MULTIPART INSULATING ELEMENT, IN PARTICULAR FOR A FUEL INJECTION DEVICE
Das erfindungsgemäße Isolationselement für eine Brennstoffeinspritzvorrichtung zeichnet sich besonders dadurch aus, dass eine geräuscharme Konstruktion realisiert ist. Die Brennstoffeinspritzvorrichtung umfasst wenigstens ein Brennstoffeinspritzventil (1) und eine Aufnahmebohrung (20) in einem Zylin...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | KOCHANOWSKI, MARTIN SCHEFFEL, MARTIN KRAMER, JASON FROEHNER, THOMAS FRIEDRICH, MARKUS |
description | Das erfindungsgemäße Isolationselement für eine Brennstoffeinspritzvorrichtung zeichnet sich besonders dadurch aus, dass eine geräuscharme Konstruktion realisiert ist. Die Brennstoffeinspritzvorrichtung umfasst wenigstens ein Brennstoffeinspritzventil (1) und eine Aufnahmebohrung (20) in einem Zylinderkopf (9) für das Brennstoffeinspritzventil (1) sowie das Isolationselement (30) zwischen einem Ventilgehäuse (22) des Brennstoffeinspritzventils (1) und einer Wandung der Aufnahmebohrung (20). Das Isolationselement (30) besitzt einen inneren Isolationsring (33), der zwischen einem Außenring (31) und einem Innenring (32) gekapselt vorliegt. Der Außenring (31) ist dabei zum Brennstoffeinspritzventil (1) gerichtet, und der Innenring (32) ist zur Wandung der Aufnahmebohrung (20) gerichtet, so dass es im eingebauten Zustand des Isolationselements (30) zur entsprechenden Anlage dieser Bauteile (31/1; 32/9) kommt. Die Brennstoffeinspritzvorrichtung eignet sich besonders zum direkten Einspritzen von Brennstoff in einen Brennraum einer gemischverdichtenden fremdgezündeten Brennkraftmaschine.
The invention relates to an insulating element for a fuel injection device. The insulating element is characterized particularly by the implementation of a low-noise design. The fuel injection device comprises at least one fuel injection valve (1), a receiving bore (20) in a cylinder head (9) for the fuel injection valve (1), and the insulating element (30) between a valve housing (22) of the fuel injection valve (1) and a wall of the receiving bore (20). The insulating element (30) has an inner insulating ring (33) which is encapsulated between an outer ring (31) and an inner ring (32). The outer ring (31) is oriented towards the fuel injection valve (1), and the inner ring (32) is oriented towards the wall of the receiving bore (20) such that the outer ring (31) rests on the fuel injection valve (1) and the inner ring (32) rests on the cylinder head (9) in the assembled state of the insulating element (30). The fuel injection device is particularly suitable for directly injecting fuel into a combustion chamber of a mixture-compressing internal combustion engine with an externally supplied ignition.
L'invention concerne un élément d'isolation pour un dispositif d'injection de carburant, lequel est caractérisé par la réalisation d'une construction peut bruyante. Le dispositif d'injection de carburant comprend au moins une soupape d'injection de carburant (1) et une forure de récep |
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The invention relates to an insulating element for a fuel injection device. The insulating element is characterized particularly by the implementation of a low-noise design. The fuel injection device comprises at least one fuel injection valve (1), a receiving bore (20) in a cylinder head (9) for the fuel injection valve (1), and the insulating element (30) between a valve housing (22) of the fuel injection valve (1) and a wall of the receiving bore (20). The insulating element (30) has an inner insulating ring (33) which is encapsulated between an outer ring (31) and an inner ring (32). The outer ring (31) is oriented towards the fuel injection valve (1), and the inner ring (32) is oriented towards the wall of the receiving bore (20) such that the outer ring (31) rests on the fuel injection valve (1) and the inner ring (32) rests on the cylinder head (9) in the assembled state of the insulating element (30). The fuel injection device is particularly suitable for directly injecting fuel into a combustion chamber of a mixture-compressing internal combustion engine with an externally supplied ignition.
