BUSBAR TRUNKING UNIT AND BUSBAR TRUNKING SYSTEM COMPRISING A BUSBAR TRUNKING UNIT
Die Erfindung betrifft einen Schienenkasten (102; 202) für ein Schienenverteilersystem (101) mit in einer Längsrichtung (103; 203) langgestreckten Stromschienen (104; 204), die ummantelt von einem Schienengehäuse (105; 205), flach nebeneinander in dem Schienengehäuse (105; 205) angeordnet sind, bei...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | WELLNER, OLAF BERTELS, FRANK |
description | Die Erfindung betrifft einen Schienenkasten (102; 202) für ein Schienenverteilersystem (101) mit in einer Längsrichtung (103; 203) langgestreckten Stromschienen (104; 204), die ummantelt von einem Schienengehäuse (105; 205), flach nebeneinander in dem Schienengehäuse (105; 205) angeordnet sind, bei dem jede der Stromschienen (104; 204) an einem ersten Ende eine erste Ausnehmung (160; 260) und an einem zweiten Ende eine zweite Ausnehmung (161; 261) aufweist, wobei die Ausnehmungen (160, 161; 260, 261) jeweils zur Aufnahme eines Bolzens (152) einer Einbolzenverbindung dienen, über die Stromschienen (104; 204) mit zugeordneten Stromschienen benachbarter Schienenkästen des Schienenverteilersystems Strom leitend und mechanisch verbindbar sind, bei dem das Schienengehäuse (105; 205) zwei Seitenprofile (112, 122, 113, 123; 212, 213) und zwei Deckprofile (111, 121; 211, 221) aufweist, wobei die Seitenprofile (112, 122, 113, 123; 212, 213) Öffnungen (162; 262) zur Betätigung der Einbolzenklemmen aufweisen und wobei ein erstes der Deckprofile (111; 211) die ersten Enden der Stromschienen und das zweite der Deckprofile (121; 221) die zweiten Enden der Stromschienen (104; 204) überragt. Um den Schienenkasten kostengünstiger und sicherer zu gestalten ist vorgesehen, dass die Seitenprofile (112, 122, 113, 123; 212, 213) und die Deckprofile (111, 121; 211, 221) aus Strom leitenden Material bestehen und elektrisch leitend derart verbunden sind, dass sie einen als PE-Leiter verwendbaren Strompfad bilden.
The invention relates to busbar trunking unit (102; 202) for a busbar trunking system (101), comprising busbars (104; 204) which are elongated in a longitudinal direction (103; 203), are arranged flat next to one another in the busbar housing (105; 205) and are encased by a busbar housing (105; 205), each busbar (104; 204) comprising a first recess (160; 260) on a first end and a second recess (161; 261) on a second end, wherein the recesses (160, 161; 260, 261) serve in each case for receiving a bolt (152) of a single-bolt connection via which the busbars (104; 204) can be connected in an electrically conductive and mechanical manner to associated busbars of adjacent busbar trunking units of the busbar trunking system. According to the invention, the busbar housing (105; 205) comprises two lateral profiled elements (112, 122, 113, 123; 212, 213) and two covering profiled elements (111, 121; 211, 221), wherein the lateral profiled elements (112, 122, 113, 123; 212, 213) ha |
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The invention relates to busbar trunking unit (102; 202) for a busbar trunking system (101), comprising busbars (104; 204) which are elongated in a longitudinal direction (103; 203), are arranged flat next to one another in the busbar housing (105; 205) and are encased by a busbar housing (105; 205), each busbar (104; 204) comprising a first recess (160; 260) on a first end and a second recess (161; 261) on a second end, wherein the recesses (160, 161; 260, 261) serve in each case for receiving a bolt (152) of a single-bolt connection via which the busbars (104; 204) can be connected in an electrically conductive and mechanical manner to associated busbars of adjacent busbar trunking units of the busbar trunking system. According to the invention, the busbar housing (105; 205) comprises two lateral profiled elements (112, 122, 113, 123; 212, 213) and two covering profiled elements (111, 121; 211, 221), wherein the lateral profiled elements (112, 122, 113, 123; 212, 213) have openings (162; 262) for actuating the single-bolt terminals and wherein a first of the covering profiled elements (111; 211) protrudes the first ends of the busbars and the second of the covering profiled elements (121; 221) protrudes the second ends of the busbars (104; 204). In order to design the busbar trunking unit in a more cost-effective and secure manner, it is provided that the lateral profiled elements (112, 122, 113, 123; 212, 213) and the covering profiled elements (111, 121; 211, 221) are made of an electrically conductive material and are electrically connected to one another such that they form a current path that can be used as a PE conductor.
