MILITARY MOTOR VEHICLE FOR TRANSPORTING PERSONNEL
Ein militärisches Kraftfahrzeug zum Mannschaftstransport mit einem Fahrgestell (1), auf dem hintereinander eine Fahrkabine (2) und ein nach oben offener, mit einer Plane abdeckbarer Transportaufbau (3) zur Aufnahme einer Mannschaft angeordnet sind. An der Oberseite des Transportaufbaus (3) ist eine...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | WITTMANN, CHRISTOPH SCHLEGL, EUGEN REISNER, SUSANNE HEPNER, EUGEN |
description | Ein militärisches Kraftfahrzeug zum Mannschaftstransport mit einem Fahrgestell (1), auf dem hintereinander eine Fahrkabine (2) und ein nach oben offener, mit einer Plane abdeckbarer Transportaufbau (3) zur Aufnahme einer Mannschaft angeordnet sind. An der Oberseite des Transportaufbaus (3) ist eine Überroll-Schutzeinrichtung angeordnet mit zwei jeweils über einer Seitenwand des Transportaufbaus (3) angeordneten, sich in Längsrichtung erstreckenden Überrollbügeln (8.1), wobei die beiden Enden jedes Überrollbügels (8.1) lösbar mit dem Transportaufbau (3) verriegelt sind und die beiden Überrollbügel durch quer zur Längsrichtung verlaufende Versteifungselemente miteinander verbunden sind. Von den Versteifungselementen kann mindestens eines als fest mit den Überrollbügeln verbundene Querstrebe ausgebildet sein. Ein weiteres Versteifungselement kann als über Drehgelenke (10.1) mit den Überrollbügeln (8.1) verbundene Querstrebe ausgebildet sein, das fest mit Schwingen (11.1) verbunden ist, welche um horizontal angeordnete Schwenkachsen (12) schwenkbar sind. Die Schwingen können in Rückenlehnen der Sitze oder Sitzbänke (6, 7) integriert sein. Nach Lösen von Verriegelungsvorrichtungen (8.11, 8.12) können die Überrollbügel (8.1) durch Nachhintenschwenken abgesenkt werden, so dass sich die Gesamthöhe des Kraftfahrzeugs verringert und somit die Verladung in einen Hubschrauber ermöglicht wird.
A military motor vehicle for transporting personnel comprising a chassis (1), on which a driver's cab (2) and a transport structure (3) are mounted one behind the other. Said transport structure is open at the top, can be covered by a tarpaulin, and serves to accommodate personnel. The top of the transport structure (3) is provided with a roll protection device having two longitudinally extending roll bars (8.1) placed along a sidewall of the transport structure (3). Both ends of each roll bar (8.1) are releasably latched to the transport structure (3), and both roll bars are joined to one another by reinforcing elements running transversal to the longitudinal direction. Of the reinforcing elements, at least one can be provided in the form of a cross-bar that is joined in a fixed manner to the roll bars. Another reinforcing element can be provided in the form of a cross-bar, which is joined to the roll bars (8.1) via pivot joints (10.1) and which is joined in a fixed manner to swiveling elements (11.1) that can swivel about horizontally mounted swivel pins (12). The swiveling el |
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A military motor vehicle for transporting personnel comprising a chassis (1), on which a driver's cab (2) and a transport structure (3) are mounted one behind the other. Said transport structure is open at the top, can be covered by a tarpaulin, and serves to accommodate personnel. The top of the transport structure (3) is provided with a roll protection device having two longitudinally extending roll bars (8.1) placed along a sidewall of the transport structure (3). Both ends of each roll bar (8.1) are releasably latched to the transport structure (3), and both roll bars are joined to one another by reinforcing elements running transversal to the longitudinal direction. Of the reinforcing elements, at least one can be provided in the form of a cross-bar that is joined in a fixed manner to the roll bars. Another reinforcing element can be provided in the form of a cross-bar, which is joined to the roll bars (8.1) via pivot joints (10.1) and which is joined in a fixed manner to swiveling elements (11.1) that can swivel about horizontally mounted swivel pins (12). The swiveling elements can be integrated in backrests of the seats or benches (6, 7). Once the latching devices (8.11, 8.12) are released, the roll bars (8.1) can be lowered by swiveling rearward whereby reducing the overall height of the motor vehicle and enabling it to be loaded into a helicopter.
