CONVEYING DEVICE FOR A TEXTILE INSPECTION DEVICE
Die Fördervorrichtung (2) für ein Prüfgerät zur Prüfung von länglichem textilem Prüfgut beinhaltet einen Motor (30) und ein Paar zur Förderung des Prüfgutes zusammenwirkender Förderrollen (41, 42). Die Mantelflächen der Förderrollen sind gegeneinander pressbar. Beide Förderrollen (41, 42) sind zweck...
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Format: | Patent |
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creator | FENNER, Jürg KUSTER, Martin SCHEIBER, Patrik DE VRIES, Loris KOLLER, Beat |
description | Die Fördervorrichtung (2) für ein Prüfgerät zur Prüfung von länglichem textilem Prüfgut beinhaltet einen Motor (30) und ein Paar zur Förderung des Prüfgutes zusammenwirkender Förderrollen (41, 42). Die Mantelflächen der Förderrollen sind gegeneinander pressbar. Beide Förderrollen (41, 42) sind zwecks ihres Drehantriebs mit dem Motor (30) wirkverbunden. Eine Wirkverbindung mindestens einer (42) der beiden Förderrollen (41, 42) mit dem Motor (30) beinhaltet eine nicht über die Mantelflächen der beiden Förderrollen (41, 42) zustande kommende reibschlüssige Verbindung. Die beiden Förderrollen (41, 42) und die reibschlüssige Verbindung sind derart ausgebildet, dass ein durch eine zwischen den Mantelflächen der beiden Förderrollen (41, 42) wirkende maximale Haftreibungskraft verursachtes Drehmoment grösser ist als ein durch eine in der reibschlüssigen Verbindung wirkende maximale Haftreibungskraft verursachtes Drehmoment. Dadurch wird der Schlupf von der Abtriebsseite weg zum Antriebsseite hin verlagert. Die Förderrollen (41, 42) werden geschont, und der Prüfgutlauf wird verbessert.
The conveying device (2) for an inspection device for inspecting elongate textile material to be inspected contains a motor (30) and a pair of conveying rollers (41, 42), which conveying rollers interact in order to convey the material to be inspected. The lateral surfaces of the conveying rollers can be pressed toward each other. Both conveying rollers (41, 42) are operatively connected to the motor (30) for the rotational driving of the conveying rollers. An operative connection of at least one (42) of the two conveying rollers (41, 42) to the motor (30) contains a frictional connection not achieved by means of the lateral surfaces of the two conveying rollers (41, 42). The two conveying rollers (41, 42) and the frictional connection are designed in such a way that a torque caused by a maximum static friction force acting between the lateral surfaces of the two conveying rollers (41, 42) is greater than a torque caused by a maximum static friction force acting in the frictional connection. The slip is thereby shifted from away from the output side toward the drive side. The conveying rollers (41, 42) are treated gently, and the travel of the material to be inspected is improved.
Un dispositif de transport (2) destiné à un appareil de contrôle destiné à contrôler des matières textiles allongées à contrôler, comprend un moteur (30) et une paire de rouleaux de transport (41, 42) qui c |
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The conveying device (2) for an inspection device for inspecting elongate textile material to be inspected contains a motor (30) and a pair of conveying rollers (41, 42), which conveying rollers interact in order to convey the material to be inspected. The lateral surfaces of the conveying rollers can be pressed toward each other. Both conveying rollers (41, 42) are operatively connected to the motor (30) for the rotational driving of the conveying rollers. An operative connection of at least one (42) of the two conveying rollers (41, 42) to the motor (30) contains a frictional connection not achieved by means of the lateral surfaces of the two conveying rollers (41, 42). The two conveying rollers (41, 42) and the frictional connection are designed in such a way that a torque caused by a maximum static friction force acting between the lateral surfaces of the two conveying rollers (41, 42) is greater than a torque caused by a maximum static friction force acting in the frictional connection. The slip is thereby shifted from away from the output side toward the drive side. The conveying rollers (41, 42) are treated gently, and the travel of the material to be inspected is improved.
