BRAKE BOOSTER FOR A MOTOR VEHICLE

Die Erfindung betrifft einen Bremskraftverstärker (1) für einen Hauptbremszylinder eines Kraftfahrzeugs, mit einem Antriebsmotor (2), der durch ein Getriebe (3) mit einem Druckkolben für den Hauptbremszylinder verbunden/verbindbar ist, wobei das Getriebe (3) eine drehbare Spindelmutter (6) mit einem...

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Hauptverfasser: OHM, Andreas, DEBERLING, Andreas
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator OHM, Andreas
DEBERLING, Andreas
description Die Erfindung betrifft einen Bremskraftverstärker (1) für einen Hauptbremszylinder eines Kraftfahrzeugs, mit einem Antriebsmotor (2), der durch ein Getriebe (3) mit einem Druckkolben für den Hauptbremszylinder verbunden/verbindbar ist, wobei das Getriebe (3) eine drehbare Spindelmutter (6) mit einem Innengewinde (7) und eine drehfeste, axial verlagerbare Spindelstange mit einem Außengewinde (5) aufweist, wobei die Gewinde (5,7) ineinandergreifen, um eine Rotationsbewegung des Antriebsmotors (2) in eine Translationsbewegung der Spindelstange zum Verlagern des Druckkolbens (4) zu wandeln. Es ist vorgesehen, dass die Spindelmutter (6) eine Außenverzahnung (10) aufweist, die in Eingriff mit einer Innenverzahnung (13) eines koaxial zu der Spindelmutter (6) angeordneten Antriebhohlrads (12) des Getriebes (3) steht, dass die Spindelmutter (6) axial zu dem Antriebshohlrad (12) verlagerbar ist, und dass sich Zahnflanken der Zähne der Innenverzahnung (13) und der Außenverzahnung (10) bis auf zumindest eine erste Zahnflanke (18) mindestens eines Zahns (17,20), die sich in einem ersten Axialabschnitt (A) in ihrer Längserstreckung in Richtung einer gegenüberliegenden Zahnflanke (21) erstreckt, axial erstrecken. The invention relates to a brake booster (1) for a master brake cylinder of a motor vehicle, comprising a drive motor (2) which is connected or can be connected to a pressure piston for the master brake cylinder by means of a transmission (3). The transmission (3) has a rotatable spindle nut (6) with an internal thread (7) and a rotationally fixed, axially movable spindle rod with an external thread (5). The threads (5, 7) engage into each other in order to convert a rotational movement of the drive motor (2) into a translational movement of the spindle rod in order to displace the pressure piston (4). The spindle nut (6) has an external toothing (10) which engages with an internal toothing (13) of a transmission (3) drive ring gear (12) arranged coaxially to the spindle nut (6), the spindle nut (6) can be moved axially relative to the drive ring gear (12), and tooth flanks of the teeth of the internal toothing (13) and the external toothing (10) extend axially up to at least one first tooth flank (18) of at least one tooth (17, 20) which extends in the direction of an opposing tooth flank (21) in a first axial section (A) in the longitudinal extension of the tooth. L'invention concerne un servofrein (1) pour un maître-cylindre d'un véhicule automobile, comporta
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Es ist vorgesehen, dass die Spindelmutter (6) eine Außenverzahnung (10) aufweist, die in Eingriff mit einer Innenverzahnung (13) eines koaxial zu der Spindelmutter (6) angeordneten Antriebhohlrads (12) des Getriebes (3) steht, dass die Spindelmutter (6) axial zu dem Antriebshohlrad (12) verlagerbar ist, und dass sich Zahnflanken der Zähne der Innenverzahnung (13) und der Außenverzahnung (10) bis auf zumindest eine erste Zahnflanke (18) mindestens eines Zahns (17,20), die sich in einem ersten Axialabschnitt (A) in ihrer Längserstreckung in Richtung einer gegenüberliegenden Zahnflanke (21) erstreckt, axial erstrecken. The invention relates to a brake booster (1) for a master brake cylinder of a motor vehicle, comprising a drive motor (2) which is connected or can be connected to a pressure piston for the master brake cylinder by means of a transmission (3). The transmission (3) has a rotatable spindle nut (6) with an internal thread (7) and a rotationally fixed, axially movable spindle rod with an external thread (5). The threads (5, 7) engage into each other in order to convert a rotational movement of the drive motor (2) into a translational movement of the spindle rod in order to displace the pressure piston (4). The spindle nut (6) has an external toothing (10) which engages with an internal toothing (13) of a transmission (3) drive ring gear (12) arranged coaxially to the spindle nut (6), the spindle nut (6) can be moved axially relative to the drive ring gear (12), and tooth flanks of the teeth of the internal toothing (13) and the external toothing (10) extend axially up to at least one first tooth flank (18) of at least one tooth (17, 20) which extends in the direction of an opposing tooth flank (21) in a first axial section (A) in the longitudinal extension of the tooth. L'invention concerne un servofrein (1) pour un maître-cylindre d'un véhicule automobile, comportant un moteur d'entraînement (2) qui est ou peut être raccordé par une transmission (3) à un piston du