L'invention concerne une automobile militaire pour le transport de troupes, qui comprend un châssis (1) sur lequel sont disposés successivement, une cabine (2) et une structure de transport (3) ouverte en direction de haut et pouvant être recouverte d'une bâche, prévue pour porter des hommes. Sur la face supérieure de la structure de transport (3), il est prévu un dispositif de protection contre les tonneaux comportant deux arceaux (8,1), disposés, dans chaque cas, au-dessus d'une paroi latérale de la structure de transport (3) et s'étendant dans le sens longitudinal. Les deux extrémités de chaque arceau de capote (8,1) sont bloquées de manière détachable sur la structure de transport (3) et les deux arceaux de capote sont interconnectés par des éléments de renforcement s'étendant transversalement au sens longitudinal. Parmi ces éléments de renforcement, au moins un peut se présenter sous forme d'entretoise solidarisée avec les arceaux de capote. Un autre élément de renforcement peut être conçu sous forme d'entretoise reliée aux arceaux de capote (8,1) par des articulations à charnière et être solidarisé avec des coulisses (11,1), qui peuvent pivoter autour de pivots (12) montés horizontalement. Les coulisses peuvent être intégrées dans des dossiers de sièges ou de banquettes (6, 7). Après déblocage des dispositifs de fermeture (8,11, 8,12), les arceaux de capote (8,1) peuvent être abaissés par basculement vers l'arrière, de sorte que la hauteur hors tout du l'automobile soit réduite et qu'il soit par conséquent possible de charger ladite automobile dans un hélicoptère.</description><edition>7</edition><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARMOUR ; ARMOURED OR ARMED VEHICLES ; ARMOURED TURRETS ; BLASTING ; HEATING ; LIGHTING ; MEANS OF ATTACK OR DEFENCE, e.g. CAMOUFLAGE, IN GENERAL ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR ; WEAPONS</subject><creationdate>2004</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20041216&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2004108485A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20041216&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2004108485A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>WITTMANN, CHRISTOPH</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHLEGL, EUGEN</creatorcontrib><creatorcontrib>REISNER, SUSANNE</creatorcontrib><creatorcontrib>HEPNER, EUGEN</creatorcontrib><title>MILITARY MOTOR VEHICLE FOR TRANSPORTING PERSONNEL</title><description>Ein militärisches Kraftfahrzeug zum Mannschaftstransport mit einem Fahrgestell (1), auf dem hintereinander eine Fahrkabine (2) und ein nach oben offener, mit einer Plane abdeckbarer Transportaufbau (3) zur Aufnahme einer Mannschaft angeordnet sind. An der Oberseite des Transportaufbaus (3) ist eine Überroll-Schutzeinrichtung angeordnet mit zwei jeweils über einer Seitenwand des Transportaufbaus (3) angeordneten, sich in Längsrichtung erstreckenden Überrollbügeln (8.1), wobei die beiden Enden jedes Überrollbügels (8.1) lösbar mit dem Transportaufbau (3) verriegelt sind und die beiden Überrollbügel durch quer zur Längsrichtung verlaufende Versteifungselemente miteinander verbunden sind. Von den Versteifungselementen kann mindestens eines als fest mit den Überrollbügeln verbundene Querstrebe ausgebildet sein. Ein weiteres Versteifungselement kann als über Drehgelenke (10.1) mit den Überrollbügeln (8.1) verbundene Querstrebe ausgebildet sein, das fest mit Schwingen (11.1) verbunden ist, welche um horizontal angeordnete Schwenkachsen (12) schwenkbar sind. Die Schwingen können in Rückenlehnen der Sitze oder Sitzbänke (6, 7) integriert sein. Nach Lösen von Verriegelungsvorrichtungen (8.11, 8.12) können die Überrollbügel (8.1) durch Nachhintenschwenken abgesenkt werden, so dass sich die Gesamthöhe des Kraftfahrzeugs verringert und somit die Verladung in einen Hubschrauber ermöglicht wird.