L'invention concerne un coffret de barres conductrices (102; 202) destiné à un système de canalisations préfabriquées (101), comprenant des barres conductrices (104; 204) qui s'étendent dans une direction longitudinale (103; 203) et sont recouvertes par une gaine de protection (105; 205) dans laquelle elles sont disposées à plat les unes à côté des autres. Dans ce coffret de barres conductrices (102; 202), chacune des barres conductrices (104; 204) présente à une première extrémité un premier évidement (160; 260) et à une seconde extrémité un second évidement (161; 261), lesdits évidements (160, 161; 260, 261) servant chacun à recevoir un boulon (152) d'un assemblage par boulon unique au moyen duquel des barres conductrices (104; 204) peuvent être reliées mécaniquement et de façon électroconductrice à des barres conductrices associées de coffrets de barres conductrices voisins du système de canalisations préfabriquées. Par ailleurs, la gaine de protection (105; 205) présente deux profilés latéraux (112, 122, 113, 123; 212, 213) et deux profilés de couverture (111, 121; 211, 221), les profilés latéraux (112, 122, 113, 123; 212, 213) présentant des ouvertures (162; 262) pour actionner les bornes à boulon unique, un premier profilé de couverture (111; 211) faisant saillie par rapport aux premières extrémités des barres conductrices et le second profilé de couverture (121; 221) faisant saillie par rapport aux secondes extrémités des barres conductrices (104; 204). Selon l'invention, pour réduire le coût de fabrication de ce coffret de barres conductrices et augmenter sa fiabilité, les profilés latéraux (112, 122, 113, 123; 212, 213) et les profilés de couverture (111, 121; 211, 221) sont constitués d'un matériau électroconducteur et sont reliés de façon électroconductrice de manière à former un trajet de courant pouvant être utilisé comme conducteur PE.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BOARDS, SUBSTATIONS, OR SWITCHING ARRANGEMENTS FOR THE SUPPLYOR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER ; CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER ; ELECTRICITY ; GENERATION ; INSTALLATION OF ELECTRIC CABLES OR LINES, OR OF COMBINEDOPTICAL AND ELECTRIC CABLES OR LINES</subject><creationdate>2012</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20120329&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2012038167A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20120329&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2012038167A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>WELLNER, OLAF</creatorcontrib><creatorcontrib>BERTELS, FRANK</creatorcontrib><title>BUSBAR TRUNKING UNIT AND BUSBAR TRUNKING SYSTEM COMPRISING A BUSBAR TRUNKING UNIT</title><description>Die Erfindung betrifft einen Schienenkasten (102; 202) für ein Schienenverteilersystem (101) mit in einer Längsrichtung (103; 203) langgestreckten Stromschienen (104; 204), die ummantelt von einem Schienengehäuse (105; 205), flach nebeneinander in dem Schienengehäuse (105; 205) angeordnet sind, bei dem jede der Stromschienen (104; 204) an einem ersten Ende eine erste Ausnehmung (160; 260) und an einem zweiten Ende eine zweite Ausnehmung (161; 261) aufweist, wobei die Ausnehmungen (160, 161; 260, 261) jeweils zur Aufnahme eines Bolzens (152) einer Einbolzenverbindung dienen, über die Stromschienen (104; 204) mit zugeordneten Stromschienen benachbarter Schienenkästen des Schienenverteilersystems Strom leitend und mechanisch verbindbar sind, bei dem das Schienengehäuse (105; 205) zwei Seitenprofile (112, 122, 113, 123; 212, 213) und zwei Deckprofile (111, 121; 211, 221) aufweist, wobei die Seitenprofile (112, 122, 113, 123; 212, 213) Öffnungen (162; 262) zur Betätigung der Einbolzenklemmen aufweisen und wobei ein erstes der Deckprofile (111; 211) die ersten Enden der Stromschienen und das zweite der Deckprofile (121; 221) die zweiten Enden der Stromschienen (104; 204) überragt. Um den Schienenkasten kostengünstiger und sicherer zu gestalten ist vorgesehen, dass die Seitenprofile (112, 122, 113, 123; 212, 213) und die Deckprofile (111, 121; 211, 221) aus Strom leitenden Material bestehen und elektrisch leitend derart verbunden sind, dass sie einen als PE-Leiter verwendbaren Strompfad bilden.
