OPERATOR COMPARTMENT SEAT, OPERATOR COMPARTMENT, AND SYSTEM
Die Erfindung betrifft einen Führerstandssitz (100) für einen Führerstand (10) einer Anlage und insbesondere einer Arbeitsmaschine, eines Fahrzeugs (1) und dergleichen, bei welchem eine Rückenlehne (20), eine Sitz (30) und ein Sitzgestell (40) ausgebildet sind, die Rückenlehne (20) und der Sitz (30)...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | SINNING, Michael KNÖCHELMANN, Marvin LANG, Christian HOMMRICHHAUSEN, Maximilian FRIES, Michael |
description | Die Erfindung betrifft einen Führerstandssitz (100) für einen Führerstand (10) einer Anlage und insbesondere einer Arbeitsmaschine, eines Fahrzeugs (1) und dergleichen, bei welchem eine Rückenlehne (20), eine Sitz (30) und ein Sitzgestell (40) ausgebildet sind, die Rückenlehne (20) und der Sitz (30) am Sitzgestell (40) angebracht sind, das Sitzgestell (60) durch Betätigung zwischen einer ersten Konfiguration oder einer zweiten Konfiguration überführbar ist, dabei der Führerstandssitz (i) in der ersten Konfiguration eine erste Gebrauchsstellung für eine Bedienperson in sitzender Haltung und (ii) in der zweiten Konfiguration eine zweite Gebrauchsstellung für die Bedienperson in stehsitzender oder stehender Haltung einnimmt, in der ersten Gebrauchsstellung die Rückenlehne (20) eine im Wesentlichen vertikale Ausrichtung und der Sitz (30) eine im Wesentlichen horizontale Ausrichtung aufweisen und in der zweiten Gebrauchsstellung die Rückenlehne (20) die Ausrichtung aus der ersten Gebrauchsstellung im Wesentlichen beibehält und der Sitz (30) oder ein Hauptteil (50) des Sitzes (30) eine von einer Lehnenfläche (26) abgewandt verschwenkte Stellung und eine der Ausrichtung der Rückenlehne (20) entsprechende Ausrichtung einnimmt und dadurch eine Verlängerung der Rückenlehne (20) bildet.
The invention relates to an operator compartment seat (100) for an operator compartment (10) of a system, in particular a work machine, a vehicle (1), and the like, equipped with a backrest (20), a seat (30), and a seat frame (40).The backrest (20) and the seat (30) are attached to the seat frame (40). The seat frame (60) can be converted between a first configuration or a second configuration by being actuated, wherein (i) in the first configuration, the operator compartment seat assumes a first use position for an operator in a seated position, and (ii) in the second configuration, the operator compartment seat assumes a second use position for the operator in a standing-seated position or a standing position. In the first use position, the backrest (20) has a substantially vertical orientation, and the seat (30) has a substantially horizontal orientation. In the second use position, the backrest (20) substantially maintains the orientation of the first use position, and the seat (30) or a main part (50) of the seat (30) assumes a position which is pivoted away from a backrest surface (26) and an orientation which corresponds to the orientation of the backrest (20), thereby forming |
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The invention relates to an operator compartment seat (100) for an operator compartment (10) of a system, in particular a work machine, a vehicle (1), and the like, equipped with a backrest (20), a seat (30), and a seat frame (40).The backrest (20) and the seat (30) are attached to the seat frame (40). The seat frame (60) can be converted between a first configuration or a second configuration by being actuated, wherein (i) in the first configuration, the operator compartment seat assumes a first use position for an operator in a seated position, and (ii) in the second configuration, the operator compartment seat assumes a second use position for the operator in a standing-seated position or a standing position. In the first use position, the backrest (20) has a substantially vertical orientation, and the seat (30) has a substantially horizontal orientation. In the second use position, the backrest (20) substantially maintains the orientation of the first use position, and the seat (30) or a main part (50) of the seat (30) assumes a position which is pivoted away from a backrest surface (26) and an orientation which corresponds to the orientation of the backrest (20), thereby forming an extension of the backrest (20).