Un dispositif de transport (2) destiné à un appareil de contrôle destiné à contrôler des matières textiles allongées à contrôler, comprend un moteur (30) et une paire de rouleaux de transport (41, 42) qui coopèrent pour transporter la matière à contrôler. Les surfaces latérales des rouleaux de transport peuvent être comprimées l'une contre l'autre. Les deux rouleaux de transport (41, 42) sont reliés de manière active au moteur (30) qui permet leur entraînement en rotation. Une liaison active d'au moins l'un (42) des rouleaux de transport (41, 42) avec le moteur (30) comprend un liaison par friction qui n'est pas réalisée par l'intermédiaire des surfaces latérales des deux rouleaux de transport (41, 42). Les deux rouleaux de transport (41, 42) et la liaison par friction peuvent être conçus de sorte qu'un couple de rotation produit par une force d'adhérence maximale agissant entre les surfaces latérales des deux rouleaux de transport (41, 42), est supérieur à un couple de rotation produit par une force d'adhérence maximale agissant dans la liaison par friction. Ceci permet de déplacer le glissement du côté sortie au côté entrée. Les rouleaux de transport (41, 42) sont préservés et la circulation de la matière à contrôler est améliorée.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>CONVEYING ; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL ; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS,CABLES ; INVESTIGATING OR ANALYSING MATERIALS BY DETERMINING THEIRCHEMICAL OR PHYSICAL PROPERTIES ; MEASURING ; PACKING ; PERFORMING OPERATIONS ; PHYSICS ; STORING ; TESTING ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2016</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20160929&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2016149844A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,778,883,25551,76302</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20160929&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2016149844A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>FENNER, Jürg</creatorcontrib><creatorcontrib>KUSTER, Martin</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHEIBER, Patrik</creatorcontrib><creatorcontrib>DE VRIES, Loris</creatorcontrib><creatorcontrib>KOLLER, Beat</creatorcontrib><title>CONVEYING DEVICE FOR A TEXTILE INSPECTION DEVICE</title><description>Die Fördervorrichtung (2) für ein Prüfgerät zur Prüfung von länglichem textilem Prüfgut beinhaltet einen Motor (30) und ein Paar zur Förderung des Prüfgutes zusammenwirkender Förderrollen (41, 42). Die Mantelflächen der Förderrollen sind gegeneinander pressbar. Beide Förderrollen (41, 42) sind zwecks ihres Drehantriebs mit dem Motor (30) wirkverbunden. Eine Wirkverbindung mindestens einer (42) der beiden Förderrollen (41, 42) mit dem Motor (30) beinhaltet eine nicht über die Mantelflächen der beiden Förderrollen (41, 42) zustande kommende reibschlüssige Verbindung. Die beiden Förderrollen (41, 42) und die reibschlüssige Verbindung sind derart ausgebildet, dass ein durch eine zwischen den Mantelflächen der beiden Förderrollen (41, 42) wirkende maximale Haftreibungskraft verursachtes Drehmoment grösser ist als ein durch eine in der reibschlüssigen Verbindung wirkende maximale Haftreibungskraft verursachtes Drehmoment. Dadurch wird der Schlupf von der Abtriebsseite weg zum Antriebsseite hin verlagert. Die Förderrollen (41, 42) werden geschont, und der Prüfgutlauf wird verbessert.
The conveying device (2) for an inspection device for inspecting elongate textile material to be inspected contains a motor (30) and a pair of conveying rollers (41, 42), which conveying rollers interact in order to convey the material to be inspected. The lateral surfaces of the conveying rollers can be pressed toward each other. Both conveying rollers (41, 42) are operatively connected to the motor (30) for the rotational driving of the conveying rollers. An operative connection of at least one (42) of the two conveying rollers (41, 42) to the motor (30) contains a frictional connection not achieved by means of the lateral surfaces of the two conveying rollers (41, 42). The two conveying rollers (41, 42) and the frictional connection are designed in such a way that a torque caused by a maximum static friction force acting between the lateral surfaces of the two conveying rollers (41, 42) is greater than a torque caused by a maximum static friction force acting in the frictional connection. The slip is thereby shifted from away from the output side toward the drive side. The conveying rollers (41, 42) are treated gently, and the travel of the material to be inspected is improved.
Un dispositif de transport (2) destiné à un appareil de contrôle destiné à contrôler des matières textiles allongées à contrôler, comprend un moteur (30) et une paire de rouleaux de transport (41, 42) qui coopèrent pour transporter la matière à contrôler. Les surfaces latérales des rouleaux de transport peuvent être comprimées l'une contre l'autre. Les deux rouleaux de transport (41, 42) sont reliés de manière active au moteur (30) qui permet leur entraînement en rotation. Une liaison active d'au moins l'un (42) des rouleaux de transport (41, 42) avec le moteur (30) comprend un liaison par friction qui n'est pas réalisée par l'intermédiaire des surfaces latérales des deux rouleaux de transport (41, 42). Les deux rouleaux de transport (41, 42) et la liaison par friction peuvent être conçus de sorte qu'un couple de rotation produit par une force d'adhérence maximale agissant entre les surfaces latérales des deux rouleaux de transport (41, 42), est supérieur à un couple de rotation produit par une force d'adhérence maximale agissant dans la liaison par friction. Ceci permet de déplacer le glissement du côté sortie au côté entrée. Les rouleaux de transport (41, 42) sont préservés et la circulation de la matière à contrôler est améliorée.