PRESSURE PIECE OF A VEHICLE TRANSMISSION AND SYNCHRONIZATION UNIT
Die Erfindung betrifft ein Druckstück (15) für eine Synchronisiereinheit (1) eines Fahrzeuggetriebes mit einem Bodenteil (16), einem Deckelteil (17), der axial endseitig einen Druckabschnitt (28a, 28b) aufweist, um einen Synchronring (31) zu verschieben und einer Feder (18), die zwischen dem Bodente...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | HEILMANN, Bernd POTTKÄMPER, Dennis |
description | Die Erfindung betrifft ein Druckstück (15) für eine Synchronisiereinheit (1) eines Fahrzeuggetriebes mit einem Bodenteil (16), einem Deckelteil (17), der axial endseitig einen Druckabschnitt (28a, 28b) aufweist, um einen Synchronring (31) zu verschieben und einer Feder (18), die zwischen dem Bodenteil (16) und dem Deckelteil (17) angeordnet ist, wobei die Länge des Deckelteils (17) größer als die Breite des Bodenteils (16) ist. Ferner betrifft die Erfindung eine Synchronisiereinheit (1) mit einem derartigen Druckstück (15).
The invention relates to a pressure piece (15) for a synchronization unit (1) of a vehicle transmission, having a bottom part (16), a cover part (17), which has a pressure section (28a, 28b) on the axial end side in order to displace a synchronization ring (31), and a spring (18), which is arranged between the bottom part (16) and the cover part (17), wherein the length of the cover part (17) is greater than the width of the bottom part (16). The invention further relates to a synchronization unit (1) having such a pressure piece (15).
L'invention concerne un élément de pression (15) pour une unité de synchronisation (1) d'une boîte de vitesses de véhicule, comprenant un partie fond (16), une partie de recouvrement (17) présentant, axialement côté extrémité, une partie de pression (28a, 28b) pour faire coulisser une bague de synchronisation (31), ainsi qu'un ressort (18) disposé entre la partie fond (16) et la partie de recouvrement (17), la longueur de la partie de recouvrement (17) étant supérieure à la largeur de la partie fond (16). L'invention concerne également une unité de synchronisation (1) dotée d'un tel élément de pression (15). |
format | Patent |
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The invention relates to a pressure piece (15) for a synchronization unit (1) of a vehicle transmission, having a bottom part (16), a cover part (17), which has a pressure section (28a, 28b) on the axial end side in order to displace a synchronization ring (31), and a spring (18), which is arranged between the bottom part (16) and the cover part (17), wherein the length of the cover part (17) is greater than the width of the bottom part (16). The invention further relates to a synchronization unit (1) having such a pressure piece (15).
L'invention concerne un élément de pression (15) pour une unité de synchronisation (1) d'une boîte de vitesses de véhicule, comprenant un partie fond (16), une partie de recouvrement (17) présentant, axialement côté extrémité, une partie de pression (28a, 28b) pour faire coulisser une bague de synchronisation (31), ainsi qu'un ressort (18) disposé entre la partie fond (16) et la partie de recouvrement (17), la longueur de la partie de recouvrement (17) étant supérieure à la largeur de la partie fond (16). L'invention concerne également une unité de synchronisation (1) dotée d'un tel élément de pression (15).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BLASTING ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2017</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20170316&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2017041803A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20170316&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2017041803A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HEILMANN, Bernd</creatorcontrib><creatorcontrib>POTTKÄMPER, Dennis</creatorcontrib><title>PRESSURE PIECE OF A VEHICLE TRANSMISSION AND SYNCHRONIZATION UNIT</title><description>Die Erfindung betrifft ein Druckstück (15) für eine Synchronisiereinheit (1) eines Fahrzeuggetriebes mit einem Bodenteil (16), einem Deckelteil (17), der axial endseitig einen Druckabschnitt (28a, 28b) aufweist, um einen Synchronring (31) zu verschieben und einer Feder (18), die zwischen dem Bodenteil (16) und dem Deckelteil (17) angeordnet ist, wobei die Länge des Deckelteils (17) größer als die Breite des Bodenteils (16) ist. Ferner betrifft die Erfindung eine Synchronisiereinheit (1) mit einem derartigen Druckstück (15).
