Lockable door assembly for a load vehicle superstructure
The lockable door arrangement has two doors (11,12) pivotally storable with respect to the side walls of the commercial vehicle structure (1) and a closing rod (5) for locking the doors at the loading base (13) or vehicle roof (6). The doors consists of multiple profile elements connected with each...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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Zusammenfassung: | The lockable door arrangement has two doors (11,12) pivotally storable with respect to the side walls of the commercial vehicle structure (1) and a closing rod (5) for locking the doors at the loading base (13) or vehicle roof (6). The doors consists of multiple profile elements connected with each other along their longitudinal edges. One profile element has a channel towards the adjacent profile element. The adjacent profile element has tooth systems consisting of toothed structure extending in profile longitudinal direction. The toothed structure stands in engagement in form-fit manner with correspondingly designed tooth systems. The profile elements are formed of light metal.
Verschließbare Türanordnung mit einer bezüglich einer ersten Seitenwand eines Aufbaus (1) schwenkbar lagerbaren ersten Tür (11), einer bezüglich einer zweiten Seitenwand des Aufbaus (1) schwenkbar lagerbaren zweiten Tür (12), und mit mindestens einer Schließstange (5) zur Arretierung der Tür. Jede Tür (11, 12) setzt sich aus mehreren entlang ihrer Längsränder miteinander verbundenen Profilelementen (25, 26, 27, 28, 31, 32) zusammen und zumindest eines der Profilelemente weist zu dem benachbarten Profilelement (27) hin einen Kanal (38) auf. Das benachbarte Profilelement weist eine Verzahnung (45a, 45b) auf, welche formschlüssig mit einer korrespondierend gestalteten Verzahnung (45a, 45b) in Eingriff steht, wobei eine der Verzahnungen eine Innenverzahnung (45a), und die andere eine Außenverzahnung (45b) ist. Die korrespondierend gestaltete Verzahnung ist an der Innenseite des Kanals angeordnet, oder an einem in den Kanal eingesetzten Ausgleichsprofil (26) angeordnet, wobei das mit der Innenverzahnung versehene Profilelement im Verzahnungsbereich (51) eine Dicke (D1) aufweist, die im Wesentlichen gleich ist der Innenweite des Kanals. |
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