</description><subject>CONVEYING</subject><subject>HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL</subject><subject>HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS,CABLES</subject><subject>INVESTIGATING OR ANALYSING MATERIALS BY DETERMINING THEIRCHEMICAL OR PHYSICAL PROPERTIES</subject><subject>MEASURING</subject><subject>PACKING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PHYSICS</subject><subject>STORING</subject><subject>TESTING</subject><subject>TRANSPORTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2016</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZDBw9vcLc4309HNXcHEN83R2VXDzD1JwVAhxjQjx9HFV8PQLDnB1DvH094PK8zCwpiXmFKfyQmluBmU31xBnD93Ugvz41OKCxOTUvNSS-HB_IwNDM0MTSwsTE0dDY-JUAQC97Scq</recordid><startdate>20160929</startdate><enddate>20160929</enddate><creator>FENNER, Jürg</creator><creator>KUSTER, Martin</creator><creator>SCHEIBER, Patrik</creator><creator>DE VRIES, Loris</creator><creator>KOLLER, Beat</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20160929</creationdate><title>CONVEYING DEVICE FOR A TEXTILE INSPECTION DEVICE</title><author>FENNER, Jürg ; KUSTER, Martin ; SCHEIBER, Patrik ; DE VRIES, Loris ; KOLLER, Beat</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2016149844A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2016</creationdate><topic>CONVEYING</topic><topic>HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL</topic><topic>HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS,CABLES</topic><topic>INVESTIGATING OR ANALYSING MATERIALS BY DETERMINING THEIRCHEMICAL OR PHYSICAL PROPERTIES</topic><topic>MEASURING</topic><topic>PACKING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PHYSICS</topic><topic>STORING</topic><topic>TESTING</topic><topic>TRANSPORTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>FENNER, Jürg</creatorcontrib><creatorcontrib>KUSTER, Martin</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHEIBER, Patrik</creatorcontrib><creatorcontrib>DE VRIES, Loris</creatorcontrib><creatorcontrib>KOLLER, Beat</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>FENNER, Jürg</au><au>KUSTER, Martin</au><au>SCHEIBER, Patrik</au><au>DE VRIES, Loris</au><au>KOLLER, Beat</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>CONVEYING DEVICE FOR A TEXTILE INSPECTION DEVICE</title><date>2016-09-29</date><risdate>2016</risdate><abstract>Die Fördervorrichtung (2) für ein Prüfgerät zur Prüfung von länglichem textilem Prüfgut beinhaltet einen Motor (30) und ein Paar zur Förderung des Prüfgutes zusammenwirkender Förderrollen (41, 42). Die Mantelflächen der Förderrollen sind gegeneinander pressbar. Beide Förderrollen (41, 42) sind zwecks ihres Drehantriebs mit dem Motor (30) wirkverbunden. Eine Wirkverbindung mindestens einer (42) der beiden Förderrollen (41, 42) mit dem Motor (30) beinhaltet eine nicht über die Mantelflächen der beiden Förderrollen (41, 42) zustande kommende reibschlüssige Verbindung. Die beiden Förderrollen (41, 42) und die reibschlüssige Verbindung sind derart ausgebildet, dass ein durch eine zwischen den Mantelflächen der beiden Förderrollen (41, 42) wirkende maximale Haftreibungskraft verursachtes Drehmoment grösser ist als ein durch eine in der reibschlüssigen Verbindung wirkende maximale Haftreibungskraft verursachtes Drehmoment. Dadurch wird der Schlupf von der Abtriebsseite weg zum Antriebsseite hin verlagert. Die Förderrollen (41, 42) werden geschont, und der Prüfgutlauf wird verbessert.
The conveying device (2) for an inspection device for inspecting elongate textile material to be inspected contains a motor (30) and a pair of conveying rollers (41, 42), which conveying rollers interact in order to convey the material to be inspected. The lateral surfaces of the conveying rollers can be pressed toward each other. Both conveying rollers (41, 42) are operatively connected to the motor (30) for the rotational driving of the conveying rollers. An operative connection of at least one (42) of the two conveying rollers (41, 42) to the motor (30) contains a frictional connection not achieved by means of the lateral surfaces of the two conveying rollers (41, 42). The two conveying rollers (41, 42) and the frictional connection are designed in such a way that a torque caused by a maximum static friction force acting between the lateral surfaces of the two conveying rollers (41, 42) is greater than a torque caused by a maximum static friction force acting in the frictional connection. The slip is thereby shifted from away from the output side toward the drive side. The conveying rollers (41, 42) are treated gently, and the travel of the material to be inspected is improved.
Un dispositif de transport (2) destiné à un appareil de contrôle destiné à contrôler des matières textiles allongées à contrôler, comprend un moteur (30) et une paire de rouleaux de transport (41, 42) qui coopèrent pour transporter la matière à contrôler. Les surfaces latérales des rouleaux de transport peuvent être comprimées l'une contre l'autre. Les deux rouleaux de transport (41, 42) sont reliés de manière active au moteur (30) qui permet leur entraînement en rotation. Une liaison active d'au moins l'un (42) des rouleaux de transport (41, 42) avec le moteur (30) comprend un liaison par friction qui n'est pas réalisée par l'intermédiaire des surfaces latérales des deux rouleaux de transport (41, 42). Les deux rouleaux de transport (41, 42) et la liaison par friction peuvent être conçus de sorte qu'un couple de rotation produit par une force d'adhérence maximale agissant entre les surfaces latérales des deux rouleaux de transport (41, 42), est supérieur à un couple de rotation produit par une force d'adhérence maximale agissant dans la liaison par friction. Ceci permet de déplacer le glissement du côté sortie au côté entrée. Les rouleaux de transport (41, 42) sont préservés et la circulation de la matière à contrôler est améliorée.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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