METHOD AND DEVICE FOR OPERATING A VELOCITY CONTROL SYSTEM
Zum Betreiben einer Geschwindigkeitsregelanlage (2) mit einem Speichermedium und mit einer Eingabevorrichtung wird eine neue Geschwindigkeit (NEW_VEL) ermittelt, die der Geschwindigkeitsregelanlage (2) unabhängig von einem tatsächlichen Erreichen der neuen Geschwindigkeit (NEW_VEL) vorgegeben wurde....
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | HENRICH, NORBERT |
description | Zum Betreiben einer Geschwindigkeitsregelanlage (2) mit einem Speichermedium und mit einer Eingabevorrichtung wird eine neue Geschwindigkeit (NEW_VEL) ermittelt, die der Geschwindigkeitsregelanlage (2) unabhängig von einem tatsächlichen Erreichen der neuen Geschwindigkeit (NEW_VEL) vorgegeben wurde. Abhängig von der ermittelten neuen Geschwindigkeit (NEW_VEL) wird das Kraftfahrzeug automatisch beschleunigt (ACC) oder abgebremst (DEACC), bis sich das Kraftfahrzeug mit der ermittelten neuen Geschwindigkeit (NEW_VEL) fortbewegt.
In order to operate a velocity control system (2) with a storage medium and with an input device, a new velocity (NEW_VEL) which new velocity (NEW_VEL) has been predefined to the velocity control system (2) independently of the new velocity (NEW_VEL) being actually reached is determined. Depending on the new velocity (NEW_VEL) which is determined, the motor vehicle is automatically accelerated (ACC) or braked (DEACC) until the motor vehicle experiences locomotion at the determined new velocity (NEW_VEL).
Pour exploiter un système de régulation de vitesse (2) avec un moyen de mémorisation et un dispositif de saisie, on détermine une nouvelle vitesse (NEW_VEL) qui a été prescrite au système de régulation de vitesse (2) indépendamment de l'atteinte effective de la nouvelle vitesse (NEW_VEL). En fonction de la nouvelle vitesse déterminée (NEW_VEL), le véhicule automobile est automatiquement accéléré (ACC) ou décéléré (DEACC) jusqu'à ce que le véhicule automobile avance à la nouvelle vitesse déterminée (NEW_VEL). |
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In order to operate a velocity control system (2) with a storage medium and with an input device, a new velocity (NEW_VEL) which new velocity (NEW_VEL) has been predefined to the velocity control system (2) independently of the new velocity (NEW_VEL) being actually reached is determined. Depending on the new velocity (NEW_VEL) which is determined, the motor vehicle is automatically accelerated (ACC) or braked (DEACC) until the motor vehicle experiences locomotion at the determined new velocity (NEW_VEL).
Pour exploiter un système de régulation de vitesse (2) avec un moyen de mémorisation et un dispositif de saisie, on détermine une nouvelle vitesse (NEW_VEL) qui a été prescrite au système de régulation de vitesse (2) indépendamment de l'atteinte effective de la nouvelle vitesse (NEW_VEL). En fonction de la nouvelle vitesse déterminée (NEW_VEL), le véhicule automobile est automatiquement accéléré (ACC) ou décéléré (DEACC) jusqu'à ce que le véhicule automobile avance à la nouvelle vitesse déterminée (NEW_VEL).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2008</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20080522&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2008058945A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76419</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20080522&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2008058945A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HENRICH, NORBERT</creatorcontrib><title>METHOD AND DEVICE FOR OPERATING A VELOCITY CONTROL SYSTEM</title><description>Zum Betreiben einer Geschwindigkeitsregelanlage (2) mit einem Speichermedium und mit einer Eingabevorrichtung wird eine neue Geschwindigkeit (NEW_VEL) ermittelt, die der Geschwindigkeitsregelanlage (2) unabhängig von einem tatsächlichen Erreichen der neuen Geschwindigkeit (NEW_VEL) vorgegeben wurde. Abhängig von der ermittelten neuen Geschwindigkeit (NEW_VEL) wird das Kraftfahrzeug automatisch beschleunigt (ACC) oder abgebremst (DEACC), bis sich das Kraftfahrzeug mit der ermittelten neuen Geschwindigkeit (NEW_VEL) fortbewegt.
In order to operate a velocity control system (2) with a storage medium and with an input device, a new velocity (NEW_VEL) which new velocity (NEW_VEL) has been predefined to the velocity control system (2) independently of the new velocity (NEW_VEL) being actually reached is determined. Depending on the new velocity (NEW_VEL) which is determined, the motor vehicle is automatically accelerated (ACC) or braked (DEACC) until the motor vehicle experiences locomotion at the determined new velocity (NEW_VEL).
Pour exploiter un système de régulation de vitesse (2) avec un moyen de mémorisation et un dispositif de saisie, on détermine une nouvelle vitesse (NEW_VEL) qui a été prescrite au système de régulation de vitesse (2) indépendamment de l'atteinte effective de la nouvelle vitesse (NEW_VEL). En fonction de la nouvelle vitesse déterminée (NEW_VEL), le véhicule automobile est automatiquement accéléré (ACC) ou décéléré (DEACC) jusqu'à ce que le véhicule automobile avance à la nouvelle vitesse déterminée (NEW_VEL).</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2008</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZLD0dQ3x8HdRcPRzUXBxDfN0dlVw8w9S8A9wDXIM8fRzV3BUCHP18Xf2DIlUcPb3Cwny91EIjgwOcfXlYWBNS8wpTuWF0twMym6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXx4f5GBgYWBqYWliamjobGxKkCAB9eKaw</recordid><startdate>20080522</startdate><enddate>20080522</enddate><creator>HENRICH, NORBERT</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20080522</creationdate><title>METHOD AND DEVICE FOR OPERATING A VELOCITY CONTROL SYSTEM</title><author>HENRICH, NORBERT</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2008058945A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2008</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HENRICH, NORBERT</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HENRICH, NORBERT</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>METHOD AND DEVICE FOR OPERATING A VELOCITY CONTROL SYSTEM</title><date>2008-05-22</date><risdate>2008</risdate><abstract>Zum Betreiben einer Geschwindigkeitsregelanlage (2) mit einem Speichermedium und mit einer Eingabevorrichtung wird eine neue Geschwindigkeit (NEW_VEL) ermittelt, die der Geschwindigkeitsregelanlage (2) unabhängig von einem tatsächlichen Erreichen der neuen Geschwindigkeit (NEW_VEL) vorgegeben wurde. Abhängig von der ermittelten neuen Geschwindigkeit (NEW_VEL) wird das Kraftfahrzeug automatisch beschleunigt (ACC) oder abgebremst (DEACC), bis sich das Kraftfahrzeug mit der ermittelten neuen Geschwindigkeit (NEW_VEL) fortbewegt.
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