile et dans laquelle peut être accueillie l'unité de commande (3), un dispositif d'immobilisation (5) qui est permutable entre une position de libération, dans laquelle l'unité de commande (2) peut coulisser librement en vue d'un positionnement par rapport à l'unité porteuse (1), et une position d'immobilisation, dans laquelle l'unité de commande (2) est bloquée par rapport à l'unité porteuse (1) jusqu'à atteindre une force de détachement prédéfinie, un élément de commande (8) qui est accouplé au dispositif d'immobilisation (5) et qui est conçu pour une permutation entre la position de libération et la position d'immobilisation. L'élément de commande (8) peut être déplacé entre différentes positions d'utilisation : une position d'utilisation de positionnement, dans laquelle le dispositif d'immobilisation est permuté dans la position de libération, l'unité de commande pouvant coulisser par rapport à l'unité porteuse le long d'une course de positionnement et la longueur de la course de positionnement étant limitée par une limitation ; une position d'utilisation d'immobilisation, dans laquelle le dispositif d'immobilisation est permuté dans la position d'immobilisation, l'unité de commande pouvant coulisser par rapport à l'unité porteuse après avoir dépasser une force de détachement prédéfinie, la limitation de la course de positionnement étant supprimée ; et une position d'utilisation de rangement, dans laquelle le dispositif d'immobilisation est permuté dans la position de libération et l'unité de commande peut coulisser par rapport à l'unité porteuse, la limitation de la course de positionnement étant supprimée.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; MOTOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRAILERS ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2019</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20190523&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2019096664A2$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20190523&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2019096664A2$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>KURZ, Hannes</creatorcontrib><title>STEERING COLUMN FOR A MOTOR VEHICLE</title><description>Die Erfindung betrifft eine Lenksäule für ein Kraftfahrzeug, umfassend eine Stelleinheit (2) mit einer in einem Mantelrohr (2a) um ihre Längsachse (L) drehbar gelagerten Lenkwelle (3), eine mit der Karosserie des Kraftfahrzeugs verbindbare Trageinheit (1), in der die Stelleinheit (3) aufnehmbar ist, eine Fixiereinrichtung (5), die umschaltbar ist zwischen einer Freigabestellung, in der die Stelleinheit (2) relativ zur Trageinheit (1) zur Verstellung verschiebbar freigeben ist, und einer Fixierstellung, in der die Stelleinheit (2) gegenüber der Trageinheit (1) bis zum Erreichen einer vorgegebenen Lösekraft festgelegt ist, ein Stellelement (8), welches mit der Fixiereinrichtung (5) gekoppelt ist und zur Umschaltung zwischen der Freigabestellung und der Fixierstellung eingerichtet ist, wobei das Stellelement (8) zwischen unterschiedlichen Bedienstellungen verlagerbar ist: einer Verstell-Bedienstellung, in welcher die Fixiereinrichtung in die Freigabestellung umgeschaltet ist, wobei die Stelleinheit gegenüber der Trageinheit entlang eines Verstellwegs verschiebbar ist und die Länge des Verstellweges mit einer Begrenzung begrenzt ist; einer Fixier-Bedienstellung, in welcher die Fixiereinrichtung in die Fixierstellung umgeschaltet ist, wobei die Stelleinheit gegenüber der Trageinheit nach Überschreiten einer vorbestimmten Lösekraft verschiebbar ist, wobei die Begrenzung des Verstellwegs aufgehoben ist; und einer Verstau-Bedienstellung, in welcher die Fixiereinrichtung in die Freigabestellung umgeschaltet ist und Stelleinheit gegenüber der Trageinheit verschiebbar ist, wobei die Begrenzung des Verstellwegs aufgehoben ist. The invention relates to a steering column for a motor vehicle, comprising: an actuating unit (2) with a steering shaft (3) mounted for rotation about its longitudinal axis (L) in an outer steering column (2a); a support unit (1) which can be connected to the body of the motor vehicle and in which the actuating unit (2) can be accommodated; a securing mechanism (5) which can be moved between a release position, in which the actuating unit (2) can be released and displaced relative to the support unit (1) for adjustment, and a securing position, in which the actuating unit (2) is fixed in relation to the support unit (1) until a predefined release force is attained; and an actuating element (8) which is coupled to the securing mechanism (5) and designed to move between the release position and the