maître-cylindre. La transmission (3) présente un écrou de broche rotatif (6) muni d'un filetage intérieur (7) et une tige de broche bloquée en rotation, mobile axialement et munie d'un filetage extérieur (5), les filetages (5, 7) étant en prise l'un avec l'autre pour convertir un mouvement de rotation du moteur d'entraînement (2) en un mouvement de translation de la tige de broche pour le déplacement du piston (4). Selon l'invention, l'écrou de broche (6) présente une denture extérieure (10) qui est en prise avec une denture intérieure (13) d'une couronne d'entraînement (12), agencée coaxialement par rapport à l'écrou de broche (6), de la transmission (3), l'écrou de broche (6) peut se déplacer axialement par rapport à la couronne d'entraînement (12), et les flancs des dents de la denture intérieure (13) et de la denture extérieure (10) s'étendent jusqu'à au moins un premier flanc de dent (18) d'au moins une dent (17, 20) qui s'étend dans une première section axiale (A) de son étendue longitudinale en direction d'un flanc de dent opposé (21).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; BLASTING ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2017</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20170323&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2017045798A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20170323&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2017045798A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>OHM, Andreas</creatorcontrib><creatorcontrib>DEBERLING, Andreas</creatorcontrib><title>BRAKE BOOSTER FOR A MOTOR VEHICLE</title><description>Die Erfindung betrifft einen Bremskraftverstärker (1) für einen Hauptbremszylinder eines Kraftfahrzeugs, mit einem Antriebsmotor (2), der durch ein Getriebe (3) mit einem Druckkolben für den Hauptbremszylinder verbunden/verbindbar ist, wobei das Getriebe (3) eine drehbare Spindelmutter (6) mit einem Innengewinde (7) und eine drehfeste, axial verlagerbare Spindelstange mit einem Außengewinde (5) aufweist, wobei die Gewinde (5,7) ineinandergreifen, um eine Rotationsbewegung des Antriebsmotors (2) in eine Translationsbewegung der Spindelstange zum Verlagern des Druckkolbens (4) zu wandeln. Es ist vorgesehen, dass die Spindelmutter (6) eine Außenverzahnung (10) aufweist, die in Eingriff mit einer Innenverzahnung (13) eines koaxial zu der Spindelmutter (6) angeordneten Antriebhohlrads (12) des Getriebes (3) steht, dass die Spindelmutter (6) axial zu dem Antriebshohlrad (12) verlagerbar ist, und dass sich Zahnflanken der Zähne der Innenverzahnung (13) und der Außenverzahnung (10) bis auf zumindest eine erste Zahnflanke (18) mindestens eines Zahns (17,20), die sich in einem ersten Axialabschnitt (A) in ihrer Längserstreckung in Richtung einer gegenüberliegenden Zahnflanke (21) erstreckt, axial erstrecken. The invention relates to a brake booster (1) for a master brake cylinder of a motor vehicle, comprising a drive motor (2) which is connected or can be connected to a pressure piston for the master brake cylinder by means of a transmission (3). The transmission (3) has a rotatable spindle nut (6) with an internal thread (7) and a rotationally fixed, axially movable spindle rod with an external thread (5). The threads (5, 7) engage into each other in order to convert a rotational movement of the drive motor (2) into a translational movement of the spindle rod in order to displace the pressure piston (4). The spindle nut (6) has an external toothing (10) which engages with an internal toothing (13) of a transmission (3) drive ring gear (12) arranged coaxially to the spindle nut (6), the spindle nut (6) can be moved axially relative to the drive ring gear (12), and tooth flanks of the teeth of the internal toothing (13) and the external toothing (10) extend axially up to at least one first tooth flank (18) of at least one tooth (17, 20) which extends in the direction of an opposing tooth flank (21) in a first axial section (A) in the longitudinal extension of the tooth. L'invention concerne un servofrein (1) pour un maître-cylindre d'un véhicule automobile, comportant un moteur d'entraînement (2) qui est ou peut être raccordé par une transmission (3) à un piston du maître-cylindre. La transmission (3) présente un écrou de broche rotatif (6) muni d'un filetage intérieur (7) et une tige de broche bloquée en rotation, mobile axialement et munie d'un filetage extérieur (5), les filetages (5, 7) étant en prise l'un avec l'autre pour convertir un mouvement de rotation du moteur d'entraînement (2) en un mouvement de translation de la tige de broche pour le déplacement du piston (4). Selon l'invention, l'écrou de broche (6) présente une denture extérieure (10) qui est en prise avec une denture intérieure (13) d'une couronne d'entraînement (12), agencée coaxialement par rapport à l'écrou de broche (6), de la transmission (3), l'écrou de broche (6) peut se déplacer axialement par rapport à la couronne d'entraînement (12), et les flancs des dents de la denture intérieure (13) et de la denture extérieure (10) s'étendent jusqu'à au moins un premier flanc de dent (18) d'au moins une dent (17, 20) qui s'étend dans une première section axiale (A) de son étendue longitudinale en direction d'un flanc de dent opposé (21).