CHARGING SYSTEM FOR CHARGING AN ELECTRIC VEHICLE

Ein Ladesystem zum Aufladen eines Elektrofahrzeugs (4) umfasst ein Steckverbinderteil (3) zum steckenden Verbinden mit einem Gegensteckverbinderteil (40) des Elektrofahrzeugs (4) und ein Ladekabel (2), an dem das Steckverbinderteil (3) angeordnet ist und das zumindest eine Lastleitung (23) zum Übert...

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Hauptverfasser: SEIFERT, Holger, NOBBENHUIS, Andre-Hermann
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator SEIFERT, Holger
NOBBENHUIS, Andre-Hermann
description Ein Ladesystem zum Aufladen eines Elektrofahrzeugs (4) umfasst ein Steckverbinderteil (3) zum steckenden Verbinden mit einem Gegensteckverbinderteil (40) des Elektrofahrzeugs (4) und ein Ladekabel (2), an dem das Steckverbinderteil (3) angeordnet ist und das zumindest eine Lastleitung (23) zum Übertragen eines elektrischen Stroms und zumindest eine Fluidleitung (21, 22) zum Leiten eines gasförmigen Fluids zum Kühlen des Ladekabels (2) und/oder des an dem Ladekabel (2) angeordneten Steckverbinderteils (3) aufweist. Mit der zumindest einen Fluidleitung (21, 22) ist eine Fördereinrichtung (10) zum Fördern eines gasförmigen Fluids in die zumindest eine Fluidleitung (21, 22) strömungsverbunden. Zusätzlich ist eine zwischen der Fördereinrichtung (10) und der zumindest einen Fluidleitung (21, 22) angeordnete, mit der zumindest einen Fluidleitung (21, 22) strömungsverbundene Aufbereitungseinrichtung (11) zum Abscheiden zumindest einer Substanz aus dem von der Fördereinrichtung (10) in die zumindest eine Fluidleitung (21, 22) geförderten Fluids vorgesehen. Auf diese Weise wird ein Ladesystem bereitgestellt, das eine effektive Kühlung unter Verwendung eines gasförmigen Fluids ermöglicht. The invention relates to a charging system for charging an electric vehicle (4), said charging system comprising a plug-in connector part (3) for plug-in connection to a mating connector part (40) of the electric vehicle (4) and a charging cable (2) on which the plug-in connector part (3) is arranged and which comprises at least one load line (23) for transmitting an electrical current and at least one fluid line (21, 22) for guiding a gaseous fluid for cooling the charging cable (2) and/or the plug-in connector part (3) arranged on the charging cable (2). A conveyor device (10) is fluidically connected to the at least one fluid line (21, 22), for conveying a gaseous fluid into the at least one fluid line (21, 22). In addition, a recovery device (11) is provided for separating at least one substance from the fluid conveyed by the conveyor device (10) into the at least one fluid line (21, 22), said recovery device being arranged between the conveyor device (10) and the at least one fluid line (21, 22) and fluidically connected to the at least one fluid line (21, 22). A charging system is thereby provided, which allows effective cooling using a gaseous fluid. L'invention concerne système de charge permettant de recharger un véhicule électrique (4) et comprenant un élément de connexion
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Mit der zumindest einen Fluidleitung (21, 22) ist eine Fördereinrichtung (10) zum Fördern eines gasförmigen Fluids in die zumindest eine Fluidleitung (21, 22) strömungsverbunden. Zusätzlich ist eine zwischen der Fördereinrichtung (10) und der zumindest einen Fluidleitung (21, 22) angeordnete, mit der zumindest einen Fluidleitung (21, 22) strömungsverbundene Aufbereitungseinrichtung (11) zum Abscheiden zumindest einer Substanz aus dem von der Fördereinrichtung (10) in die zumindest eine Fluidleitung (21, 22) geförderten Fluids vorgesehen. Auf diese Weise wird ein Ladesystem bereitgestellt, das eine effektive Kühlung unter Verwendung eines gasförmigen Fluids ermöglicht. The invention relates to a charging system for charging an electric vehicle (4), said charging system comprising a plug-in connector part (3) for plug-in connection to a mating connector part (40) of the electric vehicle (4) and a charging cable (2) on which the plug-in connector part (3) is arranged and which comprises at least one load line (23) for transmitting an electrical current and at least one fluid line (21, 22) for guiding a gaseous fluid for cooling the charging cable (2) and/or the plug-in connector part (3) arranged on the charging cable (2). A conveyor device (10) is fluidically connected to the at least one fluid line (21, 22), for conveying a gaseous fluid into the at least one fluid line (21, 22). In addition, a recovery device (11) is provided for separating at least one substance from the fluid conveyed by the conveyor device (10) into the at least one fluid line (21, 22), said recovery device being arranged between the conveyor device (10) and the at least