CHARGED INTERNAL COMBUSTION ENGINE

Die vorliegende Erfindung betrifft eine aufgeladene Brennkraftmaschine (1), insbesondere für ein Nutzfahrzeug, umfassend einen Motorblock (2), der mehrere Zylinder (3) enthält, eine Frischluftanlage (5) zum Zuführen von Frischluft zu den Zylindern (3), eine Abgasanlage (6) zum Abführen von Abgas von...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: KANNING, KAI, BENZ, FRANK, MICHAEL, HAARMANN, THOMAS, UMIERSKI, MARKUS, ERANG, PETER, HOFFMANN, KAI
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator KANNING, KAI
BENZ, FRANK, MICHAEL
HAARMANN, THOMAS
UMIERSKI, MARKUS
ERANG, PETER
HOFFMANN, KAI
description Die vorliegende Erfindung betrifft eine aufgeladene Brennkraftmaschine (1), insbesondere für ein Nutzfahrzeug, umfassend einen Motorblock (2), der mehrere Zylinder (3) enthält, eine Frischluftanlage (5) zum Zuführen von Frischluft zu den Zylindern (3), eine Abgasanlage (6) zum Abführen von Abgas von den Zylindern (3), eine Abgasrückführanlage (7) zur Abgasrückführung von der Abgasanlage (6) zur Frischluftanlage (5), einen Abgasturbolader (8), dessen Turbine (9) in der Abgasanlage (6) angeordnet ist und dessen Verdichter (10) in der Frischluftanlage (5) angeordnet ist, wobei eine Entnahmestelle (1 1 ) der Abgasrückführanlage (7) stromauf der Turbine (9) an der Abgasanlage (6) angeordnet ist, während eine Einleitstelle (12) der Abgasrückführanlage (7) stromab des Verdichters (10) an der Frischluftanlage (5) angeordnet ist. Eine verbesserte Gleichverteilung des rückgeführten Abgases auf die einzelnen Zylinder ergibt sich, wenn die Einleitstelle (12) eine Zumischeinrichtung (25) aufweist, die über wenigstens zwei in einer Längsrichtung (29) des Mischabschnitts (28) voneinander beabstandete Zumischöffnungen (27) rückgeführtes Abgas in einen Mischabschnitt (28) der Frischluftanlage (5) einleitet. The present invention relates to a charged internal combustion engine (1), in particular for a utility vehicle, comprising an engine block (2) which contains a plurality of cylinders (3), a fresh air system (5) for supplying fresh air to the cylinders (3), an exhaust gas system (6) for removing exhaust gas from the cylinders (3), an exhaust gas recirculation system (7) for recirculating exhaust gas from the exhaust gas system (6) to the fresh air system (5), an exhaust gas turbocharger (8), the turbine (9) of which is arranged in the exhaust gas system (6) and the compressor (10) of which is arranged in the fresh air system (5), wherein a removable point (11) of the exhaust gas recirculation system (7) is arranged on the exhaust gas system (6) upstream of the turbine (9), while an introductory point (12) of the exhaust gas recirculation system (7) is arranged on the fresh air system (5) downstream of the compressor (10). An improved equal distribution of the recirculated exhaust gas between the individual cylinders arises if the introductory point (12) has an admixing device (25) which, via at least two admixing openings (27) spaced apart from one another in a longitudinal direction (29) of the mixing section (28), introduces recirculated exhaust gas into a mixing secti
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Eine verbesserte Gleichverteilung des rückgeführten Abgases auf die einzelnen Zylinder ergibt sich, wenn die Einleitstelle (12) eine Zumischeinrichtung (25) aufweist, die über wenigstens zwei in einer Längsrichtung (29) des Mischabschnitts (28) voneinander beabstandete Zumischöffnungen (27) rückgeführtes Abgas in einen Mischabschnitt (28) der Frischluftanlage (5) einleitet. The present invention relates to a charged internal combustion engine (1), in particular for a utility vehicle, comprising an engine block (2) which contains a plurality of cylinders (3), a fresh air system (5) for supplying fresh air to the cylinders (3), an exhaust gas system (6) for removing exhaust gas from the cylinders (3), an exhaust gas recirculation system (7) for recirculating exhaust gas from the exhaust gas system (6) to the fresh air system (5), an exhaust gas turbocharger (8), the turbine (9) of which is arranged in the exhaust gas system (6) and the compressor (10) of which is arranged in the fresh air system (5), wherein a removable point (11) of the exhaust gas recirculation system (7) is arranged on the exhaust gas system (6) upstream of the turbine (9), while an