VACUUM PUMP WITH A JOINT ASSEMBLY ALLOWING COMPENSATION OF SHAFT ECCENTRICITIES
Die vorliegende Offenbarung betrifft eine Kupplungsanordnung und eine Vakuumpumpe mit einem Pumpsystem, das von einem Elektromotor angetrieben wird, wozu der Elektromotor eine Abtriebswelle aufweist, die mit einer Antriebswelle des Pumpsystems mittels der Kupplungsanordnung antriebswirksam verbunden...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | Die vorliegende Offenbarung betrifft eine Kupplungsanordnung und eine Vakuumpumpe mit einem Pumpsystem, das von einem Elektromotor angetrieben wird, wozu der Elektromotor eine Abtriebswelle aufweist, die mit einer Antriebswelle des Pumpsystems mittels der Kupplungsanordnung antriebswirksam verbunden ist. Die Kupplungsanordnung umfasst eine mit der Abtriebswelle drehstarr verbundene erste Kupplungsnabe, eine drehstarr mit der Antriebswelle verbundene zweite Kupplungsnabe und eine Kupplungsscheibe im Kraftflusspfad zwischen der Abtriebswelle und der Antriebswelle, welche mittels einer ersten Linearführung mit der ersten Kupplungsnabe drehstarr verbunden ist und mittels einer zweiten Linearführung mit der zweiten Kupplungsnabe drehstarr verbunden ist, wobei die zweite Linearführung lotrecht zu der ersten Linearführung orientiert ist.
PROBLEM TO BE SOLVED: To provide a vacuum pump in which material fatigue phenomenon generated by assembly tolerance may not be produced.SOLUTION: This invention relates to a rotary pump in particular that includes a pump system driven by an electric motor, the electric motor has a shaft to be driven (18) and this driven shaft is connected to a driving shaft (16) of the pump system through a connecting device (20). The connecting device has a first connecting hub (22) connected to the driven shaft of the electric motor in such a way that the first connecting hub (22) is fixed in rotation to the driven shaft of the electric motor, has a second connecting hub (24) that is fixed in rotation to the driving shaft of the pump system and has a connecting disc (26) in a force binding hub between the driven shaft and the driving shaft, the connecting disc is connected to the first connecting hub in a rotatable fixed manner by a first linear guiding part and further connected to the second connecting hub (24) by the second linear guiding part in a rotatable fixed manner and in this case, a problem is resolved by an arrangement in which the second linear guiding part is oriented in perpendicular to the first linear guiding part.SELECTED DRAWING: Figure 2 |
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