Deflector with kinematic braking device
The device has a kinematics unit (6) actively connected with an adjustable spoiler element (4), and an actuator (8) actively connected with the kinematics unit. The actuator comprises a drive motor (10) that is arranged on a base element (100), where a drive chain originates from the drive motor up...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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Zusammenfassung: | The device has a kinematics unit (6) actively connected with an adjustable spoiler element (4), and an actuator (8) actively connected with the kinematics unit. The actuator comprises a drive motor (10) that is arranged on a base element (100), where a drive chain originates from the drive motor up to the kinematics unit. The actuator includes a gear box (12) connected with the drive motor over a drive shaft (14) i.e. flex shaft. A brake (16) is arranged in the drive chain between the drive motor and the kinematics unit, and communicatively coupled with the drive motor and the gear box. The brake is designed as a hysteresis brake and a mechanical brake. The gear box is designed as a planetary gear.
Erfindungsgemäß wird eine Luftleiteinrichtung für ein Fahrzeug vorgeschlagen, umfassend mindestens ein verstellbares Spoilerelement (4), mindestens eine mit dem Spoilerelement (4) in einer Wirkverbindung stehende Kinematik (6) und einen mit der Kinematik (6) in Wirkverbindung stehenden Stellantrieb (8), der mindestens einen Antriebsmotor (10), der auf einem Basiselement (100) angeordnet ist und von welchem eine Antriebskette bis zur Kinematik (6) ausgeht, und mindestens ein Getriebe (12) umfasst, das über eine Antriebswelle (14) mit dem Antriebsmotor (10) verbunden ist. Die Luftleiteinrichtung weist mindestens eine Bremse (16) auf, welche in der Antriebskette zwischen dem Antriebsmotor (10) und der Kinematik (6) angeordnet ist und mit dem Antriebsmotor (10) und dem Getriebe (12) wirkverbindungsmäßig gekoppelt ist, so dass sie ein ungewolltes Verstellen des Spoilerelements (4) verhindert. |
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