L'invention concerne un élément d'isolation pour un dispositif d'injection de carburant, lequel est caractérisé par la réalisation d'une construction peut bruyante. Le dispositif d'injection de carburant comprend au moins une soupape d'injection de carburant (1) et une forure de réception (20) dans une culasse (9) pour la soupape d'injection de carburant (1) ainsi que l'élément d'isolation (30) entre un carter (22) de la soupape d'injection de carburant (1) et une paroi de la forure de réception (20). L'élément d'isolation (30) a une bague d'isolation intérieure (33) qui est encapsulée entre une bague extérieure (31) et une bague intérieure (32). La bague extérieure (31) est orientée vers la soupape d'injection de carburant (1) et la bague intérieure (32) est orientée vers la paroi de la forure de réception (20) de sorte que, quand l'élément d'isolation (30) est monté, il vient reposer de manière correspondante contre ces éléments (31/1; 32/9). Le dispositif d'injection de carburant convient en particulier pour l'injection directe de carburant dans une chambre de combustion d'un moteur à combustion interne à compression du mélange et allumage commandé.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF ; WEAPONS</subject><creationdate>2013</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20131024&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2013156258A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25562,76317</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20131024&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2013156258A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>KOCHANOWSKI, MARTIN</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHEFFEL, MARTIN</creatorcontrib><creatorcontrib>KRAMER, JASON</creatorcontrib><creatorcontrib>FROEHNER, THOMAS</creatorcontrib><creatorcontrib>FRIEDRICH, MARKUS</creatorcontrib><title>MULTIPART INSULATING ELEMENT, IN PARTICULAR FOR A FUEL INJECTION DEVICE</title><description>Das erfindungsgemäße Isolationselement für eine Brennstoffeinspritzvorrichtung zeichnet sich besonders dadurch aus, dass eine geräuscharme Konstruktion realisiert ist. Die Brennstoffeinspritzvorrichtung umfasst wenigstens ein Brennstoffeinspritzventil (1) und eine Aufnahmebohrung (20) in einem Zylinderkopf (9) für das Brennstoffeinspritzventil (1) sowie das Isolationselement (30) zwischen einem Ventilgehäuse (22) des Brennstoffeinspritzventils (1) und einer Wandung der Aufnahmebohrung (20). Das Isolationselement (30) besitzt einen inneren Isolationsring (33), der zwischen einem Außenring (31) und einem Innenring (32) gekapselt vorliegt. Der Außenring (31) ist dabei zum Brennstoffeinspritzventil (1) gerichtet, und der Innenring (32) ist zur Wandung der Aufnahmebohrung (20) gerichtet, so dass es im eingebauten Zustand des Isolationselements (30) zur entsprechenden Anlage dieser Bauteile (31/1; 32/9) kommt. Die Brennstoffeinspritzvorrichtung eignet sich besonders zum direkten Einspritzen von Brennstoff in einen Brennraum einer gemischverdichtenden fremdgezündeten Brennkraftmaschine.
The invention relates to an insulating element for a fuel injection device. The insulating element is characterized particularly by the implementation of a low-noise design. The fuel injection device comprises at least one fuel injection valve (1), a receiving bore (20) in a cylinder head (9) for the fuel injection valve (1), and the insulating element (30) between a valve housing (22) of the fuel injection valve (1) and a wall of the receiving bore (20). The insulating element (30) has an inner insulating ring (33) which is encapsulated between an outer ring (31) and an inner ring (32). The outer ring (31) is oriented towards the fuel injection valve (1), and the inner ring (32) is oriented towards the wall of the receiving bore (20) such that the outer ring (31) rests on the fuel injection valve (1) and the inner ring (32) rests on the cylinder head (9) in the assembled state of the insulating element (30). The fuel injection device is particularly suitable for directly injecting fuel into a combustion chamber of a mixture-compressing internal combustion engine with an externally supplied ignition.
L'invention concerne un élément d'isolation pour un dispositif d'injection de carburant, lequel est caractérisé par la réalisation d'une construction peut bruyante. Le dispositif d'injection de carburant comprend au moins une soupape d'injection de carburant (1) et une forure de réception (20) dans une culasse (9) pour la soupape d'injection de carburant (1) ainsi que l'élément d'isolation (30) entre un carter (22) de la soupape d'injection de carburant (1) et une paroi de la forure de réception (20). L'élément d'isolation (30) a une bague d'isolation intérieure (33) qui est encapsulée entre une bague extérieure (31) et une bague intérieure (32). La bague extérieure (31) est orientée vers la soupape d'injection de carburant (1) et la bague intérieure (32) est orientée vers la paroi de la forure de réception (20) de sorte que, quand l'élément d'isolation (30) est monté, il vient reposer de manière correspondante contre ces éléments (31/1; 32/9). Le dispositif d'injection de carburant convient en particulier pour l'injection directe de carburant dans une chambre de combustion d'un moteur à combustion interne à compression du mélange et allumage commandé.