introductory point (12) of the exhaust gas recirculation system (7) is arranged on the fresh air system (5) downstream of the compressor (10). An improved equal distribution of the recirculated exhaust gas between the individual cylinders arises if the introductory point (12) has an admixing device (25) which, via at least two admixing openings (27) spaced apart from one another in a longitudinal direction (29) of the mixing section (28), introduces recirculated exhaust gas into a mixing section (28) of the fresh air system (5). La présente invention concerne un moteur à combustion interne suralimenté (1), destiné en particulier à un véhicule utilitaire, comprenant un bloc moteur (2) qui contient une pluralité de cylindres (3), un système d'air frais (5) destiné à amener de l'air frais aux cylindres (3), un système d'échappement (6) destiné à évacuer les gaz d'échappement des cylindres (3), un système de recirculation de gaz d'échappement (7) destiné à la recirculation des gaz d'échappement du système d'échappement (6) au système d'air frais (5), un turbocompresseur à gaz d'échappement (8) dont la turbine (9) est disposée dans le système d'échappement (6) et dont le compresseur (10) est disposé dans le système d'air frais (5), un point de prélèvement (11) du système de recirculation de gaz d'échappement (7) étant disposé au niveau du système de gaz d'échappement (6) en amont de la turbine (9), tandis que le point d'introduction (12) du système de recirculation de gaz d'échappement (7) est disposé au niveau du système d'air frais (5) en aval du compresseur (10). On obtient une distribution uniforme des gaz d'échappement remis en circulation entre les cylindres individuels lorsque le point d'introduction (12) comporte un dispositif de mélange (25) qui introduit les gaz d'échappement remis en circulation dans une section de mélange (28) du système d'air frais (5) par le biais d'au moins deux orifices de mélange (27) espacés l'un de l'autre dans une direction longitudinale (29) de la section de mélange (28).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; COMBUSTION ENGINES IN GENERAL ; CONTROLLING COMBUSTION ENGINES ; ENGINE PLANTS IN GENERAL ; GAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR INTERNALCOMBUSTION ENGINES ; GAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR MACHINES ORENGINES IN GENERAL ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES ; LIGHTING ; MACHINES OR ENGINES IN GENERAL ; MECHANICAL ENGINEERING ; STEAM ENGINES ; SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF ; WEAPONS</subject><creationdate>2015</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20150625&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2015090520A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20150625&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2015090520A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>KANNING, KAI</creatorcontrib><creatorcontrib>BENZ, FRANK, MICHAEL</creatorcontrib><creatorcontrib>HAARMANN, THOMAS</creatorcontrib><creatorcontrib>UMIERSKI, MARKUS</creatorcontrib><creatorcontrib>ERANG, PETER</creatorcontrib><creatorcontrib>HOFFMANN, KAI</creatorcontrib><title>CHARGED INTERNAL COMBUSTION ENGINE</title><description>Die vorliegende Erfindung betrifft eine aufgeladene Brennkraftmaschine (1), insbesondere für ein Nutzfahrzeug, umfassend einen Motorblock (2), der mehrere Zylinder (3) enthält, eine Frischluftanlage (5) zum Zuführen von Frischluft zu den Zylindern (3), eine Abgasanlage (6) zum Abführen von Abgas von den Zylindern (3), eine Abgasrückführanlage (7) zur Abgasrückführung von der Abgasanlage (6) zur Frischluftanlage (5), einen Abgasturbolader (8), dessen Turbine (9) in der Abgasanlage (6) angeordnet ist und dessen Verdichter (10) in der Frischluftanlage (5) angeordnet ist, wobei eine Entnahmestelle (1 1 ) der Abgasrückführanlage (7) stromauf der Turbine (9) an der Abgasanlage (6) angeordnet ist, während eine Einleitstelle (12) der Abgasrückführanlage (7) stromab des Verdichters (10) an der Frischluftanlage (5) angeordnet ist. 