FITTING ARRANGEMENT HAVING A STOP
Die Erfindung betrifft eine Beschlagsanordnung zum Verschwenken zweier Fahrzeugteile relativ zueinander, mit einem Verstellbeschlag, der ein mit einem ersten Fahrzeugteil zu verbindendes, erstes Beschlagteil und ein um eine Drehachse verdrehbar an dem ersten Beschlagteil angeordnetes, mit einem zwei...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , , , , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
container_end_page | |
---|---|
container_issue | |
container_start_page | |
container_title | |
container_volume | |
creator | HARTLEB, STEPHANIE BLINZER, ANDRE KRUEGER, FRIEDER MOELLER, VOLKER WEISS, MATTHIAS SILLER, JUERGEN |
description | Die Erfindung betrifft eine Beschlagsanordnung zum Verschwenken zweier Fahrzeugteile relativ zueinander, mit einem Verstellbeschlag, der ein mit einem ersten Fahrzeugteil zu verbindendes, erstes Beschlagteil und ein um eine Drehachse verdrehbar an dem ersten Beschlagteil angeordnetes, mit einem zweiten Fahrzeugteil zu verbindendes, zweites Beschlagteil umfasst, wobei das erste Beschlagteil eine äußere Umfangsfläche aufweist, die zumindest abschnittsweise durch eine zur Drehachse konzentrische, kreisbogenförmige Mantelfläche gebildet ist. Dabei ist ein an der Umfangsfläche (200) des ersten Beschlagteils (20) angeordnetes Anschlagelement (3) zur Begrenzung des Verschwenkwegs des ersten Fahrzeugteils relativ zu dem zweiten Fahrzeugteil vorgesehen. Auf diese Weise wird eine Beschlagsanordnung geschaffen, die einen Anschlag zum Begrenzen des Verschwenkwegs der zu verschwenkenden Teile bereitstellt, bei der durch das Vorsehen des Anschlags der Bauraum aber nicht wesentlich beeinträchtigt und die Gestaltungsfreiheit von Fahrzeugteilen und anderen Beschlagteilen nicht oder nur unwesentlich beeinflusst ist.
The invention relates to a fitting arrangement for pivoting two vehicle components in relation to one another, having an adjustment fitting which comprises a first fitting component which is to be connected to a first vehicle component, and a second fitting component which is arranged on the first fitting component so as to be rotatable about a rotational axis and is to be connected to a second vehicle component, wherein the first fitting component has an outer circumferential face which is formed at least in certain sections by a lateral surface which is arcuate and is concentric with respect to the rotational axis. In this context, a stop element (3) which is arranged on the circumferential face (200) of the first fitting component (20) is provided for limiting the pivoting travel of the first vehicle component in relation to the second vehicle component. In this way, a fitting arrangement is provided which provides a stop for bounding the pivoting travel of the components to be pivoted, but with which fitting arrangement the installation space is not significantly adversely affected by the provision of the stop and the freedom of design of vehicle components and other fitting components is not affected, or is only affected to an insignificant degree.
L'invention concerne un système de ferrure servant à faire pivoter deux éléments d'un véhicule l'un par rappor |
format | Patent |
fullrecord | <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_WO2012019717A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>WO2012019717A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_WO2012019717A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNrjZFB08wwJ8fRzV3AMCnL0c3f1dfULUfBwDAMLKQSH-AfwMLCmJeYUp_JCaW4GZTfXEGcP3dSC_PjU4oLE5NS81JL4cH8jA0MgsjQ3NHc0NCZOFQCYuyMB</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>FITTING ARRANGEMENT HAVING A STOP</title><source>esp@cenet</source><creator>HARTLEB, STEPHANIE ; BLINZER, ANDRE ; KRUEGER, FRIEDER ; MOELLER, VOLKER ; WEISS, MATTHIAS ; SILLER, JUERGEN</creator><creatorcontrib>HARTLEB, STEPHANIE ; BLINZER, ANDRE ; KRUEGER, FRIEDER ; MOELLER, VOLKER ; WEISS, MATTHIAS ; SILLER, JUERGEN</creatorcontrib><description>Die Erfindung betrifft eine Beschlagsanordnung zum Verschwenken zweier Fahrzeugteile relativ zueinander, mit einem Verstellbeschlag, der ein mit einem ersten Fahrzeugteil zu verbindendes, erstes Beschlagteil und ein um eine Drehachse verdrehbar an dem ersten Beschlagteil angeordnetes, mit einem zweiten Fahrzeugteil zu verbindendes, zweites Beschlagteil umfasst, wobei das erste Beschlagteil eine äußere Umfangsfläche aufweist, die zumindest abschnittsweise durch eine zur Drehachse konzentrische, kreisbogenförmige Mantelfläche gebildet ist. Dabei ist ein an der Umfangsfläche (200) des ersten Beschlagteils (20) angeordnetes Anschlagelement (3) zur Begrenzung des Verschwenkwegs des ersten Fahrzeugteils relativ zu dem zweiten Fahrzeugteil vorgesehen. Auf diese Weise wird eine Beschlagsanordnung geschaffen, die einen Anschlag zum Begrenzen des Verschwenkwegs der zu verschwenkenden Teile bereitstellt, bei der durch das Vorsehen des Anschlags der Bauraum aber nicht wesentlich beeinträchtigt und die Gestaltungsfreiheit von Fahrzeugteilen und anderen Beschlagteilen nicht oder nur unwesentlich beeinflusst ist.