The invention relates to busbar trunking unit (102; 202) for a busbar trunking system (101), comprising busbars (104; 204) which are elongated in a longitudinal direction (103; 203), are arranged flat next to one another in the busbar housing (105; 205) and are encased by a busbar housing (105; 205), each busbar (104; 204) comprising a first recess (160; 260) on a first end and a second recess (161; 261) on a second end, wherein the recesses (160, 161; 260, 261) serve in each case for receiving a bolt (152) of a single-bolt connection via which the busbars (104; 204) can be connected in an electrically conductive and mechanical manner to associated busbars of adjacent busbar trunking units of the busbar trunking system. According to the invention, the busbar housing (105; 205) comprises two lateral profiled elements (112, 122, 113, 123; 212, 213) and two covering profiled elements (111, 121; 211, 221), wherein the lateral profiled elements (112, 122, 113, 123; 212, 213) have openings (162; 262) for actuating the single-bolt terminals and wherein a first of the covering profiled elements (111; 211) protrudes the first ends of the busbars and the second of the covering profiled elements (121; 221) protrudes the second ends of the busbars (104; 204). In order to design the busbar trunking unit in a more cost-effective and secure manner, it is provided that the lateral profiled elements (112, 122, 113, 123; 212, 213) and the covering profiled elements (111, 121; 211, 221) are made of an electrically conductive material and are electrically connected to one another such that they form a current path that can be used as a PE conductor.
L'invention concerne un coffret de barres conductrices (102; 202) destiné à un système de canalisations préfabriquées (101), comprenant des barres conductrices (104; 204) qui s'étendent dans une direction longitudinale (103; 203) et sont recouvertes par une gaine de protection (105; 205) dans laquelle elles sont disposées à plat les unes à côté des autres. Dans ce coffret de barres conductrices (102; 202), chacune des barres conductrices (104; 204) présente à une première extrémité un premier évidement (160; 260) et à une seconde extrémité un second évidement (161; 261), lesdits évidements (160, 161; 260, 261) servant chacun à recevoir un boulon (152) d'un assemblage par boulon unique au moyen duquel des barres conductrices (104; 204) peuvent être reliées mécaniquement et de façon électroconductrice à des barres conductrices associées de coffrets de barres conductrices voisins du système de canalisations préfabriquées. Par ailleurs, la gaine de protection (105; 205) présente deux profilés latéraux (112, 122, 113, 123; 212, 213) et deux profilés de couverture (111, 121; 211, 221), les profilés latéraux (112, 122, 113, 123; 212, 213) présentant des ouvertures (162; 262) pour actionner les bornes à boulon unique, un premier profilé de couverture (111; 211) faisant saillie par rapport aux premières extrémités des barres conductrices et le second profilé de couverture (121; 221) faisant saillie par rapport aux secondes extrémités des barres conductrices (104; 204). Selon l'invention, pour réduire le coût de fabrication de ce coffret de barres conductrices et augmenter sa fiabilité, les profilés latéraux (112, 122, 113, 123; 212, 213) et les profilés de couverture (111, 121; 211, 221) sont constitués d'un matériau électroconducteur et sont reliés de façon électroconductrice de manière à former un trajet de courant pouvant être utilisé comme conducteur PE.