The invention relates to a pressure piece (15) for a synchronization unit (1) of a vehicle transmission, having a bottom part (16), a cover part (17), which has a pressure section (28a, 28b) on the axial end side in order to displace a synchronization ring (31), and a spring (18), which is arranged between the bottom part (16) and the cover part (17), wherein the length of the cover part (17) is greater than the width of the bottom part (16). The invention further relates to a synchronization unit (1) having such a pressure piece (15).
L'invention concerne un élément de pression (15) pour une unité de synchronisation (1) d'une boîte de vitesses de véhicule, comprenant un partie fond (16), une partie de recouvrement (17) présentant, axialement côté extrémité, une partie de pression (28a, 28b) pour faire coulisser une bague de synchronisation (31), ainsi qu'un ressort (18) disposé entre la partie fond (16) et la partie de recouvrement (17), la longueur de la partie de recouvrement (17) étant supérieure à la largeur de la partie fond (16). L'invention concerne également une unité de synchronisation (1) dotée d'un tel élément de pression (15).</description><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKES</subject><subject>CLUTCHES</subject><subject>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2017</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZHAMCHINDg4NclUI8HR1dlXwd1NwVAhz9fB09nFVCAly9Av29QwO9vT3U3D0c1EIjvRz9gjy9_OMcgwBiYX6eYbwMLCmJeYUp_JCaW4GZTfXEGcP3dSC_PjU4oLE5NS81JL4cH8jA0NzAxNDCwNjR0Nj4lQBAJjYLBA</recordid><startdate>20170316</startdate><enddate>20170316</enddate><creator>HEILMANN, Bernd</creator><creator>POTTKÄMPER, Dennis</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20170316</creationdate><title>PRESSURE PIECE OF A VEHICLE TRANSMISSION AND SYNCHRONIZATION UNIT</title><author>HEILMANN, Bernd ; POTTKÄMPER, Dennis</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2017041803A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2017</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKES</topic><topic>CLUTCHES</topic><topic>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HEILMANN, Bernd</creatorcontrib><creatorcontrib>POTTKÄMPER, Dennis</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HEILMANN, Bernd</au><au>POTTKÄMPER, Dennis</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>PRESSURE PIECE OF A VEHICLE TRANSMISSION AND SYNCHRONIZATION UNIT</title><date>2017-03-16</date><risdate>2017</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein Druckstück (15) für eine Synchronisiereinheit (1) eines Fahrzeuggetriebes mit einem Bodenteil (16), einem Deckelteil (17), der axial endseitig einen Druckabschnitt (28a, 28b) aufweist, um einen Synchronring (31) zu verschieben und einer Feder (18), die zwischen dem Bodenteil (16) und dem Deckelteil (17) angeordnet ist, wobei die Länge des Deckelteils (17) größer als die Breite des Bodenteils (16) ist. Ferner betrifft die Erfindung eine Synchronisiereinheit (1) mit einem derartigen Druckstück (15).
The invention relates to a pressure piece (15) for a synchronization unit (1) of a vehicle transmission, having a bottom part (16), a cover part (17), which has a pressure section (28a, 28b) on the axial end side in order to displace a synchronization ring (31), and a spring (18), which is arranged between the bottom part (16) and the cover part (17), wherein the length of the cover part (17) is greater than the width of the bottom part (16). The invention further relates to a synchronization unit (1) having such a pressure piece (15).
L'invention concerne un élément de pression (15) pour une unité de synchronisation (1) d'une boîte de vitesses de véhicule, comprenant un partie fond (16), une partie de recouvrement (17) présentant, axialement côté extrémité, une partie de pression (28a, 28b) pour faire coulisser une bague de synchronisation (31), ainsi qu'un ressort (18) disposé entre la partie fond (16) et la partie de recouvrement (17), la longueur de la partie de recouvrement (17) étant supérieure à la largeur de la partie fond (16). L'invention concerne également une unité de synchronisation (1) dotée d'un tel élément de pression (15).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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