</description><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2013</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZHD3DfUJ8QxwDApR8PQLDvVxDPH0c1dw9XH1dfUL0QGKKYDkPJ2BMkEKbv5BCo4KbqGuPkAJL1fnEE9_PwUX1zBPZ1ceBta0xJziVF4ozc2g7OYa4uyhm1qQH59aXJCYnJqXWhIf7m9kYGhsaGpmZGrhaGhMnCoAjUwtaw</recordid><startdate>20131024</startdate><enddate>20131024</enddate><creator>KOCHANOWSKI, MARTIN</creator><creator>SCHEFFEL, MARTIN</creator><creator>KRAMER, JASON</creator><creator>FROEHNER, THOMAS</creator><creator>FRIEDRICH, MARKUS</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20131024</creationdate><title>MULTIPART INSULATING ELEMENT, IN PARTICULAR FOR A FUEL INJECTION DEVICE</title><author>KOCHANOWSKI, MARTIN ; SCHEFFEL, MARTIN ; KRAMER, JASON ; FROEHNER, THOMAS ; FRIEDRICH, MARKUS</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2013156258A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2013</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>KOCHANOWSKI, MARTIN</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHEFFEL, MARTIN</creatorcontrib><creatorcontrib>KRAMER, JASON</creatorcontrib><creatorcontrib>FROEHNER, THOMAS</creatorcontrib><creatorcontrib>FRIEDRICH, MARKUS</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>KOCHANOWSKI, MARTIN</au><au>SCHEFFEL, MARTIN</au><au>KRAMER, JASON</au><au>FROEHNER, THOMAS</au><au>FRIEDRICH, MARKUS</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>MULTIPART INSULATING ELEMENT, IN PARTICULAR FOR A FUEL INJECTION DEVICE</title><date>2013-10-24</date><risdate>2013</risdate><abstract>Das erfindungsgemäße Isolationselement für eine Brennstoffeinspritzvorrichtung zeichnet sich besonders dadurch aus, dass eine geräuscharme Konstruktion realisiert ist. Die Brennstoffeinspritzvorrichtung umfasst wenigstens ein Brennstoffeinspritzventil (1) und eine Aufnahmebohrung (20) in einem Zylinderkopf (9) für das Brennstoffeinspritzventil (1) sowie das Isolationselement (30) zwischen einem Ventilgehäuse (22) des Brennstoffeinspritzventils (1) und einer Wandung der Aufnahmebohrung (20). Das Isolationselement (30) besitzt einen inneren Isolationsring (33), der zwischen einem Außenring (31) und einem Innenring (32) gekapselt vorliegt. Der Außenring (31) ist dabei zum Brennstoffeinspritzventil (1) gerichtet, und der Innenring (32) ist zur Wandung der Aufnahmebohrung (20) gerichtet, so dass es im eingebauten Zustand des Isolationselements (30) zur entsprechenden Anlage dieser Bauteile (31/1; 32/9) kommt. Die Brennstoffeinspritzvorrichtung eignet sich besonders zum direkten Einspritzen von Brennstoff in einen Brennraum einer gemischverdichtenden fremdgezündeten Brennkraftmaschine.
The invention relates to an insulating element for a fuel injection device. The insulating element is characterized particularly by the implementation of a low-noise design. The fuel injection device comprises at least one fuel injection valve (1), a receiving bore (20) in a cylinder head (9) for the fuel injection valve (1), and the insulating element (30) between a valve housing (22) of the fuel injection valve (1) and a wall of the receiving bore (20). The insulating element (30) has an inner insulating ring (33) which is encapsulated between an outer ring (31) and an inner ring (32). The outer ring (31) is oriented towards the fuel injection valve (1), and the inner ring (32) is oriented towards the wall of the receiving bore (20) such that the outer ring (31) rests on the fuel injection valve (1) and the inner ring (32) rests on the cylinder head (9) in the assembled state of the insulating element (30). The fuel injection device is particularly suitable for directly injecting fuel into a combustion chamber of a mixture-compressing internal combustion engine with an externally supplied ignition.
L'invention concerne un élément d'isolation pour un dispositif d'injection de carburant, lequel est caractérisé par la réalisation d'une construction peut bruyante. Le dispositif d'injection de carburant comprend au moins une soupape d'injection de carburant (1) et une forure de réception (20) dans une culasse (9) pour la soupape d'injection de carburant (1) ainsi que l'élément d'isolation (30) entre un carter (22) de la soupape d'injection de carburant (1) et une paroi de la forure de réception (20). L'élément d'isolation (30) a une bague d'isolation intérieure (33) qui est encapsulée entre une bague extérieure (31) et une bague intérieure (32). La bague extérieure (31) est orientée vers la soupape d'injection de carburant (1) et la bague intérieure (32) est orientée vers la paroi de la forure de réception (20) de sorte que, quand l'élément d'isolation (30) est monté, il vient reposer de manière correspondante contre ces éléments (31/1; 32/9). Le dispositif d'injection de carburant convient en particulier pour l'injection directe de carburant dans une chambre de combustion d'un moteur à combustion interne à compression du mélange et allumage commandé.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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