</description><subject>BOARDS, SUBSTATIONS, OR SWITCHING ARRANGEMENTS FOR THE SUPPLYOR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</subject><subject>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</subject><subject>ELECTRICITY</subject><subject>GENERATION</subject><subject>INSTALLATION OF ELECTRIC CABLES OR LINES, OR OF COMBINEDOPTICAL AND ELECTRIC CABLES OR LINES</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2012</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZAh0Cg12cgxSCAkK9fP29HNXCPXzDFFw9HNRQJcIjgwOcfVVcPb3DQjyDAaJOCpg08zDwJqWmFOcyguluRmU3VxDnD10Uwvy41OLCxKTU_NSS-LD_Y0MDI0MjC0MzcwdDY2JUwUAiAMwiw</recordid><startdate>20120329</startdate><enddate>20120329</enddate><creator>WELLNER, OLAF</creator><creator>BERTELS, FRANK</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20120329</creationdate><title>BUSBAR TRUNKING UNIT AND BUSBAR TRUNKING SYSTEM COMPRISING A BUSBAR TRUNKING UNIT</title><author>WELLNER, OLAF ; BERTELS, FRANK</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2012038167A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2012</creationdate><topic>BOARDS, SUBSTATIONS, OR SWITCHING ARRANGEMENTS FOR THE SUPPLYOR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</topic><topic>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</topic><topic>ELECTRICITY</topic><topic>GENERATION</topic><topic>INSTALLATION OF ELECTRIC CABLES OR LINES, OR OF COMBINEDOPTICAL AND ELECTRIC CABLES OR LINES</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>WELLNER, OLAF</creatorcontrib><creatorcontrib>BERTELS, FRANK</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>WELLNER, OLAF</au><au>BERTELS, FRANK</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>BUSBAR TRUNKING UNIT AND BUSBAR TRUNKING SYSTEM COMPRISING A BUSBAR TRUNKING UNIT</title><date>2012-03-29</date><risdate>2012</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft einen Schienenkasten (102; 202) für ein Schienenverteilersystem (101) mit in einer Längsrichtung (103; 203) langgestreckten Stromschienen (104; 204), die ummantelt von einem Schienengehäuse (105; 205), flach nebeneinander in dem Schienengehäuse (105; 205) angeordnet sind, bei dem jede der Stromschienen (104; 204) an einem ersten Ende eine erste Ausnehmung (160; 260) und an einem zweiten Ende eine zweite Ausnehmung (161; 261) aufweist, wobei die Ausnehmungen (160, 161; 260, 261) jeweils zur Aufnahme eines Bolzens (152) einer Einbolzenverbindung dienen, über die Stromschienen (104; 204) mit zugeordneten Stromschienen benachbarter Schienenkästen des Schienenverteilersystems Strom leitend und mechanisch verbindbar sind, bei dem das Schienengehäuse (105; 205) zwei Seitenprofile (112, 122, 113, 123; 212, 213) und zwei Deckprofile (111, 121; 211, 221) aufweist, wobei die Seitenprofile (112, 122, 113, 123; 212, 213) Öffnungen (162; 262) zur Betätigung der Einbolzenklemmen aufweisen und wobei ein erstes der Deckprofile (111; 211) die ersten Enden der Stromschienen und das zweite der Deckprofile (121; 221) die zweiten Enden der Stromschienen (104; 204) überragt. Um den Schienenkasten kostengünstiger und sicherer zu gestalten ist vorgesehen, dass die Seitenprofile (112, 122, 113, 123; 212, 213) und die Deckprofile (111, 121; 211, 221) aus Strom leitenden Material bestehen und elektrisch leitend derart verbunden sind, dass sie einen als PE-Leiter verwendbaren Strompfad bilden.