one fluid line (21, 22) and fluidically connected to the at least one fluid line (21, 22). A charging system is thereby provided, which allows effective cooling using a gaseous fluid. L'invention concerne système de charge permettant de recharger un véhicule électrique (4) et comprenant un élément de connexion (3) destiné à être connecté par enfichage à un élément de connexion complémentaire (40) du véhicule électrique (4), et un câble de charge (2) au niveau duquel l'élément de connexion (3) est agencé et qui présente au moins une conduite de charge (23) servant à la transmission d'un flux électrique et au moins une conduite de fluide (21, 22) servant à diriger un fluide gazeux pour refroidir le câble de charge (2) et/ou l'élément de connexion (3) agencé au niveau de câble de charge (2). Un dispositif de refoulement (10) servant au refoulement du fluide gazeux dans la ou les conduites de fluide (21, 22) est en communication fluidique avec la ou les conduites de fluide (21, 22). Un dispositif de traitement (11) servant à séparer au moins une substance présente dans le fluide refoulé par le dispositif de refoulement (10) dans la ou les conduites de fluide (21, 22) est en outre agencé entre le dispositif de refoulement (10) et la ou les conduites de fluide (21, 22) et en communication fluidique avec la ou les conduites de fluide (21, 22). On dispose ainsi d'un système de charge qui permet un refroidissement efficace au moyen d'un fluide gazeux.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BASIC ELECTRIC ELEMENTS ; CABLES ; CONDUCTORS ; CURRENT COLLECTORS ; ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES ; ELECTRICITY ; ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL ; INSULATORS ; LINE CONNECTORS ; MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; SELECTION OF MATERIALS FOR THEIR CONDUCTIVE, INSULATING ORDIELECTRIC PROPERTIES ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2018</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20180405&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2018060151A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76516</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20180405&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2018060151A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SEIFERT, Holger</creatorcontrib><creatorcontrib>NOBBENHUIS, Andre-Hermann</creatorcontrib><title>CHARGING SYSTEM FOR CHARGING AN ELECTRIC VEHICLE</title><description>Ein Ladesystem zum Aufladen eines Elektrofahrzeugs (4) umfasst ein Steckverbinderteil (3) zum steckenden Verbinden mit einem Gegensteckverbinderteil (40) des Elektrofahrzeugs (4) und ein Ladekabel (2), an dem das Steckverbinderteil (3) angeordnet ist und das zumindest eine Lastleitung (23) zum Übertragen eines elektrischen Stroms und zumindest eine Fluidleitung (21, 22) zum Leiten eines gasförmigen Fluids zum Kühlen des Ladekabels (2) und/oder des an dem Ladekabel (2) angeordneten Steckverbinderteils (3) aufweist. Mit der zumindest einen Fluidleitung (21, 22) ist eine Fördereinrichtung (10) zum Fördern eines gasförmigen Fluids in die zumindest eine Fluidleitung (21, 22) strömungsverbunden. Zusätzlich ist eine zwischen der Fördereinrichtung (10) und der zumindest einen Fluidleitung (21, 22) angeordnete, mit der zumindest einen Fluidleitung (21, 22) strömungsverbundene Aufbereitungseinrichtung (11) zum Abscheiden zumindest einer Substanz aus dem von der Fördereinrichtung (10) in die zumindest eine Fluidleitung (21, 22) geförderten Fluids vorgesehen. Auf diese Weise wird ein Ladesystem bereitgestellt, das eine effektive Kühlung unter Verwendung eines gasförmigen Fluids ermöglicht. The invention relates to a charging system for charging an electric vehicle (4), said charging system comprising a plug-in connector part (3) for plug-in connection to a mating connector part (40) of the electric vehicle (4) and a charging cable (2) on which the plug-in connector part (3) is arranged and which comprises at least one load line (23) for transmitting an electrical current and at least one fluid line (21, 22) for guiding a gaseous fluid for cooling the charging cable (2) and/or the plug-in connector part (3) arranged on the charging cable (2). A conveyor device (10) is fluidically connected to the at least one fluid line (21, 22), for conveying a gaseous fluid into the at least one fluid line (21, 22). In addition, a recovery device (11) is provided for separating at least one substance from the fluid conveyed by the conveyor device (10) into the at least one fluid line (21, 22), said recovery device being arranged between the conveyor device (10) and the at least one fluid line (21, 22) and fluidically connected to the at least one fluid line (21, 22). A charging system is thereby provided, which