A military motor vehicle for transporting personnel comprising a chassis (1), on which a driver's cab (2) and a transport structure (3) are mounted one behind the other. Said transport structure is open at the top, can be covered by a tarpaulin, and serves to accommodate personnel. The top of the transport structure (3) is provided with a roll protection device having two longitudinally extending roll bars (8.1) placed along a sidewall of the transport structure (3). Both ends of each roll bar (8.1) are releasably latched to the transport structure (3), and both roll bars are joined to one another by reinforcing elements running transversal to the longitudinal direction. Of the reinforcing elements, at least one can be provided in the form of a cross-bar that is joined in a fixed manner to the roll bars. Another reinforcing element can be provided in the form of a cross-bar, which is joined to the roll bars (8.1) via pivot joints (10.1) and which is joined in a fixed manner to swiveling elements (11.1) that can swivel about horizontally mounted swivel pins (12). The swiveling elements can be integrated in backrests of the seats or benches (6, 7). Once the latching devices (8.11, 8.12) are released, the roll bars (8.1) can be lowered by swiveling rearward whereby reducing the overall height of the motor vehicle and enabling it to be loaded into a helicopter.
L'invention concerne une automobile militaire pour le transport de troupes, qui comprend un châssis (1) sur lequel sont disposés successivement, une cabine (2) et une structure de transport (3) ouverte en direction de haut et pouvant être recouverte d'une bâche, prévue pour porter des hommes. Sur la face supérieure de la structure de transport (3), il est prévu un dispositif de protection contre les tonneaux comportant deux arceaux (8,1), disposés, dans chaque cas, au-dessus d'une paroi latérale de la structure de transport (3) et s'étendant dans le sens longitudinal. Les deux extrémités de chaque arceau de capote (8,1) sont bloquées de manière détachable sur la structure de transport (3) et les deux arceaux de capote sont interconnectés par des éléments de renforcement s'étendant transversalement au sens longitudinal. Parmi ces éléments de renforcement, au moins un peut se présenter sous forme d'entretoise solidarisée avec les arceaux de capote. Un autre élément de renforcement peut être conçu sous forme d'entretoise reliée aux arceaux de capote (8,1) par des articulations à charnière et être solidarisé avec des coulisses (11,1), qui peuvent pivoter autour de pivots (12) montés horizontalement. Les coulisses peuvent être intégrées dans des dossiers de sièges ou de banquettes (6, 7). Après déblocage des dispositifs de fermeture (8,11, 8,12), les arceaux de capote (8,1) peuvent être abaissés par basculement vers l'arrière, de sorte que la hauteur hors tout du l'automobile soit réduite et qu'il soit par conséquent possible de charger ladite automobile dans un hélicoptère.</description><subject>ARMOUR</subject><subject>ARMOURED OR ARMED VEHICLES</subject><subject>ARMOURED TURRETS</subject><subject>BLASTING</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MEANS OF ATTACK OR DEFENCE, e.g. CAMOUFLAGE, IN GENERAL</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2004</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZDD09fTxDHEMilTw9Q_xD1IIc_XwdPZxVXADskOCHP2CA_yDQjz93BUCXIOC_f38XH14GFjTEnOKU3mhNDeDsptriLOHbmpBfnxqcUFicmpeakl8uL-RgYGJoYGFiYWpo6ExcaoAH7on7A</recordid><startdate>20041216</startdate><enddate>20041216</enddate><creator>WITTMANN, CHRISTOPH</creator><creator>SCHLEGL, EUGEN</creator><creator>REISNER, SUSANNE</creator><creator>HEPNER, EUGEN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20041216</creationdate><title>MILITARY MOTOR VEHICLE FOR TRANSPORTING PERSONNEL</title><author>WITTMANN, CHRISTOPH ; SCHLEGL, EUGEN ; REISNER, SUSANNE ; HEPNER, EUGEN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2004108485A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2004</creationdate><topic>ARMOUR</topic><topic>ARMOURED OR ARMED VEHICLES</topic><topic>ARMOURED TURRETS</topic><topic>BLASTING</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MEANS OF ATTACK OR DEFENCE, e.g. CAMOUFLAGE, IN GENERAL</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>WITTMANN, CHRISTOPH</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHLEGL, EUGEN</creatorcontrib><creatorcontrib>REISNER, SUSANNE</creatorcontrib><creatorcontrib>HEPNER, EUGEN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>WITTMANN, CHRISTOPH</au><au>SCHLEGL, EUGEN</au><au>REISNER, SUSANNE</au><au>HEPNER, EUGEN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>MILITARY