The invention relates to busbar trunking unit (102; 202) for a busbar trunking system (101), comprising busbars (104; 204) which are elongated in a longitudinal direction (103; 203), are arranged flat next to one another in the busbar housing (105; 205) and are encased by a busbar housing (105; 205), each busbar (104; 204) comprising a first recess (160; 260) on a first end and a second recess (161; 261) on a second end, wherein the recesses (160, 161; 260, 261) serve in each case for receiving a bolt (152) of a single-bolt connection via which the busbars (104; 204) can be connected in an electrically conductive and mechanical manner to associated busbars of adjacent busbar trunking units of the busbar trunking system. According to the invention, the busbar housing (105; 205) comprises two lateral profiled elements (112, 122, 113, 123; 212, 213) and two covering profiled elements (111, 121; 211, 221), wherein the lateral profiled elements (112, 122, 113, 123; 212, 213) have openings (162; 262) for actuating the single-bolt terminals and wherein a first of the covering profiled elements (111; 211) protrudes the first ends of the busbars and the second of the covering profiled elements (121; 221) protrudes the second ends of the busbars (104; 204). In order to design the busbar trunking unit in a more cost-effective and secure manner, it is provided that the lateral profiled elements (112, 122, 113, 123; 212, 213) and the covering profiled elements (111, 121; 211, 221) are made of an electrically conductive material and are electrically connected to one another such that they form a current path that can be used as a PE conductor.
L'invention concerne un coffret de barres conductrices (102; 202) destiné à un système de canalisations préfabriquées (101), comprenant des barres conductrices (104; 204) qui s'étendent dans une direction longitudinale (103; 203) et sont recouvertes par une gaine de protection (105; 205) dans laquelle elles sont disposées à plat les unes à côté des autres. Dans ce coffret de barres conductrices (102; 202), chacune des barres conductrices (104; 204) présente à une première extrémité un premier évidement (160; 260) et à une seconde extrémité un second évidement (161; 261), lesdits évidements (160, 161; 260, 261) servant chacun à recevoir un boulon (152) d'un assemblage par boulon unique au moyen duquel des barres conductrices (104; 204) peuvent être reliées mécaniquement et de façon électroconductrice à des barres conductrices associées de coffrets de barres conductrices voisins du système de canalisations préfabriquées. Par ailleurs, la gaine de protection (105; 205) présente deux profilés latéraux (112, 122, 113, 123; 212, 213) et deux profilés de couverture (111, 121; 211, 221), les profilés latéraux (112, 122, 113, 123; 212, 213) présentant des ouvertures (162; 262) pour actionner les bornes à boulon unique, un premier profilé de couverture (111; 211) faisant saillie par rapport aux premières extrémités des barres conductrices et le second profilé de couverture (121; 221) faisant saillie par rapport aux secondes extrémités des barres conductrices (104; 204). Selon l'invention, pour réduire le coût de fabrication de ce coffret de barres conductrices et augmenter sa fiabilité, les profilés latéraux (112, 122, 113, 123; 212, 213) et les profilés de couverture (111, 121; 211, 221) sont constitués d'un matériau électroconducteur et sont reliés de façon électroconductrice de manière à former un trajet de courant pouvant être utilisé comme conducteur PE.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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subjects | BOARDS, SUBSTATIONS, OR SWITCHING ARRANGEMENTS FOR THE SUPPLYOR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER ELECTRICITY GENERATION INSTALLATION OF ELECTRIC CABLES OR LINES, OR OF COMBINEDOPTICAL AND ELECTRIC CABLES OR LINES |
title | BUSBAR TRUNKING UNIT AND BUSBAR TRUNKING SYSTEM COMPRISING A BUSBAR TRUNKING UNIT |
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