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The present invention relates to a charged internal combustion engine (1), in particular for a utility vehicle, comprising an engine block (2) which contains a plurality of cylinders (3), a fresh air system (5) for supplying fresh air to the cylinders (3), an exhaust gas system (6) for removing exhaust gas from the cylinders (3), an exhaust gas recirculation system (7) for recirculating exhaust gas from the exhaust gas system (6) to the fresh air system (5), an exhaust gas turbocharger (8), the turbine (9) of which is arranged in the exhaust gas system (6) and the compressor (10) of which is arranged in the fresh air system (5), wherein a removable point (11) of the exhaust gas recirculation system (7) is arranged on the exhaust gas system (6) upstream of the turbine (9), while an introductory point (12) of the exhaust gas recirculation system (7) is arranged on the fresh air system (5) downstream of the compressor (10). An improved equal distribution of the recirculated exhaust gas between the individual cylinders arises if the introductory point (12) has an admixing device (25) which, via at least two admixing openings (27) spaced apart from one another in a longitudinal direction (29) of the mixing section (28), introduces recirculated exhaust gas into a mixing section (28) of the fresh air system (5). La présente invention concerne un moteur à combustion interne suralimenté (1), destiné en particulier à un véhicule utilitaire, comprenant un bloc moteur (2) qui contient une pluralité de cylindres (3), un système d'air frais (5) destiné à amener de l'air frais aux cylindres (3), un système d'échappement (6) destiné à évacuer les gaz d'échappement des cylindres (3), un système de recirculation de gaz d'échappement (7) destiné à la recirculation des gaz d'échappement du système d'échappement (6) au système d'air frais (5), un turbocompresseur à gaz d'échappement (8) dont la turbine (9) est disposée dans le système d'échappement (6) et dont le compresseur (10) est disposé dans le système d'air frais (5), un point de prélèvement (11) du système de recirculation de gaz d'échappement (7) étant disposé au niveau du système de gaz d'échappement (6) en amont de la turbine (9), tandis que le point d'introduction (12) du système de recirculation de gaz d'échappement (7) est disposé au niveau du système d'air frais (5) en aval du compresseur (10). On obtient une distribution uniforme des gaz d'échappement remis en circulation entre les cylindres individuels lorsque le point d'introduction (12) comporte un dispositif de mélange (25) qui introduit les gaz d'échappement remis en circulation dans une section de mélange (28) du système d'air frais (5) par le biais d'au moins deux orifices de mélange (27) espacés l'un de l'autre dans une direction longitudinale (29) de la section de mélange (28).</description><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>COMBUSTION ENGINES IN GENERAL</subject><subject>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</subject><subject>ENGINE PLANTS IN GENERAL</subject><subject>GAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR INTERNALCOMBUSTION ENGINES</subject><subject>GAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR MACHINES ORENGINES IN GENERAL</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>STEAM ENGINES</subject><subject>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2015</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZFBy9nAMcnd1UfD0C3EN8nP0UXD293UKDQ7x9PdTcPVz9_Rz5WFgTUvMKU7lhdLcDMpuriHOHrqpBfnxqcUFicmpeakl8eH-RgaGpgaWBqZGBo6GxsSpAgC-8iNN</recordid><startdate>20150625</startdate><enddate>20150625</enddate><creator>KANNING, KAI</creator><creator>BENZ, FRANK, MICHAEL</creator><creator>HAARMANN, THOMAS</creator><creator>UMIERSKI, MARKUS</creator><creator>ERANG, PETER</creator><creator>HOFFMANN, KAI</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20150625</creationdate><title>CHARGED INTERNAL COMBUSTION ENGINE</title><author>KANNING, KAI ; BENZ, FRANK, MICHAEL ; HAARMANN, THOMAS ; UMIERSKI, MARKUS ; ERANG, PETER ; HOFFMANN, KAI</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2015090520A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2015</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>COMBUSTION ENGINES IN GENERAL</topic><topic>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</topic><topic>ENGINE PLANTS IN GENERAL</topic><topic>GAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR INTERNALCOMBUSTION ENGINES</topic><topic>GAS-FLOW SILENCERS OR EXHAUST APPARATUS FOR MACHINES ORENGINES IN GENERAL</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MACHINES OR ENGINES IN