Transport trolley for the transport of a patient support surface and/or an operating table column of an operating table
The carriage (100) has a chassis (102) that is connected with a patient support and/or with an operating table column. The chassis comprises two longitudinal beams (104,106) that are arranged at a distance to form a fork-shaped opening (150). Multiple castors (110,112,114,116) which are pivotable ab...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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Zusammenfassung: | The carriage (100) has a chassis (102) that is connected with a patient support and/or with an operating table column. The chassis comprises two longitudinal beams (104,106) that are arranged at a distance to form a fork-shaped opening (150). Multiple castors (110,112,114,116) which are pivotable about a swiveling axis are arranged at the opening of the longitudinal beams. A pair of delimiting unit (158,160) is provided for disabling and/or enabling delimiting of a swiveling movement of one of the castors about the swiveling axis, in the respective operational states. An independent claim is included for an operating table arrangement.
Ein Transportwagen zum Transport (100, 500) einer Patientenlagerfläche (304, 704) und/oder einer Operationstischsäule (302, 702) eines Operationstischs (300, 700) hat ein Fahrgestell (102, 502), das mit der Patientenlagerfläche (304, 704) und/oder mit der Operationstischsäule (302, 702) des Operationstischs (300,700) verbindbar ist. Das Fahrgestell (102, 502) hat einen ersten Längsholm (104, 504) und einen im Abstand zu diesem angeordneten zweiten Längsholm (106, 506). Der erste und der zweite Längsholm bilden eine gabelförmige Öffnung (150, 550). An den Längsholmen (104, 106, 504, 506) ist mindestens jeweils eine um eine Schwenkachse schwenkbare Lenkrolle (110, 114, 510, 514) angeordnet. Der Transportwagen (100, 500) hat mindestens eine Begrenzungseinheit (158, 160, 558, 560) zum Begrenzen der Schwenkbewegung mindestens einer der Lenkrollen (110, 114, 510, 514) um ihre Schwenkachse. Die Begrenzungseinheit (158, 160, 558, 560) begrenzt in einem deaktivierten ersten Betriebszustand die Schwenkbewegung der Lenkrolle (110, 114, 510, 514) nicht. In einem aktivierten zweiten Betriebszustand begrenzt die Begrenzungseinheit (158, 160, 558, 560) die Schwenkbewegung der Lenkrolle (110, 114, 510, 514). |
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