Method and system for operating a vehicle with monitoring of the movement of the vehicle using the camera equipment of a mobile operating device
The method involves determining a portion of a depiction of a vehicle of a total image content and a change of the portion of the vehicle depiction (S3). The vehicle is not completely detected in the images when the portion of the vehicle depiction lies above or below a predetermined threshold value...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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Zusammenfassung: | The method involves determining a portion of a depiction of a vehicle of a total image content and a change of the portion of the vehicle depiction (S3). The vehicle is not completely detected in the images when the portion of the vehicle depiction lies above or below a predetermined threshold value. An autonomously controlled movement of the vehicle is interrupted or terminated (S7) when the change of the position of the vehicle in the images lies above or below the threshold value and when a degree of the change of the portion of the vehicle depiction lies above or below the threshold value. The method enables transmitting data between the vehicle and a mobile control device i.e. smartphone, by a wireless radio connection. An independent claim is also included for a system for operating a vehicle.
Die vorliegende Erfindung umfasst ein Verfahren zum Betreiben eines Fahrzeugs, wobei das Fahrzeug eine autonom gesteuerte Fortbewegung ausführt. Das Verfahren ist dadurch gekennzeichnet, dass mittels einer Kameraeinrichtung einer, von einem sich außerhalb des Fahrzeugs befindlichen Bediener gehaltenen, mobilen Bedieneinrichtung in zeitlicher Abfolge Bilder erfasst werden (S2), durch eine Auswertungseinrichtung eine Position des Fahrzeugs innerhalb der erfassten Bilder, eine Veränderung der Position des Fahrzeugs innerhalb der Bilder, ein Anteil der Abbildung des Fahrzeugs am gesamten Bildinhalt, und/oder eine Veränderung des Anteils der Abbildung des Fahrzeugs am gesamten Bildinhalt ermittelt wird/werden (S3), und für den Fall, dass das Fahrzeug von den Bildern nicht oder nicht vollständig erfasst wurde (S4), der Anteil der Abbildung des Fahrzeugs am gesamten Bildinhalt oberhalb oder unterhalb eines vorgebbaren Schwellenwerts liegt (S5), die Veränderung der Position des Fahrzeugs innerhalb der Bilder oberhalb oder unterhalb eines vorgebbaren Schwellenwerts liegt und/oder das Ausmaß der Veränderung des Anteils der Abbildung des Fahrzeugs am gesamten Bildinhalt oberhalb oder unterhalb eines vorgebbaren Schwellenwerts liegt (S6), die autonom gesteuerte Fortbewegung des Fahrzeugs unter- oder abgebrochen wird (S7). Die vorliegende Erfindung umfasst auch ein entsprechendes System zum Betreiben eines Fahrzeugs. |
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