</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GEARING</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2017</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZFB0CnL0dlVw8vcPDnENUnDzD1JwVPD1DwHSYa4ens4-rjwMrGmJOcWpvFCam0HZzTXE2UM3tSA_PrW4IDE5NS-1JD7c38jA0NzAxNTc0sLR0Jg4VQCECSLq</recordid><startdate>20170323</startdate><enddate>20170323</enddate><creator>OHM, Andreas</creator><creator>DEBERLING, Andreas</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20170323</creationdate><title>BRAKE BOOSTER FOR A MOTOR VEHICLE</title><author>OHM, Andreas ; DEBERLING, Andreas</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2017045798A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2017</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GEARING</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>OHM, Andreas</creatorcontrib><creatorcontrib>DEBERLING, Andreas</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>OHM, Andreas</au><au>DEBERLING, Andreas</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>BRAKE BOOSTER FOR A MOTOR VEHICLE</title><date>2017-03-23</date><risdate>2017</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft einen Bremskraftverstärker (1) für einen Hauptbremszylinder eines Kraftfahrzeugs, mit einem Antriebsmotor (2), der durch ein Getriebe (3) mit einem Druckkolben für den Hauptbremszylinder verbunden/verbindbar ist, wobei das Getriebe (3) eine drehbare Spindelmutter (6) mit einem Innengewinde (7) und eine drehfeste, axial verlagerbare Spindelstange mit einem Außengewinde (5) aufweist, wobei die Gewinde (5,7) ineinandergreifen, um eine Rotationsbewegung des Antriebsmotors (2) in eine Translationsbewegung der Spindelstange zum Verlagern des Druckkolbens (4) zu wandeln. Es ist vorgesehen, dass die Spindelmutter (6) eine Außenverzahnung (10) aufweist, die in Eingriff mit einer Innenverzahnung (13) eines koaxial zu der Spindelmutter (6) angeordneten Antriebhohlrads (12) des Getriebes (3) steht, dass die Spindelmutter (6) axial zu dem Antriebshohlrad (12) verlagerbar ist, und dass sich Zahnflanken der Zähne der Innenverzahnung (13) und der Außenverzahnung (10) bis auf zumindest eine erste Zahnflanke (18) mindestens eines Zahns (17,20), die sich in einem ersten Axialabschnitt (A) in ihrer Längserstreckung in Richtung einer gegenüberliegenden Zahnflanke (21) erstreckt, axial erstrecken. The invention relates to a brake booster (1) for a master brake cylinder of a motor vehicle, comprising a drive motor (2) which is connected or can be connected to a pressure piston for the master brake cylinder by means of a transmission (3). The transmission (3) has a rotatable spindle nut (6) with an internal thread (7) and a rotationally fixed, axially movable spindle rod with an external thread (5). The threads (5, 7) engage into each other in order to convert a rotational movement of the drive motor (2) into a translational movement of the spindle rod in order to displace the pressure piston (4). The spindle nut (6) has an external toothing (10) which engages with an internal toothing (13) of a transmission (3) drive ring gear (12) arranged coaxially to the spindle nut (6), the spindle nut (6) can be moved axially relative to the drive ring gear (12), and tooth flanks of the teeth of the internal toothing (13) and the external toothing (10) extend axially up to at least one first tooth flank (18) of at least one tooth (17, 20) which extends in the direction of an opposing tooth flank (21) in a first axial section (A) in the longitudinal extension of the tooth. L'invention concerne un servofrein (1) pour un maître-cylindre d'un véhicule automobile, comportant un moteur d'entraînement (2) qui est ou peut être raccordé par une transmission (3) à un piston du maître-cylindre. La transmission (3) présente un écrou de broche rotatif (6) muni d'un filetage intérieur (7) et une tige de broche bloquée en rotation, mobile axialement et munie d'un filetage extérieur (5), les filetages (5, 7) étant en prise l'un avec l'autre pour convertir un mouvement de rotation du moteur d'entraînement (2) en un mouvement de translation de la tige de broche pour le déplacement du piston (4). Selon l'invention, l'écrou de broche (6) présente une denture extérieure (10) qui est en prise avec une denture intérieure (13) d'une couronne d'entraînement (12), agencée coaxialement par rapport à l'écrou de broche (6), de la transmission (3), l'écrou de broche (6) peut se déplacer axialement par rapport à la couronne d'entraînement (12), et les flancs des dents de la denture intérieure (13) et de la denture extérieure (10) s'étendent jusqu'à au moins un premier flanc de dent (18) d'au moins une dent (17, 20) qui s'étend dans une première section axiale (A) de son étendue longitudinale en direction d'un flanc de dent opposé (21).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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