GENERAL</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>STEAM ENGINES</topic><topic>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>KANNING, KAI</creatorcontrib><creatorcontrib>BENZ, FRANK, MICHAEL</creatorcontrib><creatorcontrib>HAARMANN, THOMAS</creatorcontrib><creatorcontrib>UMIERSKI, MARKUS</creatorcontrib><creatorcontrib>ERANG, PETER</creatorcontrib><creatorcontrib>HOFFMANN, KAI</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>KANNING, KAI</au><au>BENZ, FRANK, MICHAEL</au><au>HAARMANN, THOMAS</au><au>UMIERSKI, MARKUS</au><au>ERANG, PETER</au><au>HOFFMANN, KAI</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>CHARGED INTERNAL COMBUSTION ENGINE</title><date>2015-06-25</date><risdate>2015</risdate><abstract>Die vorliegende Erfindung betrifft eine aufgeladene Brennkraftmaschine (1), insbesondere für ein Nutzfahrzeug, umfassend einen Motorblock (2), der mehrere Zylinder (3) enthält, eine Frischluftanlage (5) zum Zuführen von Frischluft zu den Zylindern (3), eine Abgasanlage (6) zum Abführen von Abgas von den Zylindern (3), eine Abgasrückführanlage (7) zur Abgasrückführung von der Abgasanlage (6) zur Frischluftanlage (5), einen Abgasturbolader (8), dessen Turbine (9) in der Abgasanlage (6) angeordnet ist und dessen Verdichter (10) in der Frischluftanlage (5) angeordnet ist, wobei eine Entnahmestelle (1 1 ) der Abgasrückführanlage (7) stromauf der Turbine (9) an der Abgasanlage (6) angeordnet ist, während eine Einleitstelle (12) der Abgasrückführanlage (7) stromab des Verdichters (10) an der Frischluftanlage (5) angeordnet ist. Eine verbesserte Gleichverteilung des rückgeführten Abgases auf die einzelnen Zylinder ergibt sich, wenn die Einleitstelle (12) eine Zumischeinrichtung (25) aufweist, die über wenigstens zwei in einer Längsrichtung (29) des Mischabschnitts (28) voneinander beabstandete Zumischöffnungen (27) rückgeführtes Abgas in einen Mischabschnitt (28) der Frischluftanlage (5) einleitet. The present invention relates to a charged internal combustion engine (1), in particular for a utility vehicle, comprising an engine block (2) which contains a plurality of cylinders (3), a fresh air system (5) for supplying fresh air to the cylinders (3), an exhaust gas system (6) for removing exhaust gas from the cylinders (3), an exhaust gas recirculation system (7) for recirculating exhaust gas from the exhaust gas system (6) to the fresh air system (5), an exhaust gas turbocharger (8), the turbine (9) of which is arranged in the exhaust gas system (6) and the compressor (10) of which is arranged in the fresh air system (5), wherein a removable point (11) of the exhaust gas recirculation system (7) is arranged on the exhaust gas system (6) upstream of the turbine (9), while an introductory point (12) of the exhaust gas recirculation system (7) is arranged on the fresh air system (5) downstream of the compressor (10). An improved equal distribution of the recirculated exhaust gas between the individual cylinders arises if the introductory point (12) has an admixing device (25) which, via at least two admixing openings (27) spaced apart from one another in a longitudinal direction (29) of the mixing section (28), introduces recirculated exhaust gas into a mixing section (28) of the fresh air system (5). La présente invention concerne un moteur à combustion interne suralimenté (1), destiné en particulier à un véhicule utilitaire, comprenant un bloc moteur (2) qui contient une pluralité de cylindres (3), un système d'air frais (5) destiné à amener de l'air frais aux cylindres (3), un système d'échappement (6) destiné à évacuer les gaz d'échappement des cylindres (3), un système de recirculation de gaz d'échappement (7) destiné à la recirculation des gaz d'échappement du système d'échappement (6) au système d'air frais (5), un turbocompresseur à gaz d'échappement (8) dont la turbine (9) est disposée dans le système d'échappement (6) et dont le compresseur (10) est disposé dans le système d'air frais (5), un point de prélèvement (11) du système de recirculation de gaz d'échappement (7) étant disposé au niveau du système de gaz d'échappement (6) en amont de la turbine (9), tandis que le point d'introduction (12) du système de recirculation de gaz d'échappement (7) est disposé au niveau du système d'air frais (5) en aval du compresseur (10). 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