L'invention concerne un siège (100) de poste de conduite pour un poste de conduite (10) d'une installation et en particulier d'un engin de travail, d'un véhicule (1) et similaire. Dans le siège de poste de conduite selon l'invention, un dossier (20), une assise (30) et un cadre de siège (40) sont réalisés, le dossier (20) et l'assise (30) sont montés sur le cadre de siège (40), le cadre de siège (60) peut passer, par actionnement, d'une première configuration à une deuxième configuration et vice versa. Le siège de poste de conduite adopte, (i) dans la première configuration, une première position d'utilisation pour un opérateur en position assise et, (ii) dans la deuxième configuration, une deuxième position d'utilisation pour l'opérateur en position assis-debout ou en position debout. Dans la première position d'utilisation, le dossier (20) présente une orientation sensiblement verticale et l'assise (30) présente une orientation sensiblement horizontale et, dans la deuxième position d'utilisation, le dossier (20) conserve sensiblement l'orientation de la première position d'utilisation et l'assise (30) ou une partie principale (50) de l'assise (30) adopte une position pivotée de manière opposée à une surface de dossier (26) et une orientation correspondant à l'orientation du dossier (20) et forme ainsi un prolongement du dossier (20).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; MOTOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRAILERS ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2016</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20161124&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2016184745A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25563,76318</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20161124&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2016184745A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SINNING, Michael</creatorcontrib><creatorcontrib>KNÖCHELMANN, Marvin</creatorcontrib><creatorcontrib>LANG, Christian</creatorcontrib><creatorcontrib>HOMMRICHHAUSEN, Maximilian</creatorcontrib><creatorcontrib>FRIES, Michael</creatorcontrib><title>OPERATOR COMPARTMENT SEAT, OPERATOR COMPARTMENT, AND SYSTEM</title><description>Die Erfindung betrifft einen Führerstandssitz (100) für einen Führerstand (10) einer Anlage und insbesondere einer Arbeitsmaschine, eines Fahrzeugs (1) und dergleichen, bei welchem eine Rückenlehne (20), eine Sitz (30) und ein Sitzgestell (40) ausgebildet sind, die Rückenlehne (20) und der Sitz (30) am Sitzgestell (40) angebracht sind, das Sitzgestell (60) durch Betätigung zwischen einer ersten Konfiguration oder einer zweiten Konfiguration überführbar ist, dabei der Führerstandssitz (i) in der ersten Konfiguration eine erste Gebrauchsstellung für eine Bedienperson in sitzender Haltung und (ii) in der zweiten Konfiguration eine zweite Gebrauchsstellung für die Bedienperson in stehsitzender oder stehender Haltung einnimmt, in der ersten Gebrauchsstellung die Rückenlehne (20) eine im Wesentlichen vertikale Ausrichtung und der Sitz (30) eine im Wesentlichen horizontale Ausrichtung aufweisen und in der zweiten Gebrauchsstellung die Rückenlehne (20) die Ausrichtung aus der ersten Gebrauchsstellung im Wesentlichen beibehält und der Sitz (30) oder ein Hauptteil (50) des Sitzes (30) eine von einer Lehnenfläche (26) abgewandt verschwenkte Stellung und eine der Ausrichtung der Rückenlehne (20) entsprechende Ausrichtung einnimmt und dadurch eine Verlängerung der Rückenlehne (20) bildet.
The invention relates to an operator compartment seat (100) for an operator compartment (10) of a system, in particular a work machine, a vehicle (1), and the like, equipped with a backrest (20), a seat (30), and a seat frame (40).The backrest (20) and the seat (30) are attached to the seat frame (40). The seat frame (60) can be converted between a first configuration or a second configuration by being actuated, wherein (i) in the first configuration, the operator compartment seat assumes a first use position for an operator in a seated position, and (ii) in the second configuration, the operator compartment seat assumes a second use position for the operator in a standing-seated position or a standing position. In the first use position, the backrest (20) has a substantially vertical orientation, and the seat (30) has a substantially horizontal orientation. In the second use position, the backrest (20) substantially maintains the orientation of the first use position, and the seat (30) or a main part (50) of the seat (30) assumes a position which is pivoted away from a backrest surface (26) and an orientation which corresponds to the orientation of the backrest (20), thereby forming an extension of the backrest (20).
L'invention concerne un siège (100) de poste de conduite pour un poste de conduite (10) d'une installation et en particulier d'un engin de travail, d'un véhicule (1) et similaire. Dans le siège de poste de conduite selon l'invention, un dossier (20), une assise (30) et un cadre de siège (40) sont réalisés, le dossier (20) et l'assise (30) sont montés sur le cadre de siège (40), le cadre de siège (60) peut passer, par actionnement, d'une première configuration à une deuxième configuration et vice versa. Le siège de poste de conduite adopte, (i) dans la première configuration, une première position d'utilisation pour un opérateur en position assise et, (ii) dans la deuxième configuration, une deuxième position d'utilisation pour l'opérateur en position assis-debout ou en position debout. Dans la première position d'utilisation, le dossier (20) présente une orientation sensiblement verticale et l'assise (30) présente une orientation sensiblement horizontale et, dans la deuxième position d'utilisation, le dossier (20) conserve sensiblement l'orientation de la première position d'utilisation et l'assise (30) ou une partie principale (50) de l'assise (30) adopte une position pivotée de manière opposée à une surface de dossier (26) et une orientation correspondant à l'orientation du dossier (20) et forme ainsi un prolongement du dossier (20).