securing position. The actuating element (8) can be shifted between different operating positions: an adjusting operating position, in which the securing mechanism is moved into the release position, the actuating unit being displaced in relation to the support unit along an adjustment path and the length of said adjustment path being limited by a limiting element; a securing operating position, in which the securing mechanism is moved into the securing position, the actuating unit being displaceable in relation to the support unit once a predefined release force has been exceeded, cancelling the limiting of the adjustment path; and a stowage operating position, in which the securing mechanism is moved into the securing position and the actuating unit is displaceable in relation to the support unit, cancelling the limiting of the adjustment path. L'invention concerne une colonne de direction pour un véhicule automobile, comprenant une unité de commande (2) munie d'un arbre de direction (3) monté rotatif autour de son axe longitudinal (L) dans un tube d'enveloppe (2a), une unité porteuse (1) pouvant être reliée à la carrosserie du véhicule automobile et dans laquelle peut être accueillie l'unité de commande (3), un dispositif d'immobilisation (5) qui est permutable entre une position de libération, dans laquelle l'unité de commande (2) peut coulisser librement en vue d'un positionnement par rapport à l'unité porteuse (1), et une position d'immobilisation, dans laquelle l'unité de commande (2) est bloquée par rapport à l'unité porteuse (1) jusqu'à atteindre une force de détachement prédéfinie, un élément de commande (8) qui est accouplé au dispositif d'immobilisation (5) et qui est conçu pour une permutation entre la position de libération et la position d'immobilisation. L'élément de commande (8) peut être déplacé entre différentes positions d'utilisation : une position d'utilisation de positionnement, dans laquelle le dispositif d'immobilisation est permuté dans la position de libération, l'unité de commande pouvant coulisser par rapport à l'unité porteuse le long d'une course de positionnement et la longueur de la course de positionnement étant limitée par une limitation ; une position d'utilisation d'immobilisation, dans laquelle le dispositif d'immobilisation est permuté dans la position d'immobilisation, l'unité de commande pouvant coulisser par rapport à l'unité porteuse après avoir dépasser une force de détachement prédéfinie, la limitation de la course de positionnement étant supprimée ; et une position d'utilisation de rangement, dans laquelle le dispositif d'immobilisation est permuté dans la position de libération et l'unité de commande peut coulisser par rapport à l'unité porteuse, la limitation de la course de positionnement étant supprimée.</description><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>MOTOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRAILERS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2019</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZFAODnF1DfL0c1dw9vcJ9fVTcPMPUnBU8PUPAdJhrh6ezj6uPAysaYk5xam8UJqbQdnNNcTZQze1ID8-tbggMTk1L7UkPtzfyMDQ0sDSzMzMxNHImDhVANryI5o</recordid><startdate>20190523</startdate><enddate>20190523</enddate><creator>KURZ, Hannes</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20190523</creationdate><title>STEERING COLUMN FOR A MOTOR VEHICLE</title><author>KURZ, Hannes</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2019096664A23</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2019</creationdate><topic>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</topic><topic>MOTOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRAILERS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>KURZ, Hannes</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>KURZ, Hannes</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>STEERING COLUMN FOR A MOTOR VEHICLE</title><date>2019-05-23</date><risdate>2019</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft eine Lenksäule für ein Kraftfahrzeug, umfassend eine Stelleinheit (2) mit einer in einem Mantelrohr (2a) um ihre Längsachse (L) drehbar gelagerten Lenkwelle (3), eine mit der Karosserie des Kraftfahrzeugs verbindbare Trageinheit (1), in der die Stelleinheit (3) aufnehmbar ist, eine Fixiereinrichtung (5), die umschaltbar ist zwischen einer Freigabestellung, in der die Stelleinheit (2) relativ zur Trageinheit (1) zur Verstellung verschiebbar freigeben ist, und einer Fixierstellung, in der die Stelleinheit (2) gegenüber der Trageinheit (1) bis zum Erreichen einer vorgegebenen Lösekraft festgelegt ist, ein Stellelement (8), welches mit der Fixiereinrichtung (5) gekoppelt ist und zur Umschaltung zwischen der Freigabestellung und der Fixierstellung eingerichtet ist, wobei das Stellelement (8) zwischen unterschiedlichen Bedienstellungen verlagerbar ist: einer Verstell-Bedienstellung, in welcher die Fixiereinrichtung in die Freigabestellung umgeschaltet ist, wobei die Stelleinheit gegenüber der Trageinheit entlang eines Verstellwegs verschiebbar ist und die Länge des Verstellweges mit einer Begrenzung begrenzt ist; einer Fixier-Bedienstellung, in welcher die Fixiereinrichtung in die Fixierstellung umgeschaltet ist, wobei die Stelleinheit gegenüber der Trageinheit nach Überschreiten einer vorbestimmten Lösekraft verschiebbar ist, wobei die Begrenzung des Verstellwegs aufgehoben ist; und einer Verstau-Bedienstellung, in welcher die Fixiereinrichtung in die Freigabestellung umgeschaltet ist und Stelleinheit gegenüber der Trageinheit verschiebbar ist, wobei die Begrenzung des Verstellwegs aufgehoben ist. The invention relates to a steering column for a motor vehicle, comprising: an actuating unit (2) with a steering shaft (3) mounted for rotation about its longitudinal axis (L) in an outer steering column (2a); a support unit (1) which can be connected to the body of the motor vehicle and in which the actuating unit (2) can be accommodated; a securing mechanism (5) which can be moved between a release position, in which the actuating unit (2) can be released and displaced relative to the support unit (1) for adjustment, and a securing position, in which the actuating unit (2) is fixed in relation to the support unit (1) until a predefined release force is attained; and an actuating element (8) which is coupled to the securing mechanism (5) and designed to move between the release position and the securing position. The actuating element (8) can be shifted between different operating positions: an adjusting operating position, in which the securing mechanism is moved into the release position, the actuating unit being displaced in relation to the support unit along an adjustment path and the length of said adjustment path being limited by a limiting element; a securing operating position, in which the securing mechanism is moved into the securing position, the actuating unit being displaceable in relation to the support unit once a predefined release force has been exceeded, cancelling the limiting of the adjustment path; and a stowage operating position, in which the securing mechanism is moved into the securing position and the actuating unit is displaceable in relation to the support unit, cancelling the limiting of the adjustment path. L'invention concerne une colonne de direction pour un véhicule automobile, comprenant une unité de commande (2) munie d'un arbre de direction (3) monté rotatif autour de son axe longitudinal (L) dans un tube d'enveloppe (2a), une unité porteuse (1) pouvant être reliée à la carrosserie du véhicule automobile et dans laquelle peut être accueillie l'unité de commande (3), un dispositif d'immobilisation (5) qui est permutable entre une position de libération, dans laquelle l'unité de commande (2) peut coulisser librement en vue d'un positionnement par rapport à l'unité porteuse (1), et une position d'immobilisation, dans laquelle l'unité de commande (2) est bloquée par rapport à l'unité porteuse (1) jusqu'à atteindre une force de détachement prédéfinie, un élément de commande (8) qui est accouplé au dispositif d'immobilisation (5) et qui est conçu pour une permutation entre la position de libération et la position d'immobilisation. L'élément de commande (8) peut être déplacé entre différentes positions d'utilisation : une position d'utilisation de positionnement, dans laquelle le dispositif d'immobilisation est permuté dans la position de libération, l'unité de commande pouvant coulisser par rapport à l'unité porteuse le long d'une course de positionnement et la longueur de la course de positionnement étant limitée par une limitation ; une position d'utilisation d'immobilisation, dans laquelle le dispositif d'immobilisation est permuté dans la position d'immobilisation, l'unité de commande pouvant coulisser par rapport à l'unité porteuse après avoir dépasser une force de détachement prédéfinie, la limitation de la course de positionnement étant supprimée ; et une position d'utilisation de rangement, dans laquelle le dispositif d'immobilisation est permuté dans la position de libération et l'unité de commande peut coulisser par rapport à l'unité porteuse, la limitation de la course de positionnement étant supprimée.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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