BUSBAR TRUNKING UNIT AND BUSBAR TRUNKING SYSTEM COMPRISING A BUSBAR TRUNKING UNIT

Die Erfindung betrifft einen Schienenkasten (102; 202) für ein Schienenverteilersystem (101; 201) mit mehreren Stromschienen (104; 204), die jeweils aus einem schienenförmigen elektrischen Leiter (106; 206) und einer den elektrischen Leiter (106; 206) umhüllenden Isolierung (107; 207) bestehen, und...

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Hauptverfasser: FRENZEL, ANTON, WELLNER, OLAF, PIOTROWSKI, RENE, BAENDER, FRANK
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator FRENZEL, ANTON
WELLNER, OLAF
PIOTROWSKI, RENE
BAENDER, FRANK
description Die Erfindung betrifft einen Schienenkasten (102; 202) für ein Schienenverteilersystem (101; 201) mit mehreren Stromschienen (104; 204), die jeweils aus einem schienenförmigen elektrischen Leiter (106; 206) und einer den elektrischen Leiter (106; 206) umhüllenden Isolierung (107; 207) bestehen, und mit einem die Stromschienen (104; 204) ummantelnden Schienengehäuse (105; 205), in dem die Stromschienen (104; 204) flach nebeneinander angeordnet sind, wobei erste Seitenwände (108; 208) des Schienengehäuses (105; 205) ihnen zugewandte Flachseiten (109; 209) zweier außen liegender der Stromschienen (104; 204) Wärme leitend berühren und wobei das Schienengehäuse (105; 205) zweite Seitenwände (119; 219) aufweist, die sich in einem Abstand (120, 121; 220, 221) parallel zu den ersten Seitenwänden (108; 208) erstrecken. Die Erfindung betrifft weiterhin ein Schienenverteilersystem (101; 201) mit derartigen Schienenkästen. Um die Auslastbarkeit der Querschnitte der elektrischen Leiter der Stromschienen zu verbessern ist vorgesehen, dass die zweiten Seitenwände (119; 219) des Schienengehäuses (105; 205) ein Berührungsschutzmittel (118; 218) bilden, das zur Belüftung des Schienengehäuses (105; 205) mit Belüftungslöchern (123; 223) versehen ist. The invention relates to busbar trunking unit (102; 202) for a busbar trunking system (101; 201) having a plurality of busbars (104; 204), each of which comprises a busbar-like electric conductor (106; 206) and insulation (107; 207) encasing the electric conductor (106; 206), and further having a busbar housing (105; 205) surrounding the busbars (104; 204), in which housing the busbars (104; 204) are arranged flat next to one another, wherein first side walls (108; 208) of the busbar housing (105; 205) make thermally conductive contact with flat sides (109; 209) that face said side walls and are part of two of the busbars (104; 204) located on the outside, and wherein the busbar housing (105; 205) has second side walls (119; 219), which extend at a distance (120, 121; 220, 221) from and parallel to the first side walls (108; 208). The invention further relates to a busbar trunking system (101; 201) having such busbar trunking units. In order to improve the utilization capacity of the cross-sections of the electric conductors of the busbars, according to the invention the second side walls (119; 219) of the busbar housing (105; 205) form a shock-hazard protection means (118; 218), which is provided with ventilation holes (123; 223
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Die Erfindung betrifft weiterhin ein Schienenverteilersystem (101; 201) mit derartigen Schienenkästen. Um die Auslastbarkeit der Querschnitte der elektrischen Leiter der Stromschienen zu verbessern ist vorgesehen, dass die zweiten Seitenwände (119; 219) des Schienengehäuses (105; 205) ein Berührungsschutzmittel (118; 218) bilden, das zur Belüftung des Schienengehäuses (105; 205) mit Belüftungslöchern (123; 223) versehen ist. The invention relates to busbar trunking unit (102; 202) for a busbar trunking system (101; 201) having a plurality of busbars (104; 204), each of which comprises a busbar-like electric conductor (106; 206) and insulation (107; 207) encasing the electric conductor (106; 206), and further having a busbar housing (105; 205) surrounding the busbars (104; 204), in which housing the busbars (104; 204) are arranged flat next to one another, wherein first side walls (108; 208) of the busbar housing (105; 205) make thermally conductive contact with flat sides (109; 209) that face said side walls and are part of two of the busbars (104; 204) located on the outside, and wherein the busbar housing (105; 205) has second side walls (119; 219), which extend at a distance (120, 121; 220, 221) from and parallel to the first side walls (108; 208). The invention further relates to a busbar trunking system (101; 201) having such busbar trunking units. In order to improve the utilization capacity of the cross-sections of the electric conductors of