allows effective cooling using a gaseous fluid. L'invention concerne système de charge permettant de recharger un véhicule électrique (4) et comprenant un élément de connexion (3) destiné à être connecté par enfichage à un élément de connexion complémentaire (40) du véhicule électrique (4), et un câble de charge (2) au niveau duquel l'élément de connexion (3) est agencé et qui présente au moins une conduite de charge (23) servant à la transmission d'un flux électrique et au moins une conduite de fluide (21, 22) servant à diriger un fluide gazeux pour refroidir le câble de charge (2) et/ou l'élément de connexion (3) agencé au niveau de câble de charge (2). Un dispositif de refoulement (10) servant au refoulement du fluide gazeux dans la ou les conduites de fluide (21, 22) est en communication fluidique avec la ou les conduites de fluide (21, 22). Un dispositif de traitement (11) servant à séparer au moins une substance présente dans le fluide refoulé par le dispositif de refoulement (10) dans la ou les conduites de fluide (21, 22) est en outre agencé entre le dispositif de refoulement (10) et la ou les conduites de fluide (21, 22) et en communication fluidique avec la ou les conduites de fluide (21, 22). On dispose ainsi d'un système de charge qui permet un refroidissement efficace au moyen d'un fluide gazeux.</description><subject>BASIC ELECTRIC ELEMENTS</subject><subject>CABLES</subject><subject>CONDUCTORS</subject><subject>CURRENT COLLECTORS</subject><subject>ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES</subject><subject>ELECTRICITY</subject><subject>ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL</subject><subject>INSULATORS</subject><subject>LINE CONNECTORS</subject><subject>MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>SELECTION OF MATERIALS FOR THEIR CONDUCTIVE, INSULATING ORDIELECTRIC PROPERTIES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2018</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZDBw9nAMcvf0c1cIjgwOcfVVcPMPUoCLOfopuPq4OocEeTorhLl6eDr7uPIwsKYl5hSn8kJpbgZlN9cQZw_d1IL8-NTigsTk1LzUkvhwfyMDQwsDMwNDU0NHQ2PiVAEAqZkm4w</recordid><startdate>20180405</startdate><enddate>20180405</enddate><creator>SEIFERT, Holger</creator><creator>NOBBENHUIS, Andre-Hermann</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20180405</creationdate><title>CHARGING SYSTEM FOR CHARGING AN ELECTRIC VEHICLE</title><author>SEIFERT, Holger ; NOBBENHUIS, Andre-Hermann</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2018060151A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2018</creationdate><topic>BASIC ELECTRIC ELEMENTS</topic><topic>CABLES</topic><topic>CONDUCTORS</topic><topic>CURRENT COLLECTORS</topic><topic>ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES</topic><topic>ELECTRICITY</topic><topic>ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL</topic><topic>INSULATORS</topic><topic>LINE CONNECTORS</topic><topic>MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>SELECTION OF MATERIALS FOR THEIR CONDUCTIVE, INSULATING ORDIELECTRIC PROPERTIES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>SEIFERT, Holger</creatorcontrib><creatorcontrib>NOBBENHUIS, Andre-Hermann</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>SEIFERT, Holger</au><au>NOBBENHUIS, Andre-Hermann</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>CHARGING SYSTEM FOR CHARGING AN ELECTRIC VEHICLE</title><date>2018-04-05</date><risdate>2018</risdate><abstract>Ein Ladesystem zum Aufladen eines Elektrofahrzeugs (4) umfasst ein Steckverbinderteil (3) zum steckenden Verbinden mit einem Gegensteckverbinderteil (40) des Elektrofahrzeugs (4) und ein Ladekabel (2), an dem das Steckverbinderteil (3) angeordnet ist und das zumindest eine Lastleitung (23) zum Übertragen eines elektrischen Stroms und zumindest eine Fluidleitung (21, 22) zum Leiten eines gasförmigen Fluids zum Kühlen des Ladekabels (2) und/oder des an dem Ladekabel (2) angeordneten Steckverbinderteils (3) aufweist. 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The invention relates to a charging system for charging an electric vehicle (4), said charging system comprising a plug-in connector part (3) for plug-in connection to a mating connector part (40) of the electric vehicle (4) and a charging cable (2) on which the plug-in connector part (3) is arranged and which comprises at least one load line (23) for transmitting an electrical current and at least one fluid line (21, 22) for guiding a gaseous fluid for cooling the charging cable (2) and/or the plug-in connector part (3) arranged on the charging cable (2). A conveyor device (10) is fluidically connected to the at least one fluid line (21, 22), for conveying a gaseous fluid into the at least one fluid line (21, 22). 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