The invention relates to a fitting arrangement for pivoting two vehicle components in relation to one another, having an adjustment fitting which comprises a first fitting component which is to be connected to a first vehicle component, and a second fitting component which is arranged on the first fitting component so as to be rotatable about a rotational axis and is to be connected to a second vehicle component, wherein the first fitting component has an outer circumferential face which is formed at least in certain sections by a lateral surface which is arcuate and is concentric with respect to the rotational axis. In this context, a stop element (3) which is arranged on the circumferential face (200) of the first fitting component (20) is provided for limiting the pivoting travel of the first vehicle component in relation to the second vehicle component. In this way, a fitting arrangement is provided which provides a stop for bounding the pivoting travel of the components to be pivoted, but with which fitting arrangement the installation space is not significantly adversely affected by the provision of the stop and the freedom of design of vehicle components and other fitting components is not affected, or is only affected to an insignificant degree.
L'invention concerne un système de ferrure servant à faire pivoter deux éléments d'un véhicule l'un par rapport à l'autre, comprenant une ferrure réglable qui présente une première partie de ferrure à relier à un premier élément de véhicule et une deuxième partie de ferrure, disposée sur la première partie de ferrure de manière à pouvoir tourner sur un axe de rotation et à relier à un deuxième élément de véhicule, la première partie de ferrure présentant une surface périphérique extérieure qui est formée au moins en partie par une surface extérieure en arc de cercle, concentrique à l'axe de rotation. A cet effet, ledit système de ferrure comporte également un élément de butée (3) disposé sur la surface périphérique (200) de la première partie de ferrure (20) pour limiter la course de pivotement de la première partie de véhicule par rapport à la deuxième partie de véhicule. Un système de ferrure fournissant une butée pour limiter la course de pivotement des parties à faire pivoter est ainsi produit, ladite butée n'affectant toutefois pas notablement l'espace de montage et n'influençant pas la liberté d'agencement d'éléments de véhicules et autres parties de ferrure ou ne l'influençant que de manière négligeable.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>PERFORMING OPERATIONS ; SEATS SPECIALLY ADAPTED FOR VEHICLES ; TRANSPORTING ; VEHICLE PASSENGER ACCOMMODATION NOT OTHERWISE PROVIDEDFOR ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2012</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20120216&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2012019717A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20120216&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2012019717A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HARTLEB, STEPHANIE</creatorcontrib><creatorcontrib>BLINZER, ANDRE</creatorcontrib><creatorcontrib>KRUEGER, FRIEDER</creatorcontrib><creatorcontrib>MOELLER, VOLKER</creatorcontrib><creatorcontrib>WEISS, MATTHIAS</creatorcontrib><creatorcontrib>SILLER, JUERGEN</creatorcontrib><title>FITTING ARRANGEMENT HAVING A STOP</title><description>Die Erfindung betrifft eine Beschlagsanordnung zum Verschwenken zweier Fahrzeugteile relativ zueinander, mit einem Verstellbeschlag, der ein mit einem ersten Fahrzeugteil zu verbindendes, erstes Beschlagteil und ein um eine Drehachse verdrehbar an dem ersten Beschlagteil angeordnetes, mit einem zweiten Fahrzeugteil zu verbindendes, zweites Beschlagteil umfasst, wobei das erste Beschlagteil eine äußere Umfangsfläche aufweist, die zumindest abschnittsweise durch eine zur Drehachse konzentrische, kreisbogenförmige Mantelfläche gebildet ist. Dabei ist ein an der Umfangsfläche (200) des ersten Beschlagteils (20) angeordnetes Anschlagelement (3) zur Begrenzung des Verschwenkwegs des ersten Fahrzeugteils relativ zu dem zweiten Fahrzeugteil vorgesehen. Auf diese Weise wird eine Beschlagsanordnung geschaffen, die einen Anschlag zum Begrenzen des Verschwenkwegs der zu verschwenkenden Teile bereitstellt, bei der durch das Vorsehen des Anschlags der Bauraum aber nicht wesentlich beeinträchtigt und die Gestaltungsfreiheit von Fahrzeugteilen und anderen Beschlagteilen nicht oder nur unwesentlich beeinflusst ist.
The invention relates to a fitting arrangement for pivoting two vehicle components in relation to one another, having an adjustment fitting which comprises a first fitting component which is to be connected to a first vehicle component, and a second fitting component which is arranged on the first fitting component so as to be rotatable about a rotational axis and is to be connected to a second vehicle component, wherein the first fitting component has an outer circumferential face which is formed at least in certain sections by a lateral surface which is arcuate and is concentric with respect to the rotational axis. In this context, a stop element (3) which is arranged on the circumferential face (200) of the first fitting component (20) is provided for limiting the pivoting travel of the first vehicle component in relation to the second vehicle component. In this way, a fitting arrangement is provided which provides a stop for bounding the pivoting travel of the components to be pivoted, but with which fitting arrangement the installation space is not significantly adversely affected by the provision of the stop and the freedom of design of vehicle components and other fitting components is not affected, or is only affected to an insignificant degree.
L'invention concerne un système de ferrure servant à faire pivoter deux éléments d'un véhicule l'un par rapport à l'autre, comprenant une ferrure réglable qui présente une première partie de ferrure à relier à un premier élément de véhicule et une deuxième partie de ferrure, disposée sur la première partie de ferrure de manière à pouvoir tourner sur un axe de rotation et à relier à un deuxième élément de véhicule, la première partie de ferrure présentant une surface périphérique extérieure qui est formée au moins en partie par une surface extérieure en arc de cercle, concentrique à l'axe de rotation. A cet effet, ledit système de ferrure comporte également un élément de butée (3) disposé sur la surface périphérique (200) de la première partie de ferrure (20) pour limiter la course de pivotement de la première partie de véhicule par rapport à la deuxième partie de véhicule. Un système de ferrure fournissant une butée pour limiter la course de pivotement des parties à faire pivoter est ainsi produit, ladite butée n'affectant toutefois pas notablement l'espace de montage et n'influençant pas la liberté d'agencement d'éléments de véhicules et autres parties de ferrure ou ne l'influençant que de manière négligeable.</description><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>SEATS SPECIALLY ADAPTED FOR VEHICLES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE PASSENGER ACCOMMODATION NOT OTHERWISE PROVIDEDFOR</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2012</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZFB08wwJ8fRzV3AMCnL0c3f1dfULUfBwDAMLKQSH-AfwMLCmJeYUp_JCaW4GZTfXEGcP3dSC_PjU4oLE5NS81JL4cH8jA0MgsjQ3NHc0NCZOFQCYuyMB</recordid><startdate>20120216</startdate><enddate>20120216</enddate><creator>HARTLEB, STEPHANIE</creator><creator>BLINZER, ANDRE</creator><creator>KRUEGER, FRIEDER</creator><creator>MOELLER, VOLKER</creator><creator>WEISS, MATTHIAS</creator><creator>SILLER, JUERGEN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20120216</creationdate><title>FITTING ARRANGEMENT HAVING A STOP</title><author>HARTLEB, STEPHANIE ; BLINZER, ANDRE ; KRUEGER, FRIEDER ; MOELLER, VOLKER ; WEISS, MATTHIAS ; SILLER, JUERGEN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2012019717A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2012</creationdate><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>SEATS SPECIALLY ADAPTED FOR VEHICLES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE PASSENGER ACCOMMODATION NOT OTHERWISE PROVIDEDFOR</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HARTLEB, STEPHANIE</creatorcontrib><creatorcontrib>BLINZER, ANDRE</creatorcontrib><creatorcontrib>KRUEGER, FRIEDER</creatorcontrib><creatorcontrib>MOELLER, VOLKER</creatorcontrib><creatorcontrib>WEISS, MATTHIAS</creatorcontrib><creatorcontrib>SILLER, JUERGEN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HARTLEB, STEPHANIE</au><au>BLINZER, ANDRE</au><au>KRUEGER, FRIEDER</au><au>MOELLER, VOLKER</au><au>WEISS, MATTHIAS</au><au>SILLER, JUERGEN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>FITTING ARRANGEMENT HAVING A STOP</title><date>2012-02-16</date><risdate>2012</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft eine Beschlagsanordnung zum Verschwenken zweier Fahrzeugteile relativ zueinander, mit einem Verstellbeschlag, der ein mit einem ersten Fahrzeugteil zu verbindendes, erstes Beschlagteil und ein um eine Drehachse verdrehbar an dem ersten Beschlagteil angeordnetes, mit einem zweiten Fahrzeugteil zu verbindendes, zweites Beschlagteil umfasst, wobei das erste Beschlagteil eine äußere Umfangsfläche aufweist, die zumindest abschnittsweise durch eine zur Drehachse konzentrische, kreisbogenförmige Mantelfläche gebildet ist. Dabei ist ein an der Umfangsfläche (200) des ersten Beschlagteils (20) angeordnetes Anschlagelement (3) zur Begrenzung des Verschwenkwegs des ersten Fahrzeugteils relativ zu dem zweiten Fahrzeugteil vorgesehen. Auf diese Weise wird eine Beschlagsanordnung geschaffen, die einen Anschlag zum Begrenzen des Verschwenkwegs der zu verschwenkenden Teile bereitstellt, bei der durch das Vorsehen des Anschlags der Bauraum aber nicht wesentlich beeinträchtigt und die Gestaltungsfreiheit von Fahrzeugteilen und anderen Beschlagteilen nicht oder nur unwesentlich beeinflusst ist.
The invention relates to a fitting arrangement for pivoting two vehicle components in relation to one another, having an adjustment fitting which comprises a first fitting component which is to be connected to a first vehicle component, and a second fitting component which is arranged on the first fitting component so as to be rotatable about a rotational axis and is to be connected to a second vehicle component, wherein the first fitting component has an outer circumferential face which is formed at least in certain sections by a lateral surface which is arcuate and is concentric with respect to the rotational axis. In this context, a stop element (3) which is arranged on the circumferential face (200) of the first fitting component (20) is provided for limiting the pivoting travel of the first vehicle component in relation to the second vehicle component. In this way, a fitting arrangement is provided which provides a stop for bounding the pivoting travel of the components to be pivoted, but with which fitting arrangement the installation space is not significantly adversely affected by the provision of the stop and the freedom of design of vehicle components and other fitting components is not affected, or is only affected to an insignificant degree.
L'invention concerne un système de ferrure servant à faire pivoter deux éléments d'un véhicule l'un par rapport à l'autre, comprenant une ferrure réglable qui présente une première partie de ferrure à relier à un premier élément de véhicule et une deuxième partie de ferrure, disposée sur la première partie de ferrure de manière à pouvoir tourner sur un axe de rotation et à relier à un deuxième élément de véhicule, la première partie de ferrure présentant une surface périphérique extérieure qui est formée au moins en partie par une surface extérieure en arc de cercle, concentrique à l'axe de rotation. A cet effet, ledit système de ferrure comporte également un élément de butée (3) disposé sur la surface périphérique (200) de la première partie de ferrure (20) pour limiter la course de pivotement de la première partie de véhicule par rapport à la deuxième partie de véhicule. Un système de ferrure fournissant une butée pour limiter la course de pivotement des parties à faire pivoter est ainsi produit, ladite butée n'affectant toutefois pas notablement l'espace de montage et n'influençant pas la liberté d'agencement d'éléments de véhicules et autres parties de ferrure ou ne l'influençant que de manière négligeable.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
fulltext | fulltext_linktorsrc |
identifier | |
ispartof | |
issn | |
language | eng ; fre ; ger |
recordid | cdi_epo_espacenet_WO2012019717A1 |
source | esp@cenet |
subjects | PERFORMING OPERATIONS SEATS SPECIALLY ADAPTED FOR VEHICLES TRANSPORTING VEHICLE PASSENGER ACCOMMODATION NOT OTHERWISE PROVIDEDFOR VEHICLES IN GENERAL |
title | FITTING ARRANGEMENT HAVING A STOP |
url | https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-02-05T06%3A02%3A39IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=HARTLEB,%20STEPHANIE&rft.date=2012-02-16&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EWO2012019717A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true |