PRESSURE CONTROL VALVE ARRANGEMENT HAVING DIAPHRAGM VALVES FOR CONTROLLING A FLUID PRESSURE IN AN ABS BRAKE SYSTEM OF A VEHICLE, HAVING DIAPHRAGMS ARRANGED IN PARALLEL PLANES OR IN COPLANAR FASHION

Die Erfindung betrifft eine Drucksteuerventilanordnung (7) zur Steuerung des Fluiddrucks in einer ABS-Bremsanlage eines Fahrzeugs derart, dass während einer Blockiemeigung einzelner Räder (3a, 3b; 4a, 4b) des Fahrzeugs der Bremsdruck in zugeordneten Bremszylindern (6a bis 6d) adaptiv anpassbar ist,...

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: GERBER, WILFRIED, ROETHER, FRIEDBERT, EIDENSCHINK, RAINER, GREBE, JAN
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:Die Erfindung betrifft eine Drucksteuerventilanordnung (7) zur Steuerung des Fluiddrucks in einer ABS-Bremsanlage eines Fahrzeugs derart, dass während einer Blockiemeigung einzelner Räder (3a, 3b; 4a, 4b) des Fahrzeugs der Bremsdruck in zugeordneten Bremszylindern (6a bis 6d) adaptiv anpassbar ist, wobei in einem Gehäuse (18) der Drucksteuerventilanordnung (7) wenigstens zwei durch Federelemente (16a, 16b) belastete Membrane (20a, 20b) aufweisende Membranventile (14a, 14b) sowie wenigstens ein von einer elektronischen Steuereinrichtung (10) ansteuerbares elektromagnetisches Steuerventil (15a, 15b) zum Vorsteuern der Membranventile (14a, 14b) vorgesehen sind. Die Erfindung sieht vor, dass in einer Fläche (25) eines Gehäuseteils (17) des Gehäuses (18) Öffnungen (19a, 19b) zum Einsetzen oder Einlegen der Membrane (20a, 20b) vorgesehen und Ränder (22a, 22b) der Membrane (20a, 20b) zwischen Öffnungsrändern (23a, 23b) der Öffnungen (19a, 19b) und einem weiteren Gehäuseteil (24) des Gehäuses (18) gehalten sind, wobei die Öffnungsränder (23a, 23b) der Öffnungen (19a, 19b) in einer gemeinsamen Ebene oder in parallelen Ebenen liegen und die Flächennormalen der Öffnungsränder (23a, 23b) der Öffnungen (19a, 19b) in die gleiche Richtung weisen. The invention relates to a pressure control valve arrangement (7) for controlling the fluid pressure in an ABS brake system of a vehicle in such a way that, in the event of a tendency of individual wheels (3a, 3b; 4a, 4b) of the vehicle to lock, the brake pressure in associated brake cylinders (6a to 6d) can be adaptively adjusted, wherein at least two diaphragm valves (14a, 14b), which have diaphragms (20a, 20b) which are loaded by spring elements (16a, 16b), and also at least one electromagnetic control valve (15a, 15b), which can be activated by an electronic control device (10) for the pilot control of the diaphragm valves (14a, 14b), are provided in a housing (18) of the pressure control valve arrangement (7). The invention provides that openings (19a, 19b) for inserting or inlaying the diaphragms (20a, 20b) are provided in a surface (25) of a housing part (17) of the housing (18), and edges (22a, 22b) of the diaphragms (20a, 20b) are held between opening edges (23a, 23b) of the openings (19a, 19b) and a further housing part (24) of the housing (18), wherein the opening edges (23a, 23b) of the openings (19a, 19b) lie in a common plane or in parallel planes, and the surface normals of the opening edges (23a, 23b) of the open