</description><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>MOTOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRAILERS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2016</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZLD2D3ANcgzxD1Jw9vcNcAwK8XX1C1EIdnUM0VHAJqWj4OjnohAcGRzi6svDwJqWmFOcyguluRmU3VxDnD10Uwvy41OLCxKTU_NSS-LD_Y0MDM0MLUzMTUwdDY2JUwUAp3cqhw</recordid><startdate>20161124</startdate><enddate>20161124</enddate><creator>SINNING, Michael</creator><creator>KNÖCHELMANN, Marvin</creator><creator>LANG, Christian</creator><creator>HOMMRICHHAUSEN, Maximilian</creator><creator>FRIES, Michael</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20161124</creationdate><title>OPERATOR COMPARTMENT SEAT, OPERATOR COMPARTMENT, AND SYSTEM</title><author>SINNING, Michael ; KNÖCHELMANN, Marvin ; LANG, Christian ; HOMMRICHHAUSEN, Maximilian ; FRIES, Michael</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2016184745A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2016</creationdate><topic>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</topic><topic>MOTOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRAILERS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>SINNING, Michael</creatorcontrib><creatorcontrib>KNÖCHELMANN, Marvin</creatorcontrib><creatorcontrib>LANG, Christian</creatorcontrib><creatorcontrib>HOMMRICHHAUSEN, Maximilian</creatorcontrib><creatorcontrib>FRIES, Michael</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>SINNING, Michael</au><au>KNÖCHELMANN, Marvin</au><au>LANG, Christian</au><au>HOMMRICHHAUSEN, Maximilian</au><au>FRIES, Michael</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>OPERATOR COMPARTMENT SEAT, OPERATOR COMPARTMENT, AND SYSTEM</title><date>2016-11-24</date><risdate>2016</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft einen Führerstandssitz (100) für einen Führerstand (10) einer Anlage und insbesondere einer Arbeitsmaschine, eines Fahrzeugs (1) und dergleichen, bei welchem eine Rückenlehne (20), eine Sitz (30) und ein Sitzgestell (40) ausgebildet sind, die Rückenlehne (20) und der Sitz (30) am Sitzgestell (40) angebracht sind, das Sitzgestell (60) durch Betätigung zwischen einer ersten Konfiguration oder einer zweiten Konfiguration überführbar ist, dabei der Führerstandssitz (i) in der ersten Konfiguration eine erste Gebrauchsstellung für eine Bedienperson in sitzender Haltung und (ii) in der zweiten Konfiguration eine zweite Gebrauchsstellung für die Bedienperson in stehsitzender oder stehender Haltung einnimmt, in der ersten Gebrauchsstellung die Rückenlehne (20) eine im Wesentlichen vertikale Ausrichtung und der Sitz (30) eine im Wesentlichen horizontale Ausrichtung aufweisen und in der zweiten Gebrauchsstellung die Rückenlehne (20) die Ausrichtung aus der ersten Gebrauchsstellung im Wesentlichen beibehält und der Sitz (30) oder ein Hauptteil (50) des Sitzes (30) eine von einer Lehnenfläche (26) abgewandt verschwenkte Stellung und eine der Ausrichtung der Rückenlehne (20) entsprechende Ausrichtung einnimmt und dadurch eine Verlängerung der Rückenlehne (20) bildet.
The invention relates to an operator compartment seat (100) for an operator compartment (10) of a system, in particular a work machine, a vehicle (1), and the like, equipped with a backrest (20), a seat (30), and a seat frame (40).The backrest (20) and the seat (30) are attached to the seat frame (40). The seat frame (60) can be converted between a first configuration or a second configuration by being actuated, wherein (i) in the first configuration, the operator compartment seat assumes a first use position for an operator in a seated position, and (ii) in the second configuration, the operator compartment seat assumes a second use position for the operator in a standing-seated position or a standing position. In the first use position, the backrest (20) has a substantially vertical orientation, and the seat (30) has a substantially horizontal orientation. In the second use position, the backrest (20) substantially maintains the orientation of the first use position, and the seat (30) or a main part (50) of the seat (30) assumes a position which is pivoted away from a backrest surface (26) and an orientation which corresponds to the orientation of the backrest (20), thereby forming an extension of the backrest (20).
L'invention concerne un siège (100) de poste de conduite pour un poste de conduite (10) d'une installation et en particulier d'un engin de travail, d'un véhicule (1) et similaire. Dans le siège de poste de conduite selon l'invention, un dossier (20), une assise (30) et un cadre de siège (40) sont réalisés, le dossier (20) et l'assise (30) sont montés sur le cadre de siège (40), le cadre de siège (60) peut passer, par actionnement, d'une première configuration à une deuxième configuration et vice versa. Le siège de poste de conduite adopte, (i) dans la première configuration, une première position d'utilisation pour un opérateur en position assise et, (ii) dans la deuxième configuration, une deuxième position d'utilisation pour l'opérateur en position assis-debout ou en position debout. Dans la première position d'utilisation, le dossier (20) présente une orientation sensiblement verticale et l'assise (30) présente une orientation sensiblement horizontale et, dans la deuxième position d'utilisation, le dossier (20) conserve sensiblement l'orientation de la première position d'utilisation et l'assise (30) ou une partie principale (50) de l'assise (30) adopte une position pivotée de manière opposée à une surface de dossier (26) et une orientation correspondant à l'orientation du dossier (20) et forme ainsi un prolongement du dossier (20).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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