the busbars, according to the invention the second side walls (119; 219) of the busbar housing (105; 205) form a shock-hazard protection means (118; 218), which is provided with ventilation holes (123; 223) for ventilating the busbar housing (105; 205). L'invention concerne un boîtier à barres collectrices (102; 202) pour un système distributeur à barres collectrices (101; 201) comprenant plusieurs barres collectrices (104; 204) qui sont constituées chacune d'un conducteur électrique (106; 206) en forme de barre et d'une isolation (107; 207) enveloppant le conducteur électrique (106; 206), et un logement (105; 205) de barres collectrices enveloppant les barres collectrices (104; 204) dans lequel les barres collectrices (104; 204) sont disposées à plat les unes à côté des autres, des premières parois latérales (108; 208) du logement (105; 205) de barres collectrices touchant de manière thermoconductrice des côtés plats (106; 209) tournés vers elles de deux barres collectrices extérieures (104; 204) et le logement (105; 205) de barres collectrices présentant des deuxièmes parois latérales (119; 219) qui s'étendent à une distance (120, 121; 220, 221) parallèlement aux premières parois latérales (108; 208). L'invention concerne également un système distributeur à barres collectrices (101; 201) avec de tels boîtiers. Pour améliorer la capacité d'utilisation des sections des conducteurs électriques des barres collectrices, il est prévu que les deuxièmes parois latérales (119; 219) du logement (105; 205) de barres collectrices forment un moyen de protection de contact (118; 218) qui est pourvu d'orifices d'aération (123; 223) pour aérer le logement (105; 205) de barres collectrices.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER ; ELECTRICITY ; GENERATION ; INSTALLATION OF ELECTRIC CABLES OR LINES, OR OF COMBINEDOPTICAL AND ELECTRIC CABLES OR LINES</subject><creationdate>2012</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20120419&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2011124433A3$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20120419&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2011124433A3$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>FRENZEL, ANTON</creatorcontrib><creatorcontrib>WELLNER, OLAF</creatorcontrib><creatorcontrib>PIOTROWSKI, RENE</creatorcontrib><creatorcontrib>BAENDER, FRANK</creatorcontrib><title>BUSBAR TRUNKING UNIT AND BUSBAR TRUNKING SYSTEM COMPRISING A BUSBAR TRUNKING UNIT</title><description>Die Erfindung betrifft einen Schienenkasten (102; 202) für ein Schienenverteilersystem (101; 201) mit mehreren Stromschienen (104; 204), die jeweils aus einem schienenförmigen elektrischen Leiter (106; 206) und einer den elektrischen Leiter (106; 206) umhüllenden Isolierung (107; 207) bestehen, und mit einem die Stromschienen (104; 204) ummantelnden Schienengehäuse (105; 205), in dem die Stromschienen (104; 204) flach nebeneinander angeordnet sind, wobei erste Seitenwände (108; 208) des Schienengehäuses (105; 205) ihnen zugewandte Flachseiten (109; 209) zweier außen liegender der Stromschienen (104; 204) Wärme leitend berühren und wobei das Schienengehäuse (105; 205) zweite Seitenwände (119; 219) aufweist, die sich in einem Abstand (120, 121; 220, 221) parallel zu den ersten Seitenwänden (108; 208) erstrecken. Die Erfindung betrifft weiterhin ein Schienenverteilersystem (101; 201) mit derartigen Schienenkästen. Um die Auslastbarkeit der Querschnitte der elektrischen Leiter der Stromschienen zu verbessern ist vorgesehen, dass die zweiten Seitenwände (119; 219) des Schienengehäuses (105; 205) ein Berührungsschutzmittel (118; 218) bilden, das zur Belüftung des Schienengehäuses (105; 205) mit Belüftungslöchern (123; 223) versehen ist. The invention relates to busbar trunking unit (102; 202) for a busbar trunking system (101; 201) having a plurality of busbars (104; 204), each of which comprises a busbar-like electric conductor (106; 206) and insulation (107; 207) encasing the electric conductor (106; 206), and further having a busbar housing (105; 205) surrounding the busbars (104; 204), in which housing the busbars (104; 204) are arranged flat next to one another, wherein first side walls (108; 208) of the busbar housing (105; 205) make thermally conductive contact with flat sides (109; 209) that face said side walls and are part of two of the busbars (104; 204) located on the outside, and wherein the busbar housing (105; 205) has second side walls (119; 219), which extend at a distance (120, 121; 220, 221) from and parallel to the first side walls (108; 208). The invention further relates to a busbar trunking system (101; 201) having such busbar trunking units. In order to improve the utilization capacity of the cross-sections of the electric conductors of the busbars, according to the invention the second side walls (119; 219) of the busbar housing (105; 205) form a shock-hazard protection means (118; 218), which is provided with ventilation holes (123; 223) for ventilating the busbar housing (105; 205). L'invention concerne un boîtier à barres collectrices (102; 202) pour un système distributeur à barres collectrices (101; 201) comprenant plusieurs barres collectrices (104; 204) qui sont constituées chacune d'un conducteur électrique (106; 206) en forme de barre et d'une isolation (107; 207) enveloppant le conducteur électrique (106; 206), et un logement (105; 205) de barres collectrices enveloppant les barres collectrices (104; 204) dans lequel les barres collectrices (104; 204) sont disposées à plat les unes à côté des autres, des premières parois latérales (108; 208) du logement (105; 205) de barres collectrices touchant de manière thermoconductrice des côtés plats (106; 209) tournés vers elles de deux barres collectrices extérieures (104; 204) et le logement (105; 205) de barres collectrices présentant des deuxièmes parois latérales (119; 219) qui s'étendent à une distance (120, 121; 220, 221) parallèlement aux premières parois latérales (108; 208). 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Die Erfindung betrifft weiterhin ein Schienenverteilersystem (101; 201) mit derartigen Schienenkästen. Um die Auslastbarkeit der Querschnitte der elektrischen Leiter der Stromschienen zu verbessern ist vorgesehen, dass die zweiten Seitenwände (119; 219) des Schienengehäuses (105; 205) ein Berührungsschutzmittel (118; 218) bilden, das zur Belüftung des Schienengehäuses (105; 205) mit Belüftungslöchern (123; 223) versehen ist. The invention relates to busbar trunking unit (102; 202) for a busbar trunking system (101; 201) having a plurality of busbars (104; 204), each of which comprises a busbar-like electric conductor (106; 206) and insulation (107; 207) encasing the electric conductor (106; 206), and further having a busbar housing (105; 205) surrounding the busbars (104; 204), in which housing the busbars (104; 204) are arranged flat next to one another, wherein first side walls (108; 208) of the busbar housing (105; 205) make thermally conductive contact with flat sides (109; 209) that face said side walls and are part of two of the busbars (104; 204) located on the outside, and wherein the busbar housing (105; 205) has second side walls (119; 219), which extend at a distance (120, 121; 220, 221) from and parallel to the first side walls (108; 208). The invention further relates to a busbar trunking system (101; 201) having such busbar trunking units. In order to improve the utilization capacity of the cross-sections of the electric conductors of the busbars, according to the invention the second side walls (119; 219) of the busbar housing (105; 205) form a shock-hazard protection means (118; 218), which is provided with ventilation holes (123; 223) for ventilating the busbar housing (105; 205). L'invention concerne un boîtier à barres collectrices (102; 202) pour un système distributeur à barres collectrices (101; 201) comprenant plusieurs barres collectrices (104; 204) qui sont constituées chacune d'un conducteur électrique (106; 206) en forme de barre et d'une isolation (107; 207) enveloppant le conducteur électrique (106; 206), et un logement (105; 205) de barres collectrices enveloppant les barres collectrices (104; 204) dans lequel les barres collectrices (104; 204) sont disposées à plat les unes à côté des autres, des premières parois latérales (108; 208) du logement (105; 205) de barres collectrices touchant de manière thermoconductrice des côtés plats (106; 209) tournés vers elles de deux barres collectrices extérieures (104; 204) et le logement (105; 205) de barres collectrices présentant des deuxièmes parois latérales (119; 219) qui s'étendent à une distance (120, 121; 220, 221) parallèlement aux premières parois latérales (108; 208). L'invention concerne également un système distributeur à barres collectrices (101; 201) avec de tels boîtiers. Pour améliorer la capacité d'utilisation des sections des conducteurs électriques des barres collectrices, il est prévu que les deuxièmes parois latérales (119; 219) du logement (105; 205) de barres collectrices forment un moyen de protection de contact (118; 218) qui est pourvu d'orifices d'aération (123; 223) pour aérer le logement (105; 205) de barres collectrices.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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