MOTOR VEHICLE FOR TRANSPORTING PERSONNEL</title><date>2004-12-16</date><risdate>2004</risdate><abstract>Ein militärisches Kraftfahrzeug zum Mannschaftstransport mit einem Fahrgestell (1), auf dem hintereinander eine Fahrkabine (2) und ein nach oben offener, mit einer Plane abdeckbarer Transportaufbau (3) zur Aufnahme einer Mannschaft angeordnet sind. An der Oberseite des Transportaufbaus (3) ist eine Überroll-Schutzeinrichtung angeordnet mit zwei jeweils über einer Seitenwand des Transportaufbaus (3) angeordneten, sich in Längsrichtung erstreckenden Überrollbügeln (8.1), wobei die beiden Enden jedes Überrollbügels (8.1) lösbar mit dem Transportaufbau (3) verriegelt sind und die beiden Überrollbügel durch quer zur Längsrichtung verlaufende Versteifungselemente miteinander verbunden sind. Von den Versteifungselementen kann mindestens eines als fest mit den Überrollbügeln verbundene Querstrebe ausgebildet sein. Ein weiteres Versteifungselement kann als über Drehgelenke (10.1) mit den Überrollbügeln (8.1) verbundene Querstrebe ausgebildet sein, das fest mit Schwingen (11.1) verbunden ist, welche um horizontal angeordnete Schwenkachsen (12) schwenkbar sind. Die Schwingen können in Rückenlehnen der Sitze oder Sitzbänke (6, 7) integriert sein. Nach Lösen von Verriegelungsvorrichtungen (8.11, 8.12) können die Überrollbügel (8.1) durch Nachhintenschwenken abgesenkt werden, so dass sich die Gesamthöhe des Kraftfahrzeugs verringert und somit die Verladung in einen Hubschrauber ermöglicht wird.
A military motor vehicle for transporting personnel comprising a chassis (1), on which a driver's cab (2) and a transport structure (3) are mounted one behind the other. Said transport structure is open at the top, can be covered by a tarpaulin, and serves to accommodate personnel. The top of the transport structure (3) is provided with a roll protection device having two longitudinally extending roll bars (8.1) placed along a sidewall of the transport structure (3). Both ends of each roll bar (8.1) are releasably latched to the transport structure (3), and both roll bars are joined to one another by reinforcing elements running transversal to the longitudinal direction. Of the reinforcing elements, at least one can be provided in the form of a cross-bar that is joined in a fixed manner to the roll bars. Another reinforcing element can be provided in the form of a cross-bar, which is joined to the roll bars (8.1) via pivot joints (10.1) and which is joined in a fixed manner to swiveling elements (11.1) that can swivel about horizontally mounted swivel pins (12). The swiveling elements can be integrated in backrests of the seats or benches (6, 7). Once the latching devices (8.11, 8.12) are released, the roll bars (8.1) can be lowered by swiveling rearward whereby reducing the overall height of the motor vehicle and enabling it to be loaded into a helicopter.
L'invention concerne une automobile militaire pour le transport de troupes, qui comprend un châssis (1) sur lequel sont disposés successivement, une cabine (2) et une structure de transport (3) ouverte en direction de haut et pouvant être recouverte d'une bâche, prévue pour porter des hommes. Sur la face supérieure de la structure de transport (3), il est prévu un dispositif de protection contre les tonneaux comportant deux arceaux (8,1), disposés, dans chaque cas, au-dessus d'une paroi latérale de la structure de transport (3) et s'étendant dans le sens longitudinal. Les deux extrémités de chaque arceau de capote (8,1) sont bloquées de manière détachable sur la structure de transport (3) et les deux arceaux de capote sont interconnectés par des éléments de renforcement s'étendant transversalement au sens longitudinal. Parmi ces éléments de renforcement, au moins un peut se présenter sous forme d'entretoise solidarisée avec les arceaux de capote. Un autre élément de renforcement peut être conçu sous forme d'entretoise reliée aux arceaux de capote (8,1) par des articulations à charnière et être solidarisé avec des coulisses (11,1), qui peuvent pivoter autour de pivots (12) montés horizontalement. Les coulisses peuvent être intégrées dans des dossiers de sièges ou de banquettes (6, 7). Après déblocage des dispositifs de fermeture (8,11, 8,12), les arceaux de capote (8,1) peuvent être abaissés par basculement vers l'arrière, de sorte que la hauteur hors tout du l'automobile soit réduite et qu'il soit par conséquent possible de charger ladite automobile dans